Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התיאוריה מאחורי חיבור נגדים במקביל, וישומה בבקר מהירויות המאוורר ב- 205 [כ"ע]


mush
שימו לב! השרשור הזה בן 5858 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במידה ואני צריך לצורך העניין נגד של 750 אוהם

הספק של 50 וואט

האם אני יכול לקחת 2 נגדים שלכל אחד יש התנגדות של 750 אוהם

והספק של 25 וואט.

ולחברם במקביל?

 

האם ההתנגדות תישאר 750 וההספק יעלה ל 50?

ואם אני יחבר נגד נוסף אז זה יעלה ל 75?

תודה

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הספק שווה למתח כפול זרם

מתח שווה להתנגדות כוללת כפול זרם.

עם החנוסחאות הללו אפשר להגיע לנגדים שאתה צריך.

 

אם תחבר במקביל יהיה לך התנגדות של 375 אוהם.

 

בגרות בפיזיקה התבררה כמועילה...:-P

I :inlove: MY Mitsubishi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חישוב ההתנגדות השקולה:

 

1. חיבור בטור

 

R=R1+R2

 

2. חיבור במקביל

 

R1*R2

-------- = R

R1+R2

 

 

אני רק יוסיף :

כאשר יש שני נגדים במקביל והם דומים אז פשוט מחלקים לשניים וזה השקול שלהם.

רז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה "לבנות" נגד של 750 אוהם להספק של 50W, אתה יכול לחבר זוג נגדי 1500 אוהם להספק 25W במקביל. כמובן שצריך לקחת מקדמי הגנה כי עם התחממות הנגדים (ו25W זה הספק חימום רציני!) ההתנגדות משתנה.

 

הנוסחה של Dorki קצת לא ברורה אבל נכונה. היא מתאימה לחישוב של זוג נגדים במקביל.

הנוסחא המלאה היא:

124400109052658.jpg

 

כאשר R הוא ההתנגדות השקולה שתקבל, R1,R2,R3 וכן הלאה הם הנגדים שמחוברים במקביל.

 

בהצלחה!

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתי שלום,

 

מומלץ לרכוש 5 נגדים של 3750 אוהם בעלי הספק של 10 וואט ולהתקינם במרחק של 20 מילימטר אחד מהשני לפחות במקום נגד אחד של 750 אוהם 50 וואט שזה כמעט תנור קטן.

 

נגד סטנדרטי קרוב הינו 3.9K.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבקשתך-

 

התשובות ש-Tzvika-Pick ומרק ענו הן התשובות הנכונות והכוללות בתשובה למה ששאלת.

 

מומלץ לקחת כמה שיותר נגדים כיוון שגם אם תשיג נגד ל-50W יהיה קשה מאד לקרר אותו. פעמים רבות שטח הפנים והחומר ממנו עשוי הנגד לא מאפשר לקרר אותו ולכן לא מאפשר לעבוד איתו לאורך זמן בהספק הנומינאלי שלו.

בהתאם לנוסחה ש-Tzvika-Pick רשם תוכל לשחק עם ערכים במקביל בשביל לקבל את ההתנגדות הרצויה.

 

אני ממליץ על נגדים כמו הנגד הימני בתמונה, ולא על השמאליים (ולא, זו לא היד שלי :-) ):

 

 

103807_2mg.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחיל להיות מובן לי כל הסיפור הזה.

 

יש משהו שלא מסתדר לי:

 

ב 205 יש רכיב שיושב בתוך תעלת האיוורור הבנתי שזה נגד מהיריות/ חלק אומרים שזה טרנזיסטור בכלל.

 

מאחורי הבורר של מהירות המפוח בתוך הרכב יש גם בורר שהוא סוג של פוטנציומטר.

שמתוכנן בצורה דפוקה ומתקלקל כל הזמן.

מבדיקה שערכתי התחום נע בין 0 אוהם(חיבור ישיר) ל 3.5 +- אוהם במהירות החלשה ביותר.

הבדיקה נערכה ברכיב מאחורי בורר המהיריות (כרטיס)כאשר זה מנותק מהרכב.

 

למה צריך 2 נגדי מהיריות(או נגד מהיריות/פוטנציומטר+טרנזיסטור/נגד מהירויות

מהן יחסי הגומלין בינהם?

למה "הפוטנציומטר" הנ"ל לא מתחמם כמו הנגד/ טרנזיסטור בתוך תעלת האיוורור.

 

היום ראיתי פוטנציומטר של עד 1.5 קילו אוהם 50 וואט.

הבנתי שנגד מתחמם מאוד בערכים אלו .

הפוטנציומטר שראיתי לא נראה שהוא מתוכנן לחום גבוהה. יש לו חרירים זעירים מאחורה וזהו זה.

אין Heat sink או אפילו אופציה לחיבור ל Heat sink.

 

עם יש פוטנציומטר שעובד בערכים המתאימים

12V כפול 6/8 אמפר =72/96 וואט.

למה צריך את הנגד/..הבנתם את הרעיון בתוך תעלת האיוורור?

 

בניסוח מחדש

למה אין בורר מצבים פשוט ואמין בתוך הרכב?

תודה

 

 

נ.ב

חזרנו לתחום רכב ,אולי כדאי להעביר לפורם טכני.

CIMG2921.JPG

545554.jpg

111111.jpg

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ענית לעצמך ולא שמת לב.

 

כאשר מדובר בהספקים גבוהים שמתבזבזים על נגד נוצר חום גדול. אי אפשר לפזר את החום הזה בתוך הדש-בורד היות ומהר מאוד הפלסטיק ימס (ואני מנסה, באמת באמת, שלא לדבר על איכות הפלסטיק ב205). הפיתרון שמצאו הצרפתים היה למקם את היחידה שמפזרת חום בתוך תעלת האיוורר ובצורה כזאת תמיד מגיע זרם של אוויר קריר מבחוץ ומפזר את החום.

