Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דאגה לגבי מצבו הנפשי של הבן שלי שלומד תואר במדעי המחשב כנראה בגלל המבחני אונליין.


Alkash
שימו לב! השרשור הזה בן 1317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבן הבכור שלי סיים בזמנו את אותו התואר באוניברסיטה. הבן שני כרגע אמור לסיים את השנה השנייה במכללת נידחת כלשהי בארץ.
במשך החצי שנה האחרונה אני רואה אותו הולך ודועך מול העניים שלי, הוא נראה רע יותר ויותר בכל פעם שאני רואה אותו. הוא מסתגר בעצמו,

ואם בעבר הוא היה בכור צעיר שהיה דואג לגבי המראה שלו, עכשיו לצערי הוא נראה כמו הומלס לא מסופר ולא מגולח שזרק על עצמו משהו רנדומלי מהארון ויצא לרחוב.
הוא היה עד הסמסטר האחרון סטודנט מצטיין עם ממוצע 91 והוא התנהג כרגיל וניהל חיי חברה במקביל לתואר.
אני ואישתי התחלנו לדאוג לו ולכן אתמול כשהוא הגיע לשבת אחרי שכנועים רבים שלנו הושבנו אותו לשיחה.

הוא סיפר לנו שמאז כל העניין עם הקורונה, המכללה שלו נהייתה בלתי נסבלת. הוא אמר שהמבחנים הם כבר לא על ידע, אלה על מי מרמה יותר טוב.
הוא אמר שהמרצים במכללה שלו הבינו שאנשים מרמים, וכדי לשמור על ממוצע ולכסות את עצמם, הם נותנים מבחנים שהם על גבול הבלתי פתירים ואז מאזנים את הממוצע בהתאם למה שמתאים להם.
הוא סיפר לנו שאנשים שוכרים אנשי מקצוע, מתרגלים ממכללות אחרות, ומורים פרטיים בכסף רב כדי שיפתרו את המבחנים בשבילהם. 
אנשים יושבים בקבוצות של 5-8 אנשים וכל אחד פותר את החלק שלו במבחן ואז הם מגישים ביחד.

הוא מסביר שהוא יושב ולומד 14-16 שעות ביום ללא הפסקה, פותר את כל המבחנים לדוגמא מהשנים הקודמות ואז מגיע למבחן ומגלה שהמבחנים בכלל לא על הנושאים שנלמדו, וארוכים לפעמים אפילו פי 3 מהמבחנים לדוגמא.
הוא הראה לי אפילו מבחן אחד של אותו מרצה שלפני כמה שנים רשם 3 שאלות במבחן. ובמבחן שהם  ניגשו אליו כל 3 השאלות אוחדו לשאלה אחת ובנוסף לה נוספו עוד 3 שאלות אחרות.

הבן שלי הוא לא בן אדם שקל לו עם לרמות, אבל הוא הסביר לי שהמצב הגיע לרמה בלתי אפשרית כי הוא צריך להתחרות מול קבוצות של אנשים ומול מורים פרטיים.

הוא אמר לנו שהוא הגיע לרמה שהוא לא עומד יותר בסטרסס ושהוא אפילו הלך לפסיכיאטר שנתן לו כדורי הרגע אבל לא נראה שהם עוזרים לו. 
הוא אמר לנו שהוא שוקל בשיא הרצינות לפרוש מהתואר כי הוא לא יעמוד בעוד שנה כזאת של לימודי אונליין.

כששאלנו אותו למה הוא לא עושה את המבחנים עם החברים גם כן, הוא אמר לנו שהוא ניסה אבל זה מכניס אותה לחרדה של פסילת המבחן וועדת משמעת.

כשציינתי בפניו שהוא כבר עבר את כל הדרך וכל מה שנשאר לו זה לסיים את תקופת המבחנים הזאת ועוד שנה בלבד עד קבלת התואר, הוא נכנס להסטריקה, התחיל לצעוק שאני לא מבין שום דבר ושהוא לא יכול להמשיך לעמוד בזה וזה הסתיימה השיחה.


אני באמת לא יודע מה לעשות איתו ואיך להתנהג איתו, כמובן שהדבר הראשון הוא הבריאות הנפשית שלו, אבל מצד שני זה מרגיש ממש פזיז לפרוש מהתואר, עם הבן הבכור לא הייתה לי את הבעיה הזאת ולא לא ניקלתי בזה לעולם.

האם עוד מישהו היה במצב דומה? איך הייתם ממליצים לי לנסות לעזור לבן שלי?

