Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה חשוב לדעת לפני ששוכרים רכב בחול ובכללי עצות , 3 אנשים שבוע ויום


Nana4560

פוסטים מומלצים

היי אני טסה לאיטליה ואנחנו מעוניינים לשכור רכב לשבוע . אני אהיה הנהגת .

אשמח לשמוע עצות או טיפים על איך לשכור בצורה הנכונה . אנחנו מעוניינים לשכור כחודשיים לפני הטיסה 

תודה ! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תשכירו מחברה גדולה רצינית ומוכרת לא אמור להיות בעיה... זה מאד חלק היום.

 

ממליץ לעבור קלות על חוקי ותרבות הנהיגה ביעד. במיוחד לשים לב לשלטי וחוקי חניה.

צפון איטליה? עוד חודשיים? יש חשש לחורף?

אם כן תתעדכנו על כללי בסיס לנהיגת חורף.

לא לוותר על ביטוח שמשות במידה וזה אופציונלי ולא מובנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תריצי חיפוש בפורום, הנושא נדון לעומק.

נתחיל בשאלה הבסיסית: בת כמה את ומה ותק רישיון הנהיגה שלך, והאם יש מגבלות כמו רישיון לאוטומט בלבד.

מבחינת סוג הרכב - תלוי בכמות המטען שלכם, משפחתית רגילה או סטיישן, לדעתי עדיף סטיישן שיהיה יותר מרווח ויצריך פחות מאמץ להכיל את המטען. לרכוש את כל הרחבות הביטוח, ואם אין ביטול השתתפות עצמית מלא לבדוק את הרכב היטב בקבלתו, יחיבו אותך בסכומים גדולים על כל נזק נקודתי שבארץ בכלל לא היית מבחינה בו.

לחפש ברשת מידע על הנהיגה באיטליה בכלל ובאזורי הטיול בפרט. החוקים די דומים לשלנו אבל לא זהים, יש הרבה משטרה וכדאי להכיר את השגעונות שלהם.

נושאים בעייתיים במיוחד לישראלים הם מעגלי תנועה רב נתיביים, ורמזורים שפתוחים במקביל לשני הכיוונים ומחייבים מתן זכות קדימה על ידי הפונים שמאלה. ישראלים לא רגילים לכך וחייבים להתרגל.

כיוון שאת לא מכירה את המקום לנהוג כאילו במושב הימני יושב שוטר תנועה.

לתכנן מראש את המסלולים, ולתת לנוסע שמימינך לנווט. להוריד מפות אופליין למקרה של תקלה בווייז או קישוריות סלולרית.

להמנע מכניסה למרכזי ערים גדולות (נכון לכל אירופה). בעניין זה להכיר את ה-ZTL - אזורים שמותרים לכניסה רק לתושבים. יש מצלמות בכניסה אליהם ועל צילום הופך אוטומטית לקנס של 100 אירו (אולי יותר, איני מעודכן). אנשים ספגו כך קנסות שהגיעו גם ל-1,000 אירו ביום אחד.

והכי חדוב להנות. ארץ מדהימה, תושבים מסבירי פני (חוץ מהכייסים שנמצאים בכל מקום). הייתי באיטליה עד כה 6 פעמים ובקודי טעמתי אותה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשחונים בעיר/פרבר לחפש היטב שלטים קטנים ברחוב כדי לוודא שזו לא חניה רק לדיירי הרחוב. אם יש משהו כזה אז עם אפליקציית תרגום ומצלמה אפשר מיד לבדוק. הקנסות על דברים כאלה אסטרונומיים.

 

לזכור שמיגבלת מהירות משולטת היא בדיוק ככתוב ולא סוג של המלצה לא מחייבת כמו בארץ, ואין בכלל טולרנס.

