Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

208 82 כ"ס, 2014 אטמוספרית.אחרי שיפוץ מנוע לפני 4 חודשים. בחודש אחרון התחיל להיעלם לי נוזל קירור באופן לא מוסבר, בקצב של 700 מ"ל בערך כל 1000 ק"מ אחרי שבמשך 3 חודשים הכל היה תקין.

בפתיחת מיכל עודפים בבוקר על מנוע קר, רעש של שחרור לחץ ונוזל קירור קופץ, לפעמים יותר, לפעמים פחות, לפעמים בכלל לא. פקק הוחלף לחדש מקורי, לא עוזר. להבנתי, לא אמור להיות לחץ בכלל במערכת קרה לחלוטין. לקחתי את הרכב למוסך שביצע את השיפוץ, עשו בדיקת לחץ סטטי, לא מצאו שום נזילה, ניקזו אוויר מהפקק שעל התרמוסטט והצינורות חימום, ואכן ראיתי שיצא משם נוזל קירור בקצב לא אחיד עד שהתייצב לזרם אחיד, סימן לאוויר במערכת. אני בצעתי גם כן לפניהם ניקוז של נוזל הקירור, דבר שהחזיר את החימום שלא עבד. במשך חודש החימום יציב מאז, הרכב לא מתחמם בכלל, אין שמן במים ואין מים בשמן. איבוד הנוזל קירור לא מפסיק, וזה משגע אותי שלא מוציאים את הבעיה וחושש שהיא תחמיר אחרי שתגמר לי האחריות. אני חושד שמדובר בפריצה קלה באטם ראש שמשחררת מעט גזי דחיסה למערכת הקירור, אך אין בועות במיכל העודפים בכלל.

כיצד ניתן לבדוק בדרך עז"בית את העניין, האם יש CO2 במערכת הקירור. הצ'ט אומר שבמצב של מיקרו דליפה, יהיה קשה לאתר בועות במיכל עודפים ולא יהיו תסמינים נראים לעין בהכרח, אך אני בחיים לא שמעתי על מקרה של פריצת אטם ראש ללא תסמינים כלל חוץ מאובדן של נוזל קירור.

 

דעות?

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

יש לי 208 עם מנוע אחר אבל גם שנת 2014

לפני בערך שנתיים וחצי בערך, פתאום קלטתי שחסר כליטר, מילאתי והתקלה לא חזרה

אני רוצה לשאול אותך כדי להיות בטוח,

מילאת 700 מ"ל על 1000 ק"מ - פעם אחת או יותר?

כי אם מילאת 700 מ"ל על 1000 ק"מ פעם אחת בלבד, אולי זה כמו שהיה אצלי? ממלאים פעם ליטר, בלי שיש נזילה, לא יודעים למה, והכל סבבה אחר כך?

 

לגבי CO2:

המנוע מקבל דלק, ואוויר, ותוצרי השריפה של הדלק והחמצן הם CO2 ומים (אדי מים).

אני די בטוח שמי שתכנן את המנוע דאג לזה שה-CO2 שנוצר בתהליך השריפה לא יכול להגיע לנוזל הקירור.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם (נערך)

מילאתי כמה פעמים ועקבתי, יש ירידה עקבית של 200-300 מ"ל כל שבוע, בערך ליטר בחודש על 1000 ק"מ. 

 

צילמתי את מיכל העודפים בזמן הנעה, והעלאת סל"ד. אני לא רואה משהו חריג, המון קצת זזים כתוצאה מויברציות בתא המנוע אבל אין בועות קבועות. 

 

נראה כמו אטם ראש פרוץ? או אולי אוויר במערכת שעדיין נשאר מהשיפוץ? (בוצעו שני ניקוזים)

 

 

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם (נערך)

הצבע הלא מושלם שאתה רואה, לדעתי זה בגלל שמדובר בנוזל קירור שחצי ממנו מים, חומר אנאורגני, וחצי ממנו זה אמנם אתילן גליקול, נוזל אורגני, שאמנם כן מסיס עם מים, אבל יש כל מיני תוספים שיוצרים תמיסה עם צבע לא מושלם ואין שם מסיסות מושלמת. חומרים שאמורים למנוע חלודה וכאלה. גם אצלי יש צבע כזה לא מושלם, ואני לא צריך לתסף נוזל קירור כבר אף פעם.

 

אין פה עניין של טחינה לדעתי. יש מצב שלא ניקזו את כל האוויר. 

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

זה לא נראה כמו משהו נקודתי, אני במשך חודש וחצי צריך להוסיף נוזל קירור כל שבוע. צריכה של לפחות ליטר בחודש על1000   ק"מ. 

 

בוצע פעמיים ניקוז של אוויר מהפקקים היעודיים על הצינורות, ייתכן שמלתכחילה האובדן של החימום היה כתוצאה מגזי בעירה שחדרו למערכת הקירור ויצרו כיסי אוויר שחסמו את רדיאטור החימום, ורק אחרי ניקוז האוויר שעשיתי לפני חודש, החימום חזר. בינתיים במשך חודש החימום עובד פרפקט, מחמם חזק מאד. הייתי מצפה שאם יש חדירה של גזי בעירה למערכת הקירור, החימום יפסיק לעבוד תוך כמה ימים, אבל זה לא המצב. 

