Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התמוטטות חברות הליסינג. אסון, או ששון?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 1384 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עוד ועוד כתבות מתפרסמות על הקשיים שנקלעו אליהם חברות הליסינג בגלל משבר הקורונה שגרם לחברות במשק להוציא עובדים לחל"ת ולעכב קבלת רכבים חדשים.

כתוצאה מכך חברות הליסינג הממונפות נתקעו עם מלאי גדול של רכבים והיבואנים מצאו את עצמם בלי הלקוחות המועדפים עליהם.

מה שגרם לכמה החלטות שנויות במחלוקת, כמו מתן אפשרות ליבואני רכב לקבל בחזרה רכבים שכבר נמסרו לחברות הליסינג ולמחוק את הרישום שלהם, כך שהם יחשבו לרכבים יד ראשונה והחלטות מקוממות שבהן מותר ליבואן לשווק רכב שעמד במשך כשנה וחצי בשמש בנמל כרכב חדש בגלל מלאי שהצטבר, החלטה שהתקבלה עוד לפני משבר הקורונה, אבל מאז בלחץ היבואנים הוארכו ההקלות בשל הקורונה.

 

אני שואל האם זה בהכרח רע שחברות הליסינג יעלמו?

לדעתי לא מכמה סיבות.

1) רוב האזרחים לא עובדים במקום עבודה שמאפשר להם לקחת רכבים בליסינג בתנאים מועדפים, כן יש ליסינג פרטי, אבל זה ממש לא אותו הדבר.

 

2) חברות הליסינג בונות על כך שהן רוכשות את הרכבים במחיר נמוך מהמחיר הרשמי משתי סיבות עיקריות:

א) כדי להעלות את שווי הנכסים שלהן (הרכבים), מה שמאפשר להן להמשיך לקבל הלוואות בקלות.

ב) להעלות את התגמול ממכירת רכבים ביד שניה.

 

3) יבואני הרכב מנפחים את מחירי הרכב החדש ללקוחות פרטיים, כדי שהם יוכלו לתת הנחה על מחיר המחירון לחברות הליסינג. מה שגורם לאזרחים פרטיים לשלם יותר.

 

4) ניפוח של מחירי היד השניה שנגזרים ממחיר המחירון ומסימביוזה מפוקפקת בין חברות הליסינג וכותבי מחירוני הרכב.

 

5) הסכמה בשתיקה למחירי דלק גבוהים, רוב נהגי הליסינג לא משלמים על דלק ולכן לא איכפת להם מה מחירו.

 

6) תרבות נהיגה אגרסיבית.

לנהגי הליסינג יצא שם של נהגים אלימים שנוהגים בצורה פראית עם האצות מהירות, תוך כדי צפירות, הבהובים בלתי פוסקים באורות וחיתוכים של נהגים אחרים בכביש, מכיוון שלא איכפת להם מצריכת הדלק וגם לא ממצב הרכב לאחר שהם מוסרים אותו.

 

לדעתי בשל כל הסיבות שרשמתי למעלה, התמוטטות של חברות הליסינג ומעבר של המעסיקים למתן תגמול כספי ישיר במשכורת על אחזקת רכב, במקום חלוקה של רכבים בליסינג, תהיה צעד מבורך לשוק רכב בריא יותר שמתנהג בצורה יותר טבעית ושיוויונית.

 

https://www.themarker.com/career/.premium-1.8970052?v=487FEE139FDAAA27B6EC02E63D7F53B8

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 27 דקות, bobi כתב:

 

1) רוב האזרחים לא עובדים במקום עבודה שמאפשר להם לקחת רכבים בליסינג בתנאים מועדפים, כן יש ליסינג פרטי, אבל זה ממש לא אותו הדבר.

לפי ההגיון הזה, גם כדאי להפסיק את ייבוא רכבי היוקרה כי רוב האזרחים לא יכולים להרשות לעצמם רכב יוקרה.

 

לפני 30 דקות, bobi כתב:

 

 

6) תרבות נהיגה אגרסיבית.

לנהגי הליסינג יצא שם של נהגים אלימים שנוהגים בצורה פראית עם האצות מהירות, תוך כדי צפירות, הבהובים בלתי פוסקים באורות וחיתוכים של נהגים אחרים בכביש, מכיוון שלא איכפת להם מצריכת הדלק וגם לא ממצב הרכב לאחר שהם מוסרים אותו.

אם כך כדאי דגם להימנע מייבוא רכבים בצבע שחור או מאפיינים אחרים ברכב שזכו לסטיגמה לא אוהדת...

כמי שנוהג כמעט 20 שנה ברכב ליסינג מהעבודה עם 0 עברות תנועה ועם 40,000 ק"מ לשנה בממוצע - אני לא יודע מאיפה אתה מניח כאלה הנחות. ברוב רכבי הליסינג יש מדבקת "איך אני נוהג" (מטופשת) אך בכל אופן הם מבוקרים יותר מנהג רגיל.

 

אני לא יודע מה גורם לך לקנא במי שמקבל רכב מהעבודה ("הטבה" שמשלמים עליה אלפי שקלים בחודש). 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה היא משחק מלוכלך של חברות הליסינג לצורך ניפוח של מחירי הרכבים ללקוחות פרטיים. גם רכבים חדשים וגם יד שניה. כך שבגלל שכבה דקה של נהגי ליסינג שאר העם סובל.

כתבתי שהדרך הבריאה ביותר לדעתי היא מתן של החזר הוצאות גבוה על רכב בתלוש המשכורת וקנייה פרטית של רכבים.

