Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סטינגר - מבחן דרך (לשתי הגרסאות)


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2006 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין פה ממש מה לחשוב.

קיה מציעה כבר את הK900 בתור מתחרה לS קלאס ודומותיה והקיה קדנזה שאני לא בטוח במה בדיוק היא מתחרה, מכוניות כמו במוו סדרה 5 ודומותיה או שברולט אימפלה וטויוטה אבאלון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 147
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פגשתי אותה בלילה מעונן, בחניון נטוש של בית קברות.



אם מצמצמים את העיניים, לאור הירח החיוור, רואים בקושי את קווי המתאר של הסטינגר.

בלי סמלים, בלי כונסי אויר מזוייפים, בלי הפס האדום המעצבן בצידי הפנס האחורי. נטורל.

והצליח להם. היא נראית טוב!



רבע שעה אח"כ, תחנת דלק. היא היתה בת 50-55. שיער צבוע צהוב, שמלה מרושלת, תיק דהוי מתחת בית השחי."זה שברולט? זה ספורט? חזק זה, הא? כמה עולה? ווי כל כך הרבה? טוב זה מירוצים זה לא?… כמה אדום היא. שיחקת אותה. מברוק נשמה"

לא באמת הספקנו לענות על השאלות. היא גם לא חיכתה לתשובות. לא נראה שהיא פטרול הד שמגיב למכוניות באמצע הלילה.

אבל זה בדיוק מה שהסטינגר עושה. היא מלאה בנוכחות. היא ג'אנקי של צומי - גם מהסביבה וגם מהנהג.



חוצים את בנימינה בקצב של נהג וולבו. גם בשיוט הכי רגוע, הסטינגר מבעבעת. המתלים קצת קשים. המנוע מגרגר. כל לחיצה מעט פחות מדודה והזנב משחק תופסת עם הפרונט. תראו אותי! תסתכלו עלי!!

ושוב זה מצליח לה. אי אפשר להשאר אליה אדיש. והנה באה הכיכר. מכת גז. ווווואאווהווו…



ואז עולים למושב כלשהו בכרמל. סוויפרים מהירים. קצת פניות מתהדקות. הבלמים לא משהו והגיר לא מככב, אבל טונות של FUN. הכותבים לפני הם נהגים מוכשרים ממני והביאו את הסטינגר לגבולות המעטפת (בזמן שאני מנסה להרחיק את ארוחת הצהריים מקצות הוושט), אבל באמת שלא צריך להיות נהג מחונן כדי לדגדג איתה את בלוטות האושר. רק צריך לזרום איתה ולתת לה את הצומי. תראו אותה! תסתכלו עליה!!



בדרך חזרה אנחנו מדברים על כסף ותמורה. שלוש מאות ושמונים אלף שקלים הם המון כסף. מחר מחכה לנו גרסת השני ליטר. אם רק תתן עשרים אחוז פחות ביצועים ופחות אבזור (וגם פחות משקל), מצפה לנו חוויה מעניינת.



ואז הגיע למחרת. והנה היא, באפור בטון שיושב עליה טוב. קצת פחות מהאדום בורדל אבל טוב. ובמדד הצומי היא אחד לאחד עם אחותה הפסיכית.

מתיישב בכסא הנהג. מניע ו…. מה זה זה? איפה הגרגור? המנוע נשמע כמו הקורולה של השכנה.

יוצאים לכביש הראשי. היושבים במכוניות ליד רואים אותה, מסתכלים עליה. אני? פחות.

הדגדוג הזה נעלם. היא שקטה יותר. נוחה יותר. מרוסנת יותר. דאאם איט. מי רוצה מרוסנת? תבעבעי כבר!!

 

מגיע לקטע הטכני. היא מבצעת. אולי עשרים אחוז פחות, ממש כמו שקיווינו. גם האיבזור מכובד והמשקל סביר. אבל חסרה לי הפסיכית המשוגעת של אתמול.



בדרך חזרה, שוב פעם כסף ותמורה. המשוגעת של אתמול יקרה עם שלושת מאות אלף השקלים שלה. אבל דווקא גרסת השני ליטר, שעולה מאה אלף שקל פחות, היא היקרה באמת.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה ממש מה לחשוב.

