Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניה מיבואן או ליסינג פרטי


d10
 שיתוף
עוקבים 6

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

רציתי להתייעץ בקשר לאופן רכישת רכב חדש.

אני מתלבט בין קניה מיבואן או ליסינג פרטי.

החסרונות שאני רואה בקניה מיבואן זה הסכום הגדול שאני משלם כבר בהתחלה ואת עניין המכירה כשארצה.

שני החסרונות האלה מתבטלים בליסינג, כאשר אני משלם סכומים קטנים יחסית לאורך תקופה וגם בסוף התקופה אני יכול להחזיר את הרכב ללא צורך בחיפוש קונה.

אבל למרות חיסרון של הוצאת סכום גדול בקניה מיבואן, האם זה יוצא יותר משתלם כלכלית כאשר ארצה למכור או להחליף את הרכב?

באופן כללי, מה יותר משתלם כלכלית?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של רכישת רכש חדש דנדש מהניילונים

 

רכב חדש מיד ראשונה 0 ק"מ, יהיה המשתלם ביותר אבל קח בחשבון שיש יד נוספת על הרכב וצריך לראות אם סכום ההנחה משתלם עבורך בהתאם לכמה זמן אתה צפוי להחזיק ברכב וכו'.
לאחר מכן רכב חדש מהיבואן.
ורק בסוף כל מיני אופציות כמו ליסינג פרטי וכו', אתה משלם על השירות, הנוחות ועל המימון. אין מתנות בחינם.

בכל אופן אם יש לך הצעה קונקרטית ביד עם מחיר סופי מיבואן, 0 ק"מ וליסינג פרטי

תוכל לראות את הנתונים ולחשב בעצמך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, MarcNL כתב:

במקרה של רכישת רכש חדש דנדש מהניילונים

 

רכב חדש מיד ראשונה 0 ק"מ, יהיה המשתלם ביותר אבל קח בחשבון שיש יד נוספת על הרכב וצריך לראות אם סכום ההנחה משתלם עבורך בהתאם לכמה זמן אתה צפוי להחזיק ברכב וכו'.
לאחר מכן רכב חדש מהיבואן.
ורק בסוף כל מיני אופציות כמו ליסינג פרטי וכו', אתה משלם על השירות, הנוחות ועל המימון. אין מתנות בחינם.

בכל אופן אם יש לך הצעה קונקרטית ביד עם מחיר סופי מיבואן, 0 ק"מ וליסינג פרטי

תוכל לראות את הנתונים ולחשב בעצמך

תוכל בבקשה לפרט למה סדר עדיפויות כזה?

למה ליסינג פרטי הכי פחות משתלם?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

0 ק"מ יד ראשונה - אתה מקבל רכב חדש במחיר מופחת עקב הסיבות הבאות (לרוב, כל מקרה צריך לבחון לחוד): לרכב יש כבר יד ברישיון הרכב, הרכב עם רמת גימור נמוכה, הרכב מדגם יוצא וכו' וכו'. אבל אתה מקבל רכב חדש עם הנחה ממחיר המחירון, משתלם לרוב אם אתה מתכוון להחזיק ברכב כמה שנים כדי שהיד לדוגמא תתקזז עם מה שכבר קיים בשוק היד שנייה.

רכב חדש מיבואן - אתה מקבל רכב חדש, בוחר את רמת הגימור וכו' וכו', לעיתים יכול להוציא מחיר טוב אם היבואן ידוע בהנחות שלו, אם יש לך אפשרות להשתתף במבצעי חבר, גם יש מבצעים משתלמים, בכל אופן כל מקרה לגופו.

ליסינג פרטי או כל שיטת מימון אחרת, אתה משלם על היופי הזה. אף אחד לא ייתן לך רכב בתשלום חודשי נמוך ואחרי התקופה אתה פשוט מחזיר, אתה משלם על השירות הזה בתשלום החודשי או המקדמה וכו', אבל אתה משלם על הכל, על הרכב, על ירידת הערך וכו'. ככה שאוטומטית זה מתחת לרכישת רכב חדש.
 

