Jump to content
  • מיני מבחן הונדה גאז.


    yulianx

    הונדה גאז תמיד התאפיינה בשלושה יתרונות: אמינות, מרווח, ושמירת ערך. מאפיינים אלו כניראה החשובים ביותר ללקוח שכן אם נתבונן על הסופר מיני הנמכרת ביותר ב-2019 נגלה שזאת הטיוטה יאריס, בקום ה-3 סוזוקי בלנו ומתחתיה מזדה 2.

    אבל, כשלהונדה גאז החדשה מוצמד תג מחיר הגבוה בקטגוריה, היא צריכה להציע יותר, שכן היא לא לבד שמציעה את היתרונות הללו.

    האם המחיר המבוקש  הוא מוצדק? יצאתי לנסיעת מבחן לגלות.

    IMG_4497.JPG

     

    את אחלה חמודה

     

    חיצונית הגאז לא תסובב ראשים, יש לה עיצוב של "רכב ירוק", כלומר היא מעט שונה מהמתחרות אך קשה לומר היא יפה, החזית עוד נחמדה עם פנסים גדולים אך מאחור העיצוב מיושן ולא ניראה עדכני יותר ביחס לדור הקודם.

    תמיד אהבתי את תא הנוסעים של הגאז, הם אף פעם לא היו איכותים, אך העיצוב שלהם היה מעניין. הגאז החדשה לא מציעה עיצוב מהמם, אך סך הכול הסלון מעניין לדעתי. גם בדור הנוכחי איכות החומרים בינונית, בדגם המאובזר האלגנס, אמצע הדשבורד מצופה בסוג של עור, אך שאר הפלסטיק פשוט וחלול, בדגם הפחות מאובזר באמת שרמת החומרים פשוט לא הגיונית למחיר.

    אהבתי את תאי אחסון לכוסות מול יציאות המזגן, ככה המשקה שלנו ישאר קר, אם כי שטח האחסון בתחתית הקונסולה לא מאפשר הנחת פאלפון- קטן מידי.

    מעבר לתא מטען מגלה תא מטען קטן ביחס לדור הקודם, ועם בליטה בסופו, מה שיכול להפריע לדברים גדולים כמו עגלה.

    מנגד מתחת לשטיחון אנחנו מגלים עוד תא אחסון עמוק.

    מאחור המרווח כרגיל מצוין, והרכב מאוד מרווח.

     

    IMG_4491.JPG

    IMG_4492.JPG

     

    הונדה מציתה את הדמיון.

     

    גאז החדשה בעלת מנוע 1.5 ליטר עם 98 כ"ס, בנוסף קיימים עוד שני מנועים חשמליים כך שסך ההספק עומד על 109 כ"ס עם מומנט מרשים של 25.8 קג"מ.

    אז איך היא נוסעת? אובכן התאכזבתי בנושא הזה. הגאז לא רכב חלש ואין לה בעיה עם עליות, פשוט ציפיתי ליותר, אתם לא תקבלו את העוצמה שמציעות רנו קליאו או אופל קורסה, עוצמה שמעלה חיוך. הגאז לא מעלה חיוך, מנגד מה שכן מורגש הוא הרעש מהמנוע בזמן האצה חזקה.

    בידוד הרעשים דווקא טוב למדי מבחינת רעשי רוח וכביש ובנסיעה רגילה הגאז שקטה, אך בכביש הררי רעש המנוע ישמע.

    אהבתי שהגאז מרגישה בטוחה בפניות מהירות, אין לה זווית גילגול גדולה.

    המושבים קשים ורחבים, זה מצוין לבעלי מבנה גוף גדול, אך אחרים יכולים לנוע בתוך המושב וירגישו שהוא פחות תומך. מאחור המושבים מאוד נוחים.

    לגאז גם קיים מצב בתיבת ההילוכים שנקרא B- כלומר אחרי עזיבת הגז מורגשת בלימת מנוע - זה מצוין בירידות.

    התיבה כאמור בעלת הילוך אחד, והיא חלקה ונעימה.

    נוחות הנסיעה בעיר רוב הזמן בסדר, מעבר על במפרים מתבצעת בצורה נוחה אך שברי כביש מורגשים יותר ברכב.

