Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היכן ממוקם המפוח של המזגן ביונדאי I10 שנת 2010 ?


Deutz912

פוסטים מומלצים

היכן ממוקם המפוח של המזגן ביונדאי I10 שנת 2010 ? מאחורי תא הכפפות ?

לפני שהמפוח הפסיק לעבוד במושב ליד הנהג היה מלא מים מתחת למושב, לפי מה שאני מבין זה נוצר עקב זה שלא החליפו פילטר מזגן, ולא ניקו לכלוך במכסה מנוע. ולכן צריך לנקות את היחידה הפנימית (מסובך), וכן לבדוק מתח במפוח. ולכן לא יעזור להחליף מפוח כי התקלה תחזור על עצמה. האם האבחון נכון ?

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, מרק10 כתב:

מאחורי תא הכפפות כלומר צריך לפרק את תא הכפפות בכדי להגיע למפוח.

 

למה אתה שואל ?

ערכתי את ההודעה למעלה תראה מה רשמתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Deutz912 כתב:

היכן ממוקם המפוח של המזגן ביונדאי I10 שנת 2010 ? מאחורי תא הכפפות ?

לפני שהמפוח הפסיק לעבוד במושב ליד הנהג היה מלא מים מתחת למושב, לפי מה שאני מבין זה נוצר עקב זה שלא החליפו פילטר מזגן, ולא ניקו לכלוך במכסה מנוע. ולכן צריך לנקות את היחידה הפנימית (מסובך), וכן לבדוק מתח במפוח. ולכן לא יעזור להחליף מפוח כי התקלה תחזור על עצמה. האם האבחון נכון ?

 

כמות גדולה של מים מתחת למושב יכולה אכן להכנס לתוך הרכב בגלל מרזבים סתומים או רדיאטור חימום נוזל ולא מפילטר מזגן סתום.

צריך גם לבדוק את צינורית הניקוז של מי מזגן המתנקזים מהמאייד.

 

ראה תמונה מצורפת.

 

האם חסר נוזל קירור במיכל העיבוי בתא המנוע ?

07_PA_Aircon.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 2

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, מרק10 כתב:

 

כמות גדולה של מים מתחת למושב יכולה אכן להכנס לתוך הרכב בגלל מרזבים סתומים או רדיאטור חימום נוזל ולא מפילטר מזגן סתום.

צריך גם לבדוק את צינורית הניקוז של מי מזגן המתנקזים מהמאייד.

 

ראה תמונה מצורפת.

 

האם חסר נוזל קירור במיכל העיבוי בתא המנוע ?

ואם הוא לא השתמש בחימום אלא בקירור ובכל זאת נזל ברכב מים ?

והאם יכול להיות שהמים גרמו לקצר ושרפו את הפיוז של המפוח (המדחס כן עובד, רק שלא יוצא אוויר) ? האם קיים ביונדאי I10 פיוז של המפוח או שזה ממסר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Deutz912 כתב:

ואם הוא לא השתמש בחימום אלא בקירור ובכל זאת נזל ברכב מים ?

 

גם אם לא משתמשים בחימום עדיין נוזל קירור זורם ברדיאטור הפנימי (סירקולציה).

 

לפני 9 דקות, Deutz912 כתב:

והאם יכול להיות שהמים גרמו לקצר ושרפו את הפיוז של המפוח (המדחס כן עובד, רק שלא יוצא אוויר) ? האם קיים ביונדאי I10 פיוז של המפוח או שזה ממסר ?

 

אין קשר. בהחלט קיים ממסר וגם פיוז אבל הם נמצאים בקופסת הפיוזים בתא המנוע או בפנל ייעודי לפיוזים.

 

אם לא יוצא אוויר יישנם מספר אפשרויות והם:

 

1. הפילטר מזגן ספוג במים ולכן אין מעבר אוויר.

2. נגד המהירויות (ראה תמונה שצירפתי בהודעה הקודמת) המותקן על המפוח תקול בגלל חשיפה למים או הקונקטור רטוב.

3. בהחלט שווה לבדוק את הפיוז של המפוח. בדוק בספר הרכב היכן נמצא הפיוז.

 

אני שוב פעם שואל. האם חסר נוזל קירור במיכל העיבוי בתא המנוע ? האם צבע המים שנמצאו בשטיח ליד הנהג הם בצבע נוזל הקירור או

מים רגילים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, מרק10 כתב:

1. הפילטר מזגן ספוג במים ולכן אין מעבר אוויר.

2. נגד המהירויות (ראה תמונה שצירפתי בהודעה הקודמת) המותקן על המפוח תקול בגלל חשיפה למים או הקונקטור רטוב.

3. בהחלט שווה לבדוק את הפיוז של המפוח. בדוק בספר הרכב היכן נמצא הפיוז.

1.לא נראה לי שהפילטר מזגן ספוג במים מכיון שהמזגן לא בשימוש מלפני חודשיים. והמפוח לא נשמע כאילו נכנס לפעולה.

2.אם היה תקול הנגד (ותמיד המפוח לא עובד) אז המדחס לא היה נכנס לפעולה, לא ?