 

הרכיב שיושב בתוך תעלת האיוורר הוא רכיב אלקטרוני כלשהוא. אולי מייצב מתח, אולי טרנזיסטור, אולי פילטר כלשהוא. בלי תמונה ברורה יותר של הכיתוב או סרטוט חשמלי אי אפשר לדעת.

 

נ.ב - עכשיו כשנחשפה האמת מאחורי השאלות שלך, אני מעביר לפורום הטכני.

איחלתי לחייל הצלחה בהמשך דרכו.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל למה צריך כרטיס מודפס שמתנהג כנגד משתנה/פוטנציומטר קיים לפני אותו רכיב שתקוע בתעלת איורור(תמונה).

למה אין בורר מצבים(תמונה) במקום אותו כרטיס(תמונה)

ההשערה שלי שאותו רכיב שבתעלת קרור מבצע בפועל את הורדת המח כך שהמפוח יעל על מהירות חלשה יותר.

כך שהוא סופג בפועל את התצואה > התחממות רבה.

הוא מקבל את הפקודה כמה התנגדות ליצור על הקו מהרכיב מאחורי הבורר עצמו.

שאינו לוקח על עצמו את ההורדה עצמה ולכן לא מתחמם.

אבל למה בבדיקה גם ברכיב בתעלת איוורור יש 6/8 אמפר וגם ב כרטיס יש 6/8 אמפר.

אז הוא אמור להתחמם.

או שחירטטי בטרוף ולאחר שמונה שעות עבודה ליד קנגו שקודח לי בטרוף במוח אין מנוס מהזיות או שלא.

מישהו?

 

מה יחסי הגומילן בינהם?

 

 

בכל מקרה מרק שלח לי משהו שאני מקווה שיפתור לתמיד בעיה זו.

 

אני רק רוצה להבין.

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתי שלום,

 

כול ייצרן רכב בונה את מודול הוויסות/בקרה של מנוע המפוח בצורה קצת שונה לכן קשה להסיק ממודל X על מודול Y.

 

בגדול כמעט כול הייצרנים משתמשים ברשת נגדים להורדת המתח לשם שליטה על המהירות וממסר עוקף לשם הפעלת המהירות הגבוהה.

 

נתחיל מכך שמהצילומים בגודל בול לא ניתן לראות כלום (אנא צרף צילומים של הרכיבים) שנית יש לך סכימה חשמלית של מערכת הבקרה/פיקוד של הרכב שלך ?

 

חימום של רכיב תלוי במפל המתח עליו כלומר, בתלות בהתנגדות הרכיב.

 

שלחתי לך את אב הטיפוס שבניתי בדואר ישראל (רשום).

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכיב שמותקן בתוך תעלת האויר הוא אכן טרנזיסטור, ניתן לתאר את אופן הפעולה שלו כברז ששולט על הזנת המתח למפוח.

הפוטנציומטר בלוח השעונים מווסת את המתח בבסיס של הטרנזיסטור, וכתוצה מכך משפיע על הזרם העובר בין הקולקטור (קולט) לאמיטר (פולט) כך שפיזור ההספק מתבצע בטרנזיסטור ולא ע"ג הפוטנציומטר (שהיה נשרף מייד בזרמים כאלה).

לרוב, החלפת הטרנזיסטור הנ"ל בשווה ערך מתוצרת יפן (סדרת 2Nxxxx) משפרת את האמינות של המעגל פלאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה ניתן להביא כזה חלק תוצרת יפן ?

מה שיש בחנויות חלקי חילוף זה תוצרת סין, וקשה לי להגיד מה האמינות שלו כי לא עברה שנה מאז החלפתי אותו.

אני שואל כדי לדעת בעתיד מה לקנות כי לפי השמועות החלק בטוח יתקלקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדיבורים האלו באוויר.

אני יכול להרצות מכאן ועד אמריקה על שיטות לבקרת הספק ולהראות 100 וריאציות של כל סוג. במקרה של שליטה על מאוורר DC מדובר בשיטות בקרה דיי פשוטות.

 

כל עוד מדברים על רכב ספציפי חבל לטחון מים בדיבורים על נגדים, פוטנציומטרים וטרנזיסטורים שכן הכל ספקולציות. אם אתה רוצה להבין בדיוק מה קורה שם צריך לעשות reverse engineering לבורר ולמעגל ולהבין מה יישמו שם. ברגע שמבצעים את זה אפילו באופן חלקי סביר להניח שאפשר לשפר אותו כך שלא יתקלקל לעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה לגבי נגדים בכללי לנגד פשוט יש רק דבר אחד שבו הוא נמדד וזה ההתנגדות שלו...

ההספק תלוי במתח הנופל עליו או בזרם העובר דרכו (תלוי איך מחשבים) בקשר לנתון ההספק שאתם מדברים עליו אני מניח שהכוונה היא להספק מקסימלי שהנגד יכול לעבוד בו מבלי לשנות את התנגדותו! נגד של 750 אוהם תחת מתח של 12 וולט ייתן הספק של 192 מילי וואט!

(בהנחה שהמקור הוא 12 וולט וכל המתח נופל על הנגד).

50 וואט זה הספק עצבני לחימום (לדוג': אקדח דבק חם מייצר הספק חום של 40 וואט RMS) מה גם ש 50 וואט זה עומס לא קטן על מערכת החשמל של הרכב... ככה שזה לא נשמע הגיוני בעליל.

 

בשביל לקבל 25 וואט מנגד של 750 אוהם צריך להפעיל אותו במתח ישר של 136V!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5858 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...