Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם לדעתכם רכב כיום זה מותרות בישראל?


FuriousLift
שימו לב! השרשור הזה בן 1893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למרות ההתעלמות, אלה עדיין עלויות של הרכב, ואם אינך יודע את מהי ירידת הערך אתה יכול לאמוד אותה מתוך המחירונים. גם הדלק הוא הוצאה, ואם הנסועה גבוהה גם השחיקה, ובהתאם לכך הטיפולים וירידת הערךף יותר גדולים. כמובן שבתחשיב צריך לקזז את החלופות.

 

וכסף מזומן או בצ'ק או בהלואה - חד הם. בסופו של דבר מגיע מאותו כיס.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לגבי דלק,מסכים-אבל העלות משתנה.

ירידת ערך?זה כסף שאני לא משלם כל חודש.

יש לפחות 3 דרכים שונות להעריך אותה וכל דרך תיתן תוצאות שונות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בדיוק הטעות שלך: כדי להחליף רכב אחת למספר שנים עליך לחסוך באופן סדיר, והסכום שעליך לחסוך - ואשר ייצא מחשבונך עם ביצוע ההחלפה - הוא ירידת הערך שעליך להכניס לחישוב.

 

אני מבין את מקור הטעות - מדובר בהוצאה שלא נראית בדוח החודשי של הבנק. ועדיין היא חיה וקיימת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם מחר נהג שהיה בטלפון ייכנס בי ברמזור והירידת ערך המסחרית תהיה גדולה ב20% מהצפוי.

 

ירידת ערך זה המון ניחושים.

ואם אני מחליף רכב כל 15 שנה או שאני קונה אותו מפיצויים שאני מקבל כאשר אני מחליף עבודה או שהרכב הבא שלי יהיה רכב ליסינג בגלל תפקיד חדש

 

אין פה טעות,אתה בוחר להסתכל על הסכום הזה כסכום חודשי ואני לא.

יותר נוח לך? מקובל עלי,אני לא מסכים עם הגישה הזו.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלפרין, אני חושש שהטעות נובעת מגילך הצעיר, שמקשה לבחון דברים בטווח הארוך.

 

אתה לא יכול לחזות שום דבר באופן מדוייק. אבל להתעלם מהעלות, גם אם האומדן שלך שגוי ב-20%, זו טעות של 100%. הרכב מאבד מערכו כמה מאות (ולחדש - אלפי) שקלים בחודש, ואת אלה תצטרך לחסוך על מנת להחליפו.

 

גם אתה מסתכל על הסכום הזה פעם ב-5 שנים, בסופו של דבר אתה חוסך אותו ממשכורת למשכורת, ולכן צריך לחשבו בתחשיב החודשי (או השנתי, או כל תקופה אחרת שתבחר).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר לגיל.

קניתי רכב ואני משתמש בו.

נניח ואני חוסך סכום כלשהו כל חודש מהמשכורת שלי.

הסכום הזה קיים,או שאני אמשיך לחסוך ואקנה איתו בית או אשדרג את הרכב או שיתחשק לי לקחת שנה חופש ולעשות טיול מסביב לעולם ב80 אלף שקל.

 

לא חוסך לרכב ספציפית,ולא מחשיב עלויות שדרוג עתידיות בתחשיב החודשי מהסיבה הפשוטה שהוא לא קיים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואללה, אתה קשה :-D.

 

נקודת המוצא שלי היא שהכסף יילך לרכב, שכן רכב חי X שנים ואז מתחיל לקרטע או לא להתאים לצרכים או סתם להעלות לך את הסעיף. ואז אתה צריך להחליפו באחר. ואז אותו חסכון יהפוך לפח, מנוע וגלגלים. לא משנה אם אחרי 3 שנים או 13 שנים. שים לב שאני אפילו לא כותב שדרוג - אלא לחזור למשהו מקביל לזה שרכשת לפני יום או 5 שנים. תמכור i30 - תרצה איזו משפחתית קטנה אחרת יותר צעירה - יהיה עליך להוסיף סכום מסויים. זה חלק מעלות החזקת הרכב.

