Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היברידי חסכוני משמעותית מדיזל, גם בבינעירוני וגם בעירוני


green
שימו לב! השרשור הזה בן 1943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא שאני מזלזל בשלושה חברים שלך, אבל כשמוניות יעברו רובן להיברידי אז אאמין.

שם החסכון מאד חשוב.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא שאני מזלזל בשלושה חברים שלך, אבל כשמוניות יעברו רובן להיברידי אז אאמין.

 

+ משאיות ואוטובוסים.

 

כי הרבה מבחנים שעושים קצת מגמתיים, לא משווים מכוניות מאותו סוג.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי ההשוואות בראשית השרשור:

סיטרואן סקסו דיזל יותר חסכונית מנירו היברידית!

IN YOUR FACE!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו לא ברור לי - לפי נתוני יצרן, רכב היברידי יותר חיסכוני בעיר, אך לפי פות"ש זה הפוך.

ובכלל - אם נחשוב בהיגיון - בנסיעה ב90 קמ"ש רכב רגיל עובד בנקודה האופטימאלית שלו מבחינת סל"ד/מומנט. רק שהוא יותר קל מרכב היברידי מקביל. בהתחשב שמנוע סולר חסכוני יותר, לא ברור איך ההיברידי יכול להיות חסכוני יותר. איזה טכנולוגיה/יכולת מיוחדת באה לידי ביטוי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים היברידיים עם מנועי בנזין (יש גם דיזלים היברידיים) בד"כ יש מנוע שפועל במחזור אטקינסון, שהוא וריאציה על מחזור הפעולה הרגיל. שימוש במחזור אטקינסון משפר את הנצילות, אך מקטין את ההספק שניתן להוציא מנפח מנוע נתון, וגם עקומת הספק/סל"ד נראית אחרת. דבר זה מסתדר היטב עם התפיסה ההיברידית.

 

ברכב רגיל, הסייזינג של גודל המנוע ביחס לרכב נעשה לפי עומסי מקסימום הצפויים, ולא לפי עומסי שירות בנסיעה נינוחה על 110 בכביש 6. כתוצאה מכך, הספק המנוע הנדרש הוא מסדר גודל של פי 4-5 לפחות מההספק הנדרש לשיוט שכזה. ברכב היברידי, ניתן לעשות סייזינג למנוע צנוע יותר בהספק, שעיקר תפקידו לסחוב את הרכב במצבי שיוט רגילים, וכאן נכנסת לתמונה המערכת ההיברידית, שתפקידה בין השאר הוא לגשר על הפער ולתת את הבוסט הנדרש בשעת דרישת הספק מקסימלי.

 

עוד גורם עקיף - רכבים היברידיים בהגדרה פונים לכיוון של חסכון בדלק, ולכן מראש עוברים אופטימיזציה אוירודינמית אגרסיבית יותר (ראה פריוס).

 

עדיין, עם כל השמיניות באויר האלה, מנועי דיזל מודרניים בעלי נצילות גבוהה יותר ממנועי בנזין במחזור אטקינסון, ואני מאמין שאם נתקע מנוע של קקטוסולר בתוך נירו, נקבל בשיוט חסכוני צריכה סביב 27-28 קמ"ל.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו ב-2019 ועדיין אנשים לא מבינים שהיברידי הרבה יותר חסכוני? מוזר.

אני זוכר את הויכוח המיותר הזה מלפני המון שנים, כשהייתה לי פריוס דור 3 וחברים שלי עם

כל מיני רכבי דיזל ניסו להוכיח לי שהם יותר חסכוניים [emoji38]

בסופו של דבר במבחן התוצאה, בכל תוואי דרך שהם ואני נסענו, לא משנה איפה ולאן,

ההיברידית הייתה חסכונית יותר, לא בקצת, הפער היה עצום לטובת ההיברידית.

לא רק זה, גם יש לך בנוסף אחריות על הסוללה ל-10 שנים, תענוג.

עכשיו רובם עברו להיברידיות ומבסוטים מכל יום שעובר :-D

מוזר שב 2019 אנשים חושבים שהיברידי חסכוני יותר מדיזל. ראה ערך נהגי מוניות בעיקר שרוב הנסיעות הם בעיר וכביכול ההיברידי תפור עליהם אבל הם עדין קונים דיזל. שלא נדבר על נסיעות מחוץ לעיר ששם המנוע הבנזין עובד ולא ניראה שיש לו יתרון על דיזל מיחוץ לעיר.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעות ארוכות המצבר נגמר ודורש טעינה ואז הצריכה עולה.

 

בחמישה חודשים שיש לי טויוטה אוריס המצבר לא נגמר בנסיעות ארוכות כי הוא נטען תוך כדי הנסיעה בבלימה או בנסיעה בלי לחיצה על הגז.

