Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לגבי גיר dsg


מעבר לפיתרון נפתר ע"י רוןS,

פוסטים מומלצים

פורסם

שבוע מבורך לחברי הפורום, יש לי שאלה לגבי גיר dsg. דובר רבות במשך שנים על אופן הנסיעה הנכון לבעלי רכבים עם תיבות רובוטיות, במיוחד כשמתחילים "לזחול" בתחילת נסיעה על שחיקת מצמד, השלבים הם: אני משחרר את דוושת הבלם המצמד מתחיל את תהליך ההצמדה בין המנוע לגיר נותנים מעט גז ומתחילים לזוז ותכף נכנס המצמד הכפיל ומכניס את הילוך שני למנוע שחיקה של מצמד הראשון צריך "להיזדרז" לעבור את 10 קמ"ש לפחות כדאי למנוע חצי שילוב של המצמד ולמנוע שחיקתו. השאלה היא לגבי מצב של לפניי עצירה מוחלטת, אם אני נוסע בעיר לדוגמא במהירות 30 קמ"ש, אני רואה תמרור עצור אני מיתכונן לעצירה מוחלטת עם דוושת הבלם ועד שאני יורד ל 0 קמש המוחלט, גם כאן יש לי מצב מסתבר של חצי שילוב של המצמד של הילוך הראשון(כביכול למנוע מהמנוע להתכבות מסתבר שעד ה 0 המוחלט יש מצב של מצמד חצי משולב כמו בגיר ידני רגיל שאם אני לא ילחץ על המצמד בהילוך ראשון בעצירה מוחלטת המנוע יתכבה, אבל בתיבה רובוטית, המכטרוניק ישאיר את ההילוך הראשון "ויפיל" את המעמסה על המצמד עד ה 0 המוחלט שלא יתכבה המנוע, אז אוליי עדיף לפני שמגיעים לעצירה מוחלטת: להכניס לניוטרל ולנתק את התיבה מהמנוע וככה לא נגיע למצב שהמצמד חצי משולב בגלישה בין 10 קמש עד 0 מוחלט?מה אומרים? להכניס ל n יקרה בשבריר שנייה ניתוק בין המנוע לגיר(כמו החלפת הילוך רגילה), מאשר ירידה במהירות בהילוך ל 0 מוחלט שמסתבר נכנסתי למצב של מצמד חצי משולב?האם אני מזיק בכך מאשר מועיל?

  • לא הבנתי... 1
  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נסה לערוך את הודעתך,

חלוקה לשורות ופסקאות.

סימני פיסוק.

 

לא הייתי שולל גם עריכת כלל ההודעה מחדש.

 

איך שהעלת את ההודעה עם "מרק מילים" צפוף שכזה, באמת קשה להבין.

 

במצב הקיים, מצריך מאמץ וקריאה חוזרת כמה פעמים, על מנת לפענח הודעתך.

וחבל.

פורסם
בתאריך 17.1.2026 בשעה 23:53, גולדן191 כתב:

להעביר לניוטרל אך ורק בעצירות ארוכות. הרעיון שלך לא עושה חסד עם DSG.

 

אני יפשט את שאלתי לגבי הנוסח הזה שהבאת, חד משמעית הוא כותב על להכניס לניוטרל במהירות גבוה זה וודאי לא עושים! או לחילופין בעצירות ממושכות(כשעומדים הרבה משלבים ל n),אני דיברתי על מהירויות אפסיות של יחסית 20 קמ"ש ומטה, שם להכניס לניוטרל עד עצירה מוחלטת  מנתקת את התיבה הילוכים מהמנוע, ואם הברקס אתה גולש בלי חצי מצמד וגם מצב של סכנה אין בזה לא לבלמים ולא לסובבים שלי ההדגשה שלי היא בתנאי שאני הולך לעצור לגמרי לו שתכף אני צריך להמשיך לנוע כאן עדיף להישאר במהיריות כאלה בהילוך.

פורסם

לסיכום: ההמלצה היא להיות עם רגל על דוושת הבלם, לחוצה לגמרי, או רגל על דוושת התאוצה. במיוחד בפקקים.

לא לתת לרכב להתקדם (במישור ועליה) ללא שימוש בדוושת התאוצה.

לטעמי, אין צורך לשלב ל-N.

פורסם
לפני 28 דקות, pasat04 כתב:

לסיכום: ההמלצה היא להיות עם רגל על דוושת הבלם, לחוצה לגמרי, או רגל על דוושת התאוצה. במיוחד בפקקים.

לא לתת לרכב להתקדם (במישור ועליה) ללא שימוש בדוושת התאוצה.

