Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: פיג'ו 208


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1169 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 41 דקות, Ragnar כתב:

ה-208 היא ממתק אמיתי

 

גם אתה פבל

אני מרגיש מחולל...

  • מצחיק 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, motizkn כתב:

נראה שגם לובינסקי לא יודעים לעשות חשבון אם הם הגיעו למסקנה שאחרי 4 שנים ישאר לך 17 אלף ביד.

אני חושב שלא הבנת, לפי החישוב שלהם (שלפי התוצאה אני יכול להניח שהוא הרבה יותר מקל עם דגם הבנזין) תחזוקה ה-208 החשמלית תעלה 20K שקלים פחות מהבנזינית על פני תקופה של 4 שנים. 

את ה-17 אלף אני הוספתי. רוכשי החשמלית הוציאו 37K שקלים יותר ברגע הקניה, ובמשך 4 השנים התקזזו להם ה-20K. מה שאומר שהם הוציאו 17K יותר בסך הכל. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשו בשכל PSA, הקורסה וה208 הם הפכים מוחלטים, הם פשוט מיקסמו את כל התכונות לכל צד, אולי C3 תהיה פשרה.

הרכב מאוד יפה, אישתי התלבטה בינו לבין ה2008, ובסוף החליטה 2008.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיטרואן C3 נחותה משתיהן. היא מאובזרת פחות, תא הנוסעים פשוט ביחס לקורסה/208 וגם התנהגות הכביש נחותה. יש לה אולי יתרון קל במרווח בגלל תנוחת ישיבה זקופה יותר אבל אני לא סגור על זה כי הרבה זמן לא יצא לי לשבת בה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

C3 באמת מאובזרת פחות ונראית יותר קונבנציונאלית בתא הנוסעים מ-208, בטח שהתנהגות הכביש שלה נחותה מבחינת ניהוג מזו שבקורסה ו-208, אבל לא כל מי שקונה רכב בסגמנט הזה או בכלל מתעניין בתקיפת אייפקסים וקיזוז עוד 1.3 שניות בכיכר כשהוא\היא בדרך לסופר. אם כבר, נוחות בנסיעה עירונית היא כנראה מדד יותר רלוונטי לרוב המכריע של הרוכשים וכאן ה-C3 עדיפה על שתי האחרות. גם 5 שנים אחריות מול 3 זה פקטור שמדבר אל לא מעט אנשים, ובסופו של יום מדובר גם במחיר נמוך באלפי ש"ח.

 

השוואה בדיוק הניהוג הרבה יותר רלוונטית בדגמים שהם קצת שונים בייעוד שלהם.

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר של סיטרואן C3 שיין פק לא רחוק משל קורס אלגנס, האופל יקרה ב-4,000 ש"ח. לאופל אחריות ל-4 שנים, פחות מלסיטרואן אבל עדיין מכובד. יש לה יחידת הנעה חזקה יותר ב-20 כ"ס, גיר עם 8 הילוכים לעומת 6 בסיטרואן, אבזור בטיחות מתקדם יותר והנדסת אנוש עדיפה.

הסיטרואן באמת נוחה יותר, אבל זה בערך היתרון היחיד שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

רק שה C3 הנוכחית עדין מבוססת על השלדה הישנה (זו של ה 208 היוצאת עם היסטוריה עד ל 306 ולקסארה).  מעניין מתי ואיך תהיה C3 חדשה המבוססת על השלדה החדשה.  וכמה תעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@X9500

מצד שני, לקורסה יחידת הנעה חלקה ונעימה יותר, ואין רעידות.

מה גם שלחובב הנהיגה הקורסה מהנה יותר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, dani666 כתב:

זו של ה 208 היוצאת עם היסטוריה עד ל 306 ולקסארה

🙄

לצערנו, אין הרבה קשר לשלדה של ה-306/קסארה

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Mike808 כתב:

סיטרואן C3 נחותה משתיהן. היא מאובזרת פחות, תא הנוסעים פשוט ביחס לקורסה/208 וגם התנהגות הכביש נחותה. יש לה אולי יתרון קל במרווח בגלל תנוחת ישיבה זקופה יותר אבל אני לא סגור על זה כי הרבה זמן לא יצא לי לשבת בה.

הכוונה היא לC3 הבאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתחיל בבקשת סליחה. העומס בחיים המשפחתיים והמקצועים (האלה שאני מקבל מהם כסף עבור העבודה שאני עושה) שלי שואב ממני את כל האנרגיות.