הוא יותר נוטה להתרוקן בנסיעה ארוכה בפקקים אבל נטען שוב.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר שב 2019 אנשים חושבים שהיברידי חסכוני יותר מדיזל. ראה ערך נהגי מוניות בעיקר שרוב הנסיעות הם בעיר וכביכול ההיברידי תפור עליהם אבל הם עדין קונים דיזל. שלא נדבר על נסיעות מחוץ לעיר ששם המנוע הבנזין עובד ולא ניראה שיש לו יתרון על דיזל מיחוץ לעיר.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

בהרבה מאוד ערים בגרמניה וגם בשדה של לוס אנג'לס אחוז גבוה מאוד של מוניות הן פריוס. אבל... וזה אבל גדול... במדינות שונות יש הטבות לרכבים היברידיים וקנסות/היטלים על רכבי דיזל או על מחיר הסולר. ככה שספירה 'בעין' של סוג המוניות לא ממש מסבירה את שלל המניעים שגרמו לנהג המונית לקנות אופטימה דיזל ולא פריוס

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהרבה מאוד ערים בגרמניה וגם בשדה של לוס אנג'לס אחוז גבוה מאוד של מוניות הן פריוס. אבל... וזה אבל גדול... במדינות שונות יש הטבות לרכבים היברידיים וקנסות/היטלים על רכבי דיזל או על מחיר הסולר. ככה שספירה 'בעין' של סוג המוניות לא ממש מסבירה את שלל המניעים שגרמו לנהג המונית לקנות אופטימה דיזל ולא פריוס

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

כמובן שיש המון משתנים למשוואה ולכן להחליט שהברידי טוב לאומת דיזל ולהפך זה טיעון ממש לא משכנע. נכון להיום ישנם מכוניות בודדות העובדות על חשמל בלבד עם יכול נסיעה פרקטית למשתמש וזה כניראה ההרכב המנצח ולא ההברדיות או הדיזל.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אמנם עף על סוללות, אבל יש מכלולים יקרים אחרים ברכבים האלו.

 

Sent from my Galaxy Note 9

 

ומה עם מזרקים, משאבות הזרקה וטורבואים שיקרים משמעותית ברכב דיזל לעומת רכב היברידי?

 

+ משאיות ואוטובוסים.

 

כי הרבה מבחנים שעושים קצת מגמתיים, לא משווים מכוניות מאותו סוג.

 

מוניות יש, אפילו לא מעט. הסיבה שהן לא נפוצות היא בגלל שיש אפלייה באחריות לרעתם.

 

חלק מהמשאיות היום סמי היברידיות (אוגרות אנרגיית בלימה לטעינת המצברים כדי להוריד את צריכת הזרם שמספק האלטרנטור).

הסיבה שהנושא לא נפוץ במשאיות ואוטובוסים הוא עניין המשקל. נושא שברכב פרטי הוא כמעט לא רלוונטי. האם ראית משהוא פה במיליון דיונים שהיו על רכב היברידי מציין את העובדה שהפריוס כבדה ב-170 ק"ג בהשוואה לקורולה? זה כ-15% תוספת למשקל העצמי של הרכב (באיוניק זה יותר גרוע, עשיתי לך הנחה ולקחתי את המקרה האופטימי יותר).

לכן לא מבין מה אתם מכניסים לדיון כלים שאין בינם לבין רכב פרטי שום קשר פרט לעובדה שלכולם יש הגה עגול.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בהיברידי יש ממוע בנזין הזרקה ישירה אז המזרקים ומשאבת הזרקה עולים כמו בדיזל.

יש גם היברידיים עם טורבו.

 

 

זו בדיוק הבעיה כשלוקחים דגם ספציפי אחד, משווים אותו לדגם ספציפי אחר ומנסים את התוצאות להחיל על כל המכוניות האחרות.

 

 

למה לקחו נירו ולא הונדה אינסייט למשל?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשתי מכוניות דיזל שנהגתי בהן - 208 דיזל מבחן וקקטוס דיזל שהיה שלי - הוצאתי מחוץ לעיר מעל 30 ק"מ לליטר.

אשמח לדעת איזה רכב היברידי יתן את צריכת הדלק הזו.

זה לא שאני פוסל היברידי, להיפך, הייתי שמח אם במקום הספורטאז' של אישתי היה לה אאוטלנדר PHEV - היא לא היתה מתדלקת יותר דלק. עובדת 12 ק"מ מהבית, אבל טיעונים של עובדות מוחלטות שלא מתייחסות לאופי וסגנון הנהיגה אינן רציניות.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ברלינגו שהיא יותר גדולה במשקל ובממדים מ 3008 צורכת בעיר לא יותר מ 1 ל 15.5-16. ויש לה רק 5 הילוכים ומנוע פחות מתקדם.

 

 

לכן אני לא יודע איך ב 3008 הגיעו ל 1 ל 12.5, זה נראה לי לא סביר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בהיברידי יש ממוע בנזין הזרקה ישירה אז המזרקים ומשאבת הזרקה עולים כמו בדיזל.

יש גם היברידיים עם טורבו.

 

 

זו בדיוק הבעיה כשלוקחים דגם ספציפי אחד, משווים אותו לדגם ספציפי אחר ומנסים את התוצאות להחיל על כל המכוניות האחרות.

 

 

למה לקחו נירו ולא הונדה אינסייט למשל?

 

בינגו. זה מה נקרא צ'רי-פיקינג.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...