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

כבוגר במכללה להנדסת חשמל, וכאחד שסיים עם ממוצע לא גבוה במיוחד וכמעט עף מהאקדמיה בגלל ממוצע נמוך מאוד בשנה השניה. אני יכול רק להגיד לך ולבן שהכל בסופו מסתדר אם הוא ירצה להמשיך ללמוד. 

במקרה כזה, צריך לחשוב ראלי על ההמשך הדרך: כמה קורסים הבן נכשל ואיך הוא יכול לשפר את המצב: האם יש מועד ב' או לבקש מועד מיוחד? האם הקורס הזה חוסם קורסים הבאים? האם יש קורסי קיץ? האם יש קורס-מרתון מאגודת הסטודנטים? 

עם זאת, אני ממליץ לבן להתאחד עם מספר חברים ולרשום מכתב למחלקה על המבחנים הלא הוגנים.

 

לגבי המצב הנפשי של הילד: אני לא פסיכולוג ואני גם לא הורה. אבל אני חושב שעדיף להבהיר לבן שלא יקרה כלום אם הוא יקח פסק זמן או יפרוש, העיקר שהוא יצליח בחיים במה שהוא אוהב. 

 

עריכה אחרונה על ידי gbguy
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, Alkash כתב:

כשציינתי בפניו שהוא כבר עבר את כל הדרך וכל מה שנשאר לו זה לסיים את תקופת המבחנים הזאת ועוד שנה בלבד עד קבלת התואר, הוא נכנס להסטריקה, התחיל לצעוק שאני לא מבין שום דבר ושהוא לא יכול להמשיך לעמוד בזה וזה הסתיימה השיחה.

לא נעים להגיד, אבל הוא צודק ב-200%. אתה לא מבין שום דבר.

 

נסה להסתכל על זה מנקודת המבט שלו: מראש הוא לומד במקום פחות נחשב (כנראה משמעותית) אז הוא כבר בעמדת נחיתות מול הבן הבכור. תוסיף לזה את העובדה שאם הוא לא מצליח לעבור, זה משפיע (מנקודת מבטו, ויש בזה לא מעט אמת) על כל העתיד שלו - במקרה הרע הוא לא יוכל לעבוד במקצוע, ובמקרה הטוב הוא יצטרך לחכות שנה שנתיים ולהתאמץ פי כמה רק בשביל להגיע ליעד שלכאורה הוא כבר היה בדרך להשיג אותו. תטבל את זה בעובדה שכל זה נובע (לפחות מנקודת מבטו, אני לא מכיר את הסיטואציה אבל נשמע לי שיש בזה לא מעט אמת) מרמאות של אחרים, ותבין עד כמה התסכול שלו בשמיים, בטח אם התואר הזה זה משהו שהיה ברור לו שהוא רוצה (ויכול) לעשות עוד לפני.

 

אם אתם יכולים כלכלית לאפשר לו הפסקה של חצי שנה - שנה עד שהבלאגן הנוכחי יעבור ויחזרו למבחנים פרונטליים - זה הדבר הנכון לעשות. תוך כדי צריך גם לתמוך בו ולנסות לחזק את העובדה שלא מדובר בכישלון שלו, אלא של המערכת. יהיה לו הרבה יותר קל להתמודד עם חזרה תואר אחרי שהכלך יגמר אם הוא יאמין ביכולות שלו.

 

הדבר ה"חיובי" היחיד שאפשר לקחת מהסיפור הזה הוא ההכרה בעובדה שלא מעט אנשים הם לא לגמרי ישרים כמו סרגל, ושהמערכת לא באמת יכולה או אפילו רוצה להתמודד עם זה, אלא רק לכסת"ח את עצמה. זה כבר שיעור חשוב להמשך.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 6

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בהחלט מבין אותו.

 

לוקחים אדם ישר וערכי (בלי טיפת ציניות. מגיע לו ולכם כל הכבוד על זה שהוא לא נשבר ומנסה לרמות כמו כולם) ומנסים בכוח להביא אותו לבגוד בערכים שלו.

 

דברו איתו, בקשו אישור ממנו להתערב ודברו עם הנהלת המכללה. אם זה לא יעזור הייתי שוקל לעבור למוסד אחר כי עדיף להיות ראש לעכברים ולא זנב לשועלים. שיצא עם ציונים טובים וידע אמיתי ממכללה פחות נחשבת ולא עם ציונים בינוניים ובלי ידע ממכללה יותר נחשבת.זה לא שהבחירה היא בין הטכניון למכללת שקר כלשהו.

