Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נוזל קירור g 12 של צ'מפיון


ofir106
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7881 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

הייתי היום בצ'מפיון קניתי נוזל קירור g12 ועל הדרך שאלתי אם יש דברים מיוחדים שאני צריך לדעת בקשר להחלפת הנוזל, התשובה היתה "לא, רק תשפוך את הנוזל קירור פנימה ואח"כ

תוסיף מים מהברז!" .

השאלה שלי היא מדוע מים מהברז? אולי מים מזוקקים?

שאלה נוספת היא האם צריך לנקז אוויר מהמערכת? או שאין צורך פשוט לתת למנוע לעבוד קצת לחכות ולראות שהמאוורר נכנס לפעולה בשתי דרגותיו(איטי/מהיר) ולהוסיף מים במיכל עיבוי אם יהיה חסר בסוף התהליך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי היום בצ'מפיון קניתי נוזל קירור g12 ועל הדרך שאלתי אם יש דברים מיוחדים שאני צריך לדעת בקשר להחלפת הנוזל, התשובה היתה "לא, רק תשפוך את הנוזל קירור פנימה ואח"כ

תוסיף מים מהברז!" .

השאלה שלי היא מדוע מים מהברז? אולי מים מזוקקים?

שאלה נוספת היא האם צריך לנקז אוויר מהמערכת? או שאין צורך פשוט לתת למנוע לעבוד קצת לחכות ולראות שהמאוורר נכנס לפעולה בשתי דרגותיו(איטי/מהיר) ולהוסיף מים במיכל עיבוי אם יהיה חסר בסוף התהליך.

-----------------------------------------------------------------------------------

חג שמח,

 

הטמטום והאי מקצועיות זועקת לשמיים - אגב יש פה התרשלות מצד המוסכניק או שבעצם מדובר על סתאם "מכר" :evil:

 

למיטב ידיעתי מדובר על נוזל בצבע אדמדם G12 - בתקווה שזה מה שהיה גם קודם???

 

*תבדוק באם יש הנחיות לגבי כמויות עירבוב עם מים - יש לערבב רק עם מזוקקים בלבד!

באם הנך רוצה להבין יותר את הנושא - גלוש לאתר שלי למכוניות ספורט בישראל-www.carinfocus.com ושם תוכל לקרוא מאמר תחקיר בנושא נוזלי קירור שבוצע וניכתב ע"י בנושא בעברית.

לאחר עמוד הכניסה בחר מעל התפריט הראשי את הנושא: מאמר מערכת

תקבל את המאמר הנוכחי, בעמוד המאמר יש חלון קטן ממנו ניתן לבחור את המאמר - "שיפורים -נוזלי קירור".

 

בהצלחה,

webmaster http://www.carinfocus.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני יודע (עבדתי במוסך מורשה VW) הנוזל הוא אדום.

 

וכן, ניתן להוסיף מים מהברז וא מזוקקים (זה מה שאנחנו היינו עושים).

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני יודע (עבדתי במוסך מורשה VW) הנוזל הוא אדום.

 

וכן, ניתן להוסיף מים מהברז וא מזוקקים (זה מה שאנחנו היינו עושים).

 

שמוליק

-------------------------------------------------------------------------------

שמוליק חג שמח לך,

 

אני מבין שלא יצא לך לקרוא את המאמר שלי בנדון (שפורסם באתר שלי - http://www.carinfocus.com)- כי אחרת איני מבין את התיחסותך (גם אם כוונתך לעזור) .

כנראה שהטעו אותך ולכן אתה ממשיך להטעות!(אני מבין שלא מתוך כוונה רעה).

 

אני ממליץ לך לקרוא את המאמר האמור - לדעתי יכול בהחלט לתרום לך כחובב רכב וגם להאיר כמה דברים בנושא-מדוע יש לערבב רק במים מזוקקים - לא cמי ברז ולא במים מינרליים.

בתקווה שהצלחתי לעזור במשהו...

webmaster http://www.carinfocus.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי היום בצ'מפיון קניתי נוזל קירור g12 ועל הדרך שאלתי אם יש דברים מיוחדים שאני צריך לדעת בקשר להחלפת הנוזל, התשובה היתה "לא, רק תשפוך את הנוזל קירור פנימה ואח"כ

תוסיף מים מהברז!" .

השאלה שלי היא מדוע מים מהברז? אולי מים מזוקקים?

