Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גבר של אשה אחת, הלילה זו את [בוק]


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6483 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאומנות אמורה להיות אמירה כלשהיא

מה האמירה כאן?

 

"חברה תראו יש לי FLARE?

 

או

"זה מה שרואים אחרי 2 בירות"?

 

וחוץ מזה הרי חשבתי שזאת עדשה יקרה בלי פגמים.

 

אבל זו לא הנקודה. לא באתי כאן לדבר על אומנות או בניית קומפוזיצה

אמרתי בסה"כ שפלייר קיים בעדשות זולות אבל לא רק שם.

יש עדשות במיוחד בניקון שעולות אלפי דולרים וסובלות מפלייר ושאר רעות חולות.

אז צריך לפגוע באחרים בגלל זה?

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני גם חשבתי שזה בכוונה, זה דווקא נראה יפה ומוסיף לתמונה.

אני לא כ"כ מבין בצילום אבל לפעמים בסרטים כשמראים את השמש יש את העיגולים האלה ולא נראה לי שחסר להם כסף לעדשות.

פורסם

Lucy מהמשתמש של בוריס

 

אני צילמתי את התמונה האחרונה, ובהחלט התכוונתי שיהיו שם פליירים.

למעשה זו שגיאה לחשוב שבעדשות יקרות (ולא רק של ניקון) לא יהיו החזרות פנימיות מהסיבה הפשוטה שהן עשויות זכוכית, ואחת חלקה למדי. כן, הציפויים אכן מקטינים, אחרת כנראה לא היו רואים את האוטו בתמונה, ובטוח שהצבעים של הפלייר היו הרבה יותר מגוונים. יש אורכי גל מסויימים להם הציפויים פחות אפקטיביים ולכן בעדשות יקרות מצופות ניתן לראות פליירים מתונים בצבעי ירוק-צהוב בדרך כלל.

אם כל גדולי הצילום כאן יועלי בטובם להסתכל הם יראו שהצמצם בתמונה האחרונה סגור למדי, בחרתי לעשות זאת בכדי ליצור את הכוכבים היפים בפנסים ואת הפליירים החדים.

למעשה התמונה הנוספת שבה מופיע פלייר היא תמונת הפישאיי, שצריך להיות אופטימיסט עיוור כדי לצפות מעדשה כזו לא להחזיר אור. עדשות רחבות ידועות בחולשתן ואני מוכנה להעיד כצלמת חובבת מזה שנים רבות שזו אחת העדשות האיכותיות בהן נתקלתי ואיתן עבדתי, לא הייתי מתפשרת על פחות.

 

חוק השלישים הוא כלל אצבע חשוב, ויש דברים רבים שהם מאוד חשובים לדעת, אבל אמנים גדולים יעידו שאת החוקים לומדים כדי לשבור אותם בדרך הטובה ביותר. אני עצמי ברת ידע די נרחב בצילום (ואיני אומרת זאת מתוך התנשאות) ורק בזכות אותו הידע היבש ידעתי מה לעשות כדי להדגיש את אותם החזרים.

 

אני לא כועסת אם מישהו לא מתחבר לאותו הסגנון שאני אוהבת וזה וודאי לא מעליב לשמוע. אבל מהיכרותי רבת השנים עם צילום אני בחרתי לתת את המקום הגבוהה ביותר בסדר העדיפויות שלי לאופטיקה (ומשם גם נבע מעבר שלי מקנון לניקון) אז להתייחס לעדשות כזולות זו בורות.

 

שנה טובה לכולם, וגמר חתימה טובה!

... ונעביר את השידור בחזרה אליך בוריס....

 

 

את חוק השלישים אני מכיר, מעריך ומכבד אך בוחר לא תמיד להשתמש בו.

את הכסף לרכישת הציוד שלי הרווחתי בעזרת הצילומים שלי. אין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל בכל זאת אני חוזר ומקבל עבודות נוספות, את החשבון ארשה לכם לעשות בעצמכם.

 

תנסה להבין וללמוד איך הופיע לך פלייר בצילום ואיך נמנעים מזה במקום להתנשא

 

 

וטיפ אחרון בשבילך.

תפתח את עיתון ירושלים היום ותבדוק מי הצלם שזכה במקום שני בתחרות צילום של גשר המיתרים

הוא היה התלמיד שלי.

 

אני רק אחזור על הביטוי הידוע "אין הנחתום מעיד על עיסתו" ואוסיף שגם אין טיבו של תלמיד מעיד על טיב מוריו.

Boris.K

פורסם

LUCY

דיברתי על בעיה מסויימת בתמונה צפציפית.לא דיברתי (בהתחלה לפחות) על אמנות או על הפירושים לתמונה אלא על בעיה טכנית.חוזר - טכנית.

 

מסכים איתך שאין דבר כזה שלא יהיו החזרות. א-ב-ל

בעדשות טובות (ולא קשור כמה הן עלו - אני אראה לך עדשה שעלתה לי 600 שקל) הציפוים וצורת הליטוש כמו גם הכנסת אלמנטים אספריים תמנע את ההבהקים למינימום שבמינימום והם לא יהיו מורגשים כמעט כלל.

דוגמה לעדשה כזאת היא הAPO של סיגמה.

בנוסף את יכולה להסתכל על תמונות שמצלמים במשחקי כדורגל או סל ולראות שאין שם הבהקים.

 

הגדולה של הצלם כפי שכתבתי לפני כן היא לא בקניית ציוד במליון דולר אלא בהוצאת המייטב ממה שיש.

ואת זה אני רואה שאת עושה. ולכן גם כתבתי שיש עדשות יקרות שסובלות מהמחלה של ההבהקים

אף אחד לא התייחס לעדשה הספציפית שבה השתמשת מאחר ואין לי מושג איזו עדשה זאת.

דיברתי בכלליות.

 

ועדיין אני יכול להראות לך תמונות שצולמו בצורה דומה ואין להן שמץ של הבהק.

אני אפילו יכול להעלות לך אחת לכאן - ודווקא אחת של 17 מ"מ שלפי דעתך אמור להופיע שם הבהק

 

בצילומים רגילים - הגדולה של הצלם היא לבחור נקודת מבט שתעלים את המינוסים של העדשות.

ואלה בהחלט מינוסים ומינוסים מוחשיים.

העובדה היא שכל בוחן ציוד צילום מסמן מינוס בנושא הזה אם זה קיים.

ויש עדשות זולות שזה לא קיים בהן גם אם השמש בתוך הפריים.

גם לניקון..

 

KIA

כמו שכתבתי לך מקודם

מי שתוקף אחרים מעיד מי הוא בדיוק.

אתה לא מעניין אותי ולא התמונות שלך וכמו שכתבתי מקודם (ואם לא אז עכשיו) את כמויות התמונות והאירועים שאני צילמתי והתפרנסתי מהם (וזה כלל גם צילומים רשמיים של משרדי ממשלה שונים) אתה לא תעשה עוד הרבה שנים

אז ביום שאני אצטרך לקבל ממך אישור לגבי הידע שלי - זה יהיה יום שמח ומבדח במיוחד.


×
×
  • תוכן חדש...