אם רשום 50 קמ״ש הכוונה היא ״עד 50 קמ״ש ״. אם המצלמה תצלם אותך על 51 קמ״ש הדוח כבר בדרך…

 

הבהוב באורות קדמיים - זהירות…

אני לא יודע איך זה באיטליה אבל ברוב ארצות מערב אירופה בהן נהגתי הבהוב אומר ״אני נותן לך זכות קדימה״ שזה בדיוק ההיפך מאשר במחוזותינו אז לקחת בחשבון את האינטרפרטציה הזו על ידי הנהג האחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. להזמין מראש. כמה שיותר זמן מראש.

2. לשכור מחברה גדולה ועם כמות סניפים גדולה, ככה אם יש תקלה מתישהו יש יותר סיכוי שתהיו קרובים לסניף של החברה.

3. לשכור עם ביטוח ביטול השתתפות עצמית (לא החזר) ועם כיסוי, מראות שמשות וצמיגים.

4. לקחת בחשבון שלא תקבלו את הרכב שתזמינו בהכרח (להוציא קטגוריות שבהן מבטיחים סוג רכב ספציפי) ולברר האם הרכבים בקטגוריה מתאימים לכם. לרוב לא קיבלתי את הרכב היציג.

5. להקפיד לא להיכנס ל-ZTL ולהקפיד על מהירויות, יש מצלמות בכניסה ליישוב וביציאה ממנו ואחר כך מודדים מהירות ממוצעת.

6. אם מדובר על צפון איטליה, הייתי שוכר רכב חזק ויציב. גם עם פיאט 500 תגיעו לכל מקום, אבל זה פחות מומלץ לדעתי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשים לב שהכל תקין ברכב.

אמנם לא באיטליה , אנחנו בזבזנו זמן רב על החלפות רכבים תקולים.

אחד לא ננעל , בשני המזגן לא עבד והשלישי שאיתו סיימנו את הטיול היה עם צמיגים שחוקים בני שבע שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרוב לודאי שתסעי בכבישי אגרה. בכניסה לקטע אגרה יש שערים בהם את לוקחת פתקית, ביציאה עוד שער שבו משלמים. לשים לב לא לעבור בשערים עם שלטים צהובים של הפסקל (telepass) אלא בכחולים. להחזיק כרטיס אשראי (או טלפון עם אפל/גוגל פיי) זמין לצורך התשלום, וגם מזומן למקרה תקלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להזמין קטגוריה אחת מעל מה שאתם באמת צריכים

 

לצלם את האוטו בקבלה ובהחזרה

 

בהחזרה - לוודא שהנציג בודק על המקום ולא מורח אתכם ב ״הכל בסדר, לכו״ - בדיוק עכשיו החזרתי רכב בשוויץ בול על הדקה, אבל בדקו אותו כמה שעות מאוחר יותר אז חייבו אותי אקסטרה (כרגע במלחמה מולם במיילים). 

 

להחזיר טנק דלק מלא לא משנה אם ישכנעו שכדאי להחזיר ריק

 

לרכוש ביטוחים דרך חברת ההשכרה ולא דרך צד ג

 

לוודא מול המקומות שתישנו בהם שיש חניה - אני אישית העדפתי לשלם אקסטרה ולדעת ששמרו לי מקום ספציפי מאשר להתחיל לחפש חניה ברחובות. 

  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ביטול השתתפות עצמית - העלות לרוב מאוד מאוד גבוהה, יש אלטרנטיבה.
כשעושים ביטוח נסיעות לחו"ל אפשר לרכוש ביטול השתתפות עצמית, זה לרוב זול משמעותית מהמחיר שדורשת חברת ההשכרה.
אין צורך לקנות את הכיסוי הביטוחי הזה לכולם אלה רק לאחד הנוסעים.

