Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: פיג'ו 208


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1169 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, אלי55 כתב:

אני חושב שמדובר בהחלטה אמיצה, מדובר ביצרן ויבואן שבוטחים באיכות המוצר שהם משווקים.


הצחקת אותי. 

 

כנראה שהיסטוריה של תקלות גרמה לטויוטה לא לבטוח במוצר שלה כי יש ליאריס גרסה ״זולה״ שעולה 115k. 

 

כנ״ל הקליאו ורנו אבל שם אולי הם באמת לא מאמינים במוצר כי הם יצרן צרפתי נחות בניגוד לפג׳ו בעלי הרקורד הכי נקי בעולם.

 

שתיהן מעולות אגב ע״פ הביקורות (הקליאו והיאירס).

 

נו באמת אין פה שום קשר לאומץ/אמונה. יש פה חשיבה עסקית נטו. הזמן יגיד אם היא נכונה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

130 זה אשכרה המחיר שבו נמכרה ה GTI של הדור היוצא. מחיר מגוחך ממש עבור סופר מיני מפונפנת שלא באמת איכותית יותר מהתחרות כמו הקליאו. היא בהחלט בטופ של הקטגוריה אבל לא מדובר פה בחד קרן נדיר כמו ההילה שיש למשל ל TYPE R בקטגוריה שלו שגורמת לו להמכר בפער משמעותי מהמתחרות, פה מדובר בסכ"ה בעוד סופר מיני מצויינת כמו רכבים אחרים בשוק, זה הכל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה לעניין הצפיפות היא צפופה מאחור, מאוד,

אני איש גבוהה ובהשוואה ישירה לג'אז מאחורי בפיג'ו כנראה רק ילדים יוכלו לשבת (כיסא בטיחות לא יכנס), בג'אז מתבגר יסתדר מאחרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין המחיר והיעדר גרסאות זולות - לדעתי מדובר במהלך שיווקי ארוך טווח שנועד להקפיץ את פיג׳ו לעמדת הפרימיום של הקבוצה.
גרסאות זולות בשלב זה לא משרתות את המטרה, בשלב הבא - עם הדור הבא - זה יהיה מחיר פתיחה לגרסאות ערומות עם ״חבילות אבזור״ יקרות.
עכשיו זה שלב ביניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, farkash7 כתב:

כנראה שהיסטוריה של תקלות גרמה לטויוטה לא לבטוח במוצר שלה כי יש ליאריס גרסה ״זולה״ שעולה 115k.

טויוטה בעצמם בוטחים בפיג'ו עובדה יש ליין שלם של רכבים של PSA עם הסמל של טויוטה.

208 פרימיום עולה 116K לפני הנחת אינטרנט יחי ההבדל הקטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

@פבל אני כל כך מסכים איתך לגבי תנוחת הנהיגה, אחרי שהתרשמתי מאחת באולם התצוגה. 
היא אמנם נמוכה יותר מה 208 היוצאת אבל איכשהו סידור ה i-cockpit שקודם לכן הרגיש לי לא נוח אבל היה כזה "אפשר להתרגל אליו", נהפך ב208 החדשה עוד יותר לא נוח, לרמת ה-"לא הצלחתי למצוא תנוחת נהיגה טובה עבורי". או שאתה מרים את המושב גבוה למעלה ואתה יושב ב2008 הלכה למעשה,  או שאתה נוהג בלי לדעת שמאחורי ההגה יש מסך די מגניב שמציג לך את נתוני הנסיעה (ובלי לדעת מה המהירות).

 

איכות החומרים פשוט עלתה ב 10 רמות. מרגיש כמו רכבים הרבה הרבה יותר יקרים, ולדעתי תא הנוסעים בוגר יותר מהקודם.

כל כך חבל שהמחיר נושק למחיר ה 208 gti (לא אציין "היוצאת", כי לפי שמועות זו האחרונה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקח לי חודש להרגיש בנוח ב 3008, בהתחלה לא הצלחתי למצוא תנוחת ישיבה נורמלית וכל נסיעה הייתי משחק עם הכסא וההגה.

אבל בסוף נופל לך האסימון ואתה מוריד את ההגה למטה וברגע שאתה מתרגל אתה לא יכול לחזור אחורה.

אני יכול להגיד שזה נוח, אבל ממש נוח (שוב, אני מדבר על ה 3008 ואני מניח שזה דומה ב 208) כל פעם שאני עולה על האיוניק זה מרגיש כאילו חזרתי עשור אחורה.

אני חושב שהבעיה היא שלוקח זמן להתרגל לתנוחת ישיבה הזו כי זה פשוט אחר, ובאולם או בנסיעת מבחן זה גורם להרבה אנשים להמשיך הלאה.