 

המקרה היחיד שבו התחשיב הזה אינו נכון הוא המצב שבו אתה מתכוון לוותר על רכב בעוד מספר שנים. אבל הסבירות לכך נמוכה.

 

ועוד הערה: אם אתה חוסך כל חודש משכורתך - אתה כבר במצב מצויין. חושב על העתיד. אתה גם לא צריך "לצבוע" את החסכון למטרהב מסויימת. אבל גם אם אתה מתככן את הטיול לאנטארקטיקה, ולא מתכוון להשאר באמונסדן-סקוט כמה שנים, אתה יודע שכאשר תחזור תזקק לרכב חדש. ולכן לא תוציא את כל כספך על המסע המטורף\חלומי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום, מי שנוסע בתחבורה ציבורית זה רק מי שאין לו ברירה אחרת.

תתפלא. 4-5 ימים בשבוע הרכב שלי יושב בחניה בזמן שאני נוסע בתחב"צ.

בריח מסריח כמעט ולא יוצא לי להיתקל, זה באמת מאוד נדיר.

רעש של ילדים זה למי שנוסע ב07:30 בבוקר באוטובוס עירוני.

אני מאוד נהנה מהתחב"צ ובאזור שלי היא ממש בסדר.

 

יחד עם זאת, אני לא חושב שרכב זה מותרות.

אני חושב שרכב בתקציב סולידי הוא חובה כיום.

התחב"צ שלנו לא מספקת בלשון המעטה. באזור שלי היא אחלה (לא מצוינת, פשוט אחלה). באזורים אחרים, פחות.

הייתה פה הזנחה פושעת הרבה שנים, עכשיו מנסים לתקן. נקווה שיצא מזה משהו.

זה לא שונה מהרבה מערכות אחרות (הבריאות הציבורית למשל). רק ששם עוד לא קם מישהו שרוצה לתקן אותה, כי לאנשים לא ממש אכפת עד שהם מגיעים לשם (ואז כבר מאוחר מדי), אבל בפקקים כולנו יושבים, אז יש רצון לשנות. בכל מקרה, אני חושב שרכב הוא לא מותרות.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוסע באוטובוסים גם 3-4 פעמים בשבוע בכיף. לפעמים יותר, לפעמים פחות.

אין עם זה שום בעיה, כל עוד גרים בשכונות שיש בהן תנועה של תחבצ וצריכים להגיע למקומות קרובים יחסית. אבל לא הייתי מעלה על דעתי היום לנסוע באוטובוס לירושלים, לדוגמא.

רעש? כן, אבל זו הסביבה והחברה.

צפיפות? גם במקומות עם התחבצ הכי מהוללת בעולם (כמו טוקיו) יש צפיפות קיצונית בחלק מהקווים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם גם אני לא החשבתי ירידת ערך, אמרתי שזה אוטו שאני לא מוכר ונשאר איתו עד שימות, ואז כשקיבלתי את הכסף מהביטוח על גניבת אוטו, קיבלתי את הירידת הערך בכאפה מצלצלת באזור 20-25K שקל תוך שנתיים. אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה, גניבה, תאונה, טוטאל אוס או מצב שאתה לא רוצה ונאלץ למכור את האוטו כי:

קיבלת רכב מהעבודה / אתה צריך כסף למשכנתא / קרוב משפחה חס וחלילה נקלה למצב רפואי קשה ויקר / כל מצב לא צפוי שכרגע אתה לא יכול לעלות על הדעת.

 

 

וחזרה לנושא, תלונות על ריח? הצחקתם אותי, לא זוכר מתי פעם אחרונה ישבתי ליד מישהו/משהו מסריח שעורר בי מחשבות שליליות, ובטח ובטח מקרה נדיר כזה זאת לא סיבה להמנע מתחבורה ציבורית.

 

צפיפות עם אנשים יש מספיק גם בפקקים, רק שם זה יותר חמור ומשמעותי בגלל המלחמות על לחתוך אנשים, לעקוף תורים לפניות, נסיעה בשוליים ועוד שלל דברים מסוכנים ומעצבנים.

