Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6610 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ידוע וברור בקשר למתיחת התמונה.

 

בכל מקרה, אם ה-SVIDEO לא ישפר את בעיית הלכלוך אז אין לי צורך ממשי בו. ב-DVD אני רואה מספיק טוב. עכשיו רק צריך לחכות לימות המשיח (כלומר - שישדרו פה טלוויזיה ברזולוציה גבוהה)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא יודע בדיוק איזה דגם של טלויזיה יש לך... מניסיון ואני בטוח שגם ליביו יסכים איתי שכאשר קונים טלויזיה גדולה בימינו (מעל 42 אינצ') צריך לבדוק טוב לאיזה שימושים הטלויזיה הולכת להיות.

אם עיקר השימוש יהיה שידורי כבלים (משמע YES או HOT) לרוב עדיף יהיה לקנות פלזמה ולא LCD.

אצלי בבית יש פלזמה 42 של היטאצ'י מחוברת בסקארט לS video ואין ספק שאת שידורי הטלויזיה הרגילים רואים טוב יותר מרוב הLCDים בשוק, המצב הזה כמובן יקרה רק בפלזמות איכותיות.

סרטי DVD יראו לרוב בשני סוגי הטלויזיה דיי זהה פה נכנסים יותר לדגם הספציפי של הטלויזיה.

בחיבור למחשב לרוב מסכי הLCD יעשו עבודה יותר טוב למרות שאצלי מחובר מחשב גם לפלזמה ולצפייה בסרטים זה יותר ממעולה, כמסך מחשב גדול היא פחות יעילה וברזולוציות הגבוהות אין מצב לקרוא טקסט.

 

הבעיה היא שבתפיסה של אנשים משום מה נתפס שפלזמה היא טכנולוגיה מיושנת וLCD עולה עליה בכל מצב מה שלא כל כך נכון לאור ההסבר להעיל.

 

נ.ב

לגבי האנשים השמנים, אצלנו בטלויזיה יש מצב שנקרא פנורמי שבעצם 80 אחוז מהתמונה משודרת כרגיל ורק את הקצוות של התמונה הטלויזיה "מורחת" עד סוף הטלויזיה, בגלל איך שהעין האנושית עובדת ובגלל שהטלויזיה עושה את זה בצורה מעולה אתה כמעט ולא שם לב לעיוותים בתמונה.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

פורסם

רוני - כמו שארנון כותב - זה ישפר בעיקר צבעים וקצת חדות של התמונה יותר מאשר דברים אחרים שנגרמים מאיכות השידור.

 

ואם כבר מדברים על יס מול הוט - הוט בערוצים שרואים טוב (סרטים , 5 ועוד כמה) רואים יותר טוב מהוט (ממיר מול ממיר מחובר) בערוצים שלא - אכן זוועה ופחות.

 

ביס יותר עיקביים - הכל משודר בינוני.

 

רוני - בDVD - חיבור קומפוננט וDVD טוב עושים פלאות על השידור.

ואם יש לך מכשיר שיודע לעשות UPSCALE - האיכות פשוט קופצת בכמה מדרגות , אפילו עם DVD רגיל.

 

ואני כמובן מסכים עם דור , לכן בחרתי בשארפ שאצלי שהציגה גם תמונה מצויינת בטלוויזיה רגילה וגם בHD (וככה גם בכל הביקורות) ואכן אצלו בLCD רואים טלוויזיה רגילה עדיין יותר טוב.

 

לגבי אנשים שמנים , בדגמים יקרים יותר עם מעבדי תמונה טובים יותר התצוגה הפנוראמית (כמו שדור כתב) אכן מותחת רק חלקים מסויימים של התמונה כדי לתת תמונה טבעית , ואז האנשים ברוב המסך רזים (למרות שתמיד משעשע לראות משהו נתקע ב20% האלו - זה הרבה יותר נדיר ממה שאתם חושבים שתשימו לב)

בטלוויזיות היותר פשוטות / מעבדי תמונה חלשים יותר - האנשים צריכים להוריד עוד כמה קילו עד לSD :)

 

לPS3 ד"א יש אלגוריתם מדהים לנושא שכולל גם זום וגם פנורמה מסוימת וגורם לוידאו 4:3 להראות על מסך רחב לא פחות ממדהים כמעט ללא עיוות וללא איבוד איזור תמונה.

