Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: מיני מבחן הונדה גאז.


yulianx
 שיתוף
עוקבים 9

Recommended Posts

הונדה גאז תמיד התאפיינה בשלושה יתרונות: אמינות, מרווח, ושמירת ערך. מאפיינים אלו כניראה החשובים ביותר ללקוח שכן אם נתבונן על הסופר מיני הנמכרת ביותר ב-2019 נגלה שזאת הטיוטה יאריס, בקום ה-3 סוזוקי בלנו ומתחתיה מזדה 2.

אבל, כשלהונדה גאז החדשה מוצמד תג מחיר הגבוה בקטגוריה, היא צריכה להציע יותר, שכן היא לא לבד שמציעה את היתרונות הללו.

האם המחיר המבוקש  הוא מוצדק? יצאתי לנסיעת מבחן לגלות.

IMG_4497.JPG

 

את אחלה חמודה

 

חיצונית הגאז לא תסובב ראשים, יש לה עיצוב של "רכב ירוק", כלומר היא מעט שונה מהמתחרות אך קשה לומר היא יפה, החזית עוד נחמדה עם פנסים גדולים אך מאחור העיצוב מיושן ולא ניראה עדכני יותר ביחס לדור הקודם.

תמיד אהבתי את תא הנוסעים של הגאז, הם אף פעם לא היו איכותים, אך העיצוב שלהם היה מעניין. הגאז החדשה לא מציעה עיצוב מהמם, אך סך הכול הסלון מעניין לדעתי. גם בדור הנוכחי איכות החומרים בינונית, בדגם המאובזר האלגנס, אמצע הדשבורד מצופה בסוג של עור, אך שאר הפלסטיק פשוט וחלול, בדגם הפחות מאובזר באמת שרמת החומרים פשוט לא הגיונית למחיר.

אהבתי את תאי אחסון לכוסות מול יציאות המזגן, ככה המשקה שלנו ישאר קר, אם כי שטח האחסון בתחתית הקונסולה לא מאפשר הנחת פאלפון- קטן מידי.

מעבר לתא מטען מגלה תא מטען קטן ביחס לדור הקודם, ועם בליטה בסופו, מה שיכול להפריע לדברים גדולים כמו עגלה.

מנגד מתחת לשטיחון אנחנו מגלים עוד תא אחסון עמוק.

מאחור המרווח כרגיל מצוין, והרכב מאוד מרווח.

 

IMG_4491.JPG

IMG_4492.JPG

 

הונדה מציתה את הדמיון.

 

גאז החדשה בעלת מנוע 1.5 ליטר עם 98 כ"ס, בנוסף קיימים עוד שני מנועים חשמליים כך שסך ההספק עומד על 109 כ"ס עם מומנט מרשים של 25.8 קג"מ.

אז איך היא נוסעת? אובכן התאכזבתי בנושא הזה. הגאז לא רכב חלש ואין לה בעיה עם עליות, פשוט ציפיתי ליותר, אתם לא תקבלו את העוצמה שמציעות רנו קליאו או אופל קורסה, עוצמה שמעלה חיוך. הגאז לא מעלה חיוך, מנגד מה שכן מורגש הוא הרעש מהמנוע בזמן האצה חזקה.

בידוד הרעשים דווקא טוב למדי מבחינת רעשי רוח וכביש ובנסיעה רגילה הגאז שקטה, אך בכביש הררי רעש המנוע ישמע.

אהבתי שהגאז מרגישה בטוחה בפניות מהירות, אין לה זווית גילגול גדולה.

המושבים קשים ורחבים, זה מצוין לבעלי מבנה גוף גדול, אך אחרים יכולים לנוע בתוך המושב וירגישו שהוא פחות תומך. מאחור המושבים מאוד נוחים.

לגאז גם קיים מצב בתיבת ההילוכים שנקרא B- כלומר אחרי עזיבת הגז מורגשת בלימת מנוע - זה מצוין בירידות.