3. זה הפיוז ?

image.thumb.png.588a1b1ba351999459ca8d29f95308ae.png

 

ובתא המנוע האם זה קשור הפיוז הזה ?

image.thumb.png.a2316956105bd5f9ff0d37cd12146c78.png

 

 

ובקשר לנוזל קירור לא בדקתי עדיין.

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, ronrobin כתב:

הפיוז נמצא  בקופסת פיוזים ליד המצבר  תסתכל על המכסה יהיה רשום לך איפה הפיוז  

blower motor 30a.

אבדוק, אבל בדיאגרמה שנת 2010 לא מופיע פיוז כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Deutz912 כתב:

1.לא נראה לי שהפילטר מזגן ספוג במים מכיון שהמזגן לא בשימוש מלפני חודשיים. והמפוח לא נשמע כאילו נכנס לפעולה.

 

תבדוק ואל תנחש.

 

לפני כשעה, Deutz912 כתב:

2.אם היה תקול הנגד (ותמיד המפוח לא עובד) אז המדחס לא היה נכנס לפעולה, לא ?

 

אין קשר. המדחס יכול לפעול גם ללא הפעלת המפוח.

 

לפני כשעה, Deutz912 כתב:

3. זה הפיוז ?

image.thumb.png.588a1b1ba351999459ca8d29f95308ae.png

 

ובתא המנוע האם זה קשור הפיוז הזה ?

image.thumb.png.a2316956105bd5f9ff0d37cd12146c78.png

 

מה שסימנת לא קשור למפוח. הפיוז שקשור למפוח נמצא בתא המנוע וערכו 30 או 40 אמפר.

אתה צריך את תרשים הפיוזים של רכבים שנמכרו בישראל בשפה העברית. רכבים שנמכרים בחו"ל מגיעים עם רמת איבזור שונה מאשר

בארץ וקיימים שינויים במיקום וערכי הפיוזים.

 

לפני כשעה, Deutz912 כתב:

 

ובקשר לנוזל קירור לא בדקתי עדיין.

 

הכי חשוב לדעת.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.5.2024 בשעה 01:15, מרק10 כתב:

 

תבדוק ואל תנחש.

 

 

אין קשר. המדחס יכול לפעול גם ללא הפעלת המפוח.

 

מה שסימנת לא קשור למפוח. הפיוז שקשור למפוח נמצא בתא המנוע וערכו 30 או 40 אמפר.

אתה צריך את תרשים הפיוזים של רכבים שנמכרו בישראל בשפה העברית. רכבים שנמכרים בחו"ל מגיעים עם רמת איבזור שונה מאשר

בארץ וקיימים שינויים במיקום וערכי הפיוזים.

 

 

הכי חשוב לדעת.

כמות הנוזל במיכל העיבוי הוא על ה- LOW. אינני יודע לומר אם זה נוזל קירור דלף מכיון שכבר כמה חודשים מאז שהמפוח הלך אין נזילה ברכב.

בדקתי את הפילטר מזגן יש מלא אבק והיה כמה עלים ונראה הזנחה של תקופה ארוכה שלא החליפו אותו.

בדקתי פיוזים בתא המנוע לא ראיתי פיוז של 30A חוץ מריליי גדולים.

שמסובבים את הבורר מהירות על 1,2,3 כאילו לא קורה כלום, שמסובבים על 4 הטורים של המנוע עומדים בעמידה, והמפוח לא עובד.

לכאורה אם המפוח תקין היה צריך לעבוד, ומה בקשר לנגד מהירות האם יכול להיות שהוא לא תקין ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Deutz912 כתב:

לכאורה אם המפוח תקין היה צריך לעבוד, ומה בקשר לנגד מהירות האם יכול להיות שהוא לא תקין ?

 

בהחלט ייתכן שנגד המהירויות לא תקין. אם תפרק אותו אוכל להסביר לך כיצד לבדוק את תקינותו בעזרת רב מודד.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, מרק10 כתב:

 

בהחלט ייתכן שנגד המהירויות לא תקין. אם תפרק אותו אוכל להסביר לך כיצד לבדוק את תקינותו בעזרת רב מודד.

הוא ממוקם בסמיכות למפוח נכון ?

אם במצב 4 הטורים של הרכב עולים ז"א יש עליית מתח. אם כן המפוח כנראה לא תקין, ומזה שרק 4 עובד ו1.2.3 לא עובדים נראה לכאורה שגם הנגד לא תקין. (כי במצב 4 אין שימוש בנגד כי הוא מקבל 12V)

אין לי מולטימטר, יגיע עוד שבוע, עד אז לכל הפחות שהמפוח יעבוד.

למסקנה צריך להחליף מפוח ? (ואם כן מהיכן ניתן להשיג חיפשתי בכמה חנויות של חלפים הם אומרים שלא מתעסקים עם מפוחים)

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד תוכל לרכוש מפוח חדש וגם נגד מהירויות חדש במחסן של ייבואן הרכב.

 

אתה יכול לבדוק את תקינות המפוח בצורה הבאה. נתק את הקונקטור מהמפוח וחבר אליו שני מוליכי חשמל בעלי שטח חתך של 2.5 ממ"ר ישירות מהמצבר.

שים לב לחיבור הפלוס/מינוס.

 

ללא ציוד מתאים וידע בחשמל עדיף לך לגשת לבעל מקצוע.

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...