Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך עובד מד-סל"ד ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8417 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לקראת הפרויקט הבא שלי, מד סל"ד דיגיטלי... :shock:

 

אני צריך לדעת איך עובד מד סלד, למה הוא מתחבר, מה מוציא החיישן שאליו הוא מחובר...

כל מה שאתם יכולים לשתף...

שששששששששירוקו אדומה

פורסם

מדי סל"ד עתיקים היו מנגנונים אלקטרו - מכניים שהם בעצם דינמו קטן המונע על ידי

המנוע (בכבל גמיש) ומד מתח (וולטמטר) המציג את המתח המופק מהמחולל (שהוא

פחות או יותר יחסי למהירות הסיבוב = סל"ד).

 

מדי סל"ד מודרניים הם התקנים אלקטרוניים ה"סופרים" את פולסי ההצתה. מעגלים אנלוגיים

משתמשים בפולס ההצתה לטעינת קבל הנפרק בקצב אחיד. מתח הקבל הממוצע יחסי לסל"ד.

מעגלים דיגיטליים ימדדו את הזמן בין פולסי ההצתה.

 

אפשר לקנות מד סל"ד אלקטרוני המתחבר לקוייל בחנויות לאביזרי רכב, ומד סל"ד

דיגיטלי (תצוגת לדים) בקיט בחנויות בהר ציון.

 

יובל.

:turn-l:
פורסם
מדי סל"ד עתיקים היו מנגנונים אלקטרו - מכניים שהם בעצם דינמו קטן המונע על ידי

המנוע (בכבל גמיש) ומד מתח (וולטמטר) המציג את המתח המופק מהמחולל (שהוא

פחות או יותר יחסי למהירות הסיבוב = סל"ד).

 

מדי סל"ד מודרניים הם התקנים אלקטרוניים ה"סופרים" את פולסי ההצתה. מעגלים אנלוגיים

משתמשים בפולס ההצתה לטעינת קבל הנפרק בקצב אחיד. מתח הקבל הממוצע יחסי לסל"ד.

מעגלים דיגיטליים ימדדו את הזמן בין פולסי ההצתה.

 

אפשר לקנות מד סל"ד אלקטרוני המתחבר לקוייל בחנויות לאביזרי רכב, ומד סל"ד

דיגיטלי (תצוגת לדים) בקיט בחנויות בהר ציון.

 

יובל.

 

אם ככה אז ממש בקלות אני יכול לבנות מד סל"ד דיגיטלי על בסיס מד סל"ד "עתיק"

עם עקרון הוולט מטר...

שששששששששירוקו אדומה

פורסם

מממ... רעיון נחמד , עם עוצמה אירופית .

 

לדעתי זה יכול להיות עוד יותר מגניב אם מוסיפים נורה כזאת שנדלקת ומשמיעה צפצוף כשאתה צריך להדליק הילוך :D

 

אם אני רוצה לקנות מד סל"ד לאיפה מחברים את זה?

למישהו יש מושג קלוש איך בונים מד סל"ד עם לדים?

פורסם

מממ אם יש מד סלד דיגיטלי מקיטים אני מאוד מעונין לדעת מאיפה וכמה זה עולה אז שלח לי ה"פ

בגדול ... אחרי התקנת מד סלד אצלי זה ככה

יש 4 חוטים

1 לצד השלילי של הקויל ( מערכת ההצתה ... החוט הירוק לרוב ד"א )

1 לפלוס

1 לאורות

1 למינוס של המצבר

( אם זכרוני אינו מטעה כמובן :) )

אני יכול לבדוק אבל כמעט בכל אתר כתוב את החיווט הנחוץ ... אם מישהו צריך וזה קריטי כדי לחבר ... שיכתוב לי

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

כעקרון חיפשתי בגול ומצאתי תוכנית לבנית מד סל"ד עם לדים אבל זה משהו מסובך לאופנוע

עם צ'יפ שצריך לצרוב עליו תוכנה.

 

אני אשמח אם אחד מהתותחים יתן הכוונה או יעזור לי ולאמיר לחפש

קצת חומר \ מדריכים בנושא.

פורסם

זה בדיוק מה שחיפשתי... מעגל שעובד עם ה LM3914 שאני מכיר טוב מאד...

 

ומייצב מתח עם LM2917... דוגרי מעגל פשוט ביותר...

שששששששששירוקו אדומה

פורסם

אמיר , אם אתה מתכוון לבצע את הפרוייקט, תתאר שלבים.

 

וגם יש מישהו מהפורום שמשתוקק למד סל"ד (רצוי מבנייה עצמית) וחיפשתי בשבילו תרשים ולא מצאתי.

 

תודה

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

אין בעיה אני אתעד את הפרויקט מההתחלה

 

ואת המעגל אני בונה עבור מישהו מהפורום כאן...

 

אני מניח שביום שלישי או רביעי אני אלך לקנות את החומרים.

שששששששששירוקו אדומה

×
×
  • תוכן חדש...