Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש עזרה בקניית רכב עד 17K


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6835 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם ולילה טוב :-)

קודם כל אני רוצה להציג את עצמי,שמי אמיר ואני עוד מעט בן 19 כרגע סטודנט.

בעוד חודש בעזרת ה' תיגמר לי תקופת המלווה ואני מחפש רכב,בגלל זה אני פונה אליכם,אנשים שמבינים עניין.

אני מחפש רכב בגלל שהרכב היחיד שיש בבית הוא של אבא שלי והוא משתמש בו לצרכי עבודה,הרכב הוא רנו 19.

אני מחפש רכב שישרת אותי לחיי היום יום במחיר של מקסימום 16-17 אלף (לא כולל טיפולים ראשוניים וכו'..).

תאמינו לי שחרשתי את כל הפורום לפני שפתחתי את האשכול הזה אבל ככל שחיפשתי יותר נהייתי יותר מבולבל :-(

אני מחפש רכב שהוא אמין ולא עושה הרבה בעיות,רכב שהוא די חסכן בדלק ורכב עם פוזה נחמדה

(בכל זאת אני צעיר ובגיל הזה איכפת לי מהפוזה :-))..

אני חושב כבר כמה זמן על רכבים שונים אבל אני מקבל דעות שונות על כל רכב:| ובגלל זה אני מבולבל מאוד..

הרכבים הם :

רנו קליאו,סיאט איביזה ,פיג'ו 306 ופיאט בראבו (השנתונים נעים בין 94-ל-97 ונפחי המנוע בין 1400 ל-1660 והגיר ידני) .

 

אמרו לי סיאט איביזה כבדה מאוד מבחינת אחזקה,אם זה כי היא צורכת הרבה דלק ואם זה מחינת בעיות רבות..

אני יודע שצריכת הדלק די תלויה בנהג אבל בכל זאת חשבו לי לדעת (מאנשים שהיה להם את הרכב או שמבינים ברכב) איך צריכת הדלק של הרכב..

 

פיג'ו 306 אמרו לי שיש לה הרבה בעיות מכניות,חורים במנוע (או משהו כזה,סליחה על הבורות אבל אני לא מבין גדול במכוניות)..

אבל מבחינת דלק היא נוחה (לא "זוללת" דלק) אבל בעיות מכניות צוכרות הרבה טיפולים וזה הרבה כסף..

 

לגבי פיאט בראבו ראיתי פה בפורום שהרבה אנשים מזהירים מהרכב הזה,גם בגלל בעיות מכניות..

 

בבקשה ממכם חברים תעזרו לי למצוא רכב שיתאים לי,באמת שחיפשתי הרבה מאוד זמן בפורום ומצאתי דברים שונים על המכוניות אבל כל כך הרבה דעות גרמו לי לבילבול רציני :cry:,אשמח אם תעזרו לי חברים..

ואם עברתי על חוק כלשהו אשמח אם תתקנו אותי,לילה טוב ותודה מראש על העזרה :-)

פורסם

תופעת ה"חורים במנוע", היא לא ב 306, אלא בכל רכב שמשתמש בבלוק מנוע מאלומיניום.

במנוע כזה, חשוב להשתמש בנוזל קירור ייעודי ולא במי ברז רגילים, משום שאלו עלולים לגרום לקורוזיה שתחליש את האלומיניום ותגרום לחור בבלוק.

במידה והבעלים השתמש בנוזל קירור ייעודי, אין לך ממה לדאוג.

בכלליות ה 306 היא מכונית אמינה עד מאוד במידה ותמצא אחת שטיפלו בה כמו שצריך לאורך חייה, כמו כן היא תהיה זולה לאחזקה הן מבחינת דלק והן מבחינת טיפולים.

האיביזה ממש לא יקרה לאחזקה - הייתה לי אחת משנתון 94.

מבחינת דלק - הייתה עושה בין 700 ל 800 קילומטרים למיכל מלא בנסיעה משולבת.

מבחינת אמינות - טובה מאוד, הייתה אצלי 9 חודשים שבהם הרכב נסע המון ובזמן הזה התקלה היחידה שהייתה היא שנסתם אחד מהאינג'קטורים, תיקון של 400 ש"ח.

מבחינת טיפולים - לא טיפלתי בה במוסך מורשה אז אין לי אומדן למחיר, משום שהמחירים משתנים מכל מוסך למוסך, אמנם לא היו יקרים לדעתי.