יותר מזה, לא רואה שום דבר רע בלנסוע עם עוד אנשים לא מוכרים ברכבת, אלא דווקא ההפך. יצא לי לא מעט פעמים לפגוש אנשים שלא ראיתי שנים, שבדרך אחרת כנראה ולא הייתי פוגש יותר לעולם, ואם נופלת הזדמנות להכיר מישהי תוך כדי נסיעה, אז בכלל נהדר.

 

מה שאותי מעצבן זאת הגישה שכל אחד תקוע רק בתחת של עצמו.

לא פעם אני מקבל התעלמות מוחלטת כאילו עוד רגע אומרים לי "מה אתה מדבר אלי בכלל" כשאני אומר שלום/בוקר טוב לנהג אוטובוס, קופאית, פקיד בביקורת דרכונים וכל בן אדם אחר בארץ, כאשר בכל מקום אחר בעולם שיצא לי לטייל עד עכשיו, זה לא קרה לי לעולם.

עריכה אחרונה על ידי serg90
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעית לא, זה פשוט הכרחי.

לי למשל אין אופציה להסתדר בלי ברכב (להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית למשל עולה כפול מדלק ולוקח כ 3 שעות).

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע עד כמה עניין השיתופיות אי פעם יתפוס פה... שילוב מנצח של תגמול בקנטים, בטלני רשות המיסים עם זכוכיות מגדלת ומנטליות ישראלית שלא תהיה מוכנה לעשות סיבוב של עוד 20 דקות בשביל שקל ועשרים.
עניין השיתופיות לא יכול לעבוד כל עוד הרגולטור לא יאפשר זאת מבחינה ביטוחית. כיום אם אני רוצה לבצע נסיעה שיתופית או שאני עושה זאת בחינם (ואז למה שאני אעשה סיבוב נוסף על חשבוני לאסוף / לפזר את הנוסע). או שאני עבריין בזה שאני גובה על השתתפות בהוצאות. ובמקרה תאונה כנראה שאעמוד בפני שוקת שבורה.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ירידת ערך על הרכב, היא מתרחשת בכל מקרה ללא קשר לדרך התשלום וללא קשר אם תחסוך לרכב שיחליף את הרכב הנוכחי או שתחליט לוותר על הרכב שרכשת למכור אותו ולא לקנות רכב אחר, ללא קשר אם יקרה אירוע טוטאלוס דווקא וללא קשר אם תמכור את הרכב או תישאר איתו עד שיתפגר. לא מחוייב שיתרחש אירוע כדי שירידת ערך תתרחש.

 

שילמת כסף לרכוש רכב, הכסף הזה עכשיו לא אצלך הוא אצל המוכר, איבדת את כולו, בשלב זה.

 

השאלה שנשארה פתוחה היא כמה פחות כסף ממה ששילמת יחזור אליך אם בכלל.

 

אם תחזיק את הרכב עד שיתפגר לא יחזור אליך דבר (אולי סכום קטן במכירה לחלפים או לגריטה), אם תמכור לפני כן או שהרכב יילך לפני כן טוטלאוס והיה לך ביטוח, תקבל מחיר מבוסס על מחיר המחירון שיהיה בוודאות נמוך יותר מהמחיר ששילמת על הרכב (למעט רכב אספנות אולי).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין השיתופיות לא יכול לעבוד כל עוד הרגולטור לא יאפשר זאת מבחינה ביטוחית. כיום אם אני רוצה לבצע נסיעה שיתופית או שאני עושה זאת בחינם (ואז למה שאני אעשה סיבוב נוסף על חשבוני לאסוף / לפזר את הנוסע). או שאני עבריין בזה שאני גובה על השתתפות בהוצאות. ובמקרה תאונה כנראה שאעמוד בפני שוקת שבורה.

תשלום סימלי (ולא משכורת והוצאות על הזמן שלך) בנסיעות שאתה גם ככה עושה, לא מהוות בעיה משפטית וביטוחית.

סטודנטים נוהגים כך כבר שנים רבות, ואני מאמין גם ששותפים לעבודה.

פשוט בארץ אין שום פלטפורמה גלובלית יותר שעונה על הצורך הזה, המוביט והוויז עושים את זה בצורה מאוד מאוד עקומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...