 

כדאי גם שאחיו הגדול שלמד תואר דומה ידבר איתו וינסה להבין אם הקושי הוא אמיתי והוא באמת רואה את התמוהה האמיתית או שבגלל שינוי מבנה הלימודים הוא נכנס ללחץ וכמה שעות עם אחיו יעזרו לו להתאפס על החומר.

 

והכי חשוב שיבין שלא יקרה כלום אם במקרה הכי גרוע לא יהיה בוגר מדמ"ח. יש הרבה אנשים מאוד מוכשרים שזה פשוט לא המקצוע שמתאים להם וזה לא עושה אותם פחות טובים.

  • רעיון טוב! 2

אולמרט צדק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהוא מחפש את "אישורך" לצאת לשנת חופש.

אתה צריך "לאשר" את זה ואפילו "להציע" את זה.

 

 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

הדבר הראשון שיש לעשות בעיניי הוא לפנות לרופא/ת המשפחה ולבקש להיפגש עם פסיכולוג/ת. לא כדי למצוא פתרונות, אלא כדי לקבל כלים להתמודדות עם התחושות שהוא חווה. פגישה אחת עם פסיכיאטר זה לשים פלסטר על בעיה עמוקה יותר. נשמע שהוא חווה מצוקה קשה והדבר הראוי הוא לטפל בה בכלים מקצועיים.

אני מסכים עם מה שנאמר לעיל ומציע שיבחן אופציה של הפסקת לימודים לשנה. אם זה לא בריא לו במתכונת הנוכחית, לא כדאי להמשיך עם זה כך. דיכאון קליני היא מחלה לכל דבר והיא משחיתה אנשים ומשפחות. אני לא מדבר על תקופה קשה וקצת "דיכי", אלא על מחלה נפשית אמתית שמתפתחת אצל אנשים גם בעקבות אירועים ותקופות כאלו. 

אפשרות נוספת עבורו היא לפנות לדקאן/לראש החוג במכתב ולתאר את הדברים כהווייתם. שישטח את טענותיו בפניהם ויבקש עזרה. כל מוסד אקדמי שמכבד את עצמו אמור לתת עזרה לסטודנט במצוקה שכזו.

 

והדבר האחרון, עבורך כהורה: אל תנסה לצייר לו אופטימיות ואל תנסה לגרום לזה להיראות כמשהו קטן. אל תחפש לו פתרונות כרגע. להפך, תגיד לו שאתה מבין שזה חרא ותהיה אתו. תן לו להסביר מה ולמה הוא מרגיש ותהיה אתו כשהוא מוציא. זה הכל. להציע ניחומים ("נשאר עוד קצת יאללה תן פוש") או לצייר את המציאות בורוד זה סימפתיה ולרוב זה לא מה שאנשים מחפשים. לתת לו לשתף אותך בתחושות שלו ופשוט להקשיב לו ולעזור לו לרדת לשורש העניין זו אמפתיה וזה מה שאנשים צריכים במצבים האלו. 

אם ירצה ויבקש עזרה, תעזור. אם לא, תפקידך רק לתמוך ולהגיד שתמשיך לתמוך אם יבקש ותעזור בכל מה שצריך אם ירצה (כלכלי, נפשי או לא יודע מה).

 

מקווה שהדברים יסתדרו.

חברים = זהב במצבים כאלו, ממליץ שיבקרו אחד את השני כמה שיותר.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפסקה מהתואר עד יעבור זעם. גם אצלנו באוניברסיטה המבחנים הפכו לקשים יותר. נשמע שאצלו על אחת כמה וכמה. סמסטר א' או ב' כבר יתקיימו מהכיתות וכך גם המבחנים אני מעריך, מכאן שהדברים יחזרו לקדמותם, מנגד הוא יאבד את חבריו שימשיכו להתקדם.
השאלה אם הוא בסופו של דבר קורע את התחת ומצליח או נכשל.
אם נכשל הרי שזה הפתרון.
אם מצליח אז זו תקופה זמנית וזה יעבור ואפשר כמובן לפנות לגורמים המתאימים לסיוע כפי שהוצע כאן. מכיר מקרים של סטודנטים שנועלים את עצמם בחדר בתקופת מבחנים וקורעים את הצורה יחד עם דכאון, נשמע לא טוב אבל זה מה שקורה.


Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

  • רעיון טוב! 1

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ בחום על סמסטר חופש.

זה יעשה לו כל כך טוב (אני גם אחרי 5 שנים של תואר בהנדסת תוכנה - 15 סמסטרים רצופים)

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחץ זו בעיה מאוד קשה, ופה נראה שמצטרפת לזה תחושה של חוסר הוגנות, שאני יכול מאוד להזדהות איתה.