הבראבו, לפי מה שאומרים, יקרה מאוד לאחזקה מבחינת חלפים וטיפולים ולא ממש אמינה.

ה 306 לדעתי היא האופצייה הטובה ביותר, שכן היא מרגישה מפנקת יותר מהאיביזה ובטח שיותר מהקליאו - לדעתי לפחות תבחר בגרסאת ה 1600, ה 1400 מרגישה דיי עגלתית.

בהצלחה!

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
תופעת ה"חורים במנוע", היא לא ב 306, אלא בכל רכב שמשתמש בבלוק מנוע מאלומיניום.

במנוע כזה, חשוב להשתמש בנוזל קירור ייעודי ולא במי ברז רגילים, משום שאלו עלולים לגרום לקורוזיה שתחליש את האלומיניום ותגרום לחור בבלוק.

במידה והבעלים השתמש בנוזל קירור ייעודי, אין לך ממה לדאוג.

בכלליות ה 306 היא מכונית אמינה עד מאוד במידה ותמצא אחת שטיפלו בה כמו שצריך לאורך חייה, כמו כן היא תהיה זולה לאחזקה הן מבחינת דלק והן מבחינת טיפולים.

האיביזה ממש לא יקרה לאחזקה - הייתה לי אחת משנתון 94.

מבחינת דלק - הייתה עושה בין 700 ל 800 קילומטרים למיכל מלא בנסיעה משולבת.

מבחינת אמינות - טובה מאוד, הייתה אצלי 9 חודשים שבהם הרכב נסע המון ובזמן הזה התקלה היחידה שהייתה היא שנסתם אחד מהאינג'קטורים, תיקון של 400 ש"ח.

מבחינת טיפולים - לא טיפלתי בה במוסך מורשה אז אין לי אומדן למחיר, משום שהמחירים משתנים מכל מוסך למוסך, אמנם לא היו יקרים לדעתי.

הבראבו, לפי מה שאומרים, יקרה מאוד לאחזקה מבחינת חלפים וטיפולים ולא ממש אמינה.

ה 306 לדעתי היא האופצייה הטובה ביותר, שכן היא מרגישה מפנקת יותר מהאיביזה ובטח שיותר מהקליאו - לדעתי לפחות תבחר בגרסאת ה 1600, ה 1400 מרגישה דיי עגלתית.

בהצלחה!

 

תודה רבה על התגובה המפורטת,באמת תודה :)

כמה שאלות וסליחה מראש על הבורות :roll:

מה זאת אומרת בלוק מנוע מאלומניום?ואיזה סוגים של בלוקי מנוע יש..?

בכל רכב עדיף צריך להשתמש בנוזל קירור יעודי?עוד שאלה קטנה בקשר לפיג'ו מה יחס הקילומטרים לליטר דלק?

ומאיזה בחינה אתה מתכוון שה306 מפנקת יותר?

 

סליחה על השאלות הרבות ותודה מראש על העזרה ידידי:-)

פורסם

אין לך על מה להצטער, בדיוק בשביל זה הפורום הזה קיים - כדי לעזור לאנשים שלא מבינים וצריכים עזרה.

בפיז'ו הנ"ל בלוק המנוע עשוי מאלומיניום.

יש מנועים שבהם הבלוק עשוי מברזל.

נכון, בכל רכב עדיף להשתמש בנוזל קירור ייעודי, אך ברכבים שבלוק המנוע שלהם עשוי אלומיניום ולא ברזל, זה כמעט בגדר חובה שכן מים רגילים עלולים לגרום לנזק עצום בדמות חור בבלוק המנוע - דבר שיעלה המון להחליף.

לכן, עדיף להתרחק מרכב עם מנוע אלומיניום שהשתמשו בו במי ברז במקום נוזל קירור באופן קבוע מתוך חשש שהדבר החליש את הבלוק וקיצר את ימיו משמעותית.

בקשר לצריכת הדלק - אין לי מושג מדוייק, אך אם אני זוכר נכון קראתי שזה אמור להיות בסביבות ה 13\1 או 14, חכה שמישהו שהחזיק 306 יגיב ואז תוכל לדעת בוודאות.

כשאמרתי "מפנק" התכוונתי לכך שהרכב מרגיש הרבה יותר מודרני - מבחינת עיצוב הדשבורד, נוחות המושבים, עיצוב המרחב הפנימי, נוחות הנסיעה וגם כבונוס נראה מודרני מבחינת העיצוב החיצוני.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
אין לך על מה להצטער, בדיוק בשביל זה הפורום הזה קיים - כדי לעזור לאנשים שלא מבינים וצריכים עזרה.

