Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7616 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בבקשה לא לומר לי לעשות חיפוש כי לא מצאתי

השאלה שלי היא

במגבר JBL רשום:

104*4 at 4ohm

4*140+ at 2ohm

 

מה רשציתי לשאול זה אם יש לי רמקולים של 4OHM ואני אחבר אותם במקביל ככה שאני אקבל 2OHM בעצם ככה אני אגביר אותם טוב יותר?

אם אפשר בכלל

כי חשבתי להגביר 2 רמקולים בערוץ אחד וככה לעשות קומפוננט קידמי רמקולים אחוריים וסאב בגישור תודה

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

פורסם

דיברו על זה לפני יומיים, תעשה חיפוש.

 

בכללי - לא מומלץ, בגלל שזה מהווה יותר מדי עומס על המגבר + הטמפרטורות בחוץ נכון לעכשיו מאוד גבוהות, זאת אומרת סיכוי גדול מדי לפרוטקשן.

 

אבל איך שאומרים, עד שלא תנסה - לא תדע :wink:

פורסם

או קיי תודה על התגובות

אך אני עדין הייתי רוצה לחבר 2 זוגות רמקולים בשני ערוצים (המגבר יציב ב2OHM)

חשבתי לעשות איוורור טוב

אולי בכל זאת לשקול אופציה כזאת או שאתם ממש לא ממליצים?

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

פורסם

accent, אתה טועה ומטעה.

 

כל עוד המגבר תקין, וללא מחלות מיוחדות, אין לו שום סיבה להגיע למצב של פרוטקשיין בגלל עומס עבודה של 2 אוהם.

בסופו של יום הוא נועד לעמוד בעומס עבודה של 2 אוהם.

 

תקח בחשבון שאתה מבטל את האופציה של:

התחימת תדרים קבועה בשביל כל הרמקולים.

ההספק שכל הרמקולים יקבלו יהיה דומה.

ובעקבות זה, גם ה FADER לא יעבוד משום שרק פריאמפ אחד יוכל להתחבר להגברה. (שני ערוצי כניסה).

 

דבר אחרון - אם תשתמש ב4 ערוצי הגברה, בשביל ארבעת הרמקולים.

כל רמקול יקבל קצת יותר הספק, מאשר 2 ערוצי הגברה עם ארבעת הרמקולים.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

accent צודק ב100%...

 

לא מומלץ לפעיל את המגבר בעומס מלא של 2 אום לערוץ....רק אם תחבר על כול צד של גוף קירור מאוור לפיזור החום וגם זה יעזור לתנאי אחד.

 

אני מכיר כמה חברים שלי....שעשו דבר כזה......ופשוט אחרי חצי שעה עבודה המגבר נכבה.

והשני שהוא עובר מעוצמה מסויימת המגבר נכנס לפרוטקשיין משום שהספק של המגבר עמוס.

 

וגם אם תחלק 2 רמקולים על ערוץ.......במידה והמגבר הפיק 140W לדוגמא ב 2 אום. כול רמקול יקבל 70W .ואם תחבר כול רמקול על ערוץ.......במידה והמגבר מפיק 100W על 4 אום. כול רמקול יקבל 100W.

 

המגבר יפיק יותר בצורה הזו......ויתחמם פחות......

 

תמיר

פורסם

דבר ראשון, גם הוא טועה, וגם אתה טועה.

העובדה שכמה חברים שלך עשו דבר כזה, לא הופכת את הדבר ללא מומלץ.

 

אני עשיתי - עבד מצויין, חברים שלי עשו - עבד מצויין. (זאת אינדקציה למדע בדוק ומדוד).

 

אם אינך ממליץ לבחור לחבר 4 רמקולים ל2 יציאות, הרי לך שאינך ממליץ לו להפעיל את המגבר בגישור.

ולכן, אין הצדקה לכך, במיוחד לא כשהמגבר בא מבית טוב.

 

לגבי הערה בנוגע לכוחות, גם שם אתה טועה..

המגבר לא מפיק -יותר- במצב של 4 אוהם, הוא מפיק -פחות- במצב של 4 אוהם.

במצב של -2- אוהם, הוא מפיק יותר.

העובדה שכל רמקול יקבל פחות - כבר ציינתי והסברתי.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

סה"כ אמרתי לא שהדבר אינו מומלץ , ולא אמרתי לו לא לעשות את החיבור בצורה כזאת. וגם כן המלצתי לו לעשות חיפוש לשירשור דומה מלפני יומיים.