לטעמי, אין צורך לשלב ל-N.

אגב בפקקים צריך לדעתי לתת להילוך ה 2 להכנס(במצב ספורט), כדאי שאני מתחיל לנסוע המצמד של הילוך 1 התנתק והמצמד הכפיל יכניס את ה 2, בשביל למנוע שחיקת מצמד ראשון כי כשאסע על הילוך 1 בידני וימשוך אותו יש מצב עד 10 קמ"ש בפקקים לחצי שילוב של מצמד ראשון.

פורסם

אין צורך בשום דבר מיוחד. נוהגים כמו באוטומט רגיל.

כמו שאמרו לך, ללחוץ עד הסוף על בלם או ללחוץ על תאוצה. לא חצי חצי ולא לרפרף על דוושות.

מומלץ להשתמש בauto hold תמיד.

צריך לשים לב בפקק מתמשך בעלייה. שם כדאי להעביר לידני ולנעול על הילוך 1 או 2, לפי השיפוע. שלא ישחק כל הזמן מעבר בין 1 ל 2.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

חד משמעי לא להכניס ל-N, זה אפילו אסור בתנועה.
בעצירה המצמד מתנתק בצורה אוטומטית ממש לפני העצירה המוחלטת - אין שחיקה
בתחילת הנסיעה המצמד מתנתק בצורה מלאה כבר ב-5-7 קמ"ש (לא ב-10) אז אין בעיה להתחיל את הנסיעה עם ניתוק המלא.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 שעות, נומד כתב:

חד משמעי לא להכניס ל-N, זה אפילו אסור בתנועה.
בעצירה המצמד מתנתק בצורה אוטומטית ממש לפני העצירה המוחלטת - אין שחיקה
בתחילת הנסיעה המצמד מתנתק בצורה מלאה כבר ב-5-7 קמ"ש (לא ב-10) אז אין בעיה להתחיל את הנסיעה עם ניתוק המלא.

אני ידגיש על תחילת נסיעה אין לי מה לומר אני פועל על פי ההוראות "זאת לא תיבה אוטומטית רגילה". אני בעל רכב איביזה 20' עם dsg והסיבה שפתחתי פוסט בנידון על פי מה שענית לי, תשומת הלב שלי במהלך הנסיעה לכיוון שעון הסל"ד, מדוע ברגע שאני לוחץ על הבלם ורוצה לעצור עצירה מוחלטת לרדת ל 0 קמ"ש, לרגעים שעון הסלד קופץ מעל 1k סל"ד ולאט לאט יורד לסרק רגיל בהדרגה אחרי שכבר אני על 0 מוחלט? לא תבין מיזה שהמצמד היה חצי משולב שהמנוע לא יתכבה?(לא כמו שכתבת שיש ניתוק מלא של המצמד כבר בין 5-7 קמש נניח עד עצירה מוחלטת וכמובן בעצירה ממש), ונדמה לרגע לגיר ידני רגיל, לא לחצת על המצמד בהילוך 1 באזור 5 קמ"ש מה קורה? המנוע מתכבה! אבל פה ב dsg, המכטרוניק ימנע את הכיבוי מנוע ולא יתחשב במצמד בוודאי. 

פורסם

הילוך 1 בdsg הרבה הרבה יותר קצר מבגיר ידני, בכוונה.

זה לא דומה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)
ציטוט

מדוע ברגע שאני לוחץ על הבלם ורוצה לעצור עצירה מוחלטת לרדת ל 0 קמ"ש, לרגעים שעון הסלד קופץ מעל 1k סל"ד ולאט לאט יורד

התנהגות רגילה של גיר DSG לא לדאוג גם באאודי שלי A3 זה בדיוק כמו שאתה מתאר

זה על מנת שהמנוע לא יתכבה 

סע רגיל אל תתרגש יותר מדי רק בעליות קשות עם פקקים תעביר למצב S או לידני ושלום על ישראל 

עריכה אחרונה על ידי Karnaf053
פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, Karnaf053 כתב:

התנהגות רגילה של גיר DSG לא לדאוג גם באאודי שלי A3 זה בדיוק כמו שאתה מתאר

זה על מנת שהמנוע לא יתכבה 

סע רגיל אל תתרגש יותר מדי רק בעליות קשות עם פקקים תעביר למצב S או לידני ושלום על ישראל 

👍אגב גם בתחילת נסיעה בdsg עזבת בלם להתחיל לסוע הסל"ד מקפץ מעט ל1k זאת אומרת כדאי שהמנוע לא יתכבה?