בפיז'ו הנ"ל בלוק המנוע עשוי מאלומיניום.

יש מנועים שבהם הבלוק עשוי מברזל.

נכון, בכל רכב עדיף להשתמש בנוזל קירור ייעודי, אך ברכבים שבלוק המנוע שלהם עשוי אלומיניום ולא ברזל, זה כמעט בגדר חובה שכן מים רגילים עלולים לגרום לנזק עצום בדמות חור בבלוק המנוע - דבר שיעלה המון להחליף.

לכן, עדיף להתרחק מרכב עם מנוע אלומיניום שהשתמשו בו במי ברז במקום נוזל קירור באופן קבוע מתוך חשש שהדבר החליש את הבלוק וקיצר את ימיו משמעותית.

בקשר לצריכת הדלק - אין לי מושג מדוייק, אך אם אני זוכר נכון קראתי שזה אמור להיות בסביבות ה 13\1 או 14, חכה שמישהו שהחזיק 306 יגיב ואז תוכל לדעת בוודאות.

כשאמרתי "מפנק" התכוונתי לכך שהרכב מרגיש הרבה יותר מודרני - מבחינת עיצוב הדשבורד, נוחות המושבים, עיצוב המרחב הפנימי, נוחות הנסיעה וגם כבונוס נראה מודרני מבחינת העיצוב החיצוני.

 

אז אני מבין שבלוק שעשוי מברזל עדיף,אבל זה אומר שבמנוע שהבלוק הוא מברזל אפשר להשתמש במים מברז תמיד מבלי לחשוש?(אני מניח שעדיף להשתמש בנוזל קירור יעודי כי הוא יותר "בריא" למנוע..)

איפה אפשר להשיג נוזל קירור כזה?

ואיך אני יכול לדעת אם באמת בעל הרכב משתמש והשתמש בנוזל קירור יעודי?

אני צריך להסתמך על דבריו או שיש דרך בטוחה להבין באיזה סוג נוזלים הוא השתמש?

ושוב תודה על העזרה :beerchug:

פורסם

עדיף להשתמש בנוזל ייעודי גם בבלוק ברזל.

אין לו ייתרונות ממשיים על פני בלוק אלומיניום, הוא פשוט פחות רגיש לנזקים שגורמים מי ברז.

נוזל קירור ייעודי אפשר לרכוש בכל חנות לאביזרי \ חלפי רכב - גלון 4 ליטרים של PRESTONE למשל שנחשבת חברה טובה עולה בסביבות 60\50 שקלים.

אני מניח שבן אדם שמשתמש באופן קבוע במי ברז, עושה זאת מכיוון שאינו יודע מה הנזק שהם יכולים לגרום - ולא כי הוא רוצה לחסוך 50 שקלים פעם בשנה.

לכן, אדם כזה לא יחליף במיוחד לנוזל קירור במעמד המכירה כדי "לייפות" את הרכב.

פתח את מכסה המילוי של מי הקירור - במידה ויש שם מים רגילים, סביר להניח שבזה השתמש באופן קבוע.

כמובן שתוכל גם לשאול אותו, אבל ככה תקבל תשובה הרבה יותר כנה ואמיתית :wink:

בבקשה, ובהצלחה!

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
עדיף להשתמש בנוזל ייעודי גם בבלוק ברזל.

אין לו ייתרונות ממשיים על פני בלוק אלומיניום, הוא פשוט פחות רגיש לנזקים שגורמים מי ברז.

נוזל קירור ייעודי אפשר לרכוש בכל חנות לאביזרי \ חלפי רכב - גלון 4 ליטרים של PRESTONE למשל שנחשבת חברה טובה עולה בסביבות 60\50 שקלים.

אני מניח שבן אדם שמשתמש באופן קבוע במי ברז, עושה זאת מכיוון שאינו יודע מה הנזק שהם יכולים לגרום - ולא כי הוא רוצה לחסוך 50 שקלים פעם בשנה.

לכן, אדם כזה לא יחליף במיוחד לנוזל קירור במעמד המכירה כדי "לייפות" את הרכב.

פתח את מכסה המילוי של מי הקירור - במידה ויש שם מים רגילים, סביר להניח שבזה השתמש באופן קבוע.

