Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרויקט מצולם] הסאגה השנתית; שיפוץ אלטרנטור פג'ו 205 VALEO (ווסת+מיישר).


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 6502 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

"גל-אור" אמר שהוא יכול להביא.

 

"גרינוולד" - נמצא בפסאז' ליד טכנו-צינור. משם קנינו.

למרות שהוא הציע לנו אלטרנטור מוכן משופץ ב 400 שח עם מיישר סטנדרטי וב-450 שח עם מיישר מחוזק, העדפנו לוותר על התענוג בלקנות שוב חתול בשק והלכנו על החלפה עצמאית.

 

איציק

למה חתול בשק ?

הם עובדים שם יפה מאוד.

 

מה עם ד.ש. בפ"ת ?לא מוכרים חלקים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה חתול בשק ?

הם עובדים שם יפה מאוד.

מה עם ד.ש. בפ"ת ?לא מוכרים חלקים?

קח את התשובה הזו בערבון מוגבל כי את הטלפונים לא אני עשיתי - אבל אם אני זוכר נכון גם ד.ש. לא מוכרים חלקים.

בכלל היתה בעיה רצינית להשיג חלקים דרך משפצים שכאלה, הם פשוט לא היו מוכנים למכור חלקים. גרינוולד היה היחידי (והמקצועי) שאליו הגענו, והוא ידע בדיוק מה אנחנו רוצים רק לפי תאור (ווסת יציאה אחת VALEO ומיישר). במקומות אחרים תמיד מבקשים דוגמא/אלטרנטור בשביל להביא את החלקים הדרושים.

 

בנוגע לאלטרנטורים משופצים - אין לדעת מה טיב השיפוץ אלא אם אתה מפרק עצמאית את האלטרנטור בעצמך ובודק מה הוחלף והאם האלטרנטור באמת שופץ כמו שצריך והוחלפו בו הרכיבים המתבלים.

לפי הכרות שלי עם בעלי המקצוע מהסוג הזה, חלקם ינסו לחסוך את השקל איפה שרק אפשר - ומבלי חלילה לזלזל באף אחד מהם - כן העדפנו לקנות את החלקים בעצמנו ולהחליף בעצמנו. כמו כן מדובר בחיסכון של מעל 200 שח (כי את הפירוק וההרכבה מהאוטו אנחנו עושים בכל מקרה) ועבודת החלפת הווסת והמיישר לא לקחה יותר מ 15-20 דקות כשעבדנו מאוד לאט וצילמנו את התהליך...

 

יאמר לזכותו של גרינוולד שגם היה מוכן ללא שום בעיה שניקח אלטרנטור משופץ ונחזיר לו את הגולם שלנו כשיתאפשר. כמו כן המחירים שלו שפויים והוא בהחלט טרח לשאול ולדעת אם אנחנו יודעים איך להחליף ואם אנחנו יודעים מה אנחנו עושים - מה שמפתיע לטובה לראות בעלי מקצוע ששואלים ומתעניינים ובנוסף גם מקצועיים בתחום. רוב האנשים פשוט ימכרו לך את החלק ויגידו שלום, לא מעניין אותם מה אתה יודע או לא - העיקר שמכרו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה טמפרטורה השתמשת במלחם? (אני במקרה מכיר את המלחם הזה...)

ואיך נמנעת מלחמם את הרכיבים - נראה כי החיבור "חזק" במיוחד ויקח זמן לפרקו/להלחימו?

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה טמפרטורה השתמשת במלחם? (אני במקרה מכיר את המלחם הזה...)

ואיך נמנעת מלחמם את הרכיבים - נראה כי החיבור "חזק" במיוחד ויקח זמן לפרקו/להלחימו?

על המקסימום - כמדומני 480 מעלות.

 

החיבור הזה בלתי ניתן כמעט לפירוק ע"י מלחם ביתי חלש, ומניסיון עבר הייתי מופתע מאוד לטובה מהמלחם הזה.

