Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע נעלמו הקבריאולטים העממיים?


Buki

פוסטים מומלצים

בהמשך לשיחה עם חברים אתמול, מעלה לפרום. מעניין מה האנשים כאן חושבים.

 

בשנות כ 90 וגם לתוך שנות ה 00 כל יצרן אירופאי החזיק במבחר הדגמים קבריאולט עממית מבוססת על משפחתית או סופר מיני, חלק גדול מהן יובאו לארץ.

 

דוגמאות - פיז'ו 205CTI, ובהמשך 306 206CC, 207 CC, 307CC ו 308CC דור ראשון.

גולף שבכל הדורות שלה היה דגם קבריאולט עד MK4, אופל קדט ואסטרה, פיאט פונטו הראשונה, רנו 19 ומגאן דור ראשון (המגאן לא יובאה ומגאן דור שני СС), פורד אסקורט קבריאולט ופוקוס CC בדור שני, בטח היו עוד כמה דגמים ששכחתי לציין.

 

 

בערך לפני 20 שנה, עם החלפת דור בכל הדגמים הנ"ל בוטלה גרסת קבריאולט וכיום למעט כמה דגמים בודדים מאוד (פולקסווגן T-roc?), קבריאלטים קיימים רק ברכבי פרמיום ויוקרה - BMW, מרצדס, Audi וכו'.

 

 

השאלה, מדוע הופסק ייצור הדגמים העממיים הפתוחים? 

הסיבות שעלו בשיחה - הלקוחות כבר לא מעניינים בזה והביקוש ירד, ליצרנים לא משתלם להחזיק גרסה מיוחדת שמוכרים ממנה רק כמה עשרות אלפי יחידות ולא מאות אלפים או מיליונים, תקנות בטיחות שמייקרות דגמים כאלה והופכות אותם לכדאיים ליצרן רק ברכבי יוקרה ועוד...

 

 

מה דעתכם?

  • מעניין 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yoav911gt2 כתב:

חוסר כדאיות כלכלית

זה וודאי, כי כל מטרת החברות זה כסף...

השאלה היא למה פעם זה היה משתלם והיום כבר לא.

לפני שעה, Buki כתב:

בטח היו עוד כמה דגמים ששכחתי לציין.

 

ניסאן מיקרה, רכב שפנטזתי עליו הרבה - מסיבה לא ברורה 🙃

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרנדים שחולפים כלעומת שבאו. 
אפשר לשאול את אותה שאלה על נישת רכבי הכבישטח שפרחה בארץ באמצע הניינטיז ודעכה לה.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאפשר לקרוא לקבריולטים "טרנד משנות ה-90 שחלף".

קבריולטים (כשם כללי לנטול גג, כולל שאר גרסאות פתוחות, כמו טרגה) מלווים את תעשיית הרכב מתחילתה (ולמעשה עוד מימי הכרכרות).
הם תמיד היו יקרים יותר לייצור ונמכרו כמובן במחירים גבוהים יותר. היו גם דגמים שפותחו במיוחד, וגם גרסאות פתוחות לדגמים סטנדרטיים.

 

בשנות ה-90 התניידתי באספנות קבריולט - טריומף ספיטפייר ואחריה פיאט 124 ספיידר. מתגעגע לימים האלו מאוד. וזה לא דומה לגג פנורמי או חלון בגג.
 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, yuvk כתב:

ונמכרו כמובן במחירים גבוהים יותר.

גבוהים יותר מהדגם המשפחתי עליו התבססו אבל עדיין נמוכים ממשמעותית מקבריאוטלים על בסיס רכבי יוקרה שיש היום.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון.

תמיד היה יקר יותר לייצר קבריולט (גם אם ייצרו אותם כנגזרת של דגם סגור) ותמיד הם נמכרו במחיר גבוה יותר (למטרות תדמית?) ותמיד בכמויות נמוכות. מאמין שתמיד היו בעייתיים מסחרית ולא רווחיים במיוחד (אם היו רווחיים יכלו להפחית ממחירם ולמכור יותר) - כנראה בעידן המודרני הכדאיות עוד יותר נמוכה.
ואולי אנחנו סתם זקנים... ודורות ה Y ומעלה חושבים שחלון גג פנורמי ומזגן זה הכי אחלה, ומי רוצה גג מבד? ואגב, אצלי הגג היה סגור רק בחנייה, לא משנה מה הטמפרטורה בחוץ. אם יורד גשם אז נוסעים יותר מהר ולא נרטבים.
כשאני רואה היום קבריולטים מודרניים על הכביש - לעיתים נדירות ביותר הגג פתוח.
 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
  • אהבתי 1
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Buki כתב:

הלקוחות כבר לא מעניינים בזה והביקוש ירד, ליצרנים לא משתלם להחזיק גרסה מיוחדת שמוכרים ממנה רק כמה עשרות אלפי יחידות ולא מאות אלפים או מיליונים

קודם כל זה 

 

בנוסף, 

גג פתוח מספק חוויה בזמן נהיגה, ולכן מלכתחילה דורש נהג שמתבונן על רכב לא רק כאמצעי שינוע אלא גם כתחביב. 

