Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7429 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

 

מישהו יכול להכווין להצביע איפה נמצא הסטרטר ביונדאי אקסנט 99?

פשוט הרכב לא מניע, ככל הנראה יש מצבר (האורות והצופר בעוצמה רגילה), וכשנותנים סטרטר לא שומעים כלום.

המליצו לי לנסות לדפוק על הסטרטר ואולי זה יתן לו עוד הנעה אחת או יותר.

מצורפת תמונה של תא המנוע.

תודה!

1571.JPG

פורסם

הסטרטר נמצא בד"כ בחלקו התחתון של המנוע. צלם את האוטו מלמטה :)

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

ליד מה הוא ממוקם? באיזה אזור? והאם הוא מכוסה ע"י משהו?

אני יודע איך הוא נראה..

אני אבדוק גם מלמטה, רק קצת יותר הכוונה תעזור תודה.

פורסם
הסטרטר נמצא בד"כ בחלקו התחתון של המנוע. צלם את האוטו מלמטה :)

שלום.

הוא יכול לחפש את הסטרטר למטה בערך שבועים אם פנס + נרות וגם שום לא יזיק.

הסטרטר באקסנט מורכב רחוק מהעין מהזיין ומהלב!!

קשה לראות אותו. הוא מורכב בדופן הרחוקה של המנוע כלומר כלפי קיר האש מתחת לסעפת.

אחלה מקום (גם חרה לפרק) אהי לא היתי ממליץ לך לתת מכה אם פטיש כי אם אתה לא יודע את מיקומו מירב הסיכוים שתישבור את הסולונויד שלא.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

בסוף זה יהיה איזה קודן או אימובלייזר שמבצע ניתוק....

 

או חיבור רופף על המצבר, אפילו אולי המצבר עצמו.

 

ניסית להניע עם כבלים?

(לא מזיק לנסות - אבל לחבר נכון בזהירות רק אם יודעים בוודאות איך, ולא להתבלבל. וקודם את המינוס למינוס)

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

תודה לכם על התגובות!

מצאתי את הסטרטר, ובאמת צריך להיכנס מתחת לרכב כדי למצוא אותו.

אכן העדפתי לא להרביץ לו בכוח, כי אני לא יודע איפה לתת את המכה וגם הגישה לא נוחה בכלל!

(בני תאר זאת בצורה ציורית יותר:smile:)

עדיין לא ניסיתי להניע עם כבלים אעשה זאת היום, ואני מקווה שבאמת זה יהיה רק מצבר.

 

לשם השכלה וידע כללי בלבד צירפתי תמונה של סטרטר של יונדאי, איפה מומלץ לתת את "המכה" כדי לא לגרום לנזק (שבירת הסולנויד).

תודה לכולם!

starter.jpg

פורסם

לתת מכות רק איפה שיש חצים ירוקים. (בקטע השחור)

 

אוי ואבוי אם תתן בחלק המסומן באדום ! ! !

starter.jpg

מה שכן, כ"כ התעצבנתי עליו שהוא לא עונה אז שאלתי אותו אם הוא רוצה למצו# לי אז הוא ענה שהוא נעלב והוא לא מדבר איתי יותר, הזכיר לי את אישתי :lol:
פורסם

לא נכון !

צריך קודם להבין למה נועדה "המכה "

המכה נועדה היות וישנו סיכוי כי הפחמים נתפסו או הם כבר בסוף הדרך !

ואז מכה עם קרש בלבד או חומר רך אחר תוך כדי שמישהו אחר לוחץ על המפתח התנעה יכולה לנענע את הפחם

ובכך לגרום לו לחזור למוטב הבעיה היא שעוד מספר ימים \ שעות \ דקות המצב יחזור לקדמותו

אם תתן מכות איפה שהחץ הירוק אתה עלול לפתוח את ההדבקה של המגנט הצידי

ואז הסטרטר פשוט יתחן אותו עד שיתפס !

פורסם

אני מציע לך ללכת לחשמלאי ולא להתעסק אם זה. כי היתה לי בעיה אם סטרטר והוא היה מחליק מסתובב אבל לא נתפס במנוע (בנדקס) משכתי ומשכתי את הבעיה עד ששרפתי את העוגן בקיצור במקום לשלם 200 ש"ח על שיפוץ בנדקס היתי צריך להחליף סטרטר שיצא לי קרוב ל 1300 ש"ח.