 

מומלץ בחום.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
אם עיקר השימוש יהיה שידורי כבלים (משמע YES או HOT) לרוב עדיף יהיה לקנות פלזמה ולא LCD.

אי אפשר לקבוע באופן גורף שפלזמה תראה טוב יותר מ- LCD או להיפך.

כן ניתן לקבוע במידה גבוהה של בטחון שהעתיד שייך למסכי LCD. מסכי פלזמה אטקרטיביים בעיקר במסכים גדולים במיוחד, בהם מחיר פאנל LCD הוא (עדיין) גבוה מאוד.

 

חסרון אחד של מסכי פלזמה שאנשים אינם מודעים לו - פליטת חום.

בחדר לא גדול במיוחד מסך 50" משפיע בצורה מובחנת מאוד על הטמפרטורה.

פורסם

רוני - בDVD - חיבור קומפוננט וDVD טוב עושים פלאות על השידור.

ואם יש לך מכשיר שיודע לעשות UPSCALE - האיכות פשוט קופצת בכמה מדרגות , אפילו עם DVD רגיל.

 

תצטרך לדבר אלי כמו להדיוט - איך נראית היציאה, איך נראית הכניסה, ואיך אני יודע אם המכשיר שלי יותר לעשות אפסקייל?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
ליביו,

אגב - אני אתפוס אותך במילה - אשמח אם תבצע לי הדגמה...

אני יכול להציע הדגמת חיבור של yes ב-composite, s-video, rgb ו-component :lol:

כן, במסגרת הניסיונות להוציא את מהקסימום המסך שלי מחובר בכל הצורות האפשריות לממיר (שלושה במקביל כשה-rgb בא על חשבון הקומפוננט שדורש גם transcoder).

 

ליביו מה רע בחיבור של סקארט לסקארט?

הממיר אצלי מחובר ככה למסך, רואים סביר, המחשב מחובר עם VGA ורואים מעולה

סקארט זה רק מחבר אז מה שאמרת לא אומר הרבה. ב-default הוא פשוט מעביר composite.

אתה צריך להגדיר בממיר שיוציא rgb או svideo ובהתאם גם בטלוויזיה, בהנחה שהיא בכלל יודעת לקבל את זה בסקארט.

 

בקשר למתיחות, מה אתם מקשקשים ? לכולם יש איזה אלגוריתם "מחוכם" (וכולם די דומים היום) שקצת חותך, קצת משאיר במרכז וקצת מותח בצדדים.

אבל בסופו של דבר לא יעזור כלום, בסוף התמונה נפגעת (או שחתכו כמו מטורפים וכבר לא רואים שורה שניה של תרגום, או שהתמונה נראית כמו עין הדג במעבר panning או שסתם המתחרים המסכנים בכוכב נולד/הישרדות/הדוגמניות/המטבח/whatever שנדפקו ועמדו בסוף השורה נראים כמו דבות :-)).

 

ניר

פורסם

ניר, איזה מסך יש לך?

 

אין שאני מכיר.

צריך עוד קצת להגדיל את התקציב ואז אתה מגיע לLCDים עדיפים משמעותית (מבחינת מעבדי תמונה , ואפילו FHD) לפני שאתה מגיע לפלזמות עדיפות.

 

ליביו

 

אז זה כבר להכפיל ולא להגדיל.

 

אחרי סיור חנויות , גם ה LCD שעולים כפול (למשל סוני ברוויה / טושיבה סדרה X ומעלה וכו'),

בשידורי טלויזיה רגילה נראים פחות טוב מהפלזמות של סמסונג / פנסוניק שציינתי קודם.