רוב הדגמים שהזכרת אינם רכבים מהנים לנהיגה, בפן הספורטיבי / דינמי של המילה. הם רק נראים ככה כי נפל להם הגג. 

לדעתי, הם משקפים חוסר הבנה את הלקוח אליו אתה מכוון, הלקוח שרוצה חווית נהיגה לא רוצה לנהוג ברכב חלש מלכתחילה - שהפך לכבד יותר בגלל המרכב המחוזק. הלקוח שכן רוצה, עתיד לגלות מהר מאוד שזה לא הזו חוויה גג פתוח לכשעצמו, ולא לחזור. 

 

אז בסופו של יום, זה קצת כמו לשים מדבקת סאנרוף - גם אם פלוני חושב שזה נראה מגניב, לרוב המסתכלים מהצד זה לא כזה מגניב, והפער בחוויה לא מצדיק את הפשרות. ואז מגיעים לאיפה שאנחנו נמצאים כעת. 

  • אהבתי 1

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מדובר בשילוב של גורמים, מצד אחד יכול להיות שירידה במכירות נבעה מחוסר עניין של הציבור כך שפחות משתלם לפתח כלי נטול גג ולמכור פחות יחידות מהיעד. 

אני מניח שהירידה בביקוש נבעה גם מעליה במודעות לנזקים הבריאותיים בחשיפה לשמש וכדומה. 

בנוסף נושא הבטיחות, מערכות בטיחות אקטיביות עמו קשתות קופצות למקרה של התהפכות ופטנטים דומים שנדרשים עתה ובעבר לא היו נדרשים  הופכים את הרכבים האלו ליקרים עוד יותר ממה שהיו בעבר ואולי גם כבדים יותר מהגרסאות הגג הקשיח. מה שמעלה את הנושא הבא- זיהום אויר אוירודינמיות ןתצרוכת דלק...

לפי ההגיון הבריא רכבים גג פתוח פחות אוירודימיים, יותר כבדים ולפיכך גם מזהמים יותר וצמאים יותר... יתכן וגם זה שיקול של היצרנים להפסי ק להשקיע בייצור של רכבים עממיים בגרסאות קבריולט כיוון שכל הגורמים האלו הופכים את הרכב העממי ליקר בהרבה לפיתוח ולקניה מה שמקשה למכור אותו בכמויות הדרושות...

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כנראה זה פחות אופנתי היום, ומה שלא אופנתי לא מוכר. 

היום הצרכנים מעדיפים לשבת גבוה על הכביש, וכמו שפעם היה לכל יצרן עממי מכונית עם גג נפתח, היום יש לכל יצרן לפחות 2 סוגים של ג'יפונים אם לא יותר, מבסיס של סופר מיני ועד 7 מקומות.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספציפית בישראל זה מיותר כי יש בין 2 ל12 ימים שסביר לנססוע עם הגג פתוח בשנה. לכן תמיד'אלו היו מכוניות יד 11 שנמכרות אחרי שהבעלים הבינו את זה (או שזה לא רכב ספורט).

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-86-7 היה לי אינטרנאש סקאוט. הגג (כולל חלונות אחוריים) היה מפיברגלאס ומחובר בכ15-10 ברגים.

בקיץ הייתי מוריד אותו בחצר של ההורים, ונוסע טופלס...

בחורף מחזיר.

היה נחמד לזמנו, אבל נשאר בגדר נוסטלגיה, אין לי געגוע לקונספט.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כירושלמי, זאת הייתה חוויה להגיע למרכז, בעיקר לטיילת בתל אביב ולראות את הרכבים האלה.

בירושלים זה היה נדיר יותר, אולי שברולט קוואליר

13346186_1113821592010659_49527274653009

(מקור https://wheel.co.il/נוסטלגיה-לשבת-שברולט-קוואליר/)

עריכה אחרונה על ידי avizaz
  • אהבתי 1

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...