Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4645 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ואת האמת לאף אחד אין תשובה חד משמעית בעניין.

 

אין תשובה חדש משמעית?! איפה שאלת? בפורום אינסטלטורים?

פורסם

לא אמרו שחלון אחורי חוקי במידה וקיימות מראות צד תקניות ?

JVC KW-AVX836

Hertz HSK-165XL @ Celestra FA475x

DC Audio Level 5 m2 12 inch @ DC Audio 3.5K

פורסם

שמשה אחורית מותרת לג'יפים וטנדרים למינהם

ברכב פרטי זה אסור, חלונות נוסע + נהג אסורים גם לא משנה באיזה אחוזים

בקיצור, אם תרצה לעבור טסט בלי כאב ראש ובזבוז כסף תעשה את ה 2 האחורים בלבד..

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

פורסם

אין לי מושג על מה אתם מדברים, אבל אני בגולף עברתי טסט בקלות...

לא רואה הבדל בין וילון אחורי למדבקה.

פורסם

והעלילה מתפתלת..

השחרת חלונות.jpg

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם
שמשה אחורית מותרת לג'יפים וטנדרים למינהם

ברכב פרטי זה אסור, חלונות נוסע + נהג אסורים גם לא משנה באיזה אחוזים

בקיצור, אם תרצה לעבור טסט בלי כאב ראש ובזבוז כסף תעשה את ה 2 האחורים בלבד..

 

בגלל תשובות כאלה שום דבר לא ברור. כימעט כל פרייבט היום מוצעת עם שימשה אחורית כהה מהחברה.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

שלום,

אתמול עשיתי טסט לרכב (פעם ראשונה שלי) וכנראה שלא באתי בטוב לבוחן.

הכשיל אותי על "ציפוי חלונות"...:shock2:

כן, יש לי חלונות כהים ברכב, שמשה מאחורה וחלונות לצידי הנוסעים מאחורה. עד כמה שאני יודע זה מותר?!

דיברתי עם שוטר תנועה לשעבר אמר "תלך אלהם בחזרה, סתם מבלבלים במוח, זה מותר ואין להם זכות להוריד/להכשיל רכב על זה".

בנוסף, חבר שלי עבר טסט באותו מכון יום לפני והכל עבר חלק. יש לו גם חלונות כהים, בדיוק כמו שלי.

 

אני לא רוצה להוריד את המדבקה, יש לי תינוק קטן :king: ואנחנו מאוד מבסוטים מהצל באוטו.

 

מה גם במוסך שלי אמרו שמדבקה מצוינת, לא שינתה צבע, ולא התקלפה ולמרות שהודבקה לפחות לפני 4-5 שנים.

להוריד אותה כעת בלי נזק לחלון בלתי אפשרי, אדיף כבר להחליף חלון כולו...

 

מה לעשות? האם יש רעיונות, עצות.... :-(

פורסם

לצערך, אסור להכהות את השמשה האחורית ברכב:

א. מבוא

תקנה 356 לתקנות משרד התעבורה כפי שהיתה עד היום אסרה לצפות את שמשות הרכב בציפוי כל שהוא, כאשר הכוונה היתה כל השמשות. בתאריך 27.9.05 פורסם עדכון לתקנה זאת כפי שיפורט להלן

 

ב. הבסיס החוקי

תקנה 356 (ד) המעודכנת

"לא ירשם רכב או יחודש רשיונו של רכב שהשמשה הקדמית והאחורית והשמשות שליד המושבים הקדמיים בו, כולן או מקצתן צופו בחומר ציפוי בין בהתזה, בין בהדבקה ובין בכל דרך אחרת".

 

ג. המשמעות

משמעות עדכון התקנה היא כי ניתן לאשר במסגרת מבחן הרישוי ציפוי של יתר שמשות הרכב ( שאינן מוזכרות בתקנה ) דהיינו השמשות המותקנות בצידי הרכב מאחורי הנהג והנוסע שלידו בלבד.

 

אין לך הרבה ברירה אלא להוריד את הציפוי בשמשה האחורית.

ישנן עוד אפשרויות אך לא אפרט אותן מכיוון שהן אינן חוקיות/אתיות.

