Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2972 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

נתקלתי בסרטון שבו בחור אחד ממליץ לשים מגנט על פילטר שמן ברכב.

לדבריו זה שומר על החלקיקים בתוך המסנן ותורם להערכת חיי המנוע.

האם זה באמת משהו שכדאי לעשות?

בסה'כ זה נשמע לי רעיון מצויין, השאלה האם זה תורם?

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

פורסם (נערך)

מכיר שרוול מגנטי לצינור מים של מכונת כביסה ? אותו עיקרון. זה תורם בעיקר ליצרן (של המגנט).

המציג היה ד"ר לפיזיקה קוואנטית ?

העיקרון הפיזיקלי נכון רק שדרוש שדה מגנטי הרבה יותר חזק מזה של הצמיד... והתועלת פה מזערית.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם (נערך)
מכיר שרוול מגנטי לצינור מים של מכונת כביסה ? אותו עיקרון. זה תורם ליצרן (של המגנט).

ממש לא אותו דבר. בשמן מרחפים שבבי מתכת זעירים משחיקת החלקים הנעים (רק שלא כולם מתכות מגנטיות). מגנט עשוי "לתפוס" אותם. על מים (וגם על השמן) המגנט לא משפיע, ולא חשוב מה חוזקו.

 

 

ולמה שהיצרנים לא ישימו מגנט מובנה בפילטר המקורי?

בפיאט ישנות (לפחות) פקק הריקון בתחתית אגן השמן הוא מגנטי ובהחלפת שמן אפשר לראות עליו אבקה כסופה.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
פורסם (נערך)

האם השדה המגנטי יספיק להדביק אליו את החלקיקים המתכתיים בזמן שאלה עוברים בפילטר ? אולי בלילה בחנייה.

בכל מקרה הפילטר מסנן 30 מיקרון ביעילות 99٪. זה לא חלקיק שיזיק למנוע עד להחלפה הבאה של שמן. אם יש לך חלקיקים יותר גדולים של מנוע מתפורר : הבעיה שלך הרבה יותר גדולה מפילטר שמן.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

אולי יותר, אולי פחות, תלוי בחוזק המגנט ועובי הדופן. בכל מקרה, הרעיון איננו מופרך. בטח שלא מזיק.

 

אגב, מגנטים משובחים וחזקים (וגם דקים) מפרקים מדיסקים קשיחים ישנים.

:turn-l:
פורסם

בס"ד

 

עיקרון המגנטים (על פקקים) במנוע, מיושם בעולם התעופה.

אחרי כל טיסה מוציאים את הפקקים, ומוודאים שאין עליהם שבבים.

במנוע של מכונית, רעיון כזה נראה לי קצת מופרך.

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

פורסם

לא הייתי שם מגנט, השבבים יתאספו בקרבת המגנט ועלולים להפריע לתפקוד של המסנן כפי שתוכנן, כמו למשל לשסתום פריקה או קריעה של הנייר סינון.

פורסם
השבבים הם לא יותר מאבק מתכתי (אם הם יותר מזה המנוע מת) ולא יכולים להפריע לשום זרימה וכדומה.

כאשר השבבים מצטברים במקום אחד ויוצרים גביש בוץ זה עלול להפריע גם לזרימה.

פורסם
בס"ד

 

עיקרון המגנטים (על פקקים) במנוע, מיושם בעולם התעופה.

אחרי כל טיסה מוציאים את הפקקים, ומוודאים שאין עליהם שבבים.

במנוע של מכונית, רעיון כזה נראה לי קצת מופרך.

מנסיוני במסוקי יסעור כמעט בכול פקק ריקון שמן מנוע או ממסרים (ממסר ראשי, ביניים ואחורי) אכן קיים פקק מגנטי אבל עם חיישן המדווח לתא הטייס על קיומם על שבבים אבל לא צריך לפרק את הפקק אחרי כול טיסה אלא אם נדלקה מנורת אזהרה.

 

* 99 אחוז זה התראות שווא.

איזה כייף לי :)

פורסם
תפקידו של פילטר לסנן ולעצור כל החלקים מתכתים.בשביל מה מגנט על הפילטר?

בעגן של מנוע או פקק אני מבין.למה בפילטר

באגן השמן של חלק גדול מהתיבות האוטומטיות קיימים מספר מגנטים המוצמדים לתחתית האגן לשם לכידת שבבי מתכת.

איזה כייף לי :)

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2972 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...