Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה למקום שמתמחה במתלים


שימו לב! השרשור הזה בן 716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מבקש המלצה למקום שמתמחה במתלים באזור המרכז, לאחר החלפה לאנטירולים יותר עבים קדימה/אחורה ולאחר נסיעה של יותר מחודש מרגיש שהרכב פחות אוחז בנק' מסוימות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי themichman

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ מאד על סדנת Gforce של ירון תייר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, ch2856 כתב:

רק תיזהר, אחרי שתראה את בולמי אוהלינס שיש לו שם לא תרצה משהו אחר. 

תודה, בימים הקרובים אין לו זמן אז אצטרך לחכות, הייתי רוצה לפתור את הבעיה קודם כדי להוריד את החשש התמידי שיש בעיה.

 

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, ch2856 כתב:

רק תיזהר, אחרי שתראה את בולמי אוהלינס שיש לו שם לא תרצה משהו אחר. 

אחלה בולמים, that said למחיר בלא מעט אפליקציות יש קוילאוברים יותר מוצלחים.

במיוחד אם השימוש הוא יותר מיומיימי.

 

(ובלי קשר - מפידבק של חברים - לגמרי הכתובת בארץ)

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון אגב - שיכול להיות שאנטירולים יותר עבים הם לא התשובה לסטאפ ולסגנון / כבישים שאתה נוהג בהם.

שיפורים זה ״משחק״ של איזונים בסופו של יום ולא תמיד יותר גדול / יותר קשיח זה הפתרון להכל.

לדוגמא - אנטירולים יותר עבים בלי מתלים שיעבדו איתם טוב וצמיגים עם אחיזה גבוהה יכולים בקלות להביא לזה שהאוטו יותר שטוח - אבל מאבד אחיזה יותר מהר ויותר באגרסיביות - כי חלק מהמשחק הקודם של האחיזה היה תלוי בהעברת משקל.

 

זו לדוגמא הסיבה שהכיול של הBRZ מול הGR86 שונה גם באנטירולים וגם בקפיצים - והBRZ יותר יציבה לעומת ה86 ש״יותר שובבה״ אבל אבסולוטית אוחזת פחות בלא מעט מקרים. מצד שני - במסלול איפה שאפשר יותר לשחק על הקצוות - היכולת לסובב את האוטו יותר מהר - היא לטובת ה86 דווקא.

השוואה נוספת טובה היא במיאטה - שבחלק גדול מהמקרים מגדילים את האנטירול הקדמי אבל לא את האחורי בשביל אפליקציות שצריכות הרבה אחיזה.

 

אם תשתף יותר את כל הפרטים של מה שינית, מה הרכב ומה שאר הסטאפ - אולי גם נבין יותר טוב.

לגבי בעיה - אם אתה מתכוון לבעיה בהתקנה - זו אחת ההתקנות הכי פשוטות לשיפור על הרכב - 2 brackets עם 4 ברגים ו2 end links. אם אתה חושש שזו הבעיה - אתה יכול להתכופף מתחת לרכב לחצי דקה ולבדוק בעצמך.

  • אהבתי 2

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את ליביו, בסיטואציות מסויימות רכב קשיח יאבד אחיזה יותר בקלות מרכב רך. רכב רך=העמסה איטית יותר של הצמיג בסיבובים, אתה רוצה להעמיס לאט כדי לא 'להפתיע' את הצמיג ולגרום להחלקה. ולעיתים זה גם מאפשר לגלגל עקיבה טובה יותר אחרי משטחים לא מושלמים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Liviur כתב:

קח בחשבון אגב - שיכול להיות שאנטירולים יותר עבים הם לא התשובה לסטאפ ולסגנון / כבישים שאתה נוהג בהם.

שיפורים זה ״משחק״ של איזונים בסופו של יום ולא תמיד יותר גדול / יותר קשיח זה הפתרון להכל.

לדוגמא - אנטירולים יותר עבים בלי מתלים שיעבדו איתם טוב וצמיגים עם אחיזה גבוהה יכולים בקלות להביא לזה שהאוטו יותר שטוח - אבל מאבד אחיזה יותר מהר ויותר באגרסיביות - כי חלק מהמשחק הקודם של האחיזה היה תלוי בהעברת משקל.

 

זו לדוגמא הסיבה שהכיול של הBRZ מול הGR86 שונה גם באנטירולים וגם בקפיצים - והBRZ יותר יציבה לעומת ה86 ש״יותר שובבה״ אבל אבסולוטית אוחזת פחות בלא מעט מקרים. מצד שני - במסלול איפה שאפשר יותר לשחק על הקצוות - היכולת לסובב את האוטו יותר מהר - היא לטובת ה86 דווקא.

השוואה נוספת טובה היא במיאטה - שבחלק גדול מהמקרים מגדילים את האנטירול הקדמי אבל לא את האחורי בשביל אפליקציות שצריכות הרבה אחיזה.

 

אם תשתף יותר את כל הפרטים של מה שינית, מה הרכב ומה שאר הסטאפ - אולי גם נבין יותר טוב.

לגבי בעיה - אם אתה מתכוון לבעיה בהתקנה - זו אחת ההתקנות הכי פשוטות לשיפור על הרכב - 2 brackets עם 4 ברגים ו2 end links. אם אתה חושש שזו הבעיה - אתה יכול להתכופף מתחת לרכב לחצי דקה ולבדוק בעצמך.