פורסם

שלום לכולם!

אז הנה העדכון:

 

מסתבר שהבעייה היא לא הייתה בסטרטר.

הבעייה היתה: המצבר שנגמר ואימובילייזר או קודנית שהשתגעה בעקבות המצבר החלש..

לכן הרכב לא הניע לא בדחיפה ולא ע"י כבלים, למרות שזאת היתה בעיית מצבר.

לטענת החשמלאי המצבר החלש לא הצליח לתת מספיק זרם על מנת לפרוץ את כל ההגנות של האימובילייזר או הקודנית.

כאשר הוא חיבר (+) ישירות לסטרטר ממצבר אחר הרכב הניע, עם ליווי של תיקתוקי סטרטר ורעשים של האימובילייזר,

נסענו כמה מטרים ושוב נכבה..

והפעם לא עזר כלום, לא מצבר ולא חיבור סטרטר ישירות ל (+).

מה שהוא עשה: פשוט איפס את האימובילייזר והקודנית - ע"י ניתוק אחד מקיטבי המצבר לכמה שניות והתניע עם המצבר החיצוני.

אח"כ נסעתי בזהירות (שהרכב לא יכבה..) לקנות מצבר, והכל בא על מקומו בשלום :smile:

תודה לכולכם!

פורסם

את האמת את זה הוא לא בדק..

שמתי לב רפי, שאתה טורח ומציין זאת כל פעם מחדש: לבדוק טעינת אלטרנטור וזרם זליגה.

אני לא מאמין שיש בעייה, למרות שכמובן הדבר מחייב בדיקה, כי המצבר הקודם של Volta הוא מהתאריך: 01/2002 כלומר קצת יותר מ4 שנים!

האם יש אפשרות לבדוק באמצעים בייתיים, עם (רב מודד) זרם זליגה?

כלומר לחבר בטור למצבר כשהכל כבוי את הFluke ולבדוק אם יש צריכה?

יש לנתק קודם את פעולת האזעקה? מה הזרם המקסימלי הראוי? (עם בלי אזעקה)

לגבי טעינת אלטרנטור: הבנתי שיש לבדוק על קטבי המצבר בעומס מלא (מזגן, רדיו, אורות, וכו')

בין 13-13.5V, האם זה נכון, ואלו הבדיקות?

 

תודה.

פורסם

את בדיקת מתח הטעינה בצע ע"י חבור מד המתח אל המצבר וללא צרכני חשמל פועלים ב כ 1800 סל"ד

המתח צ"ל כ 14.2 וולט. (אני בודק גם זרם טעינה מכסימלי אך לך אין אמצעים לכך).

זליגת זרם אני מבצע עם מד זרם השראתי דיגיטלי אך תוכל לבצע זאת גם ע"י מד זרם דיגיטלי רגיל רק שדאג לא לאבד את מגע נעל הכבל עם המצבר בזמן חיבור חוטי מד הזרם כדי שלא תשתבש שוב פעולת האימובילייזר. כשכל צרכני הרכב בויים זליגת הזרם יכולה להיות כ 200mA וזאת עקב זכרונות לרדיו, שעון זמן ומחשבי הרכב.

אתה צודק שאני תמיד מדגיש לבצע 2 בדיקות אלו כי כך עובדים בצורה מקצועית וראיתי כבר שהחליפו מצבר לחדש שנפרק כעבור כמה ימים רק בגלל חוסר טעינת אלטרנטור שנבעה מרצועת אלטרנטור חופשיה או עקב זליגת זרם גבוהה מצרכן חשמלי סמוי (החל מאור תא מטען דולק וכלה בקצר מחוטי רדיו שהזין בזרם קבוע את סליל הרמקול).

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

אוקיי תודה הבנתי.

 

אם כך איך בודקים זרם טעינה מקסימלי?

אני מניח שזרם הטעינה המקסימלי שונה מאלטרנטור אחד לשני - תלוי בגודלו ובהספקו בהתאם לסוג הרכב.

האם לא ניתן לחבר רב מודד גדול עם כבלים עבים (כי אני מניח שמדובר בכמה אמפרים טובים..), כדי לבדוק את טעינת הזרם המקסימלית?

ברכב פרטי רגיל, מהו סדר הגודל של זרם טעינה מקסימלי מהאלטרנטור?

 

ושוב תודה על התשובות המשכילות והמקצועיות!

×
×
  • תוכן חדש...