Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פילטר אוויר פתוח - ניפוץ כמה מיתוסים - ניסוי


שימו לב! השרשור הזה בן 5239 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לליאור כל הכבוד :mm_yeah:

מצטרף לדעתך ,הפילטרים הפתוחים ללא התקנה מבודדת ויעודית לרכב ,היא פשוט עניין של אופנה ותו לא!

בדכ עדיף לבנות קיט מפיבר גלס או קרבון או מתכת מבודדת על ידי יריעות של דיינהוד (צנרת וכד) וכל זאת לשמור על טמפ' האויר הנינק קר ככל האפשר

ישנו גם ענין של האפקט הונטורי ,לדוגמה קוטר צינור ואורך

גדול מידי יוצר מערבולות אויר במצערת פתוחה ,אבל מחזיק מספיק כמות אויר לתאוצה פתאומית

קטן מידי זרימה מהיר של אויר אך מחסור בחמצן בשעת תאוצה

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מישהו מוכן להגיב בבקשה על התגובה שלי ל'דרך' לקירור פילטר אוויר פתוח רגיל ?

תגובה מס' 14.

 

מה דעתכם על רעיון כזה?

Hu: Alpine 9855R Comp: Morel Hybrid Ovation 6 Amp: Kicker 06ZX650.4 Subwoffer: Hertz ES 300

Black Renault Megane Coupe 1.6 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור, כל הכבוד לך על הניסוי אבל הוא לא מושלם.

אתה מסיק מסקנות לפני שבדקת הכל.

האם בדקת את טמפ' האוויר כאשר מותקן פילטר קונוס אצלך?

אם כל הכבוד להיגיון ולהסקת המסקנות, אבל צריך לבדוק את זה עם פילטר קונוס באותו רכב.

 

אצלי ברכב יש מין סוג של RAM AIR אשר מגיע עם הרכב ואת קופסת הפילטר המקורי, יש לי גם פילטר קונוס.

כאשר הורדתי את פילטר הקונוס והחזרתי את היניקה הקרה עם הפילטר המקורי הרגשתי הבדל (עזוב שניה את הרעש) בתגובת ההאצה.

כאשר הוחזר הקונוס, התגובה לה אני רגיל מהרכב חזרה, הקונוס ממוקם במקום מאוד חם.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור, מאמר מעניין.

למרות שיש לי את הפילטר המקורי של הקליאו בבית (שהוא מאין "ראם אייר" ואפשר לשים בו פיתר INBOX) בשבועות הקרובים

יוחלף לאלתר הפילטר הפתוח שיש לי ברכב בערכת RAM-AIR של SIMOTA.

 

ישפר את טמפ' האוויר, את הרעש ואת תגובת הדוושה - זה בטוח!

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו פה,כל הכבוד על ההשקעה, אבל עדיין זה חלקי.

 

הניסוי היה צריך,לדעתי,להתבצע כך:

 

1.לבדוק בכמה סוגי רכבים עם מיקומי פילטר שונים,וכמובן זרימת אויר שונה ותיעול אויר שונה למנוע.

 

2.בכל רכב לבדוק טמפ' במיקומים הבאים:

 

א.בתוך חלל תא המנוע,סמוך למיקום הפילטר המקורי (זה יתן מדידה במקרה של פילטר פתוח)

 

ב.בתוך קופסת הפילטר המקורי (זה יתן מדידה במקרה של שימוש בפילטר המקורי או פילטר אינבוקס משופר)

 

 

התוצאות שהשגת יפות,אבל אני מעריך שאם היית מדייק וממקם את החיישן טמפ' בתוך קופסת הפילטר ולא בצמוד אליו, היית מגלה שהטמפ' בתוך קופסת הפילטר אינה זהה לטמפ' החיצונית,אלא גבוהה בכמה וכמה מעלות מהטמפ' החיצונית (זו שמחוץ לרכב), וזאת מהסיבה שאם תרצה ואם לא, גם הצנרת שמתעלת אויר לפילטר אינבוקס מתחממת כתוצאה מהיותה בתוך תא המנוע.

 

זה כמו שתעשה ניסוי כזה:

 

תשים את הרכב ביום חמסין בשמש כשרק בחלון אחד יש חריץ אויר,ותגיד שבאיזור של החלון הפתוח הטמפ' זהה לטמפ' החיצונית כי הוא מקבל אויר מבחוץ,זה נכון ולא נכון,מכיוון שלמרות שיש הזרמת אויר מבחוץ,עדיין יש השפעה לטמפ' הפנימית.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

senda

 

לפי איך שהצגת את התמונה פילטר פתוח עלול להירטב בקלות..

 

אם לא... המיקום הוא באמת אופטימלי לפילטר פתוח.