קיה מציעה כבר את הK900 בתור מתחרה לS קלאס ודומותיה והקיה קדנזה שאני לא בטוח במה בדיוק היא מתחרה, מכוניות כמו במוו סדרה 5 ודומותיה או שברולט אימפלה וטויוטה אבאלון.

אתה יודע כמה K900 נמכרו לעומת S קלאס בארצות הברית? אני אתן לך רמז, מספר חד ספרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע כמה K900 נמכרו לעומת S קלאס בארצות הברית? אני אתן לך רמז, מספר חד ספרתי.
והפואנטה שלך היא ?

גם ג'נסיס לא מוכרים במספרים מטורפים שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

כשבאים לבחון רכב חזק/מפואר/חדשני מהרגיל, יש התלהבות כי אנחנו אוהבים מכוניות ובעיקר כאלה שמגרות

את החושים השונים של חובב רכב.

עם הסטינגר, אצלי לפחות, זה היה מעבר. היתה ממש דריכות. כמו שהיה עם הג'וליה.

אז נכון שקיה גדולות כבר היו, מוצלחות יותר מהשיקוצים שנחתו בישראל, הצליחו כך או אחרת, פחות משנה.

העניין שלא חדש להם להעמיס פח, אבזור, מנוע והרבה מכל אלה.

הסטינגר היא משהו אחר לגמרי. הצהרת כוונות ויכולות.

אחת שבאה לגרות את אלה המבקשים גודל ורושם, את אלה שרוצים ספורטיביות, גודל, את אלה שמוכנים להשכיב 380K על קיה.

האם זה יתכנס לאותו בנאדם?

למזלי זו משימה ליבואן, אני באתי לטעום וללכת. ויש הרבה מה לטעום.

 

מעטפת הביצוע של האוטו הזה רחבה לאללה. היא מרשימה מאוד ואין אחד שלא מסתכל,

כולל הערות של עוברי אורח (לדעתי הערות ראשונות מאז יסוד החברה).

אפשר להתווכח על העיצוב, גם לי הוא לא עובר בשלמותו. החלק האחורי עצום וכבד, יש לה פריטי פלסטיק קצת מגוחכים,

האינטריור הוא גם שעטנז עם מלא השאלות מפה ומשם, אך מוכרח לציין שפיזית הוא מתקבל יותר טוב מאשר בתמונות.

חומרי הפנים נעימים, איכותיים ומרביתם בנויים טוב, למעט מסגרות הדלתות שהרעישו מאוד, מקווה שזו בעיה של משלוח ראשון.

יש לא מעט מתגים בקוקפיט. משהו שפעם היה מרגיז, היום אני מוצא אותו מבורך.

קיה לא נכנעו לטרנד האידיוטי של ריכוז הכל למסכים וחילקו את הפעלת מערכת השמע, בקרת האקלים ומתגי שליטה שונים על

למקומות שונים בחלוקה הגיונית, אך מספרם הגדול (ובחלקו מיותר) מצריך התרגלות.

מיותר כי: להפעלת החיישנים והמצלמות יש 3 מתגים שונים (שבעזרתם המצלמות יכולות לפעול קבוע ולא כבות לבד

לאחר כמה שניות סטנדרטיות);

יש מתגים נפרדים לאוויר טרי מבחוץ ולסירקולציה פנימית; מתג P במקום עוד סלוט במסילה שקיימת גם ככה ועוד,

אבל מתג גדול ליד היד לשליטה על המולטימדיה – נפקד.

המושבים מעולים ואת זה אני אומר בלי שמצאתי את התמיכה לגב התחתון, משהו שהציק לי.

ההגה זז חשמלית, תנוחת הנהיגה מצויינת ואני זז.

 

מזהירים אותי שכבר במצב ספורט הזנב שמח. אז כמו ילד טוב אני מתחיל עם קומפורט ומגלה שותפה חביבה לשיוט,

הילוכים שמתקדמים מהר אבל יש ביטוי לכוח המנוע.

הנוחות, עם זאת, לא מרשימה. האוטו קצת קופצני אך נשלט ולא עצבני.

במצב ספורט העניינים מתעוררים. לאג גדול ומפתיע, משהו שרואים ממש מעט בדורות האחרונים,

נכנס חזק מדי ומפר את האיזון הכללי. נותן אופי? בא לתת ישר לפנים כמו כל היציאה הזו שנקראת סטינגר?