התיבה כאמור בעלת הילוך אחד, והיא חלקה ונעימה.

נוחות הנסיעה בעיר רוב הזמן בסדר, מעבר על במפרים מתבצעת בצורה נוחה אך שברי כביש מורגשים יותר ברכב.

מחוץ לעיר הרכב  מרגיש מרוסן והמושבים למרות היותם קשים לא מפריעים כמו שחשבתי בעת הישיבה עליהם, אך עדיין אלו לא המושבים המוצלים בקטגוריה

IMG_4490.JPG

מה המבחר?

הגאז מגיעה בשני רמות אבזור:

קומפורט הנמוכה יותר במחיר של 120 אלף ש"ח.

הרכב מציע אבזור בטיחותי מרשים לצד 10 כריות אוויר (הרכב עדיין לא נבחן בEURONCAP)

בקרת אקלים, מצלמת רוורס, מסך מולטימדיה 5 אינץ שניראה מיושן מאוד, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.

רמת אבזור הבכירה אלגנס עולה 124 אלף ש"ח.

היא מוסיפה דברים כמו: חיישני חניה קדמיים ואחוריים. , שילוב עור במושבים, באזור המשענת בדלתות הקדמיות וגם במרכז הדשבורד, חישוקי מגזניום (עם מכסה פלסטיק- מוזר) מערכת מולטמדיה עם מסך 9 אינץ אשר תומך באפל ואנדרואיד.

IMG_4485.JPG

IMG_4486.JPG

סיכום

אני חושב שמחיר פרמיום צריך להיות מגובה במוצר פרמיום, מוצר  שמציע יותר מאחרים. ופה הגאז לא מצליחה לעשות זאת.

הגאז לא רכב רע ההפך, היא ממשיכה להיות מרווחת מאוד, וסביר להניח שגם תמשיך להיות אמינה, הרכב חסכוני ובעלת תדמית אמינות ושמירת ערך טובה, וזה מה שהרבה אנשים מחפשים.

 

מנגד הרכב לא זריז כמו חלק מהמתחרות, איכות החומרים לא מרשימה בטח לא למחיר המוצמד לרכב, היא רועשת במאמץ או האצה, וגם המושבים לטעמי לא מהנוחים שיש ועיצוב שסופג ביקורות.

 

בסיום המבחן היה לי קשה להצדיק את תג המחיר הזה, הגאז טובה אבל לא מציעה משהו אחר או שונה, משהו שיגרום לך להעדיף דווקא אותה, הרי הבלנו שסיימה את 2019 במקום ה-3 עולה 100 אלף ש"ח, כ-20 אלף שקל פחות מרמת אבזור הנמוכה של גאז וזה לא מעט כסף. בנוסף טיוטה יאריס החדשה זולה מהגאז וגם היא מוצעת עם מנוע היברדי ואותו משלוש של- אמינות, חסכון, שמירת ערך.

 

ואני לא מדבר על שאר המתחרות הצרפתיות או הגרמניות שמציעות חבילות מעולות במחירים נמוכים יותר.

IMG_4496.JPG

 

 

 

בנוסף, כמה תמונות להשוואה בין רמות האבזור:

אלגנס

IMG_4491.JPGIMG_4484.JPG

אלגנס

IMG_4489.JPG

 

קומפורט

IMG_4488.JPG

אלגנס

IMG_4490.JPG

קומפורט

IMG_4487.JPG


לצפייה במאמר המלא

  • אהבתי 1

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החלה סקירה!

המחיר באמת יקר ביחס לתמורה ובנוסף אני לא בטוח שרמת אמינות תשמר עם מערך של 3 מנועים שכוללים מן הסתם הרבה רכיבים אלקטרוניים ומכניים לתזמון ושינוי שיטת הנעה.