 

אתה צודק, לכן רייסינג ביט עשו רעיון דומה רק עם הגנה פני מים:

 

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1348.html

 

לאור המספר המצומצם מאוד של ימי גשם אצלנו אני מקווה שזה לא תהיה בעיה גדולה מדי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שהמנוע יונק אויר בטמפ' החיצונית. אל תשכח שהאויר אכן מגיע מבחוץ, אבל קופסת הפילטר וכל הצינורות עדיין מתחממים מהחום של המנוע.

לקבלת תוצאות מדויקות צריך למקם את החיישן בתוך קופסת הפילטר.

 

תיבות של הפילטרים בד"כ עשויות פלסטיק - והוא (שלא כמו מתכת) מעביר חום גרוע - ז"א הוא חומר מבודד לא רע בכלל.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SENDA

בקשר למה שכתבתי על תא המנוע של המיאטה, התכוונתי ל NA, לא מכיר את ה NC ואני מניח שהנושא שופר.

 

בקשר להצעות של חברים לגבי רכבים אחרים, ביקשתי מתנדבים, אף אחד לא התנדב :roll:

מה שכן התנדבתם זה להסביר מדוע הניסוי לא מושלם, מאד קל להקליד מהמזגן בבית ושמישהו אחר ירוץ ... :shock:

 

בקשר לאוויר בתוך ה INBOX, כמו שכתב CROC, צנרת האוויר מפלסטיק והיא די מבודדת, וגם אם היא לא מושלמת, אז במקום 27 מעלות ביניקה, יכנס למנוע אוויר בטמפ' 30 מעלות, זה עדיין רחוק מאד מ 55 מעלות שנמדדו בתוך תא המנוע, אני לא התכוונתי לבצע ניסוי מדוייק ומדעי עבור הפקולטה להנדסת החלל, אלא רק הצבעתי על מגמה, אז אל תשלחו אותי שוב לבצע משהו מדוייק... כשאתם... שוב... מקלידים מהבית הממוזג :-P כל מי שרוצה, מוזמן לבצע בדיקה דומה ופשוטה ברכב שלו, ולפרסם את התוצאות עבור שאר החברים.

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם פשוט לא קולטים שהאינטרקולר יקרר תאויר החם שהטורבו בכול מצב מיצר!לא קשור בכלל איזה פילטר מכניס אוויר קר אוו חם יותר,הטורבו מיצר חום חבל על הזמן.

 

ליאור תבדוק טמפרטורה לפני הכניסה לסעפת אחרי אינטרקולר ותראה שאין הבדל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאינטרקולר מסוגל לקרר ב-X מעלות.

 

אם תזרים אוויר קר יותר בכניסה שלו אז תקבל אוויר קר יותר גם ביציאה.

 

תקנו אותי אם אני טועה.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שזה הגיוני מה שהאדון עם המיאטה הלבנה אומר, הרי בימים קרים (לילה/חורף) באופן טבעי נכנס למגדש אויר קר וההבדל מורגש בהחלט (אצלי בכל מקרה), אז הדבר יהיה דומה גם תחת תיעול אויר נכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור,

1. כל הכבוד על היוזמה הברוכה.

2. להבא כשאתה ניגש לניסוי שבלבך פנימה אתה יודע מה התוצאה שאתה רוצה שתצא, נסה לשתף מישהוא מהצד ההפוך שיקזז אותך.

למה אני אומר את זה? לא התקנת את הפילטר לפי ההוראות, לא סיפקת לו זרימת אויר קר, לא מיקמת אותו תוך חשיבה על יניקת אויר טובה אלא פשוט "תקעת" אותו בקצה הצינור ובנוסף, בכלל לא מדדת הספק.

כל מה שעשית ובדקת הוא אפילו לא תירוץ עלוב לניסוי ואין שום מסקנה ממנו.

 

מה שעשית זה בערך לצאת בכותרות שקונדום דורקס לא טוב למניעת הריון ובמהלך הניסוי הראת איך אתה בולע קונדום חצי שעה לפני המשגל וכל פעם אישתך/חברה שוב נכנסת להריון :wink:

 

אני חו"ח לא תוקף אותך, ההפך, כפי שציינתי, כל הכבוד על זה שבכלל החלטת לבצע ניסוי בשטח ולפרסם אותו.

על מהלך הניסוי ומסקנותיו, יש לי הרבה השגות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אני אומר את זה? לא התקנת את הפילטר לפי ההוראות, לא סיפקת לו זרימת אויר קר, לא מיקמת אותו תוך חשיבה על יניקת אויר טובה אלא פשוט "תקעת" אותו בקצה הצינור ובנוסף

 

 

נכון, אבל מצד שני זאת הדרך בה רוב המקומות בארץ מתקינים את הפילטרים האלו לצערי.

 

כמובן שאם תתאים אותו לרכב ותבודד אותו מחום באמצעות מיקום ומגן חום מיוחד התוצאות יהיו שונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5239 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...