סבבה, יכול להעריך את הקטע, רק שהוא פחות חינני עם 51 קג"מ שפתאום מעיפים אותך הצידה. נדרשות פה יכולות

מינון דוושה שאני חושש שקצת גדולות על מרבית האוכלוסיה.

 

המתלים האדפטיביים גם פה מפספסים. רוב הזמן הם מצליחים להשתלט על המשקל ומחזיקים היטב את הגוף הגדול

ובעזרתם גם מתקבל טרן אין מפתיע ביחס לגודל והמשקל, אבל פתאום תבוא כניעה.

כזו שבאחת "מפילה" את המשקל על הגלגל הקדמי חיצוני - ושוב אותה הפרת איזון.

וכך מתקבל כיול לא ברור של המתלים. מספקים נוחות בינונית במצב שצריך יותר מזה ולא מספקים ריסון הולם במצב שצריך אותו.

עם זאת, אני חייב להדגיש. זה אוטו של 4.83 מטר אורך ו-1.8 טון. זו מחמאה גדולה לכל יצרן לגרום לטנק כזה לזוז ככה.

כי רוב הפניות הן לא חדות מספיק כדי לתת למשקל ממש להשפיע ובכל מקרה לא זה מגרש המשחקים שלה.

בעקומות מהירות וארוכות היא זורחת.

 

תיבת ההילוכים בסה"כ טובה, אמנם באמת לא מבריקה כמו ZF8 אבל בעלת תוכניות עבודה ברורות ומובדלות,

העברות חלקות לגמרי ובעזרת הפלאפים אפשר לשמור את המנוע בטווח החי שלו וליהנות מהרבה (הרבה)

כוח שמלווה בצליל (ולא משנה מאיזה חור הוא מגיע) מנוע מעורר תיאבון.

פבל הזכיר טיפוס מסויים שמחזיק M240 והיה בוחר בה שוב גם אחרי סיבוב בסטינגר.

אז הטיפוס הזה היה בוחר בה על הקיה – א. כי היא מכוונת יותר לספורט וזה מה שההוא זקוק לו כרגע;

ו-ב' ויותר מהותי: היא מוצר מושחז יותר, מפונש יותר.

 

איך זה יתקבל בשוק? מעבר לזה שנבואה ושוטים וכאלה, אני איש שיווק קטן מאוד.

לעניות דעתי, קיה לא ברחו מספיק משאר מוצרי החברה, שכרגע (ואני מנחש שלנצח) מתפקדים יפה בתור העממיקו של החבורה.

טובים אך כיוון מדוייק למרכז הטבלה.

לדעתי יש צורך לבדל את הסטינגר עוד. זה בסדר גמור שהיה תהיה "קיה", זה פחות בסדר למצוא מאפיינים של קיה בסיסיות שעולות שליש.

הם לא רעים, הם פשוט לא מתאימים.

זה מתחבר לי למחיר. הוא גבוה מדי ובעיקר שם צריך לתת את האס, כי ברובריקה של "אוטו טוב" הם מסמנים V בפונט 200.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מתקשה להתחבר להתלהבות, לא בגלל איך שהאוטו הזה נוסע, פשוט לא יודע, דווקא הענין של העיצוב והפיות הפעורים בהתלהבות של הסביבה נראים לי קצת מוזר בהתחשב בכך שמה שאני לפחות רואה הוא מונית אופטימה בצבע אדום, לא נפוץ אמנם, עם גלגלים גדולים יותר ונגיעות עצוביות פה ושם שנראות בצידן קצת אפטר מרקט. מה אני מפספס ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון שזה לא רק העיצוב, אלא גם העובדה שזה רכב חדש ולא מוכר.

חוויתי את זה אין סוף פעמים ולא עם איזו אקזוטית סקסית .

ב2008 רכשתי שירוקו חדשה ביום שהיא הגיעה לאולם התצוגה (באנגליה...). החלטה ספונטנית של הרגע, כי בכלל נכנסתי לראות את הטיגואן כדי להחליף את הראב4 של אשתי, ולא כדי לרכוש משהו לעצמי, אבל נדלקתי עליה.

