Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טוב שההגה בידיים של אגד....


orankohn

פוסטים מומלצים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 31.5.2024 בשעה 16:36, אייל_ברנס כתב:

אוטובוס במצב כזה לא יוצא מהמסוף/סניף בחיים. 

אני יכול לספר לך מקרה שהייתי עד לו שאוטובוס יצא מת.מ. י-ם לא תקין עם נורות תקלה דלוקות:

קו אגד יצא מחיפה לת.מ. ירושלים. בהגעה לירושלים הנהג שאמור לחזור עם האוטובוס לחיפה פונה לסדרן שנדלקה נורת תקלה ושהגיר לא מתפקד כראוי ויש קפיצות במעבר הילוכים. הסדרן ענה שהכל בסדר ושיצא כך לחיפה.

אפשר לנחש את ההמשך..

אחרי שורש הקפיצות במעבר הילוך היו כבר מאוד חזקות והתחילה היסטריה רצינית באוטובוס צרחות שעוד רגע האוטובוס במתהפך ומתרסק (אותי ההיסטריה די שיעשעה כי לא היה צריך להיות מכונאי גדול להבין שזה רק קפיצות חזקות במעבר הילוך)

בשער הגיא האוטובוס והנהג הרימו ידיים ונעצרו בשוליים בהמתנה לאוטובוס חלופי.

 

לא מכיר מספיק את המערכת אבל התרשמתי שיש בעיה אמיתית עם סידור לוח צפוף מאוד בלי להשאיר שום אוטובוס/נהג רזרבה לבלתמים שקורים כל הזמן.

היה לי פעם שיחה עם סדרן במרכזית המפרץ חיפה כשהקו לי-ם לא יוצא. "היה פקק רציני מי-ם לחיפה" אומר לי הסדרן 20 דקות אחרי שהקו היה אמור לצאת. מתי הוא יצא? "הנהג הגיע, אבל הוא בהפסקה. מה הוא לא בנאדם?" הוא עוד בא אלי בטענות..

רק על השאלה למה הקו מחיפה לי-ם חייב להיות עם הנהג והאוטובוס של קו אחר שתקועים בפקק  לא היתה לו תשובה..

אין רצינות ואחריות ליציאת הקו בזמן שתגרום לאגד לדאוג לאוטובוס זמין אחר.

עריכה אחרונה על ידי tza
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, tza כתב:

לא מכיר מספיק את המערכת אבל התרשמתי שיש בעיה אמיתית עם סידור לוח צפוף מאוד בלי להשאיר שום אוטובוס/נהג רזרבה לבלתמים שקורים כל הזמן.

היה לי פעם שיחה עם סדרן במרכזית המפרץ חיפה כשהקו לי-ם לא יוצא. "היה פקק רציני מי-ם לחיפה" אומר לי הסדרן 20 דקות אחרי שהקו היה אמור לצאת. מתי הוא יצא? "הנהג הגיע, אבל הוא בהפסקה. מה הוא לא בנאדם?" הוא עוד בא אלי בטענות..

רק על השאלה למה הקו מחיפה לי-ם חייב להיות עם הנהג והאוטובוס של קו אחר שתקועים בפקק  לא היתה לו תשובה..

אין רצינות ואחריות ליציאת הקו בזמן שתגרום לאגד לדאוג לאוטובוס זמין אחר.

אם על כל פקק של חצי שעה יוציאו אוטובוס מהרזרבה, לא ישארו אוטובוסים למקרה שההילוכים קופצים והאוטובוס עצר בשער הגיא. לא שזה נחמד העיכוב, אבל כל עוד זה באמת (?) חד פעמי נראה לי זה אפילו חוקי לא להוציא נסיעה (יש אחוז מסוים של נסיעות שמותר להם לפספס. מסתבר תלוי קו)

ספציפית לאגד יש את הכי הרבה רזרבות (בלי להצטרך לשרותי קבלנות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד איך שאתה מתאר שהכל בסדר איתם..

בסדר להוציא רכב תקול לנסיעה.

בסדר לצמצם לוח כאילו אין פקקים.

העיקר שיש הרבה רזרבות שלא משתמשים בהם גם כשהאוטובוס עם נורות תקלה וגיר תקול.

אחרי זה מתפלאים למה התח"צ בארץ לא מושך יותר משתמשים..

