Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היברידי חסכוני משמעותית מדיזל, גם בבינעירוני וגם בעירוני


green
שימו לב! השרשור הזה בן 1958 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מוניות יש, אפילו לא מעט. הסיבה שהן לא נפוצות היא בגלל שיש אפלייה באחריות לרעתם.

 

 

לפי מה שאני רואה, אחוז מוניות היברידיות נמוך מאוד, לדעתי לא יותר מ 1%-2% מכלל המוניות.

 

איך הן מופלות לרעה באחריות?

 

מוניות דיזל פיז'ו רנו וסקודה מקבלות משהו מעבר לשנתניים אחריות סטנדרטית?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

לכן אני לא יודע איך ב 3008 הגיעו ל 1 ל 12.5, זה נראה לי לא סביר.

מהסיבה הפשוטה שהכתבה משרתת גורמים ומגמה מסוימת.

אאוריס היברידית שיש לאישה עושה 1 ל16~,

לחבר ג'אז היברידית שאחרי התקנה של מערכת סאונד, מגבר וסאב, ירדה הצריכה ב15-20 אחוז, עוד יתרון לדיזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני רואה, אחוז מוניות היברידיות נמוך מאוד, לדעתי לא יותר מ 1%-2% מכלל המוניות.

 

איך הן מופלות לרעה באחריות?

 

מוניות דיזל פיז'ו רנו וסקודה מקבלות משהו מעבר לשנתניים אחריות סטנדרטית?

מוזמן לקרוא כאן:

https://www.toyota.co.il/service-and-accessories/service-and-maintenance/hybrid-service

 

בעוד רכב פרטי אינו מוגבל בכמות חידושי האחריות (כל חידוש תקף לשנה או 15 אלף ק"מ) כל עוד הרכב לא הגיע ל-12 שנים מעלייתו לכביש, מונית מוגבלת ל-8 חידושים. כלומר מרגע שמסתיימת תקופת אחריות היצרן, האחריות המורחבת מוגבלת ל-120 אלף ק"מ. יש נהגי מוניות שעושים ק"מ כזה בשנה שנתיים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מחזק את הטענה שהעלו כמה חברים פה.

בלי אחריות מחיר החלפת הסוללה גבוה ואם לוקחם בחשבון החלפת סוללה אחרי 150 או 200 אלף ק"מ זה משנה את החישוב לגמרי.

 

 

הרי במוניות דיזל אחרי שנתיים אין שום אחריות ואין אפשרות להאריך אותה ועדיין קונים אותן.

 

ושאלה שניה, למה כשמדברים על מוניות היברידיות אוטומטית חושבים טויוטה?

 

איוניק או נירו או סונטה לא יכולות להיות מוניות? האם בדגמים האלו יש אחריות מורחבת על הסוללה עם אפשרות הארכה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הרעיון של מכונית בנזין היברידית הוא להוריד את זיהום האוויר במרכז העיר.

יש הרבה יותר חלקים שיכולים להתקלקל שזה אומר עלות יותר גבוה לזמן ארוך.

אם אתם לא עוקבים אחרי מה שקורה עם פולקסווגן בשנים האחרונות אז מכוניות דיזל מאוד מזהמות.

מוניות דיזל גם מזהמות יותר וגם הטורבו מתקלקל להם בלי הפסקה, תשאלו כל נהג מונית כמה פעמים הוא החליף את הטורבו.

 

הכי זול ואמין לזמן ארוך זה V8 אמריקאי גדול וטוב.

תראו כמה מכוניות אמריקאיות ישנות עדיין על הכביש, מכוניות היברידיות בנות 10 כבר לא שוות כלום

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא נוסע במוניות ומדבר עם נהגים . לא יצא לי נהג שהלך לו הטורבו. אולי מזל שלי. כן מחליפים הרבה את הגיר ודברים מעצבנים אחרים כולל אחד שנסדק לו מנוע. אני לא רואה נהג מונית עירוני יקח מנוע V8 . אמין ככל שיהיה, ההוצאות על דלק יהיו כבדות מדי. דווקא למנוע קטן מוגדש יש סיכוי לחסוך בדלק.