 

לפני 6 שעות, amosbmw כתב:

הילוך 1 בdsg הרבה הרבה יותר קצר מבגיר ידני, בכוונה.

זה לא דומה.

^ולמה קצר שלא יתכבה המנוע? או רק למנוע שחיקת מצמד ראשון ועוברים תכף למצמד כפיל הילוך 2?בעצם אפשר לומר גם וגם לא? לגבי מנוע קופץ ונכבה, הזכרת לי אם אני לא טועה, בידני רגיל אפשר להתגלגל על הילוך 1 אחרי שחרור מצמד בלי שהמנוע יתכבה.

עריכה אחרונה על ידי Oren_Barazani
פורסם
לפני 21 שעות, Oren_Barazani כתב:

אני ידגיש על תחילת נסיעה אין לי מה לומר אני פועל על פי ההוראות "זאת לא תיבה אוטומטית רגילה". אני בעל רכב איביזה 20' עם dsg והסיבה שפתחתי פוסט בנידון על פי מה שענית לי, תשומת הלב שלי במהלך הנסיעה לכיוון שעון הסל"ד, מדוע ברגע שאני לוחץ על הבלם ורוצה לעצור עצירה מוחלטת לרדת ל 0 קמ"ש, לרגעים שעון הסלד קופץ מעל 1k סל"ד ולאט לאט יורד לסרק רגיל בהדרגה אחרי שכבר אני על 0 מוחלט? לא תבין מיזה שהמצמד היה חצי משולב שהמנוע לא יתכבה?(לא כמו שכתבת שיש ניתוק מלא של המצמד כבר בין 5-7 קמש נניח עד עצירה מוחלטת וכמובן בעצירה ממש), ונדמה לרגע לגיר ידני רגיל, לא לחצת על המצמד בהילוך 1 באזור 5 קמ"ש מה קורה? המנוע מתכבה! אבל פה ב dsg, המכטרוניק ימנע את הכיבוי מנוע ולא יתחשב במצמד בוודאי. 

 

מעריך שאתה מנסה לרדת ממש לשורש העניין!

- 5-7 קמ"ש שהזכרתי זה רלוונטי לתחילת הנסיעה, בעצירה המצמד מתנתק ממש לקראת העצירה.
- לגבי הדאגה שלך שהמצמד חצי לחוץ בעצירה אז לעומת כל השערות ודעות התאורטייות אני יודע בוודאות שזה לא קורה. יש לי מכשיר OBD11 ולא פעם התחברתי וראיתי את הנתונים ב-LIVE. אז אחרי כל שילוב של אחד המצמדים הטמפרטורה שלו עולה יותר או פחות תלוי במצב אבל בעצירה זה לא קורה בכלל. זה אומר שהמצמד מס' 1 לא  "עובד" בעצירה אלא מתנתק בלבד וזה לא גורם להעלאת החום.

בקיצור תהיה רגוע ושום N.

  • מעניין 1
פורסם
לפני שעתיים, נומד כתב:

 

מעריך שאתה מנסה לרדת ממש לשורש העניין!

- 5-7 קמ"ש שהזכרתי זה רלוונטי לתחילת הנסיעה, בעצירה המצמד מתנתק ממש לקראת העצירה.
- לגבי הדאגה שלך שהמצמד חצי לחוץ בעצירה אז לעומת כל השערות ודעות התאורטייות אני יודע בוודאות שזה לא קורה. יש לי מכשיר OBD11 ולא פעם התחברתי וראיתי את הנתונים ב-LIVE. אז אחרי כל שילוב של אחד המצמדים הטמפרטורה שלו עולה יותר או פחות תלוי במצב אבל בעצירה זה לא קורה בכלל. זה אומר שהמצמד מס' 1 לא  "עובד" בעצירה אלא מתנתק בלבד וזה לא גורם להעלאת החום.

בקיצור תהיה רגוע ושום N.

מעולה תודה על התשובות של כולם.

אגב שאלה אחרונה מה הסיפור עם המכטרוניק? יש דרכים למנוע נזק ובלאי שלו בנסיעה נכונה גם כן או שזה כבר בלתי נימנע?מקסימום הכיס מוכן לכול תרחיש חלילה וחס🙂.

פורסם (נערך)

 

לפני 9 שעות, Oren_Barazani כתב:

אגב שאלה אחרונה מה הסיפור עם המכטרוניק?

 

אני  חושב שקיבלת כאן תשובות  איך לשמור עליו.

 

אם אתה מעוניין להעמיק, נערך כאן דיון ארוך בנושא לא מזמן, אתה מוזמן לערוך חיפוש.

 

עריכה אחרונה על ידי IsraCar

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...