הרכב, הונדה סיויק 2018, הוחלפו רק swaybars קדמי ואחורי כל שאר הרכב ללא שינוי, לאחר ההחלפה הייתי עם צמיגים primacy 3 מאחורה (מאז שהרכב היה חדש), וצמיגים primacy 4 מקדימה יחסית חדשים.
לאחר ההחלפה הרכב היה יותר מדויק בפניות ולא הרגשתי שום שינוי לרעה באחיזה/באיבוד אחיזה, זה היה אותו הדבר או אולי קצת יותר טוב.

 

לאחר כמה שבועות החלפתי את כל הצמיגים ל PS4 , לא יודע כמה זמן אחרי הרגשתי שמתחילה להיות תופעה בפניות שיש מין הרגשה של איבוד/אוחז/איבוד/אוחז במסגרת של כמה מילי שניות.

 

עכשיו ההרגשה כאילו שהרכב מתחיל "לשוט" בפניה כאשר לוקחים פניה קצת יותר מהיר מהרגיל.

 

*כל התיאור הוא מהגלגל הקדמיים.

 

מאחורה, אתה צודק, ההתקנה מאוד פשוט, מקדימה לצערי הם התקינו אותו מאחורי ההגה כח, ככה שצריך להוריד את כל התת שלדה, לפרק ממנה את ההגה כח ואז אפשר להחליף אותו ולכן גם ההחלפה עלתה לי יחסית הרבה.

 

אני אנסה לראות בלי להרים את הרכב/להוריד גלגים אם אפשר לראות בעין לא מקצועית אם משהו נראה לא תקין.

עריכה אחרונה על ידי themichman

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, themichman כתב:

לאחר כמה שבועות החלפתי את כל הצמיגים ל PS4 , לא יודע כמה זמן אחרי הרגשתי שמתחילה להיות תופעה בפניות שיש מין הרגשה של איבוד/אוחז/איבוד/אוחז במסגרת של כמה מילי שניות.

בגדול - לא נשמע קשור לאנטירולים מבחינת התחושה. אולי יותר לאיזה חיישן ABS / בקרת אחיזה או משהו בסגנון או לאיזה חופש מתלה, בורג גלגל חסר או איזו שהיא סיבה אחרת שהגלגל לא תמיד יושב מושלם.

זה קורה ל2 הצדדים אותו הדבר או לכיוון אחד? אם לכיוון אחד - הייתי מתחיל מלהרים את האוטו - לסובב את הגלגל לראות אם הוא מסתובב כראוי - מפרק את הברגים , מוריד את הגלגל ומרכיב אותו מחדש. (הכוונה לגלגל החיצוני קדמי לאותה פניה - כלומר אם בפניות שמאלה - גלגל צד נוסע קדמי , אם ימינה - גלגל צד נהג - כי זה יהיה הגלגל שמקבל את העומס מהפניה ולא הפנימי)

 

אנטירול מחובר לשילדה ב2 מקומות ולמתלים עם הEnd link - וזהו - בזמן ״לחץ סטטי קבוע״ כמו שאתה מתאר לא אמור להיות משחק שישפיע ככה - אבל ליתר ביטחון - תתכופף מתחת לרכב / תרים אותו ושים יד על האנטירול - ותראה אם יש לו משחק (לא סיבוב - אלא חופש) ואז אותו הדבר על הend links (מחובר לרוב עם בולג׳וינט לקצה של האנטירול) בשני הצדדים

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.4.2022 בשעה 00:18, Liviur כתב:

בגדול - לא נשמע קשור לאנטירולים מבחינת התחושה. אולי יותר לאיזה חיישן ABS / בקרת אחיזה או משהו בסגנון או לאיזה חופש מתלה, בורג גלגל חסר או איזו שהיא סיבה אחרת שהגלגל לא תמיד יושב מושלם.

זה קורה ל2 הצדדים אותו הדבר או לכיוון אחד? אם לכיוון אחד - הייתי מתחיל מלהרים את האוטו - לסובב את הגלגל לראות אם הוא מסתובב כראוי - מפרק את הברגים , מוריד את הגלגל ומרכיב אותו מחדש. (הכוונה לגלגל החיצוני קדמי לאותה פניה - כלומר אם בפניות שמאלה - גלגל צד נוסע קדמי , אם ימינה - גלגל צד נהג - כי זה יהיה הגלגל שמקבל את העומס מהפניה ולא הפנימי)

 

אנטירול מחובר לשילדה ב2 מקומות ולמתלים עם הEnd link - וזהו - בזמן ״לחץ סטטי קבוע״ כמו שאתה מתאר לא אמור להיות משחק שישפיע ככה - אבל ליתר ביטחון - תתכופף מתחת לרכב / תרים אותו ושים יד על האנטירול - ותראה אם יש לו משחק (לא סיבוב - אלא חופש) ואז אותו הדבר על הend links (מחובר לרוב עם בולג׳וינט לקצה של האנטירול) בשני הצדדים

עדכון קטן, בנתיים ירון לא עונה לי מתי אפשר להגיע אליו.

לגבי האם זה קורה לשני הכיוונים, מצאתי שקשה מאוד לבדוק את זה כי 99 אחוז מהסיבובים מסתבר ימינה.

 

פירקתי את כל 4 הגלגלים , החלפתי את הקדימה עם האחורה ובדקתי את המתלים אם יש תזוזה, אין.

הדבר היחידי שנראה שהאנטירול האחורי זז קצת שמאלה מהבושין (אפשר לראות בתמונות).

צילמתי גם כל החלקים אפשר לראות פה:

https://1drv.ms/u/s!AqvF6Pe6-6k5g4ZMKgSevOjNtUERcg?e=jcoNVe

 

לאחר ההחלפה נראה שהאחיזה מקדימה חזרה, האם יכול להיות סיכוי שאחד או יותר מהצמיגים החדשים לא טובים ?

 

 

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...