Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קקטוס C4, לחפש רגיל, טורבו או בכלל דיזל?


Guest AAA
שימו לב! השרשור הזה בן 1122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, עדי פרי כתב:

אתה יודע במקרה להגיד אם ההחלפה שמופיעה שם זה המיכל אוריאה?

לא, הוחלף מיכל סולר ומיכל תוסף FAP שזו מערכת אחרת שגם קשורה לצמצום זיהום אוויר - התסף מוזרק לסולר על מנת לאפשר רגנרציה למסנן חלקיקים בטמפרטורה יותר נמוכה. 

 

זה לא קשור לאוריאה, זו מערכת אחרת. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

סוף דבר,

הגעתי לסוכנות על הבוקר יום אחרי שהתקשרתי אליהם - הרכב נמכר. דיזל, יד ראשונה, 80K ושמור אז אולי לא הייתי צריך להתפלא. 

הדיזל ממעלות היה קצת רחוק מדי לסגור עסקה...

בסוף מצאתי, במרחק 5 דקות נסיעה ממני, קקטוס 2015, יד ראשונה מרופאה (רופאת משפחה - בדקתי!), מטופלת בזמן רק במורשה ועם קילומטרז' נמוך. המצב של פנים הרכב היה לא מזהיר - מושבים עם קצת כתמים, שטיחים בלויים לגמרי וחלק מהגומיות של הדלתות כבר מתפוררות - אבל את זה אפשר לסדר בקלות. הבדיקה הייתה, כדרכן של בדיקות, אוסף של דברים שלא ברור אם צריך לברוח מהאוטו או שבאלף שקל מסדרים הכל.

ההתלבטות האמיתית היתה לגבי המנוע - זה לא הטורבו וחששתי ש-82 כ"ס יהיה חלש מדי. מצד שני, את הליסינג החזרתי לפני חודש אחרי שמשכתי חצי שנה אחרי החוזה, אני באמת צריך רכב ו-95% מהזמן הוא יבלה על כביש 2 אז כבר לא רציתי לוותר.

 

ביום שישי סגרנו אבל כבר היה מאוחר ללכת לדואר ולשנינו היו סידורים אז קבענו לראשון בערב בסניף דואר שפתוח עד שמונה.

ביום שבת גיליתי שבימינו אפשר להעביר בעלות און-ליין, הודיתי לשר הסייבר והדיגיטל וקבענו שניפגש אצלה ונסיים עם הניירת.

לפני שהעברנו בעלות, היא אמרה לי שנדלקה מנורת service בסוף שבוע. חייכתי לעצמי וחשבתי שזו קבלת פנים ראויה לרכב צרפתי.

ממילא תכננתי לקחת אותו למוסך ליישור קו, אז לא דאגתי יותר מדי. השעה הייתה תשע בערב, הבנות שלי ממילא במיטה וקיבלתי אותו עם חצי טנק דלק אז לקחתי אותו לסיבוב חצי שעה -  איזה כיף זה לחזור לידני!

להגה באמת הייתה סטייה קטנה והקלאץ' באמת קצת גבוה - נראה שהם באמת בדקו את הרכב הפעם :)

 

למחרת בעבודה מתקשר ל'גבע' וקובע להמשך השבוע.

בדרך הביתה נדלקה נורת אזהרה של המנוע. אחרי עשר שנים עם מזדה, הונדה, קיה ויונדאי כבר שכחתי איך היא נראית.

עוצר בתחנת דלק. שמן לא חסר וזה בערך המקסימום שאני יודע לבדוק. יכול להיות שהסעיף בבדיקה של 'רעשים במנוע, אביזרים וגלגלות' זה יותר מהכסת"ח הרגיל?

אחרי עוד חמש דקות של נסיעה מופיעה התראת ' engine fault, have the vehicle repaired'.

שוב עוצר בתחנת דלק ועכשיו באמת מקלל את ההנדסה הצרפתית. הרכב טופל במורשה באמת כמו שעון, אין מצב שהוא נבדק לפני יומיים ולא ראו משהו שמשבית אותו לגמרי. שקלתי להשאיר אותו שם ולחזור לגרור אותו למוסך והחלטתי לוותר על הרעיון.