קיבלתי אותה לאחר שישה שבועות והיא הייתה אחת הראשונות על הכביש שם. כמות התשומת לב היתה הזויה ומפתיע כאחד. אנשים הצביעו עליה, עצרו אותי ברמזורים,נכנסנו לנו לחניה הפרטית בבית כדי לראות אותה, ואני מבטיח לך שאני לא מגזים. גיסי עם ה911 שלו לא הבין איך הרכב שלי זוכה להרבה יותר תשומת לב משלו...

גם עם הDS7 ששכרנו הקיץ קיבלתי אין סוף הערות ושאלות, וכמות התשומת לב שה3008 של אמא שלי זכתה לה כשקיבלה את הרכב לפני כמעט שנתיים היתה מטורפת.

הרכב הפרטי שלי, סה״כ סדרה 3 (ועוד דגם שנכון להחודש סיים את חייו) זוכה להמון מבטים והערות בסגנון ״וואו הרכב של מדהים״ ולמה? בגלל הצבע שהוא די נדיר (רק בארץ) על הרכב הזה, וזה מצחיק אותי כל פעם מחדש.

הפואנטה שלי היא שיש עוד אלמנטים שמשפיעים על כמות התשומת לב שרכב כזה או אחר זוכה להם, ובמקרה הזה אני מניח שזה שילוב של משהו חדש שאנשים לא מכירים, עיצוב, ובעיקר והסמל מקדימה שמפתיע אותם.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני הצטרפתי לקטע נהיגה (יחסית קצר) על הסטינגר. בגלל שהיה קצר הייתי ממוקד לאותו כביש במרכז הארץ שפבל רשם עליו ורק על גרסת הGT עם 3.3 ליטר.

 

רגע לפני שאני מתחיל, גילוי נאות- אני מאוד רציתי לנהוג ברכב הזה מאז שהוא הושק בעולם. ראיתי המון סרטונים שלו ומאוד אהבתי את הרעיון שלה! לרוב אני לא מגיע למבחן על רכב כלשהו כשנאי כבר יודע כה רבות על האוטו.

נפגשתי עם פבל בלילה, הרכב הזה באדום ובחושך נראה טוב! ממש טוב! יש דברים שהורסים את העיצוב הכללי (את הפרונט היה אפשר לעשות מעט אחרת וגם הפתחים המזוייפים נראים מצועצעים) אבל את זה יפתרו עם מתיחת פנים בהמשך הדרך כנראה ואז בטח יהיה נאה יותר. או לפחות אני מקווה כך.

מבפנים הקיה הזאת נראת טוב. לטעמי. חומרים טובים מאוד, רכים, איכות ההרכבה הייתה דווקא בסדר לרוב ולכן אני משער שמה שלא טוב אולי קשור ספציפית לרכב המבחן שעבר כברת דרך עד שהגיע אלינו.

ועכשיו לנהיגה- אני לא נהג על, אין לי ניסיון רב ברכבים בעלי הנעה אחורית בלבד ופבל בהחלט הזהיר אותי שהרכב שמח מאוד. אז התחלתי רגוע ואז העלתי קצב בהדרגה (ורק למען הסר ספק, לא הייתי קרוב אפילו לדגדג לרכב. פבל נהג בהמשך והראה לי מה קורה כשלוחצים את האוטו, רמז- כיף!). הרכב באותו כביש היה נוח, שמר טוב על המשקל וגרם להכל להיראות קליל וחסר מאמץ. הקצב היה יחסית גבוה לנהג הממוצע אבל לא משהו שהזיז לרכב ואת זה מרגישים מתוך המושב (הלא רע לכשעצמו. הייתי שמח לקצת יותר תמיכה גב תחתון אבל באמת רק קצת וחוץ מזה המושב עצמו היה מעולה למידות שלי). בהגה, כאמור, לא מרגישים כלום. לפחות הוא חד ומדוייק.

כשמגבירים את הקצב הרכב מתחיל להיות ממש שמח ולהראות בדיוק למה התכוונו מהנדסי הקיה הזו- הרכב מרגיש קטן בהרבה ממה שהוא באמת והשלדה המעולה הזו מעבירה כל דבר אליכם. לחצת יותר מידי? הזנב מתחיל לצאת. לא לחצת? האף טיפה מרחיב את הקו אז שמים קצת גז והוא ישר מתוקן למקום הנכון. הכל דרך תחושה, הכל פשט עובר וזורם כלכך כיף עם האוטו הזה.

