Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1089 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה זה חצי אוטומט? אתה מתכוון לידני בלי קלאץ'?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, dorsht כתב:

מה זה חצי אוטומט? אתה מתכוון לידני בלי קלאץ'?

ידני אבל לרכב יש מוח כביכול מחליט מתי להעביר הילוכים, לא בטוח אם יש קלאץ', אך יצא לי להיתקל ברכבים שהמוח (מחשב הרכב) אומר לך מתי לעביר הילוך וזה לדעתי לא ידני מלא.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
פורסם

זה קיים גם בגירים אוטומטיים פלנטריים ורובוטיים (חד מצמדיים ודו מצמדיים).

לי נשמע שאתה מדבר על טיפטרוניק וזה מאוד נפוץ וקיים בהרבה רכבים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
Just now, dorsht כתב:

זה קיים גם בגירים אוטומטיים פלנטריים ורובוטיים (חד מצמדיים ודו מצמדיים).

לי נשמע שאתה מדבר על טיפטרוניק וזה מאוד נפוץ וקיים בהרבה רכבים.

כן אבל מדובר על ידית הילוכים ידנית עם קלאץ' דומה מאוד לגיר רובוטי רק שאתה שולט בקלאץ' אך מחשב הרכב אומר לך מתי לעלות הילוך.

פורסם

זה קיים במכוניות ידניות, לא בכולן. אבל היה לי אפילו לפני יותר מ-10 שנים ברנו קליאו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לפי מה שאתה מתאר כן.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 21 דקות, Liquidator כתב:

כן אבל מדובר על ידית הילוכים ידנית עם קלאץ' דומה מאוד לגיר רובוטי רק שאתה שולט בקלאץ' אך מחשב הרכב אומר לך מתי לעלות הילוך.

נשמע רכב ידני רגיל. גם בפולו שנת 2011 של אחותי וב2008 שנת 2014 של אבא שלי המחשב מציג מתי לעלות הילוך.

פורסם

זה ידני רגיל.

לפי הטורים הוא מציין לך שהגיע הזמן להעביר הילוך.

פעם אחרונה שנהגתי על חצי אוטומט (קלאצ’ רק בעצירה מלאה) היה בלימודי נהיגה על אוטובוס, למעלה מעשרים שנה.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 42 דקות, tinoki כתב:

זה ידני רגיל.

לפי הטורים הוא מציין לך שהגיע הזמן להעביר הילוך.

פעם אחרונה שנהגתי על חצי אוטומט (קלאצ’ רק בעצירה מלאה) היה בלימודי נהיגה על אוטובוס, למעלה מעשרים שנה.

 

לפני 43 דקות, topop כתב:

נשמע רכב ידני רגיל. גם בפולו שנת 2011 של אחותי וב2008 שנת 2014 של אבא שלי המחשב מציג מתי לעלות הילוך.

יעני סה"כ בכדי לעזור לנהג, הבנתי.

לפני 42 דקות, tinoki כתב:

זה ידני רגיל.

לפי הטורים הוא מציין לך שהגיע הזמן להעביר הילוך.

פעם אחרונה שנהגתי על חצי אוטומט (קלאצ’ רק בעצירה מלאה) היה בלימודי נהיגה על אוטובוס, למעלה מעשרים שנה.

ויש לך הגבלה על אוטומט ברישיון D? 

 

פורסם

Shift Light, נורה שאומרת מתי להעביר הילוך קיים עוד משנות ה 80 וכנראה עוד לפני.

 

בפועל ברוב המקרים המנגנון הזו מכוון לנהיגה חסכונית וממליץ לעלות הילוכים מוקדם מאוד.

 

 

אני יודע על רכב אחד שמיוצר היום עם גיר חצי אוטומטי באמת - יונדאי Venue לשוק ההודי.

 

הילוכים ידניים וקלאץ' אוטומטי. בעבר לפני 20-30 שנה מנגנון כזה היה קיים בעוד כמה  דגמים. מה שיובא לארץ - רנו טווינגו, כמה דגמי סאאב, טויוטה יאריס דור ראשון 1.0 ליטר, עוד קודם לכן עם מימוש שונה בכל אחת - דייהטסט שרייד דור ראשון ושני, סיטרואן GS ופולקסווגן חיפוישית.

 

hyundai-venue-IMT.thumb.jpg.d04f5f566b8e5fcfb6ac70bc3603762a.jpg

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 3

 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, Buki כתב:

כמה דגמי סאאב

 

לסאאב לא היה מעולם גיר חצי אוטומטי.  ובטח לא לפני 20-30 שנה.

 

מה שכן היה להם זה מנגנון freewheel (כן, כמו באופניים ....) עם הפעלה ידנית כדי לבטל בלימת מנוע ולאפשר חיסכון בדלק.

המנגנון כאמור היה עם הפעלה ידנית (ומכאן כבר נובע שלא היה אוטומטי ואפילו לא חצי אוטומט).  הותקן ב 95 וב 96 שתי פעימות וארבע פעימות.  הרכב הגדול ביותר שבו המנגנון הותקן הוא הסאאב99 המקורי עם מנוע ה 1750 cc רק ששם התברר בדיעבד שהוא לא מסוגל לעמוד בהספק המנוע ובמשקל הרכב ובוטל.  כך שמבחחינת זמנים אנחנו מדברים על שנות ה70 לכל המאוחר (50 שנה).

 

מה שכן - עם המנגנון היה מופעל, אז כמובן ברגע שהיית עוזב את דוושת הגז המנוע היה מנותק מתיבת ההילוכים ויכולת להחליף הילוך מבלי להשתמש בקלאץ.

 

 

עריכה אחרונה על ידי dani666
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 שעות, dani666 כתב:

לסאאב לא היה מעולם גיר חצי אוטומטי.  ובטח לא לפני 20-30

 

לפני 4 שעות, dani666 כתב:

מה שכן היה להם זה מנגנון freewheel (כן, כמו באופניים ....) עם הפעלה ידנית כדי לבטל בלימת מנוע ולאפשר חיסכון בדלק.

ככה זה פורסם אבל הסיבה האמיתות לקיום המנגנון הזה הייתה אחרת. 

 

מנוע 2 פעימות מקבל שימון עם הדלק.

בנסיעה  בהילוך עם דוושת גז לא לחוצה הסל"ד גבוה אבל לא מגיע מספיק דלק (ושמן) למנוע בשביל לספק שימון שמתאים לסל"ד גבוה, מה שגרם לבלאי מואץ. 

 

המנגנון איפשר למנוע לעבוד בסרק במצב זה, כמות השמן הספיקה לשימון בסל"ד סרק. 

 

 

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, Buki כתב:

 

הילוכים ידניים וקלאץ' אוטומטי. בעבר לפני 20-30 שנה מנגנון כזה היה קיים בעוד כמה  דגמים. מה שיובא לארץ - רנו טווינגו, כמה דגמי סאאב, טויוטה יאריס דור ראשון 1.0 ליטר, עוד קודם לכן עם מימוש שונה בכל אחת - דייהטסט שרייד דור ראשונו ושני, סיטרואן GS ופולקסווגן חיפוישית.

 

hyundai-venue-IMT.thumb.jpg.d04f5f566b8e5fcfb6ac70bc3603762a.jpg

 

איך עבד ה"חצי אוטומט" ברכבים הללו?

עריכה אחרונה על ידי TDI

×
×
  • תוכן חדש...