כמובן שתוכל גם לשאול אותו, אבל ככה תקבל תשובה הרבה יותר כנה ואמיתית :wink:

בבקשה, ובהצלחה!

 

אוקיי תודה על ההסבר חבר,עזרת לי מאוד :-)

 

לאנשים שיש\היה להם את הרכב 306,איך הרכב הזה מבחינת אמינות?ואיך הרכב הזה מבחינה כללית...אשמח לעוד דעות :wink:

פורסם

ברבו- כדאי לך לרדת קשה מאוד למצוא רכב שמור מהדגם הזה בדר"כ הרכבים האלו קרועים

איביזה- היתה לי 94 1400 רכב חסכוני בדלק טיפולים לא בשמיים אך הבלוק מנוע עדין

306- רכב נחמד ונוח יש לחבר שלי כזאת והוא די מרוצה (אבל אני לא יודע עליה יותר מדי)

 

המלצה שלי לך על פולו רכב זהה לאיביזה אך אמין יותר

בהצלחה.

פורסם

אכן פג'ו 306 מומלצת מאוד חסכונית ואמינה , מנוע 1600 או 1400 תבחר אתה .

1600 מאובזרת יותר עדיף שתקנה רכב עם היסטוריית טיפולים מסודרת וכמו שנאמר תבדוק שהתמשו בנוזל קירור יעודי ולא מי ברז לפג'ו הכי מומלץ זה הטכניק שניתן לרכוש בכל מוסך מורשה של פג'ו (עולה כ-75 שקל ל-5 ליטר )

כמובן גיר ידני הכי מומלץ , תבדוק גם לפני הקנייה מתי בוצע החלפת רצועות הטיימניג בפעם האחרונה (בכל רכב תבדוק בלי שום קשר לפג'ו ) .

 

עוד רכב מומלץ שלא הזכירו זה הפיאט פונטו חביבת הסטודנטים , רכב בסיסי למדי ואמין מאוד ,חסכוני בדלק וחלקים מאוד מאוד זולים ואחזקה כללית זולה למדי . מנוע 1250 הוא המומלץ לדעתי סוחבת לא רע בכלל יחסית למנוע הקטן מאוד חסכונית בדלק

כנ"ל פה תבדוק היסטוריית טיפולים וטיימניג לפני שאתה קונה

פורסם

אוקיי תודה רבה לכל המגיבים,אני מבין שמהפיאט בראבו לרדת..

אני כרגע יותר נוטה לפיג'ו 306 ואני רואה שהרוב ממליצים עליה,אבל קשה למצוא רכב כזה שמור ואני יעשה את כל המאמצים:-)

עכשיו יש לי עוד שאלה קטנה,מה זאת אומרת ישור קו?אחרי קניה תמיד אומרים לעשות ישור קו..

חיפשתי בפורום ולא ממש מצאתי תשובה,אשמח לתשובות מכם אנשים :-D

פורסם

הי,

ממליץ לך לבדוק גם בקשר לפיאט פונטו- בתקציבך נכנס מודל 97- שזה מודל מתקדם יחסית.

הרכב חסכוני ביותר וסחיר.

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

ממליץ בחום על קנית פיאט בראבה. במחיר הנ"ל את יכול למצוא את בשנתון מאוחר ובמצב לא רע.

ואם קצת רצון לשמור, הרכב יכול לשרת אותך בצורה נאמנה ביותר.

חג שמח גיא. (עבד לשעבר זמן רב במוסך פיאט).

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

פורסם

מה רע במיצובישי קולט?

 

יש לי אחת כרגע שאני מחזיק ולפניה הית לי עוד אחת

רק יפה קל להחזקה ואפשר למצוא משהו שעומד בתקציב שלך

פורסם
הי,

ממליץ לך לבדוק גם בקשר לפיאט פונטו- בתקציבך נכנס מודל 97- שזה מודל מתקדם יחסית.

הרכב חסכוני ביותר וסחיר.

עידן

 

עכשיו בדקתי ודווקא המחירים שלך הרכב הזה מעולים אבל בעיה שלי עם הרכב הזה זה העיצוב שלו :|

אני לא אוהב רכבים שהטמבונים שלה הם מפלסטיק אז אם ואני ירכוש רכב כזה טיפול קוסמטי יבוא בחשבון, אז בחזרה לנושא שלנו,זה רכב אמין וטוב?ואיזה נפח מנוע מומלץ?

×
×
  • תוכן חדש...