לא יודע מה הקשר לרכבי יוקרה, אין קשר בין זה למה שכתבתי, למי שיש כסף שיקנה מה שירצה בשוק החופשי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו כמה שנאה וקנאה כלפי האחר, ממש חסר לך לשלם שווי שימוש פסיכי כל חודש מהשכר שלך על רכב חברה אהה?(אתה מדבר כאילו שכבת נהגי הליסינג חטפה לך את האוטו במו ידה).

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 7

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסעיף האחרון שכתבת נכון לגבי רוב הנהגים, דווקא נהגי ליסינג משתדלים לשמור על השם שלהם כי הם מייצגים את החברה שהם עובדים בה. 

 

אני לא חושב שמדובר ב"התמוטטות של חברות הליסינג", אולי רק הצטמצמות קטנה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה של ירידה בכמות רכבי הליסינג היא בעיה קטנה ופשוטה לפתרון, צמצום פעילות החברה, מה גם שלחברות יש חוזים עם הלקוחות שמספקים פיצוי על חזרה מוקדמת, הבעיה של היתקעות עם מלאי יד 2 גדול ללא קונה כשהמלאי הזה הוא הבטוחה לאג"ח החברה, וירידה שלו תגרור מחיקות, היא הבעיה הקשה שתוכל לערער יציבות החברות והגורמים המלווים.

בינתיים, לפי מחירי הרכבים המוצעים למכר בחברות הגדולות, אין דרמה גדולה, נראה איך זה ימשיך.

לפני 7 דקות, shugiflex כתב:

כל עוד מערכת המס בישראל מנציחה את העיוות של רכב מהמעסיק יש תוחלת לחברות הליסינג.

לא נשאר עיוות, אם כבר, העיוות הוא לרעת מחזיקי רכב חברה, כשרכבי עבודה כמו טנדרונים וטנדרים קטנים חייבים שווי שימוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהנסיון שלי כעובד בחברת הייטק שבה הרבה אנשים לוקחים את הליסינג, יש פחות שמירה על הרכב ממי שהוא בבעלותו. אולי לזה התכוונת בסעיף 6.

זאת אומרת שיש יותר סיכוי לראות אותם מאיצים או עוברים על בורות ובמפרים במהירות, לא יודע בהכרח אם יסכנו נהגים אחרים בנהיגה פראית ובחיתוכים אבל ללא ספק יסעו יותר אז יותר סיכוי לראות אותם על הכביש ואם נתקלת בעבריין כזה ייתכן שהסיכוי שהוא נוהג ברכב ליסינג לא קטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק רכב בליסינג תפעולי, ולהגיד שזה כזה להיט, זה לא.

 

אתה משלם מחיר גבוה, שלעיתים בא על חשבון הפרשות מעסיק לפנסיה, ומסתובב עם רכב שיש עליו מדבקת חברה וטלפון לדיווח (ויש מספיק חסרי חיים שמתקשרים לשם), כאשר לעבירות שביצעת עם רכב ליסינג (שהוא מבחינת המעסיק רכב חברה לכל דבר) עלולות להיות השלכות על המשך ההעסקה שלך.

 

אה, ויש קנס אם אתה רוצה לצאת מוקדם מהחוזה.

 

זה יכול להיות משתלם למי שנוסע הרבה, אבל לא שווה בעליל למי שגר יחסית קרוב לעבודה (נסועה של פחות מ20 אק"מ בשנה).

 

לקחתי ליסינג לפני שנתיים, כשגרתי בחדרה ועבדתי בכפר סבא. אחר כך עברתי דירה קרוב לעבודה והחסרונות גוברים על היתרונות.

 

עוד כשנה אני מסיים חוזה, ולא ממשיך, קורונה או לא.

 

מה שכן, המצב של חברות הליסינג יכול כן לבוא לטובתי, כי אני מתכוון לקנות את הרכב ליסינג שלי (איוניק 2018), שזה עלול להתבטא בצורת הנחה.

 

אם יקרה מצב ואוויס יקרסו ויפסיקו לי את החוזה, בכלל טוב, ככה אני מפסיק את החוזה מוקדם בלי קנס.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במשך שנים רבות היה לי רכב ליסינג מהחברה. נכון שלא היה אכפת לי מצריכת הדלק, אבל כן שמרתי על הרכב (כי זה הרכב שמשרת אותי  ואת משפחתי) ונסעתי בזהירות (כי אלה החיים שלי).
עם השנים הכדאיות הכלכלית של הליסינג הלכה וירדה. ב-2014 אאל"ט ויתרתי על הליסינג. לפני כשנתיים בדקתי שוב ומצאתי שמבחינתי רכב ליסינג מהעבודה יעלה לי כ-1,500- 1,000  ש"ח בחודש יותר מקניית מכונית משומשת בת שלוש שנים.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנקל שלי

בזכות הליסינג יש הרבה מכוניות חדשות ובטוחות יותר.

יבואנים מונופוליסטים מרשים לעצמם להחליט עבור הלקוח מה יקבל ומה לא. אין תחרות אמיתית (על הלקוח הפרטי)

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, bobi כתב:

מתן תגמול כספי לעובדים על אחזקת רכב ומעבר של אותם עובדים לרכישה בצורה פרטית של רכבים, לדעתי תיצור שוק רכב בריא יותר.

 

ברור הרי זה כל כך הגיוני שלמשל טכנאים של הוט ייסעו מלקוח ללקוח ברכב הפרטי שלהם 🙄

סתם כדוגמה אחת, אני יכול למצוא עוד אלפי כאלה.

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר בין רכב שמשמש לעבודה לרכב ליסינג שמהווה הטבה במסגרת התגמול הכספי של העובד.

על רכבים ייעודיים למטרות עבודה, העובד לא משלם מס.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1384 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...