Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 778 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים,

שלחתי היום את הרכב למוסך כלמוביל בחיפה לטיפול ואמרו לי שצריך להחליף צינור EGR,

נראה לי ממש מוזר כי לא ראיתי ירידה במפלס נוזל הקירור ( לפחות לא מתחת למינימום)

אמרו לי שהצינור עולה 3000 שקל ככה שהתיקון דיי יקר

שלחו לי תמונה שלו ונראה שהצטברה עליו חלודה ירוקה 

יכול להיות שזה תוצאה של משהו אחר שטפטף עליו?

לא הייתי צריך אף פעם להוסיף נוזל קירור ככה שזה ממש מוזר

 

 

WhatsApp Image 2023-10-31 at 20.41.40.jpeg

פורסם
לפני כשעה, netanel1014 כתב:

המי קירור שלך ירוקים?

אני מהמר שכן, איזה עוד נוזל ירוק זה יכול להיות אם לא נוזל קירור?

לפני 10 דקות, nit_zan כתב:

3000 לצינור??

חתיכת צינור.

חתיכת צינור(תרתי משמע)

  • מצחיק 1
פורסם

EGR = אנג'ין גאז ריסייקל (בתרגום חופשי: "מיחזור  גז פליטה למנוע") .

 הסבר בבקשה: איפה הקשר לנוזל קירור  ?

 

מהתמונה שהעלת נראה שמקטע ממערכת הפליטה נדרש להחלפה.

מדובר בחלק עשוי מתכת .

לא שצינורות גומי או חלקי פלסטיק שנמצאים  בתא המנוע כל כך זולים .

אבל חלק ייעודי עשוי מתכת,  "תפור לפי מידה",  יקר בהרבה.

פורסם

הייתי ב 2017 (כשאיוניק רק הגיעה לארץ) ביום עיון אצל היבואן.

 

הסבירו לנו שם שהיחידה הזו היא מחליף חום. הגזים החמים בצינור פליטה עוזרים לנוזל קירור להגיע לטמפ' עבודה יותר מהר, זה חשוב ברכב היברידי בו מנוע בנזין כבוי בחלק מהזמן ואחרי שהוא מניע הוא צריך להגיע לטמפ' עבודה כמה שיותר מהר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 42 דקות, IsraCar כתב:

EGR = אנג'ין גאז ריסייקל

exhaust gas recirculation

 

לפני 48 דקות, IsraCar כתב:

הסבר בבקשה: איפה הקשר לנוזל קירור  ?

מערכת EGR היא בדר"כ מקוררת ע"י נוזל הקירור.

זאת על מנת לאפשר מעבר של יותר גזי פליטה חזרה למנוע (גז חם תופס יותר נפח ולכן קירורו תורם למעבר של יותר גזים).

 

 

פורסם
לפני 4 דקות, דג כתב:

exhaust gas recirculation

 

מערכת EGR היא בדר"כ מקוררת ע"י נוזל הקירור.

זאת על מנת לאפשר מעבר של יותר גזי פליטה חזרה למנוע (גז חם תופס יותר נפח ולכן קירורו תורם למעבר של יותר גזים).

 

 

הסבר מדויק

פורסם

קודם כל, מה שמופוע בתמונה שהעלה פותח השירשור זה לא EGR, כמו שהסברתי קודם. 

 

 

אבל אם כבר התחלנו לדבר על זה אני רוצה לדייק את ההסבר שניתן כאן לגבי הצורך בקירור EGR.

 

מטרת קירור EGR היא לא בשביל להכניס יותר נפח של גזים שרופים למנוע. בשביל להכניס יותר נפח אפשר פשוט לפתוח יותר את שסתום ה EGR. 

 

1. מטרת מחזור גזים עצמו הוא להחליף חלק מהחמצן שנשרף בצילינדר, בגזים שרופים שלא משתתפים בתהליך הבעירה אבל תופסים נפח, אז החמצן תופס פחות נפח ונוצר בתהליך הבעירה פחות NOX שהוא תוצר של שריפת החמצן.

 

2. ככל שטמפרטורת הבעירה גבוהה יותר נוצר יותר NOX. הכנסת גזים קרים שעברו קירור בקולר EGR מורידה את טמפרטורת הבעירה ואז נוצר פחות NOX.

 

זה פיצ'ר נוסף שנלווה לפיצ'ר העיקרי של EGR שהוא כאמור החלפת חלק מהחמצן בגזים שלא משתתפים בבעירה.

  • אהבתי 2
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם
לפני 45 דקות, Buki כתב:

קודם כל, מה שמופוע בתמונה שהעלה פותח השירשור זה לא EGR, כמו שהסברתי קודם. 

נכון. לא התייחסתי לדבריך, אלא רק לעניין ה-EGR שהועלה כאן.
מה שתיארת אכן נפוץ בהיברידיות, אאלט טויוטה התחילה בעיצוב מנגון כזה.

 

לפני 46 דקות, Buki כתב:

מטרת קירור EGR היא לא בשביל להכניס יותר נפח של גזים שרופים למנוע. בשביל להכניס יותר נפח אפשר פשוט לפתוח יותר את שסתום ה EGR.