את ההלחמה הקודמת הוא פירק לגמרי תוך 3-4 שניות - את החדשה עשיתי באותו האופן תוך כדי מתן תשומת לב גבוה לנושא התחממות הרכיבים, דבר שמקצר משמעותית את חיי הדיודה.

 

את ההלחמות החדשות עשיתי במהירות הודות לעוצמה החזקה של המלחם, ולאחר שסיימתי כל הלחמה קיררתי אותה באמצעות נשיפות חזקות.

חשוב מאוד להקפיד בנושא ההלחמה החדשה לרכיב החדש, חייב להעשות במהירות הבזק וכמובן לדאוג לקרר את ההלחמה ע"י נשיפות חזקות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. האם האיכות של ד.ש באמת מפוקפקת? אני מכיר אנשים שקנו אצלם סטרטרים ואלטרנטורים ולא שמעתי מהם תלונות.

 

2. למה לא להשתמש ב HEAT SINK אם יש אפשרות לשריפת רכיבים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. האם האיכות של ד.ש באמת מפוקפקת? אני מכיר אנשים שקנו אצלם סטרטרים ואלטרנטורים ולא שמעתי מהם תלונות.

 

2. למה לא להשתמש ב HEAT SINK אם יש אפשרות לשריפת רכיבים?

גם אני מבקש לדעת אם אין אורך מספיק לרגלי הדיודות שיאפשר הצמדת בולמי חום מסוג כלשהו בזמן ביצוע ההלחמה. לא הצלחתי להבחין בפרט זה בתמונה.

כמובן שאם ההלחמה נעשית ישירות לגוף הדיודה, אז ההקפדה היתרה על חימום גבוה וקצר חיונית.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מבקש לדעת אם אין אורך מספיק לרגלי הדיודות שיאפשר הצמדת בולמי חום מסוג כלשהו בזמן ביצוע ההלחמה. לא הצלחתי להבחין בפרט זה בתמונה.

כמובן שאם ההלחמה נעשית ישירות לגוף הדיודה, אז ההקפדה היתרה על חימום גבוה וקצר חיונית.

 

יוסי

חבר'ה, אל תשכחו שאנחנו עובדים בסביבה ביתית ואין לנו HEAT SINK נגיש תחת היד.

 

ההלחמות מתבצעות קרוב מאוד לדיודות עצמן, לא ישירות אלא במרחק של בערך 1 ס"מ ללוחית מתכת שמתחברת אליהן.

 

לאחר כל הלחמה וקירור מהיר ניתן לגעת בקלות בהלחמה עצמה ובדיודה והיא אכן קרה - סימן לכך שמעט מאוד חום הספיק לעבור אליהן ולהספג וכמובן שנשיפה עליהן אכן מקררת אותן מהר מאוד.

 

במיישר שקניתי לפני מספר חודשים לפיאט אונו S70 היה מצורף פתק עם הוראות מפורשות לא לבצע הלחמות ממושכות עקב התחממות יתר של המיישר וקיצור אורך חייו באופן משמעותי. בעוונותיי לא הקפדתי על כך, הלחמתי כרגיל במלחם ביתי ונחשו מה ? הוא החזיק בדיוק חודש (כשבערך שבועיים-שלושה מתוכם נורת הטעינה דלקה חלש באופן קבוע).

את המיישר השני הלחמתי כמו טיל בליסטי והכל היה מצויין עד אשר מכרנו את הרכב. לקח של 100 שח... "בקטנה".

 

עם האלטרנטור הנוכחי לא רצינו לקחת סיכון, אין לי מושג באיזה אופן מתבצעות ההלחמות אצל המשפצים למינהם, האם מקפידים על הלחמות קצרות ויעילות או הלחמות ארוכות ללא HEAT SINK.

כמו כן אורך החיים הקצר של האלטרנטורים שהיו ברכב קודם לכן לא השביעו את רצוננו והחלטנו לנסות את מזלנו בעבודה עצמאית וקפדנית יותר. לא ניסינו מעולם לפתוח אלטרנטור שעבר שיפוץ ולכן קשה לנו לדעת מהו טיב השיפוץ שהאלטרנטור עבר - קרי: האם הוחלף גם הווסת וגם המיישר ? האם מצב חלקו התחתון של הרוטור טוב (בנקודה בה הפחמים נוגעים) ?

