Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

405,‏ ‏306, טמפרה או צאמפ


kookoo
שימו לב! השרשור הזה בן 5944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא יכול ליעץ מנסיון פרטי אבל לחבר שלי יש צ'אמפ, למות שהוא מאוהב בה בטירוף הוא כל הזמן מדגיש לי את החסרונות שלה(ולא נראה לי שחסר) כך שלא נראה לי שתהיה מרוצה מהרכב, שוב זה מהנסיון שלו ולכן אני לא מפרט על מה ולמה כי יכול להיות שזה ספציפי לרכב שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה ברשות משפחתי טיפו (טמפרה=טיפו 4 דלתות) יד ראשונה, והחזקנו אותה 12שנה, משנת 1994 עד 2006.

 

פעם המלצתי עליה בחום, היום אחרי שצברתי ניסיון עם מכוניות אחרות, אני כבר פחות להוט.

 

בשנת 1995 לא היו טמפרות עם לוח שעונים דיגיטלי.

הרכב שלנו נמכר עם 110 אלף ק"מ, כך שזה בסיס טוב להשוואה.

אמינות של המכלולים המכאניים העיקריים טובה, אבל הרבה מאוד תקלות קטנות ומעצבנות, ואם לא יודעים לסדר אותם לבד, החיים עם הרכב הולכים להיות לא קלים.

רשימה חלקית - מגעים נשרפים לנורות בפנסים רשיים, מגעים נשרפים בנגד מהירויות, ובמאוורר הפנימי, מגעים נשרפים במאוורר רדיאטור, בכלל, קיימת בעייות מגעי חשמל רבות.

יש בעיית חימום יתר של המנוע עם מזגן לא מקורי, ועוד תופעות רבות אחורת .

 

הרכב עצמו מרווח, תא מתען ענק, נוחות נסיעה בינונית וגם הסחיבה ככה - ככה.

עמיד מאוד לחלודה, אם לא היו תיקוני פח, וגם עמידות הדשבורד יחסית לא רעה, לעומת הפיאטים היותר ישנות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש בטוח אבל נראה לי שמנוע ה-1.6 ליטר של פיאט הוציא כשהיה חדש 75 סוסים, אבל איני בטוח (תקנו אותי אם אני טועה).

חבר טוב שיש לו טמפרה אומר שאחרי מהירות 110 (בערך) הישבן מתחיל לרעוד, הוא פתר את הבעיה בכך שהתקין כנף.

 

405 בהחלט בחירה טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי ממליץ על ה 306, רכב חסכוני נוח זמינות חלקים גבוהה ואמינות מעולה אם טופלה כראוי מים ירוקים ברדיאטור אטמים מקוריים וכדומה.

מוזר שכולם יד ראשונה אם תאונות מאחורה הלכת למגרש במקרה?

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הק"מ היותר מדי נמוך שאתה מראה לכל המכוניות נראה חשוד. רוב המכוניות בגיל הזה שנמכרות כבעלות ק"מ כל כך נמוך זה פשוט רמאות.

אם יש רישום מסודר במוסך מורשה יבואן של כל הטיפולים והק"מ, אז הק"מ נראה הגיוני. אחרת תתיחס לק"מ הנמוך מדי כלא נכון.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היחידה שאני מכיר היא ה405.

בידנו 405 1800 ידנית (שנת 97), האוטו מטופל באהבה (רק מי ברז ושמנים אקראיים מתחנת דלק), הוא עבר יותר מ250K קילומטר, ועדיין נוסע טוב מאוד (לא מראה שום סימני תרום-תמותה)...

 

הבעיות היחידות איתו הן פלסטיקה מקרקשת באיזור הנהג, ומספר בעיות חשמל. אבל לא זכורה לי בעיה רצינית באמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש בטוח אבל נראה לי שמנוע ה-1.6 ליטר של פיאט הוציא כשהיה חדש 75 סוסים, אבל איני בטוח (תקנו אותי אם אני טועה).

 

אתה צודק באופן חלקי. בשנה המדוברת (1995) למנוע 1600 היה 90 כ"ס (הזרקה רב נקודתית )

76 כ"ס היו בשנת 1994 (הזרקה חד נקודתית). בשנים מוקדמות יותר היו כ 85 כ"ס למוע 1600 קרבורטור.

 

לכל הגירסאות, כאמור, ביצועים לא מבריקים, דווקא המודלים הישנים יותר, עם קרבורטור, זריזוים יותר.

 

חבר טוב שיש לו טמפרה אומר שאחרי מהירות 110 (בערך) הישבן מתחיל לרעוד, הוא פתר את הבעיה בכך שהתקין כנף.

 

שטויות, היתה תקלה ברכב שלו, ואני לא מאמין, שהתקנת הכנף פתרה אותה.

 

אין שום רעידות בטמפרה תקינה, גם לא במהירות המירבית.

 

 

עם הגה חצי כוח.

 

אפשר פירוט על האביזר הזה ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר פירוט על האביזר הזה ?