שאלה נוספת היא האם צריך לנקז אוויר מהמערכת? או שאין צורך פשוט לתת למנוע לעבוד קצת לחכות ולראות שהמאוורר נכנס לפעולה בשתי דרגותיו(איטי/מהיר) ולהוסיף מים במיכל עיבוי אם יהיה חסר בסוף התהליך.

 

יש לציין שהיום כבר מביאים נוזל קירור מסוג

g12 plus

שהוא בצבע ורוד...

 

גם לי אמרו מי ברז, אבל לא לקחתי סיכון והשתמשתי במים מזוקקים בלבד

במינון של 50 - 50.

 

כמובן שצריך לנקז אוויר...

אם אין בורג ניקוז אוויר, אז להשאיר את הרכב מונע, עם מיכל עודפים פתוח למשך כרבע שעה... הניקוז ייעשה בצורה הזאת.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הנוזל שקניתי הוא g12 plus ואם דובר פה על חוסר מקצועיות המוסך, אז אני חושב שצ'מפיון צריכה לעשות יישור קו ארצי לכל המכונאים שלה .

ולעניין, לפי מה שקראתי בקישור הומלץ רק מים מזוקקים ואכן כך אעשה, בקשר לניקוז אוויר מהמערכת, אין בורג ניקוז ככל שידוע לי אבל יש מיכל עיבוי , ואם הדרך לנקז אוויר במערכת כזו היא לתת למנוע לעבוד רבע שעה ואח"כ להוסיף מים במידת הצורך בסיום התהליך "מה טוב"...

 

חברה תודה לכל מי שענה. :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הנוזל שקניתי הוא g12 plus ואם דובר פה על חוסר מקצועיות המוסך, אז אני חושב שצ'מפיון צריכה לעשות יישור קו ארצי לכל המכונאים שלה .

ולעניין, לפי מה שקראתי בקישור הומלץ רק מים מזוקקים ואכן כך אעשה, בקשר לניקוז אוויר מהמערכת, אין בורג ניקוז ככל שידוע לי אבל יש מיכל עיבוי , ואם הדרך לנקז אוויר במערכת כזו היא לתת למנוע לעבוד רבע שעה ואח"כ להוסיף מים במידת הצורך בסיום התהליך "מה טוב"...

 

חברה תודה לכל מי שענה. :D

 

יש לציין שזה רעיון שאיציק נתן לי בזמנו ועבד יופי...

שיהיה בהצלחה...

 

(ליטר מים מזוקקים עולה 5 שקלים אגב בסופרפארם...)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי נאמר במוסך VW שאפשר לשים מים מהברז.

מישהו הסביר לי פעם שהנוזל האדום מונע הווצרות אבנית ומשקעים ולכן זה לא משנה אם זה מים רגילים או מזוקקים כי הנוזל ימנע מהמים הרגילים ליצור אבנית וחלושדה.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נא ללמוד קצת כימיה לפני שממליצים המלצות חד משמעיות .

מים מזוקקים הרסניים למנוע .

מיים מטופלים ( רכים ) אשר עברו אוסמוזה הפוכה הם הטובים ביותר.

מיים מינרליים אוי ואבוי ( הרבה מינרליים שזה אבן ).

היתרון של הנוזל 12 G + הוא בכך שניתן לערבבו גם עם G 11 שהינו כחול ומיועד למנועי VAG הישנים יותר.

ע"פ המלצת היצרן יש לערבבו במי ברז( אבל הם עוד לא שמעו על מי ארץ הקודש ) משיחה עם מהנדס הטכני של יבואן צמפיון התברר כי אין להם מידע על בעיות הנובעות מערבוב עם מי ברז ( מדיניות בת יענה ).

נוזל מעולה רק להשיג מים נכונים .

אני אוסף מי גשם ( לא לצחוק ) ויש כאלו שאוספים מי מזגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מים מזוקקים הרסניים למנוע .

 

בוא תחכים את המהנדסים שבינינו , שנדע קצת כימיה

מה הרסני במים מזוקקים למנוע , כאשר הם מעורבבים עם נוזל G12?

 

(אגב, למה אותה הודעה 3 פעמים?)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח מאד שתשכיל אותי בתחום - נראה לי שמשום מה אתה מפרסם מידע שאינך בקי בו ממש-תחום הקירור ברכב...

כמו כן אני מצטרף לשאלתו של אייל( גם אם לא הייתי מהנדס -ולא התואר שלי לא בכימיה) ...אגב אוסמוזה הפוכה- כימיה כתה י"א ....מזמן ,מזמן למדתי את זה :(

ומצרף בקשה משלי...תציג לנו מאמר רציני מדעי (לא של כימיה כתה י"א)המחזק את הטיעון שלך בפועל, כדרכי אשמח להשכיל .

