Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת פילטר שמן האם נכון למלא שמן טרם ההרכבה


פוסטים מומלצים

בתאריך 18.5.2024 בשעה 14:18, yairw כתב:

בנוסף,

אם אתה מחליף שמן לבד, ואתה מגזים כמוני בזמן שאתה נותן לשמן לצאת, המנוע שלך לא יבש, הוא הסתובב לו בשמן לפני שעה, הוא יחזיק מעמד 1-2 שניות עם שכבה מאוד עדינה.

 

בנוסף למה שכתבת... אם בזמן החלפת שמן המנוע תמתין עם פתח ריקון של השמן פתוח למשך כמה שעות בכדי לרוקן כמה שיותר שמן ישן עדיין ישאר לפחות שליש עד חצי ליטר של שמן במנוע.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה על זה המון דיונים. 

כמו שבוקי רשם להצון רכבים אין את היכולת הזאת וגם אין צורך. 

מניסיון (החלפות של אטמי שסתומים ועוד) נשאר שמן במכלולי המנוע . ככה שהשניה וחצי שהוא יעבוד על "ריק" זה לא ריק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, מרק10 כתב:

עדיין ישאר לפחות שליש עד חצי ליטר של שמן במנוע.

האם יצרני הרכב מתחשבים בעובדה הזאת כאשר הם קובעים את קיבלות המקסימום, או שאתה צריך להפחית מהקיבולת המוצהרת את הכמות הזאת?

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.5.2024 בשעה 23:06, מרק10 כתב:

בנוסף למה שכתבת... אם בזמן החלפת שמן המנוע תמתין עם פתח ריקון של השמן פתוח למשך כמה שעות בכדי לרוקן כמה שיותר שמן ישן עדיין ישאר לפחות שליש עד חצי ליטר של שמן במנוע.

 

למה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, V6 כתב:

למה?

 

בגלל מבנה המנוע והחלקים הנעים בתוכו תמיד ישאר שמן על חלק קטן מהמשטחים. גם בכוסיות ברכבים בעלי מרימי שסתומים הידראולים נשאר שמן ועוד...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, yairw כתב:

האם יצרני הרכב מתחשבים בעובדה הזאת כאשר הם קובעים את קיבלות המקסימום, או שאתה צריך להפחית מהקיבולת המוצהרת את הכמות הזאת?

כן.

בספרות המקצועית של רכב יש כמות X למלא בהחלפת שמן וכמות y למלא במנוע יבש/ריק/חדש.

 

** ככה לפחות באופנועים, מניח שאותו הדבר גם במכוניות.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, אורח לרגע כתב:

ככה לפחות באופנועים, מניח שאותו הדבר גם במכוניות.

כן זה ככה גם במכוניות.

יש Total oil capacity 

ויש "Drain and refill" עם פילטר או בלי פילטר, זאת אומרת מה ששמלאים אחרי ריקון השמן. 

 

בספר רכב מופיע רק המספר השני כי זה מה שרלוונטי לשרות ולתחזוקה.

 

בספרות תחזוקה מלאה שני המספרים מופיעים. 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי מאמר מקצועי הנכתב על ידי חברת motorservice המסביר מתי יש צורך לבצע מילוי שמן מנוע בלחץ. המאמר מסביר שאחרי ביצוע אוברול מלא או הרכבת מנוע חדש יש למלא שמן בעזרת ציוד יעודי למילוי שמן בלחץ למניעת נזק בעיקר למיסבים.

Oil Circuit Pressurizing Procedure.pdf

  • מעניין 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...