  • אהבתי 1

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, זה ממש לא דומה. במקרה ביליתי את רוב היום היום עם 3008. לוקח לי שניה ממש למצוא תנוחת נהיגה נוחה נכונה ושאינה מסתירה לי את לוח השעונים.
ב-2008 למשל לי אישית זה לא אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק עם כi cookpit,

לי בהתחלה גם הפוקוס לא הרגישה נוח ומשהו לא היה שלם בישיבה,

אך אחרי כשבוע משחקים עם הכיוונים הצלחתי להגיע לעמק השווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את ה 208 החדשה. בקודמת באמת היה בתחילה קצת מוזר, כי ההגה באופן כללי נמצא מעט למטה מהנקודה בה הוא נמצא בכלי רכב "רגילים", אבל כשהתרגלתי זה היה די כיף. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, motizkn כתב:

לקח לי חודש להרגיש בנוח ב 3008, בהתחלה לא הצלחתי למצוא תנוחת ישיבה נורמלית וכל נסיעה הייתי משחק עם הכסא וההגה.

אבל בסוף נופל לך האסימון ואתה מוריד את ההגה למטה וברגע שאתה מתרגל אתה לא יכול לחזור אחורה.

אני יכול להגיד שזה נוח, אבל ממש נוח (שוב, אני מדבר על ה 3008 ואני מניח שזה דומה ב 208) כל פעם שאני עולה על האיוניק זה מרגיש כאילו חזרתי עשור אחורה.

אני חושב שהבעיה היא שלוקח זמן להתרגל לתנוחת ישיבה הזו כי זה פשוט אחר, ובאולם או בנסיעת מבחן זה גורם להרבה אנשים להמשיך הלאה.

 

זהו, שב-208 זה לא דומה. כתבתי על זה במבחן של ה-3008 PHEV (פבל צ'רניצקי, קידום עצמי חסר בושה מאז 2013. והנה גם רמז עבה למי שלא קרא אותו עדיין), שם תנוחת הישיבה שהאוטו "מעודד" אותך לשבת בה היא יותר זקופה ומיקום ההגה הנמוך מרגיש יותר טבעי. אני לא רוצה שזה כמו במשאית, אבל זה כמו במשאית. ב-3008 תנוחת ישיבה "נכונה/ספורטיבית" מרגישה אפילו ממש לא נכון, אז יותר קל וטבעי לזרום עם מה שהאוטו מבקש ולשבת גבוה יותר עם ההגה נמוך.

ב-208 ההגה ממוקם יותר גבוה ביחס לנהג והוא יותר אנכי, אז זה "דורש" תנוחה מעט אחרת, שפחות נוחה (כל זה נאמר מהתחושות שלי, נהגתי בשתי המכוניות די קרוב אחת לשניה מבחינת זמן וזה הרושם שקיבלתי. לא מדדתי ולא השוואתי בין המכוניות ואין כאן שום דבר אמפירי. שלא תגידו אחרי זה "אבל פבל אמר"...).

 

לפני 13 שעות, motizkn כתב:

כל פעם שאני עולה על האיוניק זה מרגיש כאילו חזרתי עשור אחורה.

סבבה, אבל מה זה קשור להגה? 😅

*אני מתלוצץ, אנשים של יונדאי. לא להיעלב. 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעקבות מה שכתבתי במבחן על הפער במחירים בין ה-208 החשמלית לבנזינית, תזכורת למי ששכח:

ציטוט

רביעית, והקו דה-גראס עבור ה-e-208, הוא המחיר. תמורת 153,000 שקלים תקבלו את גרסת הפרימיום של ה-208 החשמלית, 31 אלף שקלים יותר מ-115 אלף השקלים שלובינסקי גובה עבור גרסת הבנזין המקבילה. ואם אתם רוצים GT ליין? או גרסה פשוטה יותר? כזו אופציה בכלל אין.

 

31 אלף שקלים הם פלוס-מינוס 5,500 ליטר דלק שיספיקו – בקילומטראז' ממוצע ועם צריכת הדלק שקיבלנו במבחן – לכמעט 4 שנים. זה, יחד עם שאר הפשרות, הם פשוט מחיר גבוה מדי לשלם לטעמי על מכונית שכל מה שהיא עושה יותר טוב, זה להיות נחמדה לדובי הקוטב.

 

פנו אלי מלובינסקי ואמרו (ובצדק): "הלו, אבל לא חישבת את עלות הטיפולים והאגרה, שזולים בפער משמעותי ב-208 החשמלית". 

