Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1529 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים,

הייתה לי נזילה רצינית מאחת הבוכנות של הגג הנפתח בפיג׳ו 206cc.

 

כל המשאבה התרוקנה מנוזל הידראולי.

 

הזמנתי מג׳אן חלפים את הנוזל המקורי.

 

קיבלתי את הנוזל, והיה רשום על הבקבוקון את סוג הנוזל.

 

קיצר לונג סטורי שורט - מצאתי שסוג הנוזל הוא iso vg 32


בגלל שבקבוקון ״מקורי״ של 250 מ״ל עולה 130 שקל. חיפשתי תחליף בארץ. 

מצאתי את זה: https://www.justmotor.co.il/product/שמן-הידראולי-delkol-10w-01497

 

זה הדף שפירט על הנוזל: 

https://www.lubweb.fr/index.php?id_product=2076&controller=product

 

מצורפת תמונה של הבקבוקון.

 

הנוזל מג׳אן עלה כ130 ש״ח ל250 מ״ל

הנוזל שמצאתי עולה 95 ל 4 ליטר.

 

זה פער עצום.

 

האם באמת אפשר להשתמש בנוזל שעולה 95 ש״ח?

D5F5ADE7-6DAC-4BE4-B268-E7D2167F250D.jpeg

פורסם (נערך)

ISO VG 32 זה בסה"כ דרגת הצמיגות של השמן לפי תקן ISO מסוים. במילים אחרות הצמיגות של השמן הזה ב-40 מעלות צלסיוס היא בערך 32cSt (סנטי-סטוקס - יחידת מידה של צמיגות).

הנתון הזה בפני עצמי לא מספיק כדי לקבוע אם השמן מתאים.

 

עריכה אחרונה על ידי A_lex
פורסם
לפני 14 שעות, A_lex כתב:

ISO VG 32 זה בסה"כ דרגת הצמיגות של השמן לפי תקן ISO מסוים. במילים אחרות הצמיגות של השמן הזה ב-40 מעלות צלסיוס היא בערך 32cSt (סנטי-סטוקס - יחידת מידה של צמיגות).

הנתון הזה בפני עצמי לא מספיק כדי לקבוע אם השמן מתאים.

 

הבנתי.

 

אז אילו עוד פרמטרים צריך לבדוק?

פורסם

זה המפרט של היצרן:

https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TDS_TOTAL_EQUIVIS-XV-32_1KM_201412_EN.pdf

 

מעבר לדברים שמאפיינים את רוב השמנים ההידראוליים נראה שיש לו אינדקס צמיגות מאוד גבוה - כלומר הצמיגות פחות מושפעת מהטמפרטורה. לא יודע כמה זה קריטי למזג האוויר בארץ ולשימוש בתוך בוכנה.

 

הבעיה ששמנים כאלו הם שמנים תעשייתיים ולא יודע אם תמצא אותם באריזות של פחות מ-18 ליטר (שלא נדבר בחביות).

פורסם
בתאריך 14.4.2022 בשעה 10:03, A_lex כתב:

זה המפרט של היצרן:

https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TDS_TOTAL_EQUIVIS-XV-32_1KM_201412_EN.pdf

 

מעבר לדברים שמאפיינים את רוב השמנים ההידראוליים נראה שיש לו אינדקס צמיגות מאוד גבוה - כלומר הצמיגות פחות מושפעת מהטמפרטורה. לא יודע כמה זה קריטי למזג האוויר בארץ ולשימוש בתוך בוכנה.

 

הבעיה ששמנים כאלו הם שמנים תעשייתיים ולא יודע אם תמצא אותם באריזות של פחות מ-18 ליטר (שלא נדבר בחביות).

יש לך הצעה איך אוכל למצוא שמן תחליפי?

 

אפילו שהמליצו במסוכי הצרפתיות בארץ רק על הנוזל המקורי. נראה שהמחיר ממש ממש מוגזם.

 

אם לפי מה שאתה אומר אין כל כך הרבה הבדל, אשמח אם תוכל לעזור לי( והאמת לעוד הרבה אנשים כנראה) במציאת נוזל מתאים אחר.

 

ראיתי באינטרנט המלצות על נוזל lh-m, נוזל הידראולי למערכות ברקסים שמותאם לפיג׳ו-סיטרואן. נראה מתאים?

פורסם

אתה יכול להשתמש בנוזל הידראולי הזה:

https://www.motul.com/il/iw/products/multi-hf

 

ניתן להשיג בחנויות בארץ הוא זול יחסית ואיכותי מאוד.

מתאים למגוון מערכות כולל הגה, גיר רובוטי של סיטרואן, פיאט ועוד.

 

אתה צריך לתקן את הנזילה, לפני שתמלא שמן.

×
×
  • תוכן חדש...