זיהום אויר לא באמת מעניין את נהגי המוניות (או את המדינה)

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על היברידי מול דיזל - אז להשוות את אותו הדגם (אם קיים גם וגם), אחרת ההשוואה לא שווה הרבה.

בדיזל קיים הסיכון שהטורבו או משאבת ההזרקה, שהם חלקים יקרים, יתפגרו. אבל זה לא מחייב, ואלה יכולים להחזיק מאות אלפי ק"מ.

ברכב היברידי הסיכון בעיקר בסוללה, וגם פה יש פונקציה של מחיר ואורך חיים.

 

אייל, טורבו מתקלקל בלי הפסקה זה משפט מבוסס על כמה נהגי מוניות ששאלת? 100?

היתה לי מרצדס אחרי מונית, ולאבא שלי היו 2, כולן עם מעל ל-400 אלף ק"מ וטורבו מקורי תקין ועובד. יודע למי הולך הטורבו? לנהגי מוניות שעובדים בעיקר בעיר, מניעים ומדוממים מנוע עשרות פעם ביום בלי להמתין חצי דקה. עם קצת מודעות ואכפתיות הטורבואים שלהם היו שורדים עוד הרבה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שחלק מהעניין עם המוניות הוא מס הקניה. רכב שנקנה לשמש כמונית פטור ממס קניה, נכון? מלכתחילה, מס הקניה על רכב היברידי הוא נמוך משמעותית מאשר רכב דיזל. כלקוחות פרטיים המחיר נראה לנו דומה, אבל כבעל מונית ההבדל במחיר הרכב משמעותי מאוד לכיוון רכב הדיזל בזכות הפטור ממס. אולי זאת הסיבה שלא רואים כל כך הרבה מוניות היברידיות. מצאתי גם את הכתבה הזו מ-2017 על צעדים לעודד קניה של מוניות היברידיות:

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3714061,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לנערי האוצר : לא ראיתי שזה עודד מוניות היברידיות.נדיר למצוא כאלו.

אם רצו לעודד היו צריכים לתת למשל פטור מתשלום אגרת רישוי שנתית או מס שלילי וכו.

עניין המיסוי פה הוא שולי. מצד אחד מנוע בנזין זול ממנוע דיזל . מצד שני הוספת מנוע חשמלי קטן מייקרת את הרכב. בסיכום היו צריכים לעלות אותו דבר ( לפני מס) .

מס ירוק אינו מעניין כי ממילא דיזל חדש נותן ציון ירוק כמו בנזין.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוניות היברידיות בנות 10 כבר לא שוות כלום
פריוס בת 10 לא שווה כלום? מענין, מאיפה המידע הזה.

 

רכב בן 10 זה באופן כללי רכב ישן ושחוק. רוב רכבים בגיל הזה כבר עולים מאט מאוד במחירון. דווקא פריוס יחסית לגיל מחזיקה עדיין פרמיה במחיר לאומת רכב מקביל לא היברידי.

 

אז מה אתה מציע למעשה? לנהוג על V8 אמריקאי ישן? אני בעד. רק שזה יעלה כמו פריוס חדשה רק בדלק עבור 5 שנים נסיעה 30Kק"מ בשנה.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שנוסע על אמריקאית ישנה (רק V6) אבל עם מערכת גז (85% נסועה מחוץ לעיר כיום, בערך 1/20 ביחס למחיר בנזין). תמיד תהיתי אם יש איפשהו רכב היברידי עם מערכת גז. נראה לי זה יכול להגיע ל 1/50 ביחס למחיר בנזין רגיל.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מחזק את הטענה שהעלו כמה חברים פה.

בלי אחריות מחיר החלפת הסוללה גבוה ואם לוקחם בחשבון החלפת סוללה אחרי 150 או 200 אלף ק"מ זה משנה את החישוב לגמרי.

 

 

הרי במוניות דיזל אחרי שנתיים אין שום אחריות ואין אפשרות להאריך אותה ועדיין קונים אותן.