השתתפתי במבחני 2 הכפירים האלה ורק באיחור של 11 ימים אני מגיב.

 

אני מאוד אוהב את סדרה 20X של פיג'ו. בעברי פיג'ו 206XS שאהבתי מאוד, כמעט קניתי פיג'ו 208GTI וכרגע הרכב הצמוד של אמא שלי הוא פיג'ו 208. מיותר לציין שאחד החלומות המוטוריים שלי זאת 205GTI.

 

ככה ניגשתי למבחן. חמוש בציפיות גדולות וחיבה לדגם.

העיצוב החיצוני, שנראה מגושם מידי על הרכב הקטן על פי התמונות מתגלה דווקא כמוצלח מאוד. שיפור מטורף לעומת הדור היוצא. בפנים אין בכלל מה להשוות, בגרסת ה-GT-Line שבחנו בהתחלה העיצוב הרשים אותי מאוד. גם העיצוב וגם איכות החומרים ליתר דיוק. בגרסה החשמלית, זאת שנבחנה יומיים אח"כ הרגשתי קצת פחות השקעה מצד פיג'ו. נכון רמת האבזור נמוכה יותר והמבחן בוצע ביום ולא בלילה (אולי לתאורה היה אפקט) אבל בגדול עדיין ה-208 מוצלחת מאוד למעט התחום הארגונומי שנחזור אליו בסוף.

 

הנסיעה ב-208 החדשה נוקשה מעט אבל בסדר לגמרי, היה לי יותר נוח והמושבים ב-GT-Line כצפוי תמכו יותר מה-208-דור יוצא-ליסינגית שאני נוהג לשנורר לאימי לעיתים. ה-e כצפוי גם הייתה משמעותית שקטה יותר (וואו! הפתעה).

 

לא יכול לציין הנאה מיוחדת מהנהיגה, לפחות לא מאחת שמתהדרת בכינוי GT-Line. סליחה, כן. ה-208 מתנהגת לא רע בכלל, מהטובות שבקטגוריה אבל היה מעט אופטימי מצידי בכך שקיוויתי לגרסת XS שנת 2021. מעט יותר חזקה, מעט יותר שמחה מהדגם הרגיל - אז קיוויתי. הפיג'ו הקטנה אמנם נוסעת טוב ויחידת ההנעה יותר טובה וחלקה מהדור היוצא (ובכללי טובה מאוד) אבל ללא ספק מרגישים שהעולם התקדם וזו לא יורשת רוחנים ל-206XS השובבה שלי. מה שכן, יש אפשר להעביר למצב ספורט ולהנות בעיקר מרעש סטטי מעצבן מאוד של של מנוע שנמצא תמיד בסרק.

הגרסה החשמלית כצפוי זריזה מאוד בזינוק ומשכחת לא רע את עבודות הרכבת הקלה (לא בת"א). לפי דעתי, ואין כאן בדיקה מדעית כמובן, הגרסה החשמלית מעט רכה ונוחה יותר (חישוקים קטנים יותר). גם המושבים עצמים קצת רכים יותר.

 

לא יכול לסכם את הדעה שלי על 208e (החשמלית) כמו שצריך כי הנסיעה שלי הייתה קצרה מידי ולא יכלתי לבדוק כראוי את טווח הנסיעה והיכולות הנסיעה והתגובות שלו.

ב-GT-Line המצב מסובך. הדגם עשה קפיצת מדרגה באיכות, בעיצוב, בירידה לפרטים וביחידת ההנעה לעומת הדגם היוצא שאני מכיר היטב. הבעיה העיקרית של פיג'ו היא שהם צרפתים וצרפתים חייבים לעשות משהו לא כמו בני אדם. במקרה של ה-208 (גם הקודמת) ההתחכמות עם גלגל ההגה פשוט מיותרת. הוא קטן מידי ומסרבל מאוד כיוון ישיבה נוח. או שההגה נמוך מידי או שהוא מסתיר חלקים מלוח המכוונים (המרשים מאוד ביופיו). בכל מקרה, ארגונומית משהו לא מסתדר לנהג.

ב-2 המכוניות, מי שנוהג או מכיר את הפיג'ו מהדור האחרון יכיר או יזהה את הטריקים וההצקות הידועים של היצרן (פתח יציאה עם מסגרת רחבה מידי מאחור, מחסור מקום לכפות הרגלים...).

