Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7349 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבת שלום לכולם

 

היום כשבאתי לשטוף את האוטו (אחרי המון המון זמן שלא שטפתי משהו כמו חודש +) ראיתי שנוזל ה-G12 שיש מצוי ממש מתחת למינימום.

הרבה הרבה מתחת למינימום. המיכל היה כמעט ריק :shock::shock::-x

 

לא ראיתי שום סימני נזילה או משהו.

 

האוטו נוסע כרגיל. אין שום בעיה, והטמפ' תמיד תמיד על 90.

 

עכשיו השאלה שלי היא כזאת.

 

1. כמה עולה נוזל נוזל כזה, ועם מה אני צריך למהול אותו (מים רגילים מהברז, או מים מזוקקים) בפורום לא ניתנה תשובה החלטית.

למיטב ידיעתי, אני חושב שבינתיים אשים מים מזוקקים ובתחילת השבוע אלך למוסך שיבדקו את העניין. מים מזוקקים עד לקו המינימום יבטיחו שיהיה נוזל כלשהו.

מים רגילים אינם טובים לדעתי כי הם עלולים ליצור סתימות ברדיאטור.

 

2. האם זה טבעי שמים מתאדים ? כי זכורים לי טיפולים במוסך שהמכונאי הוסיף קצת מים לנוזל וזהו. (שיהיה מעל המקסימום קצת, כשהמנוע קר)

 

3.היכן יכולה להיות נזילה, ואיך אני יכול לבדוק את זה?

 

תודה רבה,

 

סער

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

שלום רב,

 

ברכבי קונצרן VW נוזל הקירור המומלץ הוא G12 PLUS.

1.גובה נוזל הקירור במיכל העיבוי צריך להיות בין סימן MIN-MAX.

2.חוסר בנוזל קירור מעיד בהכרח על נזילה. הסיבה הנוספת לחוסר נוזל קירור היא:

** במידה ונוזל הקירור הגיע לנקודת רתיחה אזי הוא נפלט דרך שסתום הנמצא בפקק של מיכל העיבוי.

בדוק את סביבת פקק המילוי והמיכל האם יש סימני של נוזל בצבע אדום או וורוד שהתייבש.

3.יחס המהילה המומלץ הוא 60 אחוז מי ברז נקיים ו-40 אחוז נוזל קירור G12 PLUS יש למהול את נוזל הקירור לפני מילוי.

4.במידה ואתה מוסיף במקרה חירום מים מזוקקים בלבד, דרוש במוסך שיבדקו לך את ריכוז נוזל הקירור G12 במערכת הקירור לפני הוספת נוזל חדש (במידה ולא תבקש הם לא יעשו זאת).

חשוב לשמור על יחס נוזל קירור ומים נכון.

במידה ואתה נמצא באיזור רמת-גן אוכל להשאיל לך בקבוק של 1.5 ליטר.

5.המחיר במוסך הוא 42 שקל כולל מע"מ עבור 1.5 ליטר.

 

ראה קובץ מצורף

G12-plus-pm.jpg

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק תודה רבה,

אני אבדוק זאת בתחילת שבוע הבא.

אינני נמצא ברמת גן (אני מאזור הדרום, ב"ש)

 

מהיכן לדעתך יכולה להיות נזילה?

האם זאת בעיה באטם כלשהו?

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

צר לי, אבל דרך מסך המחשב קשה לי למצוא את הנזילה וכמובן לנחש זה מיותר מכיוון שהנזילה יכולה להיות מהרבה מקומות.

 

מחר בבוקר לפני שאתה מניע את הרכב ! בדוק היטב את כול צנרת המים וגם את משאבת מים להמצאות סימני התייבשות של נוזל קירור, במיוחד בדוק באיזור חיבור הצינורות היכן שנמצאים הבאנדים.

מומלץ להעזר בפנס.

לאחר מכן תניע את הרכב ובדוק שוב.

איזה כייף לי :)

פורסם

אוקיי.

היצרן ממליץ על סוג הנוזל למהילה? (מזוקקים/מינרלים)?

 

אחרי דיונים רבים כאן בפורום נוכחנו לדעת שהסאגה הזאת משתנה בין סוגי המנועים.

(למשל בלוק האלומיניום ברכבי פיז'ו וכו'..)

ויש חשיבות רבה גם לנוזל שמוהלים במי הקרה.

 

גם בפרסטון למשל, על אף היותו חומר טוב בפני עצמו, מומלץ למהול סוג מסוים* של נוזל כדי להימנע מנזק עתידי.

 

(ב-306 שלי אני מוהל פרסטון עם מים שעברו אוסמוזה ביחס של 70-30% לטובת המים).

פורסם

מה יקרה אם ממלאים את הנוזל ללא מהילה כי אצלי היה חסר קצת ולא מהלתי...

האם יכול להגרם נזק?

למכירה - ספר היינס מקורי לפולקסווגן פולו

2000-2002 כחדש ! ! !

פורסם

צמיגות החומר תהיה גבוה ואופן הזרימה יכול להיפגע.

החומר חייב להיות מדולל דיו כדי להיות "נוזלי".

כמו-כן תכונותיו של החומר משתנות ע"מ לעבוד בתחום הטמפ' אליו מייעד היצרן.

פורסם

סער וכל החברים,

 

התשובה לסוג המים למהילה נמצאת בקישור: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=947979#post947979

חשוב לזכור דבר חשוב מאוד: נוזלי קירור לא יודעים לדבר האחד עם השני, ולכן אין לערבב נוזל מסוג אחד עם נוזל מסוג אחר.

שבת שלום,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

פורסם

עוד מעט אני ארד לאוטו ואעשה צילום של המיכל שתראו כמה נמוך זה.

 

היום אקנה מים מזוקקים,

ומחר אנסה לקפוץ למוסך כמה שיותר מהר...

 

זה מבאס

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

סער, אם לא עשו ריענון לנוזל קירור - אז מומלץ שיעשו (ע"פ הספר רכב - לרענן נוזלי קירור ובלימה כל שנתיים).

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

×
×
  • תוכן חדש...