(שלא לדבר על פיוניר שנראית הכי טוב מכולם אבל גם עולה הכי הרבה מכולם)

 

אחרי שעליתי מדרגה ברמת החיפושים, ביצעתי טוויסט רציני לכיוון הפלזמה, אחרי שלפני כן כמעט הייתי סגור ב100 אחוז על דגם של LCD ( toshiba 42C3500PG)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אי אפשר לקבוע באופן גורף שפלזמה תראה טוב יותר מ- LCD או להיפך.

כן ניתן לקבוע במידה גבוהה של בטחון שהעתיד שייך למסכי LCD. מסכי פלזמה אטקרטיביים בעיקר במסכים גדולים במיוחד, בהם מחיר פאנל LCD הוא (עדיין) גבוה מאוד.

 

חסרון אחד של מסכי פלזמה שאנשים אינם מודעים לו - פליטת חום.

בחדר לא גדול במיוחד מסך 50" משפיע בצורה מובחנת מאוד על הטמפרטורה.

 

אני מסכים שמסכי הLCD הם העתיד וכך גם אני מקווה שידורי HD אבל כיום הפלזמה היא עדיין בחירה מצויינת להרבה שימושים.

מניסיוני של בדיקת הרבה מסכים וצפייה (בלי קשר להתעניינות כללית בתחום) ראיתי שלרוב ה"ליכלוך" בLCD ניכר הרבה יותר מאשר בפלזמות אני מדבר על הדגמים היותר איכותיים אין ספק שבדגמים הזולים אף אחת מהטכנולוגיות לא תתמודד עם זה טוב.

אי אפשר להכליל ולכן צריך לבדוק תמיד בעין לפני שקונים טלויזיה אבל אני חושב שעדיין עקב הטכנולוגיות השונות הפלזמה מתמודדת עם שידורי טלויזיה יותר טוב.

 

לגבי החום שנפלט אין ספק... אבל בדרך כלל טלויזיות בגדלים כאלה באות לחדרים בגודל בהתאם ולכן זה לא יהיה מורגש.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

פורסם
אני יכול להציע הדגמת חיבור של yes ב-composite, s-video, rgb ו-component :lol:

כן, במסגרת הניסיונות להוציא את מהקסימום המסך שלי מחובר בכל הצורות האפשריות לממיר (שלושה במקביל כשה-rgb בא על חשבון הקומפוננט שדורש גם transcoder).

 

 

סקארט זה רק מחבר אז מה שאמרת לא אומר הרבה. ב-default הוא פשוט מעביר composite.

אתה צריך להגדיר בממיר שיוציא rgb או svideo ובהתאם גם בטלוויזיה, בהנחה שהיא בכלל יודעת לקבל את זה בסקארט.

ניר

 

לא ראיתי שיש לטלויזיה אופציה של הגדרה אלא פשוט חיברתי לה את הכבל שמתי על הערוץ AV1 שזה הערוץ של היציאת סקארט וזהו. בממיר אני אמור לבחור RGB או SVIDEO?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

רוני - חיבור קומפוננט - 3 בננות - רק לוידאו + כבלים נפרדים לסאונד.

 

UPSCALE - לקחת וידאו ולהעלות אותו לרזולוציה יותר גבוהה -> משמע לשדר בHD.

אם אתה לא יודע -> אז לא הוא לא עושה :).

 

ניר - אתה צודק , אבל אלו סינריויים שלא קורים כל הזמן וברוב הזמן זה נראה מצוין.

ד"א - אני מזמין אותך לראות איך הPS3 עושה את זה - "קצת" יותר כח עיבוד עושה פלאים.

 

ובקשר לסקארט -אכן זה רק "קונטיינר" לכל סוגי הכבלים.