    מחוץ לעיר הרכב  מרגיש מרוסן והמושבים למרות היותם קשים לא מפריעים כמו שחשבתי בעת הישיבה עליהם, אך עדיין אלו לא המושבים המוצלים בקטגוריה

    IMG_4490.JPG

    מה המבחר?

    הגאז מגיעה בשני רמות אבזור:

    קומפורט הנמוכה יותר במחיר של 120 אלף ש"ח.

    הרכב מציע אבזור בטיחותי מרשים לצד 10 כריות אוויר (הרכב עדיין לא נבחן בEURONCAP)

    בקרת אקלים, מצלמת רוורס, מסך מולטימדיה 5 אינץ שניראה מיושן מאוד, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.

    רמת אבזור הבכירה אלגנס עולה 124 אלף ש"ח.

    היא מוסיפה דברים כמו: חיישני חניה קדמיים ואחוריים. , שילוב עור במושבים, באזור המשענת בדלתות הקדמיות וגם במרכז הדשבורד, חישוקי מגזניום (עם מכסה פלסטיק- מוזר) מערכת מולטמדיה עם מסך 9 אינץ אשר תומך באפל ואנדרואיד.

    IMG_4485.JPG

    IMG_4486.JPG

    סיכום

    אני חושב שמחיר פרמיום צריך להיות מגובה במוצר פרמיום, מוצר  שמציע יותר מאחרים. ופה הגאז לא מצליחה לעשות זאת.

    הגאז לא רכב רע ההפך, היא ממשיכה להיות מרווחת מאוד, וסביר להניח שגם תמשיך להיות אמינה, הרכב חסכוני ובעלת תדמית אמינות ושמירת ערך טובה, וזה מה שהרבה אנשים מחפשים.

     

    מנגד הרכב לא זריז כמו חלק מהמתחרות, איכות החומרים לא מרשימה בטח לא למחיר המוצמד לרכב, היא רועשת במאמץ או האצה, וגם המושבים לטעמי לא מהנוחים שיש ועיצוב שסופג ביקורות.

     

    בסיום המבחן היה לי קשה להצדיק את תג המחיר הזה, הגאז טובה אבל לא מציעה משהו אחר או שונה, משהו שיגרום לך להעדיף דווקא אותה, הרי הבלנו שסיימה את 2019 במקום ה-3 עולה 100 אלף ש"ח, כ-20 אלף שקל פחות מרמת אבזור הנמוכה של גאז וזה לא מעט כסף. בנוסף טיוטה יאריס החדשה זולה מהגאז וגם היא מוצעת עם מנוע היברדי ואותו משלוש של- אמינות, חסכון, שמירת ערך.

     

    ואני לא מדבר על שאר המתחרות הצרפתיות או הגרמניות שמציעות חבילות מעולות במחירים נמוכים יותר.

    IMG_4496.JPG

     

     

     

    בנוסף, כמה תמונות להשוואה בין רמות האבזור:

    אלגנס

    IMG_4491.JPGIMG_4484.JPG

    אלגנס

    IMG_4489.JPG

     

    קומפורט

    IMG_4488.JPG

    אלגנס

    IMG_4490.JPG

    קומפורט

    IMG_4487.JPG


    User Feedback

    Recommended Comments



    החלה סקירה!

    המחיר באמת יקר ביחס לתמורה ובנוסף אני לא בטוח שרמת אמינות תשמר עם מערך של 3 מנועים שכוללים מן הסתם הרבה רכיבים אלקטרוניים ומכניים לתזמון ושינוי שיטת הנעה.

    מעניין האם סוג ההנעה היברידית בג'אז חסכונית יותר מטויוטה ? חבל שלא מדדת צריכת דלק במצבים שונים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הונדה כנראה בונה על לקוחות מסורתיים שמאוהבים במותג על יתרונותיו וחסרונותיו. הרבה דברים הם סובייקטיביים גם במבחני דרכים ומה שהפריע לבוחן לא בהכרח יפריע ללקוח וגם ההיפך, בעבר נתקלתי בחבר שקנה פריוס דור 1 ושיבח אותה על ההנאה מהנהיגה שהיא מעניקה לו ועל רמת האחיזה- הפריוס הייתה הרבה דברים מהנה לנהיגה לא היה אחד מהם.