אם כבר, הכי משתלם הוא רכב יד שנייה בן כמה שנים לאחר שספג ירידת ערך ראשונית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 42 דקות, MarcNL כתב:

ליסינג פרטי או כל שיטת מימון אחרת, אתה משלם על היופי הזה. אף אחד לא ייתן לך רכב בתשלום חודשי נמוך ואחרי התקופה אתה פשוט מחזיר, אתה משלם על השירות הזה בתשלום החודשי או המקדמה וכו', אבל אתה משלם על הכל, על הרכב, על ירידת הערך וכו'. ככה שאוטומטית זה מתחת לרכישת רכב חדש.

נכון, זה מקדמה ותשלומים קבועים לאורך התקופה. אבל בסוף התקופה הסכום הכללי שמשלמים על ליסינג הוא הרבה יותר נמוך ממה שמשלמים על רכב אצל היבואן ישר בקניה. 

לדוגמא: רכב חדש עולה 110K ונגיד יש תוכנית בליסינג שמשלמים שם 10K מקדמה ו - 1.5K לאורך 36 חודשים. אז בסוף התקופה זה יוצא 110K נגד 64K.

או שיש הסבר אחר לזה?

עריכה אחרונה על ידי d10
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה הסבר, 
אתה צודק,
ברמת העקרון היום ה-מ-ו-ן אנשים עוברים לליסינג פרטי
אתה משלם אלפיה לחודש לשלוש שנים + מקדמה של סביב 20K והנה ב-56K נסעת ברכב של עד 140K במשך שלוש שנים, 
אחד החברים הכי טובים שלי בסבב שלישי כזה מול שלמה סיטקסט, הוא וחצי משפחה שלו.

 

כמובן שיש לא מעט עסקאות וכל מיני מחירים כשזה קשור לסוג הרכב , הביקוש שלו ורמת הגימור,
אבל גם ארונה ברמת FR (כדוגמא לרכב שמתאים להרבה אנשים והוא נפוץ יחסית) אתה יכול לקחת בליסינג פרטי,
יש גם כל מיני עניינים של טיפול ראשון חינם או מחיר טיפה יותר גבוה שכולל טיפול שנתי קבוע חינם במוסך מורשה..
לך תעשה שיעורי בית ותחליט, 
אם יש לך מקום עבודה סופר מסודר ובטוח (מה שלא תמיד נכון לימים אלה לחלק מהאנשים..) ואתה יכול לשלם תשלום חודשי קבוע,
אז אולי הסכם כזה הוא בשבילך - בסופו של יום, אתה תשלם שווי שימוש ולא שווי של רכב.

 

מצד שני, 
אם אתה מחפש משהו יותר מיוחד ולא נפוץ, אולי גם יקר יותר, ייתכן וליסינג לא מתאים לך,
במיוחד אם אתה בעניין של שמירה על הרכב לארבע חמש שנים.

באופן אישי,
אני לא אוהב את הפתרון של אפס קילומטר לרכבים בסוף דגם,
זה אולי נחמד כלכלית, אבל לקחת רכב שעמד שנה בנמל או במדבר בחניון עם השמש / גשם / חול / מלח - פחות בשבילי.

 

אני מניח שלא מעט אנשים יידעו לתת לך "בעד ונגד" - ממה שאני מכיר, עוד ועוד אנשים עוברים לליסינג פרטי.

:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, d10 כתב:

נכון, זה מקדמה ותשלומים קבועים לאורך התקופה. אבל בסוף התקופה הסכום הכללי שמשלמים על ליסינג הוא הרבה יותר נמוך ממה שמשלמים על רכב אצל היבואן ישר בקניה. 

לדוגמא: רכב חדש עולה 110K ונגיד יש תוכנית בליסינג שמשלמים שם 10K מקדמה ו - 1.5K לאורך 36 חודשים. אז בסוף התקופה זה יוצא 110K נגד 64K.

או שיש הסבר אחר לזה?