פורסם

קודם כל העניין של השמשה האחורית שנוי במחלוקת, אין 100 אחוז בעניין הזה. מה שמומלץ זה שתשים וילון אחורי לרכב, זה צילון שמכסה את החלון האחורי וגם תורם לצל פחות או יותר מאחורה. זה חוקי כמובן.

פורסם

אושריקו, מה זאת אומרת שנוי במחלוקת?

יש תקנה שמספרה בישראל 356 (ד) והיא מגדירה בדיוק מה מותר ומה אסור.

את לשון התקנה הבאתי בהודעה מעל.

אסור לצפות את השמשה הקדמית, האחורית והשמשות הצידיות של הנהג והנוסע שלידו בציפוי כלשהו.

מותר רק בחלונות הצידיים האחוריים (ברכב פרטי).

וילון אחורי מותר בכל מקרה.

פורסם
קודם כל העניין של השמשה האחורית שנוי במחלוקת, אין 100 אחוז בעניין הזה.

 

שנוי במחלוקת בעיני מי?

 

חד משמעית. באופן שאינו משתמע לשני פנים. בצורה הברורה ביותר - אסור להכהות שמשה אחורית.

 

מה כן מותר להכהות? את 2 החלונות שבדלתות האחוריות.

 

למה יש כאלו שכן נוסעים עם חלון מושחר מאחורה ולא עושים להם כלום? מאותה סיבה שעוברים על כל מיני עבירות ואף אחד לא עושה עם זה כלום.

פורסם

וואלה אז מה עושה המחוקק עם רכבים שמגיעים ככה מהיצרן? אצלנו בעבודה, הפורד פוקוס ליסינג מגיע כהה בשמשה האחורית.

פורסם
לצערך, אסור להכהות את השמשה האחורית ברכב:

א. מבוא

תקנה 356 לתקנות משרד התעבורה כפי שהיתה עד היום אסרה לצפות את שמשות הרכב בציפוי כל שהוא, כאשר הכוונה היתה כל השמשות. בתאריך 27.9.05 פורסם עדכון לתקנה זאת כפי שיפורט להלן

 

ב. הבסיס החוקי

תקנה 356 (ד) המעודכנת

"לא ירשם רכב או יחודש רשיונו של רכב שהשמשה הקדמית והאחורית והשמשות שליד המושבים הקדמיים בו, כולן או מקצתן צופו בחומר ציפוי בין בהתזה, בין בהדבקה ובין בכל דרך אחרת".

 

ג. המשמעות

משמעות עדכון התקנה היא כי ניתן לאשר במסגרת מבחן הרישוי ציפוי של יתר שמשות הרכב ( שאינן מוזכרות בתקנה ) דהיינו השמשות המותקנות בצידי הרכב מאחורי הנהג והנוסע שלידו בלבד.

 

אין לך הרבה ברירה אלא להוריד את הציפוי בשמשה האחורית.

ישנן עוד אפשרויות אך לא אפרט אותן מכיוון שהן אינן חוקיות/אתיות.

 

וזה למרות ששוטר תנועה אמר שזה חוקי ובחיים לא היה מוריד רכב על דבר כזה? מה זה מטרת תנועה ומשרד הרישוי עובדים לפי חוקים שונים?

 

 

קודם כל העניין של השמשה האחורית שנוי במחלוקת, אין 100 אחוז בעניין הזה. מה שמומלץ זה שתשים וילון אחורי לרכב, זה צילון שמכסה את החלון האחורי וגם תורם לצל פחות או יותר מאחורה. זה חוקי כמובן.

 

תודה על הצעה!

וילון מותר וציפוי לא?! ממש מוזר, יצא לי לנהוג ברכב עם צילון מאחורה וזה הרבה יותר גרוע ומציפוי. אפילו "תינוק באוט" שיש לי מאחורה מציק בעין ווילון לא אמור?!

 

 

יש אולי סיכוי לפנות למשרד הרישוי, שיבחנו את זה מחשד? אולי לקבל אישור מיוחד? זה פשוט לא הגיוני!

מבלי לדבר על זה שזה לא בריא לתינוק, לשבת בשמש. עור התינוק מאוד רגיש לשמש, לא בא לי לגרום לו לבעיהות עור!!! :-(

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4645 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...