זה עובד מנסיון. בטיסה האחרונה עשינו בדיוק את זה.
כמובן שחברת ההשכרה ניצלה את זה כדי לדחוף לנו משהו הזוי, שריטה בג'אנט עליה רצו שנשלם 1000 שקל ואני בספק אם היא לא הייתה שם קודם.
ביטוח הנסיעות כיסה את זה עם השתתפות עצמית 50 יורו, ועדיין זה יצא משמעותית פחות ממה שהיינו משלמים אם היינו לוקחים את הכיסוי מחברת ההשכרה.
וכן גם אני תהיתי איך על ביטוח ביטול השתתפות עצמית לוקחים השתתפות עצמית...

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לצפור

 

לא לעקוף מימין.

 

להקפיד על נסיעה בנתיב הימני אלא לצורך עקיפה או פניה שמאלה.

 

להיות מוכנים לכל מיני מוזרויות - למשל צומת שמרומזר רק בחלק מהכיוונים.

 

לגבי ההערה של @iEminem - כבר קרה לי שהגעתי למלון בו לכאורה יש חניה, והסתבר שהייתי צריך להזמין מראש. להביא בחשבון תשלום תמורת חניה שיכול להגיע לעשרות אחרו ביום. אם בתמונותֶנראה שהחניה קטנה להתקשר ולברר מראש.

 

לא להכנס ברכב לערים - לבחור מלונות בהיקפן ולהכנס בתחב״צ (ולהכיר את דרך התשלום בתחב״צ, היא משתנה מעיר לעיר. מערכת ארצית כמו שלנו נדירה ביותר). באירופה נפוץ דבר שנקרא P+R  (חנה וסע) עם שאטלים למרכז העיר חינם או בתשלום. אם נכנסים לעיר לחנות בחניונים סגורים ולא ברחוב, כדי לא להסתבך עם קנסות חניה. לשים לב שבחניונים סגורים צריך לשלם לפני ההגעה לרכב - בדרך כלל במכונות בכניסות להולכי הרגל, אין תשלום במחסום היציאה. גם בעיירות להעדיף מגרשי חניה מסודרים על פני חניה ברחוב. 

 

לרכוש ביטול השתתפות עצמית מחברת ההשכרה, ואם אפשר גם הרחבות ביטוח אחרות במו שמשות ופנסים או תחתית הרכב. עולה לא מעט כסף, אבל בקרות מקרה ביטוח חוסך זמן, ביורוקרטיה וצורך לשלם מאות אירו ואז לבקש החזר. אני לא בטוח שביטוח חיצוני יכסה יותר ממקרה אחד לתקופת ההשכרה, לי היתה נסיעה בה בהפרש יומיים הייתי צריך להחליף רכב פעמיים (תאונה ופריצה), אז אחרי ההתעסקות עם דיווח למשטרה וקושי למצוא את תחנות ההשכרה הקרובות תהליך ההחלפה היה מפתח במפתח וארך דקות בודדות.

 

בקבלת הרכב לבדוק שקיים כל הציוד הנדרש כגון כלי נהג, ערכת נורות להחלפה, איפודים זוהרים, דיסקית חניה וכל מה שנדרש מבחינת החוק המקומי.

 

במסגרת לימוד חוקי התנועה ללמוד מה הנוהל במקרה תאונה, יש מדינות בהן כל נגיעה מחייבת דיווח למשטרה ויש מדינות בהן מקרים קלים נסגרים במילוי טפסים על ידי הנהגים המעורבים (יש טופס דיווח אירופי אחיד). אם יש ספק - אין ספק, מזמינים משטרה (או פונים לתחנה, תלוי בנסיבות).

 

בתכנון הטיול להוסיף 30% על הזמן המצויין במפות גוגל - עיכובים צפויים בגלל הפסקות קפה ושירותים, טעויות בניווט, פקקים או אתרים שתמצאו בדרך. כמוכן לתכנן מספיק זמן לאתרים, כולל המתנה בתורים אינסופיים לכרטיסים ולכניסות. כנ״ל לשירותים כגון חניה במקומות מבוקשים. להביא בחשבון ביורוקרטיה הזויה, למשל, כשביקרתי לפני שנה וחצי בפירנצה קניתי כרטיס כניסה עירוני לכל האתרים והמוזיאונים, אבל בכל אתר הייתי צריך להמיר לכרטיס המקומי בקופה.