רק שלא לקחת בחשבון את העובדה שאחרי 3 שנים בליסינג אתה נשאר עם כלום ביד (מחזיר את האכב בסוף התקופה), וברכישת רכב מהיבואן, אחרי 3 שנים אתה נשאר עם רכב ששווה כ-50% (לערך, ע"פ המותג והסחירות) מערך הרכישה שלו.
בדוגמא שלך - 50% מ-110K ש"ח משאיר אותך עם 55K ש"ח 'ביד'.

 

האם הפרש כדאי בעבורך או לא?
רק אתה יודע לענות על כך, אך כדאי להכניס זאת לחשבון שלך...

 

בהצלחה,

אלי

  • רעיון טוב! 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול, 
בלינסינג פרטי,
הכלל פשוט, למיטב הבנתי (מהדיל של חבר שלי):

כל עוד אתה מצליח לתת מקדמה של 10-15K כל שלוש שנים, ואתה בוחר ברכב באותה רמה, תוכל לשמור כל פעם מחדש על אותו גובה של החזר חודשי ופשוט להחליף רכב כל שלוש שנים.

:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככה או ככה אתה משלם ירידת ערך של רכב חדש ב 3 השנים הראשונות.
היתרון ברכב שנקנה ורשום על שמך מתחיל אחרי שלוש שנים, כאשר ירידת ערך הופכת למתונה יותר.
דבר נוסף - ליסינג פרטי מוגבל בקילומטראז', לכן הוא לא מתאים למי שנוסע המון ( 30-35 אלף קילומטרים בשנה ) - או שאי אפשר למצוא חברת ליסינג שמסכימה להשכיר לך רכב לכמות כזאת של נסיעות, או שאתה משלם על כל קילומטר של חריגה ממגבלת ההסכם .

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לבחון כל מקרה לגופו ולשכלל את העלויות בצורה של תפוחים מול תפוחים. למשל - מקדמה של 10 קיי בליסינג פרטי פלוס 1000 כל חודש ל-3 שנים זה בערך 46 קיי. זה שווי הרכב ל-3 שנים (רק הרכב, בלי ביטוחים, דלק וטיפולים).

אם אותו הרכב נקנה ב-130 (לדוגמא) ונמכר ב-90 אחרי 3 שנים - אז שילמת 40 אלף לאותה תקופה, כלומר במקרה כזה הליסינג הפרטי עולה יותר. האם זה שווה את זה? לא יודע להגיד, יש כאלה שיגידו שזה הפרש קטן והנוחות שווה את זה. 

יש גם את העניין של זמינות הכסף - אם לוקחים מימון לרכב חדש, אז יש להוסיף את מחיר הכסף למשוואה. כלומר, אם לוקחים מימון של 60 אלף ובסופו של דבר מחזירים 63, אז יש לקחת את זה בחשבון.

 

אני בעצמי השתמשתי בליסינג פרטי פעמיים בעבר (היו תנאים אטרקטיביים למדי דרך בהצדעה) - פעם אחת ל-3 שנים עם i20 ופעם אחת עם פיקנטו לשנה וחצי. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, d10 כתב:

נכון, זה מקדמה ותשלומים קבועים לאורך התקופה. אבל בסוף התקופה הסכום הכללי שמשלמים על ליסינג הוא הרבה יותר נמוך ממה שמשלמים על רכב אצל היבואן ישר בקניה. 

לדוגמא: רכב חדש עולה 110K ונגיד יש תוכנית בליסינג שמשלמים שם 10K מקדמה ו - 1.5K לאורך 36 חודשים. אז בסוף התקופה זה יוצא 110K נגד 64K.

או שיש הסבר אחר לזה?

 

אתה נשאר ללא רכב בסוף התקופה.
ואם אני לא טועה, בהתאם לתכנית אתה גם לעיתים מתחייב להחזיר את הרכב במצב X וY.
 

אתה לא יכול להשוות רכישת רכב חדש שעולה 110K שנשאר איתך והוא הרכוש שלך לטוב ולרע לעומת חכירה או סוג של ליסינג/השכרת רכב ל3 שנים ב64K.

חברת הליסינג מרוויחה כסף, שזה לגיטימי כי אף עסק לא עובד בחינם, אבל אתה צריך לראות כמה אתה מוכן לשלם על הנוחות שהליסינג הפרטי מציע.