 

אני אישית, כחובב צרפתיות ומכיר את ההפרעות שלהם המלצתי לאמא שלי להחליף את ה-208 הנוכחית שלה (החודש נגמרות 3 שנות הליסינג) באחת מהדור החדש באמונה שלמה שהיא תהנה ממנה (בפועל חברת הליסינג לא אישרה אבל לא משנה).

בתאריך 5.1.2021 בשעה 14:21, פבל כתב:

ביחס לסופר מיני רגילה, הוא לגמרי מעולה. היא לא ספורטיבית פר-סה, היא פשוט כיפית ושובבה. אין שם יותר מדי תקשורת או זוויות גלגול שטוחות לחלוטין וכאלה. סתם אוטו שכיף לזרוק לתוך פניות בכביש מפותל בלי לצפות שהוא יתלוש לך את הפרצוף.

לגבי הפיאסטה, אני לא יודע כי לא נהגתי. @In Flames נהג באחת ברמת גימור מקבילה לזו של ה-208 GT ליין (ST ליין, מפתיע...) בחו"ל אז אולי הוא יוכל להשוות יותר טוב כי הוא נהג גם בפיג'ו.

 

יחד עם זאת, כ"אחד מהם", אני מכיר את השריטות והדפקות של כתבי רכב, ולמרות שחלק מאיתנו באמת מנסים להילחם בהן (חלק פשוט זורמים איתם וקוראים לכל מי שלא מסכים איתם אידיוט או "כלבתב" או משהו מאוד בוגר בסגנון) הרבה פעמים אנחנו מגיעים עם דעות קדומות. גם אני, אגב. אני משתדל להימנע מזה ככל האפשר, אבל זה לא תמיד אפשרי ואני מצפה מהקוראים, לפחות הקבועים, להכיר את זה. זו אחת הסיבות שאני דואג לציין במבחנים אם יש לי איזו אהבה או שנאה מיוחדת למותג/דגם/קטגוריה וגם הסיבה שאני דואג להיות פעיל בשרשורים על המבחנים, כי לא תמיד זה עובר בצורה ברורה כמו שהייתי רוצה. 

 

הדעות הקדומות האלה, לפעמים, ממשיכות לכל אורך המבחן ומכוניות מסוימות ש"ידועות" בזכות איזו תכונה ספציפית, מוכתרות כבעלות אותה תכונה גם אם היא לא בהכרח קיימת או לא בהכרח בולטת לטובה (ע"ע הנדסת האנוש ב-VAG). אולי מתוך צורך להיות בקונצנזוס, אולי מתוך עצלנות, לא יודע. התוצרת של פורד לחלוטין ידועה כמתנהגת מאוד (ואולי היא באמת כזו, אני לא יודע) ולכן היא אוטומטית "לא צריכה לחשוש" מההתנהגות של מכוניות אחרות. אני זוכר שלפני כמה שנים הייתה תקופה מאוד ארוכה באחד הערוצים הבריטיים שבכל סרטון שלהם, כשדיברו על התנהגות, זה תמיד נגמר ב"אבל היא פחות טובה מאשר בפוקוס/פיאסטה/מונדאו/טרנזיט". יכול להיות שזה באמת ככה, ויכול להיות שלא.

 

בכל מקרה, הפיאסטה לא נמכרת בארץ, וגם אם היא כן הייתה וגם אם ה-208 באמת פחות טובה ממנה, מקום שני בקטגוריה זה עדיין לא רע :) 

 

ה-208 מרגישה נוקשה יותר וצפופה יותר (אני כותב על תחושות בלבד). קו החלונות גבוה יותר מפיאסטה יוצר תחושה של רכב צפוף יותר.

המנוע בפיג'ו אני חושב שמספק יותר פאנץ' אבל התיבה בפיאסטה שבחנתי מנצחת ללא תחרות (ידנית מול אוטומטית מוצלחת ככל שתהיה).

את הפיאסטה לא בדקתי בכבישים מפותלים, כל הנהיגה הייתה על אוטובאנים או כבישים עירוניים בסביבה לא מוכרת. מהמעט שאני הרגשתי ועדיין זוכר הפיאסטה נשארת במקום הראשון לנהג חובב הנהיגה. מבחינת תכנון תא הנוסעים, הגה וכו' אני מתחבר יותר דווקא לפיג'ו.

עריכה אחרונה על ידי In Flames
  • אהבתי 1

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1169 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...