Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה אוריס היברידית שתיינית


יאיר 123

פוסטים מומלצים

יש לי טויוטה אוריס 2016 קניתי אותה יד שניה ב2018 עם 100000 ק"מ . כבר בקניה צריכת דלק הייתה 1/13 .ציפיתי מרכב היברידי לתוצאה יותר טובה ותניתי למוסך הרשמי לבדיקה ואמרו שהכל תקין. 

כיום כבר הרכב צורך כ 1/10 ושוב נתתי לבדיקה ואומרים שהכל תקין.

כל שנה אני מרחיב את האחריות לסוללה בערך ב500 ש"ח. בסופו של דבר לא יוצא חסכוני כלל.

האם יש מה לעשות?

שכחתי לציין כרגע הרכב ב 200000 קמ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמח אם תפרט מעט יותר. 
מהם תנאי ומאפייני הנסועה שלך ? 

אם 90% מהזמן אתה בנסיעות פקוקות עירוניות של עצור-סע עם מזגן אז הצריכה סבירה ומצד שני אם חלק משמעותי בנסיעות בינעירוניות רציפות אז באמת יש בעייה. 
נסה לתאר או אם תצליח נסה לחפש במחשב הרכב מהי המהירות הממוצעת שלך ולאורך איזה מרחק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הזמן עירוני ,לא פקוק {יש עליות וירידות} .הנסיעה עם מזגן.

ראיתי שברכב היברידי דווקא נסיעות עירוניות אמורות להיות חסכניות יותר.

ניסיתי גם לנהוג בצורה יותר עדינה יותר . יש הבדלים  אבל לא משמעותיים אולי 10% חיסכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהינתן התנאים שציינת המצב סביר ואף צפוי. 

ניתן לשפר במעט את המצב בסיגול הרגלי נהיגה חסכוניים והקפדה על מספר פרמטרים. למשל, 

1. הקפדה על האצות איטיות, הרפיית דוושת גז לקראת עצירות, להשתמש בבלמים באופן מינימלי. 

2. מינימום משקל מיותר ברכב. 

3. לחץ אוויר תקין. 

4. אחזקה נכונה והחלפה בזמן של פלגים, פילטרים וכו' ומסוג תואם. 

5. לדומם רכב, אם ניתן, בעצירות ממושכות. 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

אני מטפל במוסך מרכזי .

ולחץ אויר אמור להיות תקין- נדלקת נורת אזהרה כשיש בעיה.

משקל ברכב גם אין משקל מיותר.

הרגלי נהיגה כאמור גם כשאני משפר- משתפר רק במקצת.

ציפיתי להרבה יותר מרכב היברידי.

בכל מקרה תודה על ההתייחסות והתשובות המפורטות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, orankohn כתב:

5. לדומם רכב, אם ניתן, בעצירות ממושכות. 

אין צורך לדומם מנוע בעצירות. מדובר ברכב היבירידי בו המחשב מדומם מנוע עצמאית (אלא אם זה מצב בו מוגדר לו להפעיל מנוע, כגון טעינה של סוללה היברידית).

לפני כשעה, יאיר 123 כתב:

ולחץ אויר אמור להיות תקין- נדלקת נורת אזהרה כשיש בעיה.

נורת אזהרה נדלקת רק כאשר יש ירידה בלחץ אויר מעבר לאחוז מסויים.

כלומר, אתה יכול לנסוע עם לחץ אויר נמוך אשר לא ידליק עדיין את נורת האזהרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף פה מסמך חשוב כללים לנסיעה חסכונית ברכב היברידי.

 

שזה דברים חשובים לנהיגה נכונה וחסכונית

 

 

כללים לנהיגה נכונה וחסכונית ברכב היברידי.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מאוד.

לפי איך שהבנתי יש שני נקודות חשובות

1.בזמן שבכל מקרה צריך מנוע בנזין עדיף דווקא לחיצה חזקה ולהפיק מהירות כמה שיותר מהר.

2.אח"כ להרפות לגמרי מהדוושה ואם צריך אח"כ להוסיף לחיצה קלה (לא כ"כ הבנתי  למה לא ללחוץ שוב חזק. כדי שההרפיה תהיה מהירה יותר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי. הגעתי לכאן במקרה. אין סיכוי שהצריכה נכונה. 1 ל 10 זה מזעזע! 

 

אוכל לספר לך שלאישתי הייתה CT200h, שמבחינה מכנית היא מאוד זהה לרכב שלך, גם במשקל (ה CT למעשה כבדה יותר למיטב זכרוני). צריכת הדלק שלה (ושים לב - מודל 2011, עם בטריה מקורית!), ובירושלים (!), עמדה על 1 ל 19 בערך (או ל 18.5, משהו כזה). 

 

אז.... משהו פה לא מסתדר. 

 

נ.ב - ה CT עשתה 189,000 ק"מ בזמן הנתונים הללו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...