    עצוב מאוד לראות את מסך המולטימדיה אם בכלל אפשר לקרוא לזה כך בגרסה הנמוכה, שום יצרן בעולם לא צריך לשחרר רכב עם מסך כזה בטח כאשר גם דציה סנדרו נמכרת בכמעט חצי מחיר עם מערכת נורמלית יותר והיא הרכב הזול ביותר שניתן לקנות בארץ (לפני הנחות) ובטח כאשר הרכב עצמו עוצה מעל 100K ומתחרה מול יצרניות לא פחות מוצלחות ממנו.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    סקירה נחמדה, רכב שכנראה יגיע (כמו הג'אז הקודמת) בכמויות לציי הרכב במחיר מופחת אבל שווי שימוש גבוה כמו שהמדינה אוהבת.

    הבאלנו רק מציין תמיד יש עליה איזה הנחה יפה ממועדון זה או אחר, כך שהפער הוא עוד יותר גדול.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    זה היברידי, אז יהיה גם שווי שימוש מופחת לעומת בנזין מקביל.

     

    אבל המחיר באמת מוגזם. יאריס היברידית עולה הרבה פחות, ובמחיר את אותה הג׳אז אפשר להוסיף עוד קצת ולקבל קורולה, שתהיה עדיפה בכל פרמטר אפשרי (חוץ מאולי צריכת דלק, למרות שגם זה לא בטוח).

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אוי העיצוב 🤮

    למה לא שמרו על הקו של הסיוויק כמו במודלים הקודמים?

    ביינתים המחיר לא מצדיק לדעתי, מעניין כמה היבואן ירד אם יראה שקשה למכור אותה בהשוואה לדגם הקודם.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הבאג הכי גדול בעיצוב החדש - הקטע ה"מאאאגניב" של המזגן עם התא אחסון מולו הוא מגניב בתאוריה, אבל נסה לכוון את הפתחי אוורר של המזגן בזמן שאתה יושב - צריך יד ארוכה במיוחד בשביל זה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני פשוט לא מצליח לאכול את העיצוב הדוחה הזה והדשבורד נראה זול ביותר.

    במחיר מנופח כזה, בהקרבה של קצת מרווח, אפשר לקחת יאריס היברידית שתיתן תמורה טובה יותר לכסף

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    איכות החומרים באמת פשוטה, העלק העליון מרגיש חלול ופשוט ברמה של רכב מיני.

    ברמת אבזור הנמוכה כול הדשבורד מרגיש זול, גם החלק האמצעי שמרופד ברמת אבזור הבכירה, ברמת אבזור הנמוכה גם הוא עשוי מפלסטיק קשיח.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 16.9.2020 בשעה 09:40, yulianx כתב:

    הרכב מציע אבזור בטיחותי מרשים לצד 10 כריות אוויר

    ומהו? איך הוא ביחס למתחרות? בשנות העשרים כבר לא מסתפקים במערכות פסיביות וכריות אוויר.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    שלום

    ביצעתי נסיעת מבחן ברכב לפני כ 3 שבועות,

    יש שוני והבדל גדול לטובה מהדגם הקודם, שהיה עצל יותר בנסיעה, עם מזגן חלש בימים חמים.

    כיסאות נוחים, מזגן חזק יותר מהדגם הקודם.

    צורה חיצונית  מקדימה חמוד , מאחור סיתמי משהו, מהצד אפשר להתרגל,

    רק לג'נטים הקלים עם הכאילו טסות קשה להיתפס בעין בצורה יפה, מוזר.

    בנסיעה בעיר הרכב שקט מאוד, אין מנוע בנזין בפעולה ויש גם שקט מהצמיגים.

    עליה על במפרים ומהמורות לא מציק בקבינה.

    בנסיעה בכביש מהיר , הרכב שקט, ורק בלחיצה בריאה על דוושת הגז מנוע הבנזין מתעורר ועוזר בהאצת הרכב.

    בסך הכל מגיב יפה, ורוב הזמן שקט.

    מעצבן שגם בדגם הזה הורידו את גלגל הספייר הקטן, והשאירו ערכת ניפוח .

    צריכת דלק אמורה להיות 22 ק"מ לליטר ,

    אבל המחיר טיפה יקר , די מתקרב למחיר ששילמתי לפני שנה על היונדאי i 30 2019, שקניתי לפני שנה.

    לג'אז יש קהל לקוחות ברובו קבוע, ועל זה סומך היבואן,

    רק חבל שבדרך לשם הרכב התייקר ב 14 אלף שקל מהדגם הקודם.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...