 

הצ'ט אומר שאם אטם ראש נפרץ, לא חובה שמים יתערבבו עם שמן, לפעמים יש רק חדירה של גזי בעירה למעגל הקירור ובשלבים ראשונים כשהיא מיקרוסקופית גם לא יהיו בועות במיכל העודפים באופן קבוע וזה בהחלט יכול להסביר את הלחץ הקל שיש במערכת הקירור על מנוע קר. במוסך עשו לי בדיקת לחץ של מערכת הקירור, לא מצאו שום נזילה. 

 

מצד אחד אין תסמינים קלאסים של פריצת ראש מנוע חוץ מאובדן נוזל קירור ולחץ קל במערכת הקירור במנוע קר, מצד שני יש אובדן משמעותי של נוזל קירור שהמוסך לא מצליח למצוא את מקורה. 

 

כשאתה פותח את מיכל העודפים על מנוע קר, אתה שומע מן "פסססס" של שחרור לחץ והמפלס עולה קצת? 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, THELAD כתב:

בוצע פעמיים ניקוז של אוויר מהפקקים היעודיים על הצינורות

זה ניקוז חלקי בלבד מהפקקים האלה להבנתי.

השיטה המרכזית היא לתת גז כמה דקות על פארקינג, לא יותר מדי, לחכות חצי שעה-שעה ולפתוח בעדינות ובזהירות (עדיף עם משקפיי מגן, בטיחות זה חשוב) את הפקק שיצא אוויר.

 

כשאני פותח את מיכל העודפים על מנוע קר, לא שומע כלום, אבל תזכור שזה נוזל בן 11 שנה בערך שלא הוחלף מעולם, והיה חסר סה"כ ליטר, מילאתי וזהו, לא ניקזתי גם אוויר בחיים בעצם.

לפני 19 דקות, THELAD כתב:

כשאתה פותח את מיכל העודפים על מנוע קר, אתה שומע מן "פסססס" של שחרור לחץ והמפלס עולה קצת? 

נשמע שכלוא אוויר לגמרי.. 

תקרא את סוף המדריך כאן

צריך לתת גז ולחכות שיתקרר המנוע, לפי בוקי ולפי רדיט 30-60 דקות

אני הולך לעשות את זה עם משקפיי מגן

אתה יכול עם משקפיי שמש אני מניח חחח

207 EP3x Drain-Refill.pdf

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

מעניין, אשמח לשמוע עוד דעות... מרגיש לי מוגזם מדי לאבד ליטר נוזל קירור בחודש בגלל אוויר שכלוא במערכת, בייחוד שב-4 חודשים ראשונים אחרי שיפוץ לא היה שום אובדן של נוזל קירור. 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

אין מים בשמן, מדיד שמן נראה תקין לחלוטין.

 

ההשערה שלי היא שיש פריצה קטנה של גזי בעירה למערכת הקירור, מה שמגדיל את הלחץ במערכת וגורם למים להתאדות לאט לאט דרך הפקק. 

 

 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם (נערך)

אפשרות אחרת שיש לך היא גם להביא פקק מיכל רדיאטור חדש, אחר ממה שיש כרגע, יכול להיות שנפלת על אחד לא טוב. 

תזכור שבכל מקרה מדובר בפקק מאד זול יחסית, דולרים בודדים, יש מצב ליפול פה על משהו לא טוב.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם (נערך)

החלפתי פקק מקורי, מה הסיכוי שהוא לא טוב? 

 

 

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

בדקו בדיקת Leak? שמכניסים אויר לצילינדר כשהשסתומים סגורים ומחפשים בועות במערכת קירור?

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם (נערך)

טרם. המוסך עשה בדיקת לחץ סטטי במערכת הקירור, לא הייתה ירידה בלחץ, לאחר מכן ניקז אוויר ואמר לי לעקוב. הסימפטומים נמשכו כאמור. 

 

אני השבוע אבקש מהמוסך לעשות בדיקה לאיתור CO2 במערכת הקירור. 

 

עדיף לעשות בדיקת לחץ הפוך? 

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

בדיקת לחץ הפוך בודקת מעבר לחץ אויר לכיוון המערכת קירור, מהצילינדרים. היתה לי 306 שהתחממה וחששתי מבעיה ברדיאטור. 

המוסך התעקש שזה רדיאטור, אני התעקשתי שצריך לבדוק לחץ הפוך. הם ניצחו, הבדיקה היתה תקינה.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

אם מדובר בנזילה מהמערכת היא תנזול גם ללא נסיעה ברכב שווה לבדוק קודם את זה

ואפשר גם להריח את הפקק של המיכל עיבוי אתה תזהה מיד אם יש ריח גס של גזים או אין כנראה שאם יש לחץ תמידי יש אוויר במערכת

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...