Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3025 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הייתי היום בחנות חלפים וקניתי שמן הגה,המוכר בדק בדיוק לפי הרישיון איזה סוג של נוזל אני צריך(ולפי היצרן אני צריך ירוק) ואמר לי במידה ושמו לי אדום זה בעייתי...אז מפה לשם גיליתי שאכן הבעלים הקודמים שמו לי שמן הגה לא נכון ושמו אדום

אז עכשיו מה ההשלכות של זה?ואיך אני מחליף

(מדובר בסיאט טולדו 2002 אוט' 1.6)

פורסם

במידה ואתה מעוניין להחליף את כל הנוזל יש 2 אפשרויות:

 

1. אתה מוצא מזרק גדול 100 מ"ל עם פיה עבה וצינורית גומי ושואב, מכניס חדש ומדי יום לאחר שנסעת, שוב ומחליף עד שאתה מרענן איזה ~2 ליטר = איטי, לוקח זמן, התעסקות, טפטופים וכמובן לא תהיה החלפה 100% עדיין.

 

2. ניתן לפרק את הצנרת של בתוך תא המנוע של המערכת ולבצע החלפה יסודית יותר, במידה ואין לך את היכולת הכלים והידע, כדאי לגשת למוסך כללי שאתה סומך עליו ולבקש את זה.

פורסם
במידה ואתה מעוניין להחליף את כל הנוזל יש 2 אפשרויות:

 

1. אתה מוצא מזרק גדול 100 מ"ל עם פיה עבה וצינורית גומי ושואב, מכניס חדש ומדי יום לאחר שנסעת, שוב ומחליף עד שאתה מרענן איזה ~2 ליטר = איטי, לוקח זמן, התעסקות, טפטופים וכמובן לא תהיה החלפה 100% עדיין.

 

2. ניתן לפרק את הצנרת של בתוך תא המנוע של המערכת ולבצע החלפה יסודית יותר, במידה ואין לך את היכולת הכלים והידע, כדאי לגשת למוסך כללי שאתה סומך עליו ולבקש את זה.

כמה זה אמור לעלות?

פורסם

צבע נוזל הממסרה לא קובע לגבי האיכות או התקן.. הוא רק צבע.

מאחר ואין עומס על המערכת ההידרולית של ההגה - היצרנים בד"כ לא רושמים המלצת החלפה

מערכות ההגה לא עובדות בלחץ גבוהה, לכן מתאימים כמעט כל השמנים, כולל הדקסרון 3 הרגיל.

כך גם לסיאט טולדו שנת 2003 - אפשר גם שמן בתקן של הממסרה האוטומטית של הרכב.

 

כמות השמן ההידראולי במערכת כ 0.75-1.1 ליטר -

אם רוצים להחליף את כל השמן - אפשר לנתק את אחד הצינורות , לרוקן לסגור ולמלא.

להניע את הרכב ולאט לסובב את ההגה ימינה ושמאלה, אם חסר למלא לאט עד הגובה הנדרש.

לא למלא יותר מרמת האמצע והסימון - כאשר המנוע עובד והשמן חם המיכל מתמלא כמעט עד ל 3/4 .

 

לדעתי עדיף החלפה חלקית ולמלא שמן דקסרון 3 ומעלה - לשאוב את המיכל עם מזרק ולמלא שמן חדש.

כך מבצעים פעם בשבוע במשך חודש, כל פעם מחליפים קצת ומרעננים את רוב השמן בהגה.

 

כך גם לא מכניסים בהחלפה שמן חדש אשר בד"כ קצת דליל, אשר אפשר ויגרום לרעשים קלים.

ולא מסתבכים עם ניתוק הצנרת, מאחר וזו צנרת הידראולית הצריכה מתאמים מיוחדים.

במידה ויש רעשים קלים לאחר ההחלפה, יש תוסף מייצב שמן הידראולי אשר מסמיך את השמן.

שואבים את המיכל ומוסיפים והרעשים עוברים.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אני עם סיטרואן C4 2008 , בבדיקה שעשיתי נראה שחסר נוזל/שמן הגה ,רוצה לוודא שאין נזילות ושבאמת מדובר במחסור זעיר ותו לא.

פניתי לחנות חלפים והם עשו בדיקה לפי מספר שלדה והציעו שמן של Febi עם התקן PSA S71 2710.

האם מישהו יכול לאשר בבקשה שלמכונית שלי זה אכן התקן PSA S71 2710

תודה

פורסם
צבע נוזל הממסרה לא קובע לגבי האיכות או התקן.. הוא רק צבע.

 

אייל.

 

יש הבדל בין נוזל אדום לבין נוזלים ירוקים לנוזל "הגה", המידע זמין ברשת.

פורסם

אין הבדל :wink: ולפעמים יש הבדל, הצבע נועד למקד לחברות שונות .

 

יש שמנים עם צבעים שונים, אבל במיכל השמן או הנוזל, הוא אותו השמן בתקן ובאיכות.

ויש חברות אשר משנות תקן, ולכן צובעות את השמן להבדל בצבע שונה.

