Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7043 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אוקיי - לקחתי את כל מה שאמרתי בקשר לרכבים שמגיעים עד 250 קמ"ש בחזרה.

אך בכל-זאת לספויילר אין כמעט השפעה על יציבות הרכב במהירויות נמוכות (עד כ150 קמ"ש) בהן השפעת הרוח היא לא גבוהה - האם אני טועה מוטי?

שוב - אתה מדבר על ספויילר או על כנף?!

יש ביניהם הבדל משמעותי!

 

ניתן בקלות לבנות ספויילר שיהיה יעיל מבחינת אוירודינמית גם במהירויות מצחיקות כמו 60-50 קמ"ש וייצר כבר כמות מכובדת של הצמדה על חלקו האחורי של הרכב במהירות כמו 100-90 קמ"ש.

זה בדיוק מה שעושים עם ספויילרים של מכוניות ג'ימקאנה.

ניתן גם לבנות כנפיים שיהיו יעילות במהירויות נמוכות כאלו אבל הגודל שלהן יהיה מסיבי ביותר.

 

בכל מקרה, ניתן לומר שאתה די טועה בהתייחסות שלך לנושא.

 

Oty -

המכונית המצויידת בכנף תהיה מהירה יותר בהקפת המסלול.

מצחיק שהחתימה שלך מדברת על S2000, המכונית שממנה לקחתי את הדוגמא המספרית שנתתי היא במקרה S2000.

 

מוטי

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא בטוח שהמשתתפים מודעים לכך שבבוגאטי, כמו גם במכוניות על אחרות, הספוליר מעט שונה מזה הקיים בסובארו. הוא אינו קבוע, אלא נפתח ונסגר בהתאם למהירות. במהירות גבוהה הוא מתרומם בכדי שזרם האויר יצמיד את חלקו האחורי של הרכב לכביש. במהירויות נמוכות הוא סגור בכדי שלא לפגוע במבנה האוירודינמי של הרכב.

פורסם
לספויילר אין הרבה קשר להאצה - לא עד 150 קמ"ש (פחות או יותר) לפחות.

כנף\ספוילר אחורי משפיע על יציבות חלקו האחורי של הרכב במהירות גבוהה, מאד גבוהה - כזאת שה206 XS מגיעה אליה רק בירידות.

אני הגעתי עם 206 1.4 אוטומט ליסינג סרוח ל170 קמ"ש במישור, וקרוב לוודאי שהXS קצת יותר מהירה

פורסם

אוקי אני מנסה לסכם תקנו אותי אם אני טועה (אין לי מושג מה יש בבוגאטי):

 

ספוילר צמוד לרכב והוא נותן אוירודינמיות שגורמת לפחות כוח הצמדה ויותר מהירות סופית גבוהה יותר (ניסוח לא משהו, תסלחו לי).

 

כנף מורמת מעל הרכב נותנת יותר כוח הצמדה ופוגעת ביכולתו של הרכב להגיע למהירות סופית גבוהה יותר.

 

האם זה נכון?

 

תודה, בן.

- 306 XSI -

פורסם
אני הגעתי עם 206 1.4 אוטומט ליסינג סרוח ל170 קמ"ש במישור

 

פעמיים גבר.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

מוטי - מבחינת כח הצמדה, מה יעיל יותר? ספויילר או כנף? והאם יש הבדל בין מרכב סדאן להאצ'בק?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

שלקייס, השאלה שלך מקבילה לשאלה מה עדיף, ארטיק או לזניה.

אם אני על שפת הים בקיץ כשחם אני מעדיף ארטיק, בארוחת ערב במזג אויר סגריר אני מעדיף לזניה.

 

ניתן לייצר כוח הצמדה בשתי השיטות.

כעקרון ככל שהמהירות שהרכב מתוכנן לפעול בה עולה הכנף תייצר כוח הצמדה גבוה יותר ופחות גרר מספויילר שייצר כמות כוח הצמדה דומה.

 

במהירויות נמוכות יש מצבים שבהם לספויילר יהיה יתרון.

בסופו של דבר הייעוד של הרכב וכמה רחוק הבעלים שלו מוכן לקחת אותו הם מה שקובע כמה הסט-אפ יהיה יעיל או לא.

 

הנה מכוניות שהלכו בהן רחוק כדי לייצר כוח הצמדה -

quattro_sport_1134477873_405_t16.jpg

 

autocross.jpg

(הרמן, מוכר לך? :wink:)

 

מוטי

פורסם

תודה על ההסבר :)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לספויילר אין הרבה קשר להאצה - לא עד 150 קמ"ש (פחות או יותר) לפחות.

כנף\ספוילר אחורי משפיע על יציבות חלקו האחורי של הרכב במהירות גבוהה, מאד גבוהה - כזאת שה206 XS מגיעה אליה רק בירידות. הספויילר באימפרזה, לדעתי הוא יותר פוזה מפרקטיות. רכבים שלא עוברים את ה250 קמ"ש לא צריכים כנף אחורית בד"כ, ואם כן אז משהו קטן.

STI סטדנדרטית מגיעה ל260 בלי הרבה דרמה.

בכל מקרה, יש ועוד איך, משמעות לספויילר.

ללא ספויילר, מעל 150 קמ"ש קיים הבדל גדול בהתנהגות הרכב (לפחות ב-STI).

גם בפורשים למינהן (שאיתן לצערי אין לי נסיון, למעט 911 טורבו מושכרת ליום אחד :)) יש משמעות גדולה לכנף.

פורסם

אם אני מבין נכון מהתמונות - ספויילר שנועד למהירות נמוכה הוא גדול יותר מכיוון שבמהירות נמוכה זורם פחות אויר ועליו להגיע לכמות מסויימת של אויר בכדי לייצר יעילות בהצמדת הרכב לקרקע.

 

במהירות גבוהה יותר אתה נדרש כדי לקבל את אותו כוח הצמדה לספויילר קטן יותר.

 

לפיכך - ככל שהמהירות עולה - הגודל של הספויילר שנדרש - קטן.

 

הבנתי נכון?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

הספויילר (כשמו..) גם 'מקלקל' למנוע קצת לא? נראה לפי התמונה של מוטי שהוא מייצר התנגדות שמחייבת את המנוע לעבוד קשה יותר כדי לצבור מהירות.

בריאות לכולם!

פורסם

אני התבלבלתי שוב. לפי הבנתי- מי שתהיה יותר טובה להקפת מסלול היא כנף,

ואילו למיאוץ דראג תהיה עדיפות לספוילר. תקנו אותי אם אני טועה.

 

בתודה oty:lol:


×
×
  • תוכן חדש...