פייר, צודקים. אז ביקשתי את עלויות הטיפולים והאגרה של שתי הגרסאות של ה-208 עד 75K ק"מ כדי לעשות חישוב יותר נכון למציאות.

 

אז התחלתי ממחיר הרכבים עצמם: 119,000 ש"ח לדגם הבנזין מול 156,000 ש"ח לחשמלי (גרסת פרימיום S בשני המקרים).

*בינתיים גם גיליתי - שוב - כמה אני לא יודע חשבון. ההפרש שצוין בכתבה הוא 31 אלף שקלים, כשבפועל, הוא 38... 🤦‍♂️ בינתיים גם המחירים עלו, אבל במידה כמעט זהה בשני הדגמים וההפרש כיום עומד על 37,000 ש"ח 

 

עלויות הטיפולים הן:

ב-208 החשמלית יש לבצע טיפול כל 25K ועלותו עומדת על 576.81 ש"ח, אז עיגלנו ל-580. 

עלות האגרה השנתית היא 541 ש"ח. 3,904 ש"ח בסך הכל.

 

ב-208 הבנזינית יש לעשות טיפול קטן בעלות של 808.47 (עוגל ל-810) ש"ח וטיפול גדול בעלות של 1,401.66 (עוגל ל-1400) ש"ח לסירוגין, כל 15K ק"מ. סך הכל עד 75K ק"מ יש לבצע שלושה טיפולים קטנים ושניים גדולים. 12,430 ש"ח בסך הכל.

 

 

העלות הכוללת עד כאן עומדת על 131,430 ש"ח לדגם הבנזין ו-159,904 ש"ח לחשמלי. הפרש של 28,474 ש"ח.

 

עכשיו נוסיף לחישוב את עלויות הבנזין מול עלויות החשמל באותו תסריט של 75,000 ק"מ.

בתרחיש לא אידיאלי אבל מציאותי, בעלי ה-208 עם מנוע הבנזין, אם יקבלו את אותה צריכת דלק כמו במבחן שלנו, יצטרכו לשרוף 6,000 ליטר דלק בכל התקופה, שבחישוב של 6 ש"ח לליטר יעלו להם 36,000 ש"ח. 

 

במקרה של בעלי ה-208 החשמלית, נניח שהם יקבלו את עמדת הטעינה בחינם, "יתדלקו" אותה רק בבית בתעריף החשמל הביתי של 50.66 אג' לקוט"ש, ויקבלו את צריכת החשמל המוצהרת של היצרן שעומדת על 164 וואט לק"מ. במילים אחרות, מצב אופטימלי. העלות שלהם לאותם 75,000 ק"מ תעמוד על 6,231 ש"ח.

 

העלות הכוללת הסופית, על פני 4 שנים ו-75,000 ק"מ (18,750 ק"מ בשנה, מעט מעל הממוצע) תעמוד על 167,430 ש"ח לדגם הבנזין ו-166,135 ש"ח לחשמלי. הפרש של 1,295 ש"ח לטובת ה-208 החשמלית.

 

במילים אחרות, אם אנחנו לוקחים את המצב הסביר של נהיגה ב-208 מול מצב אופטימלי (אבל גם לא מנותק, כי מי שיקנה אותה כנראה ינהג בצורה קצת יותר חסכונית) של ה-208 החשמלית, זו החשמלית "תחזיר את עצמה" ותתחיל להיות משתלמת יותר לאחר קצת פחות מ-4 שנים.

שזה מצחיק, כי עם חוסר היכולת שלי לעשות חשבון של כיתה ב' זו בדיוק אותה התוצאה שהגעתי אליה.

 

לפי החישובים של לובינסקי, אגב, אחרי 4 שנים (אני לא יודע לפי כמה ק"מ בשנה הם מבצעים את החישוב), הקונים של ה-208 יוציאו כ-20,000 ש"ח פחות מאלה שייקנו את ה-208 עם מנוע הבנזין. כלומר בסך הכל, כולל מחיר הרכב, בעלי ה-208 החשמלית עדיין הוציאו 17 אלף שקלים יותר.

 

 

*החישובים שכאן אינם מתייחסים כמובן לירידת ערך, כיוון שאי אפשר לצפות אותה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שגם לובינסקי לא יודעים לעשות חשבון אם הם הגיעו למסקנה שאחרי 4 שנים ישאר לך 17 אלף ביד.

עריכה אחרונה על ידי motizkn

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, עדיין לא משכנע מספיק בכדי להצדיק את ההפרש במחיר.

וגם בטוח שאפשר למצוא מוסכים טובים ואמינים שיגבו הרבה פחות מ810 ו1400 ש"ח לטיפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1169 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...