 

בברכה,

webmaster http://www.carinfocus.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי פשוט שאפשר , יש מכונים להשבחת מים.

זה מה שהם עושים וזה מקצועם .

טלפן לאחד מהם וקבל הסבר למופת.

ההודעה 3 פעמים זה בעיה במקלדת שלי.

למי שמתעקש בפורום גיפטריפ היה דיון מעמיק בנושא , אחפש את הקישור ואציגו בפניכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאמר שלי מבוסס מדעית ואגב לא רק על הידע שלי כמהנדס מכונות...

אלא על סמך מחקרים מדעים בתחום נוזלי קירור ברכב (לא שמנים) ...

 

אוסמוזה הפוכה (התפלת מים) היינה השיטה היעילה והזולה ביותר לזיכוך מים ולא פלא שמתקני אוסמוזה הפוכה מהווים את המרכיב המרכזי של מערכות טיהור מים לצרכים רפואיים, מעבדתיים, ותעשייתיים בארץ ובעולם. מרבית בתי החולים בארץ משתמשים באוסמוזה הפוכה לאספקת מים לצורכי דיאליזה, ולאספקת מים מזוקקים וטהורים לבתי מרקחת ולמעבדות.

 

אכן יעילותה של שיטת האוסמוזה ההפוכה לטיהור מקיף של המים מכל סוגי הזיהומים הוכרה ע"י רשויות התקינה במדינות רבות ובארה"ב.

 

שיטת האוסמוזה ההפוכה מבוססת על שימוש בממברנות (קרומים) חדירות למחצה – החדירות למעבר מים, כאשר ממברנה חדירה למחצה באה במגע עם מים מזוהמים, עליהם מופעל לחץ גבוהה מן הלחץ האטמוספרי , הממברנה פועלת כמסנן המעביר באופן סלקטיבי אך ורק מים, ומשום כך הממברנה נקראת חדירה למחצה ומותירה בצידה השני "תמלחת" או "תרכיז".

 

גובהו של הלחץ האטמוספרי של מי ברז ישראליים רגילים (מי המוביל) הוא 0.4 אטמוספרות. מתקני אוסמוזה הפוכה ביתיים הפועלים על ידי לחץ הרשת שהיינו 4-2 אטמוספרות או על ידי מגבר לחץ (במקומות בהם לחץ המים נמוך) ומשביחים את מי הברז על ידי סילוק כלל הזיהומים המומסים – האורגניים והאי אורגניים...

 

צריך להבין טיפה....

webmaster http://www.carinfocus.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הסבר מרשים.

אני מנסה להעביר את הקישור של גיפטריפ ( ההסבר לא היה יפה כמו שלך אבל ענייני יותר )

הרציו הוא שמיים מזוקקים קורוזיבים בגלל חוסר במלחים.

כתב את זה אדם שמכריז על עצמו כמהנדס.

אז למי להאמין ?

בדרך אגב שאלתי את השאלה הזו פעם את אהוד( מהנדס השמנים של פז ), הוא בדק עם עמיתיו במחלקה והתשובה היתה חד משמעית: מים מהברז המעורבבים עם נוזל קירור טוב עדיפים על מים מבריטה , ומיים מזוקקים פשוט אסור.

הוא הפנה אותי למכון להשבחת מיים ושם הסבירו לי שהכי טוב זה מים מטופלים רגילים ונתנו לי מים כאלו בשפע.

אבל בכול זאת ההסבר שלך מרשים.

אבל אני סומך על מכון המיים יותר ממך.

בלי עלבונות בבקשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אמליץ בפניך לקרוא מחדש את המאמר שלי שמבוסס היטב על עובדות ,על ידע

בתחום, על מידע ופרסומים ותקנים שהוצבו לתעשיית נוזלי הקירור לרכב ע"י :

"ASTM-American Society for Testing of Materials " המקור אולי החשוב ביותר בארה"ב לסטנדרטים בתחום...

וגם על מקורות ישראלים כמו ד"ר דן שפירא - כמאי ראשי באחת החברות הגדולות בארץ...

 

באשר לאותו מהנדס שהנך מזכיר, יתכן שאתה מפרש את דבריו לא בצורה "אפקטיבית"?

 

הרי אתה מבין כבר שיש אפשרות לסתירה בפרשנות שלך לאור הארות ...

בכל אופן אין פסול בחיפוש העובדות ...

 

webmaster http://www.carinfocus.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...