יש עוד רבע שעה נסיעה עד הבית - אם הרצועת טיימינג תחליט להתפורר דווקא עכשיו ולהשבית את המנוע אז זה יהיה הרומן הקצר בהיסטוריה עם רכב צרפתי וזהו.

למחרת מדבר עם יוסי מ'גבע' שמרגיע אותי - לדעתו אין צורך לגרור ואם הרכב נוסע ומרגיש בסדר שאני אבוא איתו.

מגיע למחרת על הבוקר, מתחברים למחשב - התראה אחת על איזה נגד (של חיישן של מאורר או משהו כזה)שכנראה עולה חמישה שקלים להחליף ועוד התראה על הממיר הקטליטי. לא נעים אבל לא נורא. מאפסים את ההתראות, השארתי אותו ליישור קו ובינתיים קפצתי לפרסי לקנות שטיחים.

הרכב עם הרצועת טיימינג הישנה (עם 78K ק"מ), החלטתי להחליף אותה בשביל ראש שקט.

מצתים הוחלפו בטיפול 45K וכבר צריכים החלפה, כיוון פרונט, מסננים ובזה זה מסתכם.

 

אחרי שבוע עם הרכב, באמת כיף לנהוג בו - הוא נוח מאוד, ופשוט נותן הרגשה טובה. אין ספק שעוד עשרים-שלושים סוסים היו עושים הבדל משמעותי בחווית נהיגה אבל מעבר לזה לא מצאתי שום דבר שמפריע לי. שבוע הבא אני אקח אותו ליישור קו קוסמטי - ניקוי יסודי של הריפודים, גומיות וכו'...

ואח"כ - לפורום אודיו :)

 

ודרך אגב,   @yulianx    - בסוף יצא שצדקת, הרכב סגול חציל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, טוב שהחלטת להחליף את הטיימינג.

לגבי ההגה שצריך כיוון פרונט, משום מה גם לשלושת הקקטוסים שאני בדקתי הייתה סטיה.

אגב, כאשר אתה תעשה כיוון פרונט, שים לב שהם מזינים במחשב שלהם זאת c4 cactus ולא c4 רגילה, אצלי בהתחלה הזינו את הרגילה ועדיין הייתה סטיה.

 

לגבי שטיחים ההתפוררות שלהם זאת בעיה ידועה, תבדוק כמה עולה סט מקורי מגומי, פיתרון מעולה שגם ניראה טוב ומתחבר לקליפסים המקורים, לכן לא יזוזו.

בזמנו הייתה מכירה לקבוצת הקקטוס במוסך גזית בחיפה.

1842963A-7063-4AB4-A2FE-C56C8981DCAB.thumb.png.28fc61c3b588a61ad42427b5801e93a4.png

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yulianx כתב:

תתחדש, טוב שהחלטת להחליף את הטיימינג.

לגבי ההגה שצריך כיוון פרונט, משום מה גם לשלושת הקקטוסים שאני בדקתי הייתה סטיה.

אגב, כאשר אתה תעשה כיוון פרונט, שים לב שהם מזינים במחשב שלהם זאת c4 cactus ולא c4 רגילה, אצלי בהתחלה הזינו את הרגילה ועדיין הייתה סטיה.

 

לגבי שטיחים ההתפוררות שלהם זאת בעיה ידועה, תבדוק כמה עולה סט מקורי מגומי, פיתרון מעולה שגם ניראה טוב ומתחבר לקליפסים המקורים, לכן לא יזוזו.

בזמנו הייתה מכירה לקבוצת הקקטוס במוסך גזית בחיפה.

1842963A-7063-4AB4-A2FE-C56C8981DCAB.thumb.png.28fc61c3b588a61ad42427b5801e93a4.png

 

מצטרף לגבי המלצה על שטיחי גומי, אצלי קניתי ישר אחרי רכישת הרכב סט ושטיח לבגאז- אמנם לא מקורי אבל תואם 100% והם עושים עבודה מצויינת, וקלים נורא לתחזוקה

ועם שטיחי גומי אין לך את הדאגה גם שאתה נכנס בחורף עם נעלים רטובות לרכב, או משהו נפל או נשפך בבגאז ובנוסף זה אסטטי יותר מהמקוריים.