 

לכן - להקפיד על התקן הנדרש הרשום, ולא הצבע.

 

(העלתי בעבר תמונות של שמנים בצבעים שונים, ובאותם תקנים תואמים)

כדוגמה העולה לי - נוזל הממסרה הסינטטי של BG לרכבים אירופאים - באדום.

ולרכבים יפניים ומהמזרח - בירוק - זה בדיוק אותו הנוזל ועם אותם תקנים.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

ליין מן מערכת ההגה עובדת בלחצים גבוהים מאוד של כ 120באר ואם זה גיפים אז הרבה יותר.

 

לנוזל ההגה חשיבות רבה ולא כפי שגימדת את זה.

שמן לא מתאים יגרום מיידית לפריצת מחזירי שמן ואטמים, צמיגות השמן משתנה בין הסוגים השונים וזה משפיע באופן ישיר על הלחץ הכללי של המערכת ואני אומר זאת מניסיון רב.

בפעם האחרונה באלפא 166 היה לי dex3 עבד מצויין מספר שנים, אחרי זה הייתה לי בעיה שההגה מעט קשה במקום, קראתי בפורומים מחול להשתמש ב dex2, באותה שניה שהחלפתי את השמן המחזיר שמן של המשאבה פרץ והצטרכתי להזמין קיט שיפוץ למשאבה מחול.

 

בקיצור צריך לשים מה שצריך.

פורסם (נערך)

צודק, לא הדגשתי טוב, (כאשר אני מדגיש, דואגים להיכנס :grin: בי ) הכוונה הייתה רק לדגם הרכב

אשר נרשם בדיון.

כל רכב צריך לבדוק לגופו, לפי דרישות היצרן.

 

רשמו אח"כ - שאלה לגבי סיטרואן C4 2008 - ברכב הנ"ל יש דרישה שונה, ואין לי מידע.

לכן לא המלצתי עבורו.

 

מאחר ואין עומס/בלאי רב על המערכת ההידרולית של ההגה - היצרנים בד"כ לא רושמים המלצת החלפה



מערכות ההגה לא עובדות בלחץ גבוהה, לכן מתאימים כמעט כל השמנים, כולל הדקסרון 3 הרגיל.

כך גם לסיאט טולדו שנת 2003 - אפשר גם שמן בתקן של הממסרה האוטומטית של הרכב.

 

 

צריך לתקן, יש עומס לחץ במערכת ההגה ובצנרת, וצריך להיזהר.

בממסרה העומס והבלאי יותר גבוהים, ושם כדאי להקפיד ולהחליף נוזל.

עקב בלאי ואיבוד תכונות העבודה של הנוזל.

 

( אנו גם מרעננים את נוזל ההגה , בזמן הטיפול ריענון של נוזל הממסרה האוטומטית -

כל כ 3-4 שנים, שואבים את הנוזל/שמן ממיכל ההגה, ומוסיפים נוזל חדש

אצלנו - נוזל ההגה תואם לנוזל הממסרה )

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

דיברתי עם מוסך רון והציעו לי 500 שקל לפני מע''מ להחלפת השמן...לדעתי זה מחיר לא הגיוני...האם אתם יכולים להמליץ על מוסך אחר?

פורסם

אני מאמין שאלה המחירים שתתקל בהם גם במוסכים אחרים. רון הוא מקצוען ועל מקצועיות ואיכות משלמים. האופציה השניה הזולה יותר היא ללמוד לבצע את התהליך בעצמך יש לא מעט סירטונים ביוטיוב הממחישים זאת ומנסיון זה לא מסובך כלל. אם אין לך את הידע והכלים לביצוע ואתה חושש תן למישהו שמבין לעשות זאת.

פורסם
אין הבדל :wink: ולפעמים יש הבדל, הצבע נועד למקד לחברות שונות .

 

יש שמנים עם צבעים שונים, אבל במיכל השמן או הנוזל, הוא אותו השמן בתקן ובאיכות.

ויש חברות אשר משנות תקן, ולכן צובעות את השמן להבדל בצבע שונה.

 

לכן - להקפיד על התקן הנדרש הרשום, ולא הצבע.

 

(העלתי בעבר תמונות של שמנים בצבעים שונים, ובאותם תקנים תואמים)

כדוגמה העולה לי - נוזל הממסרה הסינטטי של BG לרכבים אירופאים - באדום.

ולרכבים יפניים ומהמזרח - בירוק - זה בדיוק אותו הנוזל ועם אותם תקנים.

 

 

אייל.

 

איך אני יודע איזה שמן להוסיף ? מה שאני יודע רק שהשמן האדום

לא יודע מה התקן dot2/3 אז מה אני בדיוק להוסיף?בשביל לא לגרום נזק

פורסם

DOT זה תקן של נוזל בלמים.

 

ההחלפה בעיקרון לא מסובכת (עשיתי אתמול לרכב שלי).

השיטה של אוטומטיק 1 טובה. יש לא מעט סרטונים ברשת.

 

תקפיד לא להניע את הרכב בלי שמן במערכת.

×
×
  • תוכן חדש...