 

אם תעלי את מסגרת הטיול תוכלי לקבל המלצות יותר מפורטות.

 

@farkash7 כתבנו יחד, אז אענה לך:

 

ביטול השתתפות עצמית מלא יחסית יקר, אבל חוסך ביורוקרטיה במקרה נזק, וגם חסימת מסגרת בכרטיס אשראי. אם אתה בוחר בכיסוי חלקי בחברת ההשכרה ההשתתפות העצמית תנוע בין 600-3,000 אירו, ולפני הרבה שנים, באיטליה, גיליתי שואוצ׳ר ההשכרה שלי לא כלל שום כיסוי ביטוח רכוש, ההשתתפות העצמית היתה ערך הרכב! זה פרט חשוב מאוד שצריך לבדוק היטב בעת הזמנת הרכב. ביטוח הטיולים או של חברות תיווך השכרת הרכב נותן כיסוי מוגבל (נתקלתי במספר 2,000 אירו, אבל כמובן צריך לבדוק את החוזה הספציפי), ואני לא בטוח שיכסו יותר מאירוע אחד.

 

יתרון נוסף של ביטול השתתפות עצמי מלא - לא צריך לבדוק את הרכב בקבלה לפגמים זעירים, ובהחזרה מוסרים את המפתחות ואומרים יפה שלום  בלי שום דיון עם נציג החברה, יש מקומות בהם זורקים את המפתח לתיבה וזהו.

 

איטליה ידועה בפשע נגד תיירים - לנקוט באמצעי מניעה נגד כייסים (דרכונים, כרטיסי אשראי ומזומנים צריכים להיות חבויים מתחת לבגדים), נגד חטיפת תיקים (כמה שלא נוח - ללכת בהצלב ולא להחזיק שום חפץ בעל ערך בתיק גב), ובעניין השרשור - בגלל ריבוי פריצות לרכב לא להשאיר שום חפץ גלוי ברכב. הכל סגור בבגאז׳ ובסטיישן מתחת למדף המסתיר החפצים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או-אה, הפחידו אותך כאן כהלכה. 

לא להילחץ מכלום ולהנות. זה הטיפ הכי. 

  • ביחס להפחדה ממרכזי ערים, לא כדאי להגזים. מי שנסע בתל אביב ערים אירופיות לא מפחידות. אולי רומא. אבל לפי זה לבחור מלון? הרכב צריך לשרת אתכם, לא להכתיב לכם את הטיול. ובערים כמו עיר האורות פריז למשל נסיעת לילה ברכב היא אטרקציה כשלעצמה. 
  • לגבי מה שאמרו כאן על כבישי אגרה -- חברות גדולות לעיתים כוללות ברכב את הצ'יפ שמאפשר לעבור בלי לשלם, לברר בנטילת הרכב, לעיתים יש איזו עמלה. לדעתי שווה. 
  • בהחזרה גם אם תמלאו דלק 20-30 ק"מ לפני, לא יהיה לזה ביטוי במחוון אז תמלאו איפה שתמצאו.
  • החברות מאפשרות 29-59 דק' גרייס בהחזרה, לברר מראש. לא כדאי לנצל את זה, אבל נתקעתם בתנועה, לא להילחץ. 

 

 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בשלי לגבי מרכזי ערים. אני מתכוון לערים הראשיות. אלה סיוט גם מבחינת תנועה וגם מבחינת חניה. ספציפית באיטליה כל מרכזי הערים הם ztl כך שממילא לא כדאי להכנס אליהן בטעות. ויש ztl׳ים אפילו בעיירות קטנות עתיקות, עם שלטים בגודל מטבע של 5 שקל אבל קנס של 400 שקל. ואגב, לא נהגתי בתוך פריז, אבל אחרי שעה בפריפריק הרגשתי שהנהגים באיילון בשעות העומס מנומסים כמו קנדים בחופשה ברוקי׳ז.