אצלי קניתי מאוקראינה- אז יצא גם במחיר מצחיק(אבל בשביל זה צריך שמישהו אשכרה יהיה שם ויזמין לך אחרת זה פרוצדורה מאתגרת)

 

ותתחדש:)

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניית שטיח לתא המטען מגומי י זה הדבר הבא שאני רוצה, ראיתי בebay באזור ה450 שקל עם משלוח.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

450 נשמע יקר,  השטיח של הבגאז עלה אכן יקר משמעותית ביחס לסט הרגיל(כמעט כמו כל הסט- אולי קצת יותר), אבל אם אני זוכר נכון זה היה באיזור ה150 בלי משלוח(לגבי משלוח, במקרה שלי דוד שלי ביקר שם והביא לי)

לא זוכר בדיוק את האתר שממנו זה נרכש אבל אם יבקשו אני אנסה לברר.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השטיח עולה בערך 250-290,  המשלוח יקר מאוד, 60 דולר .

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, עדי פרי כתב:

סוף דבר,

הגעתי לסוכנות על הבוקר יום אחרי שהתקשרתי אליהם - הרכב נמכר. דיזל, יד ראשונה, 80K ושמור אז אולי לא הייתי צריך להתפלא. 

הדיזל ממעלות היה קצת רחוק מדי לסגור עסקה...

בסוף מצאתי, במרחק 5 דקות נסיעה ממני, קקטוס 2015, יד ראשונה מרופאה (רופאת משפחה - בדקתי!), מטופלת בזמן רק במורשה ועם קילומטרז' נמוך. המצב של פנים הרכב היה לא מזהיר - מושבים עם קצת כתמים, שטיחים בלויים לגמרי וחלק מהגומיות של הדלתות כבר מתפוררות - אבל את זה אפשר לסדר בקלות. הבדיקה הייתה, כדרכן של בדיקות, אוסף של דברים שלא ברור אם צריך לברוח מהאוטו או שבאלף שקל מסדרים הכל.

ההתלבטות האמיתית היתה לגבי המנוע - זה לא הטורבו וחששתי ש-82 כ"ס יהיה חלש מדי. מצד שני, את הליסינג החזרתי לפני חודש אחרי שמשכתי חצי שנה אחרי החוזה, אני באמת צריך רכב ו-95% מהזמן הוא יבלה על כביש 2 אז כבר לא רציתי לוותר.

 

ביום שישי סגרנו אבל כבר היה מאוחר ללכת לדואר ולשנינו היו סידורים אז קבענו לראשון בערב בסניף דואר שפתוח עד שמונה.

ביום שבת גיליתי שבימינו אפשר להעביר בעלות און-ליין, הודיתי לשר הסייבר והדיגיטל וקבענו שניפגש אצלה ונסיים עם הניירת.

לפני שהעברנו בעלות, היא אמרה לי שנדלקה מנורת service בסוף שבוע. חייכתי לעצמי וחשבתי שזו קבלת פנים ראויה לרכב צרפתי.

ממילא תכננתי לקחת אותו למוסך ליישור קו, אז לא דאגתי יותר מדי. השעה הייתה תשע בערב, הבנות שלי ממילא במיטה וקיבלתי אותו עם חצי טנק דלק אז לקחתי אותו לסיבוב חצי שעה -  איזה כיף זה לחזור לידני!

להגה באמת הייתה סטייה קטנה והקלאץ' באמת קצת גבוה - נראה שהם באמת בדקו את הרכב הפעם :)

 

למחרת בעבודה מתקשר ל'גבע' וקובע להמשך השבוע.

בדרך הביתה נדלקה נורת אזהרה של המנוע. אחרי עשר שנים עם מזדה, הונדה, קיה ויונדאי כבר שכחתי איך היא נראית.

עוצר בתחנת דלק. שמן לא חסר וזה בערך המקסימום שאני יודע לבדוק. יכול להיות שהסעיף בבדיקה של 'רעשים במנוע, אביזרים וגלגלות' זה יותר מהכסת"ח הרגיל?