עריכה אחרונה על ידי tza
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר שעבד למעלה מעשור באגד כנהג סיפר לי שיש ויש
יש אוטובוסים חדשים שמתוחזקים היטב והם בדרך כלל משודכים לנהגים הוותיקים שצברו כח ומעמד,
נהגים חדשים (כן ותק של כמעט כעשור עדיין לא מספיק נחשב) יקבלו אוטובוסים סינים עם יותר מחצי מליון קלומטר על השעון ובעיות שונות ומבקשים ממך לשרוד איתם עוד יום ועוד יום...
רק שהמצב כבר בקנטים האוטובוסים האלו יזכו לתשומ לב במוסך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, tza כתב:

אני יכול לספר לך מקרה שהייתי עד לו שאוטובוס יצא מת.מ. י-ם לא תקין עם נורות תקלה דלוקות:

קו אגד יצא מחיפה לת.מ. ירושלים. בהגעה לירושלים הנהג שאמור לחזור עם האוטובוס לחיפה פונה לסדרן שנדלקה נורת תקלה ושהגיר לא מתפקד כראוי ויש קפיצות במעבר הילוכים. הסדרן ענה שהכל בסדר ושיצא כך לחיפה.

אפשר לנחש את ההמשך..

אחרי שורש הקפיצות במעבר הילוך היו כבר מאוד חזקות והתחילה היסטריה רצינית באוטובוס צרחות שעוד רגע האוטובוס במתהפך ומתרסק (אותי ההיסטריה די שיעשעה כי לא היה צריך להיות מכונאי גדול להבין שזה רק קפיצות חזקות במעבר הילוך)

בשער הגיא האוטובוס והנהג הרימו ידיים ונעצרו בשוליים בהמתנה לאוטובוס חלופי.

 

זה עוד טוב
נסעתי עם קו 7 מראש העין לקניון פתח תקווה עם אוטובוס שההילוכים לא עברו לו (לא יודע על איזה הילוך הוא נתקע)
הנהג העקשן החליט להמשיך בנסיעה/זחילה בכביש בין עירוני (אחרי היציאה מראש העין) תוך כדי שהטורים גבוהים והמנוע צורח
כמה דקות אחרי זה פניתי אליו שיש ריח שרוף מירכתי האוטובוס
תוך כדי שאני מדבר איתו אני רואה כבר עשן שמלווה את האוטובוס
הנהג היה ברמזור ומשום מה לא נלחץ והמשיך לתחנה ורק אז פתח את הדלת
כשיצאנו מהאוטובוס כמות העשן מאחורה הייתה מזוויעה
אבל הנהג רגוע, כאילו מבחינתו היה להמשיך את המסלול אפי' בתור גחל.


אהה... ודרך אגב זה לא היה אוטובוס של אגד...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק באגד, גם בדן מצב התחזוקה לא מיטבי.

לפני כמה שנים הייתי מתנייד באוטובוס של דן מפתח תקווה לתל אביב , בגלל שהאוטובוס היה כמעט תמיד מלא הייתי עומד בקדמת האוטובוס ליד הנהג.

היה לי נהג קבוע באותה שעה עם אותו אוטובוס יום אחרי יום במשך חודשים הוא נסע עם נורות דולקות בכתום בלוח שעונים של גלגל שיניים על תקלה ושל תאורת חזית שרופה.

ושלא נדבר על הגיר שהיה מעביר הילוכים מראשון לשני החבטה הייתה כל כך חזקה שהיית בטוח שמישהו נכנס באוטובוס מאחורה.

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, tza כתב:

נחמד איך שאתה מתאר שהכל בסדר איתם..

בסדר להוציא רכב תקול לנסיעה.

בסדר לצמצם לוח כאילו אין פקקים.

העיקר שיש הרבה רזרבות שלא משתמשים בהם גם כשהאוטובוס עם נורות תקלה וגיר תקול.

אחרי זה מתפלאים למה התח"צ בארץ לא מושך יותר משתמשים..

נחמד איך אתה מעוות מה שכתבתי..

לא דיברתי על אוטובוסים תקולים אלא על אי שימוש ברזרבה לאוטובוס שנתקע 20 דקות בפקק

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהכרות קרובה עם מערך התחזוקה של אגד התמונה שפתחה את השרשור ממש לא מייצגת.

אגד היא אחת מחברות האוטובוסים הגדולות בעולם (כן בעולם) עם 2800 עד 3000 אוטובוסים מדגמים ושנתונים ויצרנים שונים.

להצליח להחזיק את המערך הזה בטיחותי, יעיל וכלכלי זה לא פשוט בכלל.