 

חוץ מזה, אין כמו צעידה בעיר, ובאירופה התחב״צ היא חוויה מעניינת - מהטיוב והמטרו בלונדון ופריז, ועד הטרמיני ברומא ב-9 בבוקר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.9.2024 בשעה 13:04, ארז 1 כתב:

הבהוב באורות קדמיים - זהירות…

אני לא יודע איך זה באיטליה אבל ברוב ארצות מערב אירופה בהן נהגתי הבהוב אומר ״אני נותן לך זכות קדימה״ שזה בדיוק ההיפך מאשר במחוזותינו אז לקחת בחשבון את האינטרפרטציה הזו על ידי הנהג האחר.

ישנם מקומות בהן הבהוב אורות לרכב שלפניך (זוז כבר, תפנה לי את הדרך, אתה לא רואה שאני ממהר) יחשב כפעולה בריונית, והנהג צפוי לקנס.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על גרמניה, ומשך די הרבה שנים אני קורא ידיעות סותרות בנושא. בכל זאת, להמנע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מספר נקודות שאני נעזר בהם בשכירת רכב:

1. כשבוחרים את סוג הרכב - לא לשכוח את כמות המטען שאתם לוקחים. 3 אנשים יכולים להתנייע גם בפיאט פנדה, אבל לא יהיה מקום למטען.

2. בעת קבלת הרכב - לעבור על האותיות הקטנות בחוזה. לוודא שכל מה שהזמנתם נמצא בחוזה (ביטוחים, מקום החזרת רכב, כמות דלק במיכל וכו').

3. לצלם ולהקליט את מצב הרכב - בעת קבלתו ובעת החזרתו. אני עושה צילום וידאו של כל הרכב מכל פינה, עם צילומי סטילס של מקומות בהן אפילו מופיעה שריטה קטנה. בנוסף, לא לשכוח לצלם את פנים הרכב - ניקיון ומצב הריפודים + מצב מיכל הדלק.

4. אישית, אני מעדיף לקחת ביטול השתתפות עצמית בחברת ההשכרה - עולה לי יותר יקר, אבל חוסך לי זמן בהחזרה ובירוקרטיה בהמשך.

 

מבחינת נהיגה, אוסיף עוד מספר דברים:

1. ווייז - לדעתי, חובה לנסוע עם ווייז. מתריע על כל מלכודות המהירות הקבועות (ויש הרבה) ועל מקומות בהם הכניסה אסורה (ZTL שהוזכר כאן). כמובן, לא להסתמך רק עליו ולשים לב לשלטים בדרך...

2. כבישי אגרה - אני לא יודע מה המצב באיטליה כרגע. כשהייתי שם, לפני מספר שנים, זה היה תשלום במזומן/אשראי ביציאה מהכביש - שימו לב שביציאה - אתם נכנסים למסלול תשלום מזומן/אשראי ולא עוברים במסלול האוטומטי.

3. מלכודות מהירות - הרבה טוענים שאי אפשר לנהוג באירופה ולחזור בלי דו"ח מהירות. אני כבר שנים נוהג ולא קיבלתי אף דו"ח. פשוט, צריך לזכור שיש הרבה מאוד מצלמות - שוב, להסתמך על וייז ועל השלטים בדרך. בנוסף, מצלמות המהירות לא סלחניות כמו בארץ - שם מקבלים דו"ח גם על ק"מ בודדים מעל המהירות המותרת. בנסיעות האחרונות, נתקלתי גם במצלמות שמודדות מהירות ממוצעת על פני מקטע כביש (לא יודע אם כבר יש גם באיטליה) - לשים לב לזה (וייז מתריע גם עליהן).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...