כמו כן, הייתי מציע לבדוק כמה באמת הרכב עולה אצל היבואן, זה שהמחירון הוא 110K, אולי ניתן להשיג 2-3-4-5K הנחה או אבזור ואז החישוב משתנה לטובת היבואן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

לא נכון להשוות רכישה של רכב שעולה 110 להשכרה ב-64 ולהגיד שפה אתה נשאר עם רכב ופה לא. 

בעסקת רכישה שילמת 46 אלף יותר, ברור שאתה מצפה שיישאר לך משהו ביד לעומת העיסקה השנייה.

 

יש להשוות את העלויות לאותה תקופה. במקרה של ליסינג זה התשלומים (מקדמה + תשלומים חודשיים) ובמקרה של רכישה זה מחיר הכסף (אם לוקחים הלוואה) וירידת הערך לאותה תקופה בדיוק.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^ מקבל את הביקורת.

 

אבל פשוט בשני המקרים אתה משלם את ירידת הערך, את המימון וכו' וכו'

רק שבמקרה אחד יש עוד מישהו שגוזר קופון בדרך ולכן זה אמור לצאת יותר יקר ואתה גם כבול לעסקה עם קנסות יציאה אם אני לא טועה.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכישה פרטית, אחרי 3 שנים, יכול להיות הפרש רציני מאוד בין שני הרכבים שעלו בתור חדשים סכום זהה. לכן בלתי אפשרי מראש להשוות בין ירידת ערך ב 3 שנים לבין הוצאות ליסינג באותה התקופה.
ברכישה פרטית כדאי להתמקד ברכבים עם ירידת ערך נמוכה ( לפי המצב העכשווי, כמובן, כי זאת האינדיקציה היחידה לעתיד, גם אם היא לא מדוייקת).
קשה לי להאמין שמאזדה 3/ קורולה/ ספורטאז' / אאוטלנדר / 3008 יפסידו יותר ב 3 שנים מאשר גובה התשלום עבור ליסינג באותה.
התקופה .

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 דקות, MarcNL כתב:

^ מקבל את הביקורת.

 

אבל פשוט בשני המקרים אתה משלם את ירידת הערך, את המימון וכו' וכו'

רק שבמקרה אחד יש עוד מישהו שגוזר קופון בדרך ולכן זה אמור לצאת יותר יקר ואתה גם כבול לעסקה עם קנסות יציאה אם אני לא טועה.

 

 

ברור שעלויות הליסינג כוללות בפנים את ירידת הערך ועוד דברים, הרי חברות הליסינג הן לא פראייריות. הן רוצות להרוויח וזה בסדר. לכן רשמתי שיש לבחון כל מקרה לגופו - איזה תנאים יש בליסינג מול מה קורה ברכישה פרטית. בזמנו כשהלכתי על ליסינג פרטי, היו תנאים טובים יחסית והעדפתי את הנוחות. אגב, דברים כמו נוחות אי אפשר לתמחר בכסף - כל אחד מחליט לעצמו כמה זה שווה לו. וכן, הייתי אמור להחזיר את הרכב במצב קוסמטי טוב, כלומר ללא תאונות או מכות - אני זוכר שלקחו משהו כמו 500 שקלים על איזה מכה בטמבון כשהחזרתי את הפיקנטו.

 

לפני 9 דקות, vladclar כתב:

ברכישה פרטית, אחרי 3 שנים, יכול להיות הפרש רציני מאוד בין שני הרכבים שעלו בתור חדשים סכום זהה. לכן בלתי אפשרי מראש להשוות בין ירידת ערך ב 3 שנים לבין הוצאות ליסינג באותה התקופה.

 

יש ירידת ערך מסוימת לרכב מסוים, כמובן תלוי בדגם. כמו שרשמתי - תמיד יש להשתדל להשוות תפוחים לתפוחים, אחרת להשוואה אין ערך. לכן, כשבאים לבחון כדאיות של ליסינג פרטי מול רכישה, יש להשוות אך ורק בין דגמים דומים ולא מזדה 3 \ טויוטה קורולה מול סיטרואן סי 4 או פיז'ו כלשהו. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...