 

 

אגב, אני מכיר את הבחור, ככה שהוא ינסה לעשות את זה בכל מקרה :wink:

פורסם

אין קשר לאיזה רכיבים מותקנים על מגבר למה כמה ואיך.

אם המגבר "יציב ב2 אוהם".

אז זה לא משנה מה מחובר אליו.

אם מגבר יודע להוציא נניח 4*50 ב4 אוהם ו2 *100 ב2 אוהם.

אז הוא יוציא את ההספקים הנ"ל גם אם נחבר לו סטרוקר.

הוא לא יתחמם אלה אם כן יש בעיה.

ופרוטקשיין יגרם מאוורור לקוי,וזה כבר לא קשור להספקים.

מה שכן,כמו שכבר אמרו.

וגם כל רכיב יקבל הספק זהה-כלומר אם יש רמקול קדמי 30 וואט ואחורי 70 וואט, שניהם יקבלו 50 וואט כ"א ואז יש גם סכנה לשרוף את הקדמי.

אלא אם יש קרוס בין המגבר לרמקולים,לא תהיה שליטה על תחימת התדרים לכל אלמנט.

ואלא אם יש בינהם אקולייזר(עם שליטה מרחוק כמובן) ,גם לא תהיה שליטה על FADE, כלומר זה ישמע כ-מונו מבחינת קדימה ואחורה.

דבר שלא רצוי במיוחד כי אז אין שליטה על איזון בין הבמות.

אני זוכר שראיתי מישהו בחו"ל שעשה את זה .

אך זה היה על 4 סטים של קומפוננט מאחורה בבניה חמודה,וגם הוא התקין רכיבי השהייה בין האלמנטים וקרוסים בין כל סט קומפוננט(מן הסתם...)וגם רכיבי תזמון ין ימין ושמאל.

 

בקיצור לא מומלץ,פתרון זול ולא טוב.נקודה.

הפתרון הנ"ל יוביל להוצאות כספיות רבות לעומת מגבר 4 ערוצים .

under construction..

פורסם

green monster, כשמחזקים דברים של חבר פורום אחר, צריך לציין בתחילת ההודעה - "אני מחזק את דבריך מיקמיק"

 

כי לפי השורות האחרונות שלך הבחור יחשוב שזה לא מומלץ בגלל הסיבות הלא נכונות - כפי שהמליצו לו בצורה לא נכונה.

 

accent, סך הכל אמרת שזה לא מומלץ, זה נכון.. אבל גם ציינת למה זה לא מומלץ! וזה לא היה נכון .. ולכן קיבלת תיקון.. (אין בזה שום דבר רע...)

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם
דבר ראשון, גם הוא טועה, וגם אתה טועה.

העובדה שכמה חברים שלך עשו דבר כזה, לא הופכת את הדבר ללא מומלץ.

 

אם אינך ממליץ לבחור לחבר 4 רמקולים ל2 יציאות, הרי לך שאינך ממליץ לו להפעיל את המגבר בגישור.

ולכן, אין הצדקה לכך, במיוחד לא כשהמגבר בא מבית טוב.

 

לגבי הערה בנוגע לכוחות, גם שם אתה טועה..

המגבר לא מפיק -יותר- במצב של 4 אוהם, הוא מפיק -פחות- במצב של 4 אוהם.

במצב של -2- אוהם, הוא מפיק יותר.

העובדה שכל רמקול יקבל פחות - כבר ציינתי והסברתי.

חושב כמו MIKMIK ....

שתאה מחבר על גישור אז כל יציאה יורדת ל2 אום זה יהיה זהה כמו לחבר 4 רמקולים ל2 יציאות

SPL-1 kicker solo-baric L7 12'-142.9db

פורסם

לא מדוייק כי המגבר אמנם אמור להוציא בדיוק אותו ההספק אבל במציאות זה לא עובד ככה :)

 

בכל מקרה אין בעיות עם חיבור כזה. המגבר לא מתאמץ במיוחד בהגברת רמקולים. התדרים הגבוהים הרבה יותר קלים למגבר.

גיר רובוטי יש אנשים שזה מתאים להם-למזלי אני אחד מהם

אופל קורסה 2003

פורסם

הציוד הוא PIONEER 770MP

TSA6971E 6*9 350W PIONEER

JBL 75.4

ומתלבט אם לשים גם קומפוננט או לא וצורך להשאיר גישור לסאב

אז אולי אם אני אהיה יותר ספציפי עם הציוד שיש לי כרגע תכלו לומר לי איך זה יכול להסתדר +קומפוננט שאם יסתדר וב אז אמח להמלצה

תודה על הכל

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

×
×
  • תוכן חדש...