אוטובוסים או משאיות עם נורת תקלה זו לא תופעה נדירה לפעמים זו לא תקלה שמחייבת השבתה, לפעמים בעיות שהיצרנים לא נותנים להם פתרון מיידי.

ובסוף הגורם האנושי הוא האתגר הכי גדול, נהג שלא שומר על כלי העבודה שלו זו בעיה שקשה מאוד בשוק העבודה של היום להתמודד איתה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, דוב המערות כתב:

מהכרות קרובה עם מערך התחזוקה של אגד התמונה שפתחה את השרשור ממש לא מייצגת.

אגד היא אחת מחברות האוטובוסים הגדולות בעולם (כן בעולם) עם 2800 עד 3000 אוטובוסים מדגמים ושנתונים ויצרנים שונים.

להצליח להחזיק את המערך הזה בטיחותי, יעיל וכלכלי זה לא פשוט בכלל.

אוטובוסים או משאיות עם נורת תקלה זו לא תופעה נדירה לפעמים זו לא תקלה שמחייבת השבתה, לפעמים בעיות שהיצרנים לא נותנים להם פתרון מיידי.

ובסוף הגורם האנושי הוא האתגר הכי גדול, נהג שלא שומר על כלי העבודה שלו זו בעיה שקשה מאוד בשוק העבודה של היום להתמודד איתה.

 

אני מתנצל,

אבל מה זה מענין אותי שהם החברה הכי גדולה בעולם,

האם חברת הבניה הגדולה בעולם תסביר שיש לה את כל סוגי העובדים ממדינות שונות, והיא לא יכולה להעביר תדריך בטיחות לחלק מהעובדים, התוצאה תהיה מוות של האחד העובדים,

התירוץ שאנחנו גדולים ויש לנו המון סוגים לא קביל בשום צורה,

אתם לא יכולים לתמודד תפרשו,

לא מענין אותי הבעיות שלכם, אותי כצרכן מענין הבטיחות נטו,

וגם אם קצין הבטיחות קם הבוקר עם כאב בטן זה לא מענין אותי

את לקוח הקצה מענין התוצאה, ובדיוק כמו שהם החברה הגדולה אז הם גם עם הכי הרבה כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, דוב המערות כתב:

מהכרות קרובה עם מערך התחזוקה של אגד התמונה שפתחה את השרשור ממש לא מייצגת.

אגד היא אחת מחברות האוטובוסים הגדולות בעולם (כן בעולם) עם 2800 עד 3000 אוטובוסים מדגמים ושנתונים ויצרנים שונים.

להצליח להחזיק את המערך הזה בטיחותי, יעיל וכלכלי זה לא פשוט בכלל.

אוטובוסים או משאיות עם נורת תקלה זו לא תופעה נדירה לפעמים זו לא תקלה שמחייבת השבתה, לפעמים בעיות שהיצרנים לא נותנים להם פתרון מיידי.

ובסוף הגורם האנושי הוא האתגר הכי גדול, נהג שלא שומר על כלי העבודה שלו זו בעיה שקשה מאוד בשוק העבודה של היום להתמודד איתה.

 

אגד מעולם לא הייתה חברה כלכלית,
תמיד המדינה הייתה סוגרת לה את החובות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כמעט כל חברת תחבורה ציבורית בעולם.

 

תסתכל על תחב"צ כשירות חיוני, בדומה לחינוך או בריאות. השאלה היחידה היא מודל המימון.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדייק את מה ש-llaavvii ו-sperial כתבו, אין חברת תחב"צ בעולם שלא עובדת במודל של תמיכה של רשות כל שהיא (ממשלה/עיריה).

אגד (שעבדתי בה בעבר) היא דווקא אחת המוצלחות שבחברות התחב"צ, נקנתה בסכום לא מבוטל כהשקעה על ידי חברה בינ-לאומית, אני בטוח שאתם מסוגלים לחפש לבד את כל הפרטים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל נוסע תח"צ ממוצע יכול לכתוב אנציקלופדיה על מה שלא טוב באוטובוסים.

מזגנים נוזלים, תקלות בחיווט של האור (יצא לכם לנסוע שעה וחצי בלילה עם מנורה מהבהבת?) וכמובן אוטובוסים שלא יוצאים בזמן ועקיפות של חלקי מסלול (יותר נדיר).

בשורה התחתונה קשה להיות תלוי באוטובוסים. דווקא אגד ירושלים השתפרה מאוד. יש עדיין מה אבל בכללי יש שירות סביר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...