מעניין האם סוג ההנעה היברידית בג'אז חסכונית יותר מטויוטה ? חבל שלא מדדת צריכת דלק במצבים שונים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר  על נסיעת מבחן ולא מבחן מלא, ככה שלא ניתן למדוד צריכת דלק.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הונדה כנראה בונה על לקוחות מסורתיים שמאוהבים במותג על יתרונותיו וחסרונותיו. הרבה דברים הם סובייקטיביים גם במבחני דרכים ומה שהפריע לבוחן לא בהכרח יפריע ללקוח וגם ההיפך, בעבר נתקלתי בחבר שקנה פריוס דור 1 ושיבח אותה על ההנאה מהנהיגה שהיא מעניקה לו ועל רמת האחיזה- הפריוס הייתה הרבה דברים מהנה לנהיגה לא היה אחד מהם.

עצוב מאוד לראות את מסך המולטימדיה אם בכלל אפשר לקרוא לזה כך בגרסה הנמוכה, שום יצרן בעולם לא צריך לשחרר רכב עם מסך כזה בטח כאשר גם דציה סנדרו נמכרת בכמעט חצי מחיר עם מערכת נורמלית יותר והיא הרכב הזול ביותר שניתן לקנות בארץ (לפני הנחות) ובטח כאשר הרכב עצמו עוצה מעל 100K ומתחרה מול יצרניות לא פחות מוצלחות ממנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה נחמדה, רכב שכנראה יגיע (כמו הג'אז הקודמת) בכמויות לציי הרכב במחיר מופחת אבל שווי שימוש גבוה כמו שהמדינה אוהבת.

הבאלנו רק מציין תמיד יש עליה איזה הנחה יפה ממועדון זה או אחר, כך שהפער הוא עוד יותר גדול.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה היברידי, אז יהיה גם שווי שימוש מופחת לעומת בנזין מקביל.

 

אבל המחיר באמת מוגזם. יאריס היברידית עולה הרבה פחות, ובמחיר את אותה הג׳אז אפשר להוסיף עוד קצת ולקבל קורולה, שתהיה עדיפה בכל פרמטר אפשרי (חוץ מאולי צריכת דלק, למרות שגם זה לא בטוח).

X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוי העיצוב 🤮

למה לא שמרו על הקו של הסיוויק כמו במודלים הקודמים?

ביינתים המחיר לא מצדיק לדעתי, מעניין כמה היבואן ירד אם יראה שקשה למכור אותה בהשוואה לדגם הקודם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבאג הכי גדול בעיצוב החדש - הקטע ה"מאאאגניב" של המזגן עם התא אחסון מולו הוא מגניב בתאוריה, אבל נסה לכוון את הפתחי אוורר של המזגן בזמן שאתה יושב - צריך יד ארוכה במיוחד בשביל זה.

VW Golf TRENDLINE 2018 1.4TSI DSG7 - Company car

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לי לא הייתה בעיה עם כיוון פתחי המיזוג, לדעתי המרחק שלהם רגיל.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט לא מצליח לאכול את העיצוב הדוחה הזה והדשבורד נראה זול ביותר.

במחיר מנופח כזה, בהקרבה של קצת מרווח, אפשר לקחת יאריס היברידית שתיתן תמורה טובה יותר לכסף

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איכות החומרים באמת פשוטה, העלק העליון מרגיש חלול ופשוט ברמה של רכב מיני.

ברמת אבזור הנמוכה כול הדשבורד מרגיש זול, גם החלק האמצעי שמרופד ברמת אבזור הבכירה, ברמת אבזור הנמוכה גם הוא עשוי מפלסטיק קשיח.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 16.9.2020 בשעה 09:40, yulianx כתב:

הרכב מציע אבזור בטיחותי מרשים לצד 10 כריות אוויר

ומהו? איך הוא ביחס למתחרות? בשנות העשרים כבר לא מסתפקים במערכות פסיביות וכריות אוויר.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה:

 

26DC444E-E77E-432E-B741-1A59996186CD.png

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...