 

ככל הנראה זה הגה שאתה צריך להפעיל "רק" חצי מהכוח המירבי שלך כדי לסובב אותו :wink:

כמאמר הפתגם: "יש הגה כוח, ויש הגה שמבין רק כוח"

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשות החברים

 

צאמפ, ראשון באמינות ,נשען על מכלולי הלנסר ,המנוע הוא בעל הזרקה ,הגיר האוטומטי המסרס הידוע מהלנסר

יתרונות

חסכוני ,די זריז בגרסה הידנית ,יחסית מרווח ,אמין מאוד ,מיזוג וחימום מצויינים

חסרונות

חלקי הבודי קשים להשגה ,מחירי החלפים אסטרונומיים (פגוש 3000 שח),רועש ,מכוער

 

405

ראשונה בנוחות הנסיעה ,מנוע ה1600 בשילוב תיבה אוטומטית פשוט רע!

יתרונות

מגהץ את כבישי ישראל בנינוחות ,מרווח ,יחסית השקט שבחבורה

חסרונות

בעיות קשות במערכת הקירור (קולר גיר, מנוע,קורוזיה) ,חשמל מגעים נפילות מתח בעיות הארקה מנועי המאווררים,מנגנוני החלונות ,הנעילה ,מיזוג וחימום מתחת לכל ביקורת,אינה אמינה בעליל

 

טמפרה

פיאט עם הרבה יותר מערכות הנוטות להתקלקל ,מכונית די זריזה נוחה מעין חבילה בינונית של כל המרכיבים

כיאה לקונצרן הרבה חלקים נוטים להתקלקל ,אך עלותם הנמוכה מפצה איכשהוא

יתרונות

מעט יותר קשיחה ,זריזה

חסרונות

כמו כל פיאט ,בעיות התחממות ,אינה סובלת הזנחה ,מערכת החשמל נוטה לנתקים

 

והמומלצת

306 חמש דלתות

רכב זריז בעל אחיזת כביש די מצויינת בשילוב של נוחות נסיעה ,חסכונית ,מנוע ה1800 מגיב לא רע בכלל ,עד לרכבים שעברו 200000 תוך כדי הזנחה ללא בעיות מיוחדות ,דלת החמישית נותנת נפח הטענה גדול ,מלאי חלפים בודי ומכני במחירים שווים לכל נפש ,אמינה

חסרונות

יש להקפיד על תקינות מערכת הקירור (קורוזיה), רקבונות בגג,בדיקת סליל החימום הפנימי

בהצלחה יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגה חצי כוח זה משהו בסגנון של הגה כוח ישן שעדיין צריך להתאמץ קצת בשביל לסובב אותו, משהו בין הגה כוח לבין בלי הגה כוח, לפחות ככה הסבירו לי. אבל ההגדרה של הקושי של ההגה בהרגשה באמת חצי.

 

 

אפשר לסמוך על הקביעה של המכונאי במולטיטסט אם לדעתו הקילומטרז' של הרכב אמיתי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

buki

 

תודה, לא ידעתי לגבי המנועים של הטמפרה. לגבי ישבן שזז, במוסך לא גילו שום בעיה וגם טסטים הוא היה עובר ללא בעיה בכל אופן מאוד יכול להיות שזה היה רק במכונית שלו.

 

 

yigaljet

 

אתה מתכוון שניה בנוחות, לפניה יש קסנטיה, שיותר נוחה ממנה :-D.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגה חצי כוח זה משהו בסגנון של הגה כוח ישן שעדיין צריך להתאמץ קצת בשביל לסובב אותו, משהו בין הגה כוח לבין בלי הגה כוח, לפחות ככה הסבירו לי. אבל ההגדרה של הקושי של ההגה בהרגשה באמת חצי.

 

 

מה שהסבירו לך בפירוש לא נכון, ואין מונח "הגה חצי כוח"

 

1.או שיש ברכב מערכת לתגבור הגה, או שאין. אין שום שבר באמצע.

 

2. הגאי כוח החדשים לאו דווקא יותר מתוגברים מהישנים, יצרן הרכב קובע, מה יהיה המשקל של ההגה, כלומר מה תיהיה רמת התגבור. במכוניות אמריקאיות היו הגאים, שניתן היה לסובב אותם במקום עם אצבע אחת, כבר לפני 30 שנה.

 

3. יתכן ועם השנים הגה כוח, שהיה במקור רך למדי, יהפוך לקשה יותר, בגלל שלא מחליפים שמן הגה, בגלל בלאי במשאבת הגה ובמסרק, בגלל פרונט לא מכוון ועוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתה עושה את החיפוש שלך? גם אני מעוניין בפורמט הזה של ק"מ נמוך ורכב ללא הרבה בעלים. יש איזה אתר מרכז או חיפוש בכל אתר בנפרד?

אתה יכול לשחרר בהודעה לפרטי הפרטים של הרכבים שמצאת ואינך מעוניין בהם?!

 

הייתה לאבי פעם פיזו שהלך לה המנוע פעמיים. ואז אמר מי שאמר את המשפט האלמותי שאחריו החלטתי שאני לא קונה רכב צרפתי:

הוא שאל:

"אתה יודע למה הצרפתים בונים ככה את המנוע"

"למה"? שאלתי,

"כדי לדפוק את המוסכניקים"...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...