Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צ'יפ לרכב אטמוספרי - עד כמה זה תורם?


שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

4900 סלד? אז בטח ב 7000 סל"ד הטורבו נמס מרוב החום שהוא מייצר. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה התחכמות.. אהבתי... :)

ב7000 הוא לא נמס ולא בטיח.. כי רק 5800 הטורבו והמנוע עובדים הכי חזק

 

אז נתחכם בשבילך במקרה של רנו קליאו שמים טורבו שהוא נותן את רוב המומנט ב2800 בערך..

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב צ'יפים של סופרצ'יפס מוסיפים לאטמוספירי 10% כ"ס ו10% במומנט

ומחירם זול ממה שצויין.

ברכבי טורבו (גם בטורבו דיזל) ההספק מצ'יפ לרוב יותר מכפול מהנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית, אצלי בראלי S2 יש צ'יפ.

והוא מתוכנת ע"פ השינויים שבוצעו, כמו יניקה, פליטה ודלק.

 

הוא גם העלה את המנתק ל-7500 סל"ד, במקור הניתוק הוא בקו האדום 7250 סל"ד.

 

ללא שינויים בפרמטרים שציינתי למעלה, צ'יפ שונה מהמקור לא יהיה מורגש כמעט.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, אז צ'יפ בעצם בא ע''מ ליעל את השינויים שכבר בוצעו ברכב.

 

בכל מקרה על רכב מקורי לא יתן הרבה.

 

והמסקנה היא שכל מי שזרק לבחור שישים צ'יפ ברכב כנראה לא כ''כ מבין בזה.

 

תודה על המידע!

עוד הייתי שמח לדעת כבר בשביל עצמי מה השינויים שהצ'יפ מבצע בתוכנה, במה זה נוגע בעיקר?

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתוכנה עצמה אין שום שינוי. יש שינוי במפות.

שתיים וחצי מילים על מחשבי ניהול מנוע (לפחות החלק שנוגע לדלק) - בכל רגע נתון ה"מעבד" מקבל נתונים מכל החיישנים הרלוונטיים והנתונים הללו נבדקים במה שנקרא מפות, שזה למעשה מערכים.

במילים הכי פשוטות אפשר להשוות את זה לטבלה שבה יש נניח טורים המייצגים מידע ממד זרימת האויר ועמודות המייצגות מידע מחיישן קראנק - אז בכל רגע נתון המחשב בודק בטבלה בעמודה ובטור המתאימים ומגיע לתא בו מוגדרת כמות הדלק. במציאות זה יותר מטבלה דו מימדית, אלו מערכים רב מימדיים.

 

כש"עושים צ'יפ" - מה שמשנים זה בדרך כלל רק את הנתונים בתוך התאים במערכים הללו, למעשה גורמים למנוע לקבל נתונים שיגרמו לו לספק יותר דלק.

יש עוד דברים שנוגעים בהם כמו העלאת נתון הסל"ד המירבי של מנתק ההצתה וכו', אבל העיקר זה מפות הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר אישפוז :)

 

יש לי ידע בשפות תכנות אז קצת יותר קל לי לתאר את כל הטבלאות, דו מימד, תלת מימד וכו'.

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...