 

ושאלה שניה, למה כשמדברים על מוניות היברידיות אוטומטית חושבים טויוטה?

 

איוניק או נירו או סונטה לא יכולות להיות מוניות? האם בדגמים האלו יש אחריות מורחבת על הסוללה עם אפשרות הארכה?

 

זה שרכב היברידי לא מתאים כרכב עבודה זה לא אומר שהוא לא רכב טוב. במשאיות אין גיר אוטומטי (לרוב), זה אומר שגיר אוטומטי לא טוב בכלל (גם עבור רכבים פרטיים) בהשוואה לגיר ידני?

אתם אלה שהכנסתם למשוואה את נושא רכבי העבודה, כאשר הדיון פה התחיל בכלל על רכבים פרטיים.

כפי שנאמר פה למעלה, כל יבואן בוחר האם לשווק את דגמיו כמונית או לא. יונדאי כנראה בחרו שלא לשווק למוניות ולכן לא ניתן לבדוק את זה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שנוסע על אמריקאית ישנה (רק V6) אבל עם מערכת גז (85% נסועה מחוץ לעיר כיום, בערך 1/20 ביחס למחיר בנזין). תמיד תהיתי אם יש איפשהו רכב היברידי עם מערכת גז. נראה לי זה יכול להגיע ל 1/50 ביחס למחיר בנזין רגיל.

רנו זואי צורכת 8.1 ש"ח ל-100 קילומטר (ממשי, יש כאן משתמש שהוא בעל הרכב ופרסם את הנתון הזה).

רכב בנזין ממוצע (שלפי דעתי הממוצע הוא 1:14), יצרוך 42.2 ש"ח ל-100 קילומטר (לפי חישוב של מחיר 5.9 ש"ח לליטר). כלומר הרכב חסכוני לפחות פי 5 מרכב בנזין סטנדרטי.

בנוסף, אחת הבעיות של רכבים היברידים/PHEV היא שיש 2 מערכות הנעה שמיקרת את הרכב. אמנם הטכנולוגיה של מנועים חשמלים קטנים וחזקים הם בחיתוליה, ולכן המחיר בהתאם. רק עם הזמן המחיר ירד, ואני מאמין שאנשים ירכשו רכבים חשמלים בגלל החסכון בין רכב בעל מנוע בעירה לבין מנוע חשמלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניו יורק המוניות הופכות להיברידיות.

ביפן כל המוניות החדשות הן טויוטה היברידית שמזכירה מונית לונדונית (מונית מגניבה אגב, דגם שתוכנן עבור טוקיו 2020).

 

זה הכל עניין של תקנות. תרצה המדינה, תקבע (בצדק) שמוניות צ"ל היברידיות עם נתוני זיהום מוגבלים כי המוניות מסתובבות בעיר. מזה צריכים לגזור את המודל הכלכלי.

כולם מסכימים, גם חובבי הדיזל הגדולים, שיש יותר הגיון במונית היברידית מאשר דיזל.

 

 

אני בספק מאוד גדול שרכב היברידי יזהם פחות מהרכב שלי (קקטוס סולר, כולל מסנן חלקיקים והזרקת אוראה) בנסועה שלי (עליות מרובות בצפון, לפחות 85 ק"מ ליום, לפחות 20 ק"מ לליטר, לעיתים 21.5), וגם בבין עירוני רציף (כ-24 ק"מ לליטר).

 

לגבי חיסכון כלכלי - תנוחו. עוד לפני שנולד רעיון בטר פלייס נולדה שיטת הגזל בדמות תשלום גבוה מאוד פר קילומטר.

ברגע שתהיה כמות רכבים קריטית יעברו לתשלום שנתי גבוה מאוד (כמו בדיזלים של פעם) או תשלום לפי קילומטרז (מנוטר או שנתי).

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם אלה שהכנסתם למשוואה את נושא רכבי העבודה, כאשר הדיון פה התחיל בכלל על רכבים פרטיים.

 

זה מתבקש מכיוון שחלק גדול מאוד מרכבי הדיזל הפרטיים הם סוג של רכבי עבודה ומכסים מרחקים גדולים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1958 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...