הבעיה היא שלמצא כבל סקארט איכותי זה סרט -> הכבל מכיל 21 חוטים וברוב הכבלים הם בעובי מגוכח ועדיף כבל נפרד איכותי. והדבר השני - השקעים שלהם לרוב באיכות בינונית.

 

לא ציינו פה את ענין החום כי החדר של הבחור הולך ליהיות ענק אז לא ממש פונקציה.

חוץ מזה בחורף זה נחמד.

 

אייל החיים קשים , אכן אחד המסכים היותר טובים שראיתי היה פלזמה 50" FHD של פיוניר.

המחיר בזמנו שעלה המסך הזה היה פלוס מינוס 5 פעמים המסך שלי (וגם שלי היום לא זול במיוחד).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אז איך עדיף לי לחבר את הממיר של יס כדי לקבל איכות הכי טוב חוץ מלקנות את הטרנסמשהו הזה?

 

החיבור RGB הולך למחשב ככה שהוא כבר תפוס

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
אחרי סיור חנויות , גם ה LCD שעולים כפול (למשל סוני ברוויה / טושיבה סדרה X ומעלה וכו'),

בשידורי טלויזיה רגילה נראים פחות טוב מהפלזמות של סמסונג / פנסוניק שציינתי קודם.

בלי קשר לחוות הדעת הנ"ל (שייתכן ומדוייקת) תמיד יש לקחת בחשבון שתכסיס נפוץ בחנויות למוצרי חשמל הוא כיול תמונה "חיוורת" בטלוויזיות שהחנות אינה מעוניינת למכור, וכיול תמונה בהירה ודינמית בטלוויזיות שהחנות כן מעוניינת למכור.

 

תמיד יש להביא DVD מהבית שאתם מכירים היטב, לבקש את השלט של הטלוויזיה הנבדקת, לכייל את התמונה למצב ניטראלי, לכבות את כל מנגנוני עיבוד התמונה\הסרת רעשים (שמרככים את התמונה ופוגמים בחדות) ולהתחיל מנקודת האפס הזו את הבדיקה. רק אחר-כך יש לכייל את התמונה לפי העדפתכם.

כך ניתן להגיע למסקנה בעלת ערך בדבר ההבדלים בין מסכים שונים.

פורסם
אני מסכים שמסכי הLCD הם העתיד וכך גם אני מקווה שידורי HD אבל כיום הפלזמה היא עדיין בחירה מצויינת להרבה שימושים.

מניסיוני של בדיקת הרבה מסכים וצפייה (בלי קשר להתעניינות כללית בתחום) ראיתי שלרוב ה"ליכלוך" בLCD ניכר הרבה יותר מאשר בפלזמות אני מדבר על הדגמים היותר איכותיים אין ספק שבדגמים הזולים אף אחת מהטכנולוגיות לא תתמודד עם זה טוב.

אי אפשר להכליל ולכן צריך לבדוק תמיד בעין לפני שקונים טלויזיה אבל אני חושב שעדיין עקב הטכנולוגיות השונות הפלזמה מתמודדת עם שידורי טלויזיה יותר טוב.

 

לגבי החום שנפלט אין ספק... אבל בדרך כלל טלויזיות בגדלים כאלה באות לחדרים בגודל בהתאם ולכן זה לא יהיה מורגש.

 

כיום אין בכלל ספק שפלאזמה היא הבחירה המומלצת כמעט לכל אחד (למעט אנשים שמחברים למחשב וכדומה)

ברוב ה LCD יש מריחות, אולי במסכים שעולים כפול מפלאזמה העניין נראה יותר טוב.

 

אנשים כל הזמן זורקים ש LCD זה העתיד, שוכחים שגם פלאזמות מתפתחות ...

ד"א אם כבר OLED זה העתיד, ברגע שהטכנולוגיה תתבגר ושיהיה לזה מחיר שפוי זה יכנס חזק לשוק ...


×
×
  • תוכן חדש...