 

ימים יגידו אם ההלחמות הקפדניות יותר ועבודה "לפי הספר" יניבו פירות טובים בדמות אורך חיים נאה של האלטרנטור, מה שבטוח הוא שהמיישר מאוד מאוד רגיש להלחמות - ואת זה למדתי על בשרי פעם אחת :-) .

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה פרוייקט איציק,אבל לא הבנתי דבר אחד,אתה אומר שהאלטרנטור "שוב" עושה בעיות?האם זו לא הפעם הראשונה?ואם התשובה היא כן אז לא עדיף להחליף אלטרנטור?

Fiat Tipo Media 1.4Ei 1994

Citroen Xsara 2001 1900 Diesel

Opel Corsa 2000 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לפזר את החום אפשר להישתמש בשפיץ פלייר או במיספריים ש"נינעלים" (כמו שיש לרופאים)

 

אני הלחמתי ככה טרנסיסטורים מאוד רגישים...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

alternator5om.jpg

 

 

 

בתמונה נראה שחורי האוורור סתומים חלקית/באופן מלא . יכול להיות שזה הגורם לתקלות?

יכול להיות שמדובר ברכב ספציפי שנוסע באיזור מאובק, אבל אם זה המצב בכל הדגמים האלה, אז אולי שווה לנקות את העסק עם אוויר דחוס בזמן הטיפולים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתמונה נראה שחורי האוורור סתומים חלקית/באופן מלא . יכול להיות שזה הגורם לתקלות?

יכול להיות שמדובר ברכב ספציפי שנוסע באיזור מאובק, אבל אם זה המצב בכל הדגמים האלה, אז אולי שווה לנקות את העסק עם אוויר דחוס בזמן הטיפולים?

סימני האבק שאתה רואה הם שכבה דקיקה של אבק שעוטה את צידו האחורי של האלטרנטור. כאשר הסרנו את כיסוי הפלסטיק נותרה מעין צללית של האיזורים הלא מאובקים.

לא היו פתחי אוורור סתומים ולמעט שכבה דקיקה של אבק לא נצפה שום דבר חריג.

 

כמו כן האלטרנטור הזה (נקנה כמשופץ במאי 2004) החזיק בדיוק 3 חודשים עד שהתחיל לרצד - ורק לאחרונה החל להראות סימני גסיסה.

 

כפי שציינתי קודם לכן, ימים יגידו אם קיים הבדל בין עבודה "לפי הספר" לבין שיפוץ מקומי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעינת יתר נגרמת מווסת שסיים את חיו , מדוע היה צריך להחליף את הדיודות?

נורת טעינה שהחלה להידלק קבוע וחלש היא אחד הסימנים לכך שהדיודות בדרך למות.

כמו כן האלטרנטור הזה עבד כמעט שנה שלמה עם ריצודים (טעינת יתר / מתח לא יציב) עד שהחלה נורת הטעינה להדלק קבוע וחלש..

כמפרקים כזה חלק מהאוטו ומשפצים, לא חוסכים 100 שח - מחליפים מה שצריך - והיו מספיק סימנים לזה שהווסת בטוח מת והדיודות בדרך איתו.

 

איציק.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"גל-אור" אמר שהוא יכול להביא.

 

"גרינוולד" - נמצא בפסאז' ליד טכנו-צינור. משם קנינו.

למרות שהוא הציע לנו אלטרנטור מוכן משופץ ב 400 שח עם מיישר סטנדרטי וב-450 שח עם מיישר מחוזק, העדפנו לוותר על התענוג בלקנות שוב חתול בשק והלכנו על החלפה עצמאית.

 

איציק

הוא הציע לכם אלטרנטור משופץ ב400 ש"ח?

 

כשהחלפתי את שלי למשופץ (בדוקוטרי באור יהודה) הוא לקח 400 שקל כולל עבודה.

 

מה לא מסתדר פה? האלטרנטור שהציעו לך יותר טוב\שונה\יקר?

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6502 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...