אחרי עוד חמש דקות של נסיעה מופיעה התראת ' engine fault, have the vehicle repaired'.

שוב עוצר בתחנת דלק ועכשיו באמת מקלל את ההנדסה הצרפתית. הרכב טופל במורשה באמת כמו שעון, אין מצב שהוא נבדק לפני יומיים ולא ראו משהו שמשבית אותו לגמרי. שקלתי להשאיר אותו שם ולחזור לגרור אותו למוסך והחלטתי לוותר על הרעיון.

יש עוד רבע שעה נסיעה עד הבית - אם הרצועת טיימינג תחליט להתפורר דווקא עכשיו ולהשבית את המנוע אז זה יהיה הרומן הקצר בהיסטוריה עם רכב צרפתי וזהו.

למחרת מדבר עם יוסי מ'גבע' שמרגיע אותי - לדעתו אין צורך לגרור ואם הרכב נוסע ומרגיש בסדר שאני אבוא איתו.

מגיע למחרת על הבוקר, מתחברים למחשב - התראה אחת על איזה נגד (של חיישן של מאורר או משהו כזה)שכנראה עולה חמישה שקלים להחליף ועוד התראה על הממיר הקטליטי. לא נעים אבל לא נורא. מאפסים את ההתראות, השארתי אותו ליישור קו ובינתיים קפצתי לפרסי לקנות שטיחים.

הרכב עם הרצועת טיימינג הישנה (עם 78K ק"מ), החלטתי להחליף אותה בשביל ראש שקט.

מצתים הוחלפו בטיפול 45K וכבר צריכים החלפה, כיוון פרונט, מסננים ובזה זה מסתכם.

 

אחרי שבוע עם הרכב, באמת כיף לנהוג בו - הוא נוח מאוד, ופשוט נותן הרגשה טובה. אין ספק שעוד עשרים-שלושים סוסים היו עושים הבדל משמעותי בחווית נהיגה אבל מעבר לזה לא מצאתי שום דבר שמפריע לי. שבוע הבא אני אקח אותו ליישור קו קוסמטי - ניקוי יסודי של הריפודים, גומיות וכו'...

ואח"כ - לפורום אודיו :)

 

ודרך אגב,   @yulianx    - בסוף יצא שצדקת, הרכב סגול חציל!

 

זה נגד מהירויות מאוורר. רכיב דפוק שמתקלקל להרבה דגמים שלהם.

תיקון ואבחון יחסית פשוטים, אבל התראת המסך אכן היסטרית ומלחיצה...

ההחלפה לוקחת כ10 דקות, החלק בין 200 ל-300 שקלים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, yulianx כתב:

תתחדש

 

לפני 13 שעות, GR8Day כתב:

מזל טוב. תתחדש ותהנה!

 

לפני 11 שעות, ik3 כתב:

ותתחדש:)

 

תודה לכולם!

 

שטיחים כבר קניתי ,אמנם לא מקוריים ולא מגומי אבל לבינתיים הם יספיקו.

עכשיו הפוקוס יעבור לשדרג את האודיו.

והאמת שאולי להזמין מחו"ל כמה רכיבים למחסן, כמו הנגד המדובר, שיחכו ליומם - יש למישהו רשימה כזאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה.

 

בתור בעלים של קקטוס כזו (אטמוספרי, ידני, 2015 - נקנה מהיבואן) - יש פעמים שהייתי שמח לעוד סוסים, אבל לא מדובר בעגלה. אישית, אני עולה כמעט יום יום מאיזור מודיעין לירושלים ומעולם לא הרגשתי בעיה בעליות - אם רוצים הרכב גם עולה בהילוך חמישי את העליות ואם רוצים שהוא יעלה במהירות אז מורידים לרביעי ומעלים את הסל"ד (לפי הרגש - כיוון שאין מד סל"ד ברכב...).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אין מד סלד?🤨

ממש מוזר, מניח שזה בדגם הספציפי הזה, בדגמים אחרים נגיד אצל פיזו יש מד סלד כמו שאתה מצפה שיהיה ברכב ידני

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מד סלד, יש חץ למעלה שמורה לך מתי להעלות הילוך ולאיזה הילוך.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...