הייתי מציע לו גם לפתוח את הנושא מול הנהלת המכללה. לא בטוח שזה יעזור, אבל אולי כן שווה לעשות קצת רעש. 

 

עריכה: זה כמובן לא במקום או לא סותר את ההמלצה של ניקו שאני מתחבר אליה לנסות לקבל עזרה מקצועית. 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, Night Driver כתב:

אני בהחלט מבין אותו.

 

לוקחים אדם ישר וערכי (בלי טיפת ציניות. מגיע לו ולכם כל הכבוד על זה שהוא לא נשבר ומנסה לרמות כמו כולם) ומנסים בכוח להביא אותו לבגוד בערכים שלו.

 

דברו איתו, בקשו אישור ממנו להתערב ודברו עם הנהלת המכללה. אם זה לא יעזור הייתי שוקל לעבור למוסד אחר כי עדיף להיות ראש לעכברים ולא זנב לשועלים. שיצא עם ציונים טובים וידע אמיתי ממכללה פחות נחשבת ולא עם ציונים בינוניים ובלי ידע ממכללה יותר נחשבת.זה לא שהבחירה היא בין הטכניון למכללת שקר כלשהו.

 

כדאי גם שאחיו הגדול שלמד תואר דומה ידבר איתו וינסה להבין אם הקושי הוא אמיתי והוא באמת רואה את התמוהה האמיתית או שבגלל שינוי מבנה הלימודים הוא נכנס ללחץ וכמה שעות עם אחיו יעזרו לו להתאפס על החומר.

 

והכי חשוב שיבין שלא יקרה כלום אם במקרה הכי גרוע לא יהיה בוגר מדמ"ח. יש הרבה אנשים מאוד מוכשרים שזה פשוט לא המקצוע שמתאים להם וזה לא עושה אותם פחות טובים.

לצערי הוא בחר ללמוד במכללה נוראית, אין שם עם מי לדבר והיחס לסטודנטים הוא מזלזל ומשפיל. הוא פנה פעם אחת לראש החוג שלו בנוגע לעניין שהמתרגל שלהם לא הגיע לתרגולים במשך חודש והוא קיבל תשובה של "לא נורא יש הכל בגווגל".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שההמלצות כאן לעשות הפסקת לימודים לסמסטר או שניים יעזרו.

אני נוטה לשער שעוד כשנה יש סיכוי טוב שיחזרו ללמד כרגיל ואז הבן שלך יוכל לחזור לשגרה, לגשת למבחנים בצורה הוגנת וכו'.

אופציה שניה זה לבדוק אפיקי מעבר למוסדות אחרים.

 

אגב, לי ההתנהלות של שאר הסטודנטים שמרמים נשמעת מגוחכת (ואני לא מדבר על הנושא של הוגנות ויושר אקדמי וכו', זה בכלל בושה לסטודנטים האלו), לשכור אשכרה אנשי מקצוע? ומה יקרה כשאותו סטודנט יצטרך לדעת מה שהוא למד (ובכל זאת יש דברים שצריך), יתחיל לגמגם? יילך לראיון עבודה ביחד עם חברים שלו?

 

אני כבר לא סטודנט, אבל כן רואה מה קורה במוסד שלמדתי בו. בדרך כלל חדו"א 2 נלמד בשנה א' בסמסטר ב', הממוצע באיזור ה-60. השנה המבחן היה בזום והממוצע היה 66 (!). אשכרה רוצים לתת להם פקטור שלילי. אז התנהלות הזויה זה לא רק במכללה שהבן שלך לומד בה, אלא גם באוניברסיטה שנמנית בין המובילות בתעשייה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Alkash כתב:

לצערי הוא בחר ללמוד במכללה נוראית, אין שם עם מי לדבר והיחס לסטודנטים הוא מזלזל ומשפיל. הוא פנה פעם אחת לראש החוג שלו בנוגע לעניין שהמתרגל שלהם לא הגיע לתרגולים במשך חודש והוא קיבל תשובה של "לא נורא יש הכל בגווגל".

מה האופציות למעבר?

  • אהבתי 1

אולמרט צדק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, dorsht כתב:

לשכור אשכרה אנשי מקצוע? ומה יקרה כשאותו סטודנט יצטרך לדעת מה שהוא למד (ובכל זאת יש דברים שצריך), יתחיל לגמגם?

לא חושבים רחוק. וכן, יגמגם.

 

האם בטוחים שהמבחנים בשנה הבאה יהיו בזום ולא פיזיים?

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...