Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כרסום CNC - שאלה לגבי איך זה עובד.


Nakamichi
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1168 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שרוצים לכרסם צורה מסויימת.

האם מתכננים בתוכנה רק את הצורה הסופית והתוכנה לבד מחליטה איך הכלי יעשה את הכרסום או שחלק מהתכנות הוא ממש להגיד למכונה איך לייצר את הצורה הסופית. (להגיד שהוא יוריד 5 מ"מ מהצד הזה ואז יעבור לאיזור אחר ויוריד שם 5 מ"מ וכו')

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי איך שהצורה נוצרה במודל. 

כאשר בונים חלק בתוכנה ישנן פעולות שמבצעים, כל מתכנן כראות עיניו. 

 

אותו החלק יכול להיווצר במספר פעולות שונה, תלוי במתכנן. 

אחד יצור חלק ב 15 פעולות אחר ב 23 פעולות. 

 

השאיפה תמיד להגיע לתוצאה הרצויה במינימום פעולות. 

 

מפעילי מכונות הכרסום יכולים לבצע שינויים. 

עריכה אחרונה על ידי rev-Match

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצורה הסופית זה רק דבר אחד.

 

אחרי זה אתה צריך להגדיר את מידות חומר הגלם, איזה שבבים אתה מוריד, עם איזה כלי ובאיזו צורה. התוכנה לא תחליט בשבילך את הטכנולוגיה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סדר הפעולות, הכלים, ולפעמים אפילו חלק משגרות התנועה נקבעות ע"י המפעיל. לא סתם מפעיל CNC זה מקצוע במשרה מלאה. יש מכונות עם כלי אחד- שם בד"כ יש אלגוריתם מוכן מראש ולא דרוש מפעיל, אבל אלו דברים קטנים בקנה מידה ביתי, על כל המשתמע מכך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על ידי התכנת.

 

אחריו יש סטאפיסט שמכין את הכלים המתאימים לפי התוכנית ומאפס את מתקן הדפינה.

 

המפעיל שם חלק, לוחץ על כפתור ובודק שהחלק יוצא תקין.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל הקבלנים שלנו לפחות התכנת הוא המפעיל (אין ממש טעם להחזיק אדם שלוחץ על כפתור), סטאפיסט דרוש או לא דרוש לפי סוג המכונה. בהרבה מכונות מודרניות יש מחסניות כלים גדולות, המכונה מחליפה באמצע התהליך כנדרש, ויודעת לבצע לעצמה homing. 

עדיין נשאר צורך באדם שימקם את הגלם בפנים כראוי, מוסיפים את זה בלא מעט מקרים לאחד החרטים/כרסמים שעובדים באותו מפעל על מכונות פשוטות יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי אני גם התכנת וגם הסטאפיסט (אני כותב את רוב התוכנות בg code ישירות על הבקר. אחר כך מוריד אותן למחשב לגיבוי) ויז מקומות שהדברים משולבים אבל מה שתיארתי קודם זו ההגדרה הרשמית.

 

יש הרבה תכנתים שלא יודעים לעשות סטאפ ( הכלים זה החלק הפשוט. החלק החשוב זה מדידת הבית של מתקן הדפינה) ויש מפעילים יותר מוכשרים שגם משנים פרמטרים בתכנית ואפילו מחליפים כלי שבור.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בכרסומת CNC שיוצרו לפני 30 שנים הייתה מחסנית כלים עם מספר כלים שונה. 

 

יישנם ייצרנים קטנים שהתכנת הוא גם סטאפיסט וגם המפעיל. לפעמים התכנת מקבל שרטוט ויוצר G קוד ישירות על מסך המכונה ומריץ סימולציה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד חשבתי שאת ה G code יוצרים בעזרת תוכנת CAM, בחלקים מורכבים הוא יכול להיות ארוך מאוד, גם במקרים כאלה התכנת כותב את הקוד בעצמו?

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי כמה החלק מורכב.

 

יש חלקים שכמעט בלתי אפשרי לכתוב ידנית (למשל מזטחים מפוסלים או 5 צירים סימולטנית) ויז חלקים פשוטים (כמו שטחים ישרים למשל או קונטורים פשוטים ללא ספליינים). את הפשוטים יותר נוח לכתוב ישירות על הבקר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר קצת את הנושא מהצד של ייצור דנטאלי, וגם בתחום מוגדר ומצומצם יחסית מבחינת הצורות שמייצרים, יש מגבלות שנכפות על התכנון  בגלל מה שהמכונה יכולה או לא יכולה לעשות. לסט-אפ יש חשיבות, כי העמדה לא נכונה תשבור מקדח, בגלל זוויות שיוצרות עומס ייתר, לדוגמא.

יש גם מגבלות של מידות שעלולות ליצור חלק שיישבר, כי הוא עדין מדי. דוגמא פשוטה, דופן דקה מדי שתישבר בייצור/עיבוד. 

יש גם מרכיבים נוספים, למשל, הוספת חיזוקים על מנת שהחלק יוכל לעבור הרפייה טרמית (היכן שנדרש), בלי שתיווצר דפורמציה.

 

למכונה, מבחינתה, לא איכפת, היא תנסה לייצר את מה שיש בקובץ, לכן נדרש ניסיון גם ממה שעושה את הסט-אפ, אבל גם מצד מי שמתכנן את החלק. וכן, לפחות ממה שאני מכיר (עם מוגבלות של החומרים והכלים בשימוש), המכונה מחליטה לבד מה ״האסטרטגיה״ של הכרסום, שמוגדרת ע״י יצרן המכונה, ועדיין זה לא ״תכנן ושכח״.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, falou כתב:

אני מכיר קצת את הנושא מהצד של ייצור דנטאלי,

 

ייצור של איזה חלקים ? שתלים ? שיניים תותבות ? כתרים ? 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתרים.

שתלים ותותבות הם חלקים של ייצור המוני, הדפסה וחריטה הן לא שיטות ייצור כדאיות לחלקים כאלו, בד״כ.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...