זה לא סותר. בהנחה והשסתום פתוח לגמרי, או אפילו אין שסתום כלל, רק צינור:
אם התכנית היא להעביר X ליטר גז יש לך 2 דרכים-
1- להגדיל את הצינור
2- לקרר את הגז
בהינתן זה שכבר יש מערכת קירור ברכב, ויש שיקולי מקום, היצרנים בוחרים לרוב בשיטה 2.
יש אגב תכנונים של מערכת דומה ללא קירור כלל, נקראת HGR

 

לפני 50 דקות, Buki כתב:

2. ככל שטמפרטורת הבעירה גבוהה יותר נוצר יותר NOX. הכנסת גזים קרים שעברו קירור בקולר EGR מורידה את טמפרטורת הבעירה ואז נוצר פחות NOX.

מה שכתבת במטרות המערכת בסעיף 1 נכון לגמרי.
סעיף 2 לא מדויק... הכנסת גזים קרים שלעצמם לא מורידה בהכרח את טמפ' הבעירה.

לראיה מערכת אינטרקולר שמקררת את האויר הנכנס. ולמה? כי אז יותר אויר נכנס ויש שריפה יותר אידאלית מה שמעלה את טמפ' הבעירה הכללית.

מה כן מוריד טמפ' שריפה במערכת EGR? ובכן, פחות חמצן! כי הגז פליטה לא משתתף בתהליך הבעירה במנוע.

לכן הרעיון של EGR הוא בעצם להפחית מזהמים (NOX) ע"י הורדת אחוז החמצן באויר הנכנס למנוע.

פורסם
לפני 8 דקות, דג כתב:

לכן הרעיון של EGR הוא בעצם להפחית מזהמים (NOX) ע"י הורדת אחוז החמצן באויר הנכנס למנוע.

זה בדיוק מה שכתבתי בסעיף 1. 

 

אבל שוב, אם אני רוצה להכניס יותר גזים שרופים, מה בעיה פשוט לפתוח את השסתום יותר? הרי אחוז הגזים השרופים בתערובת הוא לא כזה גבוה, מה בעיה לפתות את השסתום יותר או באמת לבנות את צינורית המחזור בקוטר יותר גדול?

 

זה לדעתי הרבה יותר זול, יותר פשוט ותפוס פחות מקום מאשר להריץ לשם צינורות נוזל קירור ולהתקין מחליף חום. 

 

 

 

 

פורסם
לפני שעתיים, Buki כתב:

זה בדיוק מה שכתבתי בסעיף 1. 

נכון, לכן כתבתי שאתה לגמרי צודק בסעיף 1. חידדתי לגבי 2 שלא טמפ' הגז עצמה היא שמורידה או תורמת להורדת טמפ' הבעירה.

 

לפני שעתיים, Buki כתב:

אבל שוב, אם אני רוצה להכניס יותר גזים שרופים, מה בעיה פשוט לפתוח את השסתום יותר? הרי אחוז הגזים השרופים בתערובת הוא לא כזה גבוה, מה בעיה לפתות את השסתום יותר או באמת לבנות את צינורית המחזור בקוטר יותר גדול?

שאלה יפה...

בתכנון הקלאסי יש פיצול בסעפת הפליטה בין החיבור לצינור האגזוז לבין צינור המחזור. זה בדר"כ שפתח היציאה בסעפת מחולק ל-2 ואליו מתחברים צינור האגזוז וה-EGR.
איך תגרום לגז לבחור ללכת למחזור ולא החוצה?

 

אתה יכול להרחיב את קוטר הצינור של המחזור על חשבון האגזוז
אבל זה יכול לגרום לשרשרת של בעיות בפליטה אח"כ במידה והמנוע יעבוד בעומס שונה או ע"י גורמים נוספים.

 

או שאתה יכול לקרר את צינור המחזור
וברגע שצינור המחזור קר, הלחץ בו יורד, וככה הגז בסעפת הפלטה "יעדיף" להגיע לשם מאשר לאגזוז.
זה נותן לך אפשרות לשלוט בכמה גז ממוחזר למנוע, בעזרת שסתום, ללא תופעות לוואי שעלולות לפגוע ביכולת הפליטה.

 

לפני שעתיים, Buki כתב:

זה לדעתי הרבה יותר זול, יותר פשוט ותפוס פחות מקום מאשר להריץ לשם צינורות נוזל קירור ולהתקין מחליף חום.

מדובר במערכת זולה מאד ליצרן... פשוטה לייצור ולהרכבה.

הנוזל קירור "כבר שם", והמחליף חום הוא לא כזה מסובך. אין פה עניין של לקרר את הגז לטמפ' רצויה מסוימת, פשוט שיהיה יותר קר מהצינור אגזוז.

  • מעניין 1
  • 6 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 2.11.2023 בשעה 17:11, Buki כתב:

קודם כל, מה שמופוע בתמונה שהעלה פותח השירשור זה לא EGR, כמו שהסברתי קודם.

אז זה נראה לך בעייתי, אם לא יותר, לומר ללקוח שיש בעיה ב-X, ולשלוח לו תמונה של Y?

×
×
  • תוכן חדש...