פבל מתיישב לנהוג ואני עובר למושב האחורי. מקום לראש? יש. מקום לברכיים? יש בשפע. מקום לצד? אני לבד פה אבל עוד מבוגר אחד ונער יכנסו לפה. מקום לכפות רגליים? מעט חסר. לא משהו נוראי אבל חסר. ה"בעיה" מתחילה כשלוחצים על הגז. המושב האחורי, שלא כמו צמד המושבים הקדמיים, לא תומך בך. הוא דיי ישר (ונוח) ולכן צריך להחזיק היטב ולהיות חגורים כדי לא לעוף בתוך תא הנוסעים מצד לצד.

 

לסיכום- אני רוצה את האוטו הזה. אם רק היה לי סכום כזה כרגע, הייתה כבר עומדת אחת בחנייה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איכשהו, אני קצת סקפטי לגבי גודל קהל היעד שמחפש "מכונית מנהלים שתיתן לו פאן לא נורמלי בנהיגה"

 

הוא בוודאות קיים, אחרת לא היו נמכרות C63ים או 340ים או כל גרסת אטרף של מנהלים/סאלון פרימיום. כמה הוא גדול זו כבר שאלה אחרת לחלוטין עם תשובה הרבה יותר מסובכת.

בכלל, ככל שאתה מכניס יותר מילים למשפט "אם אתה מחפש..." ככה קהל היעד מצטמצם. יש הרבה פחות אנשים שמחפשים "אוטו גדול, מרווח, איכותי, יוקרתי, מאובזר ונוח שיכול לבלוע תיק גולף בתא המטען ובו זמנית להפוך לך את המעיים בכביש מפותל" מאשר כאלה שמחפשים "אוטו" :)

 

הבעיה הכי גדולה שאני רואה למכונית הזו בארץ היא המחיר ובכלל לאו דווקא ביחס למכוניות. 380 אלף שקל זה כל כך הרבה כסף אבסולוטית, שמי שיש לו כמות כזו של כסף פנוי כנראה רגיל למותגי יוקרה מחיי היומיום שלו ולכן "מכונית של קיה" כנראה לא תהיה בכלל ב-Scope של החיפוש שלו (כמו חבר של שלומי שהתקשר להתייעץ איתנו לפני כמה ימים וכמעט התפוצץ עלינו מצחוק בטלפון כשהצענו לו את הסטינגר).

 

מצחיק ככל שזה לא ישמע, הסטינגר הזאת הכי תקרוץ (לדעתי) דווקא לציידי מציאות ש"הסתדרו" בחיים, אבל עדיין לא מצליחים להשתחרר מהחסכנות. כמובן שהתנאי הוא רצון למכונית מהנה לנהיגה.

 

התמונות, ד"א, 11 מ-10 לפחות. גם הכתיבה משובחת.

 

תודה רבה! כיף לקרוא שנהנית.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הגרסה השנייה הייתה בצבע אדום?

איך הפס של מחזיר האור האדום נראה במציאות על רכב לא בצבע אדום?

 

אפור

 

רע

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה הכי גדולה שאני רואה למכונית הזו בארץ היא המחיר ובכלל לאו דווקא ביחס למכוניות. 380 אלף שקל זה כל כך הרבה כסף אבסולוטית, שמי שיש לו כמות כזו של כסף פנוי כנראה רגיל למותגי יוקרה מחיי היומיום שלו ולכן "מכונית של קיה" כנראה לא תהיה בכלל ב-Scope של החיפוש שלו (כמו חבר של שלומי שהתקשר להתייעץ איתנו לפני כמה ימים וכמעט התפוצץ עלינו מצחוק בטלפון כשהצענו לו את הסטינגר).

 

זה מדבר לאנשי "כסף שקט", שמחפשים רכב גדול, מרווח, מפואר, מהנה לנהיגה, אבל שלא ינקר עיניים (במציאות הסטינגר ניראית כמו קיה פורטה מגודלת עם ג׳נטים יפים).

 

ספק אם יש הרבה מהקהל הזה בארץ, וזה שיש, נוסע במכוניות עממיות כי לא באמת אכפת לו באיזו חתיכת ברזל להתנייע.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2006 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...