Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3035 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מכתב לפני תביעה עם דרישה להסרת המפגע דחוף. אפשר לקחת עורך דין. רצוי להתאגד כל 6 בעלי החניות הקרקעיות.

לפרט פיצוי על כל יום שמונעים מכם שימוש בחניה, ולפרט פיצוי בשל הוצאות משפטיות.

 

לערב את הקבלן.

 

 

מה אגיד, מבין אתכם לגמרי, אבל השכנים די נדפקו. עלות של 50 ש"ח לחודש לחניה זה 600 ש"ח שנתי, ואת זה צריך להכפיל ב-3 חניות?

מסתבר שזה פתרון רחוק מלהיות אלגנטי. מין הסתם מדובר במכפיל X4 די רציני, מאמין שמכפיל יחיד זול יותר לתחזק.

  • תגובות 133
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בשלב ראשון ננסה לפנות לאגודה שוב לקבלת ייעוץ משפטי.

אני מאמין שנלך על תביעות קטנות, כי תביעה בבית משפט רגיל יכולה לקחת שנים וזה לא יעזור לנו.

מה שכן אולי נפנה לעו"ד שינסח מכתב אזהרה לפני תביעה, שירמוז שהם עלולים לשלם קנס כבד על המעשה הזה,

ואלי זה יגרום לחדול.

נראה איך דברים מתפתחים בימים הקרובים, אני אמשיך לעדכן.

"כל מי שנוסע לאט ממני הוא אידיוט, וכל מי שנוסע מהר ממני הוא מטורף"... :lol:

פורסם

לדעתי זה לא עניין לתביעות קטנות, אלא למפקח על המקרקעין.

מכל מקום, לפני שאתה עושה צעד כזה הוועץ בעורך דין שעוסק בתחום. יש גם אפשרות להליך מזורז. שוב - אין לוותר על ייעוץ משפטי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

למיטב הבנתי זה לא נושא לתביעות קטנות, כיון שאתם דורשים "צו עשה" (כלומר שהיא תעשה משהו מסויים שיאפשר לכם להיכנס לחניה) ותביעות קטנות לא עוסק בנושאים כאלו. מקרה כזה הוא קלאסי למפקח על הבתים המשותפים, אבל בכל מקרה אתם חייבים יעוץ משפטי כדי לפעול נכון.

 

אני הייתי מתחיל ממכתב מעו"ד, וממשיך להתגלגל משם.

פורסם

אני לא מצליח להבין את העניין, לא כל אחד יכול לפתוח ולסגור את המכפיל?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

בדרך כלל יש מפתח או שלט למכפיל.

 

אני כן חושב שכדאי לשלוח מכתב/אישור מסירה מתריע כלשהו. אפשר לתבוע בתביעות קטנות פיצויים על ימי הפסד החניה. קול פנימי שלי אומר שלמי שיש בעיה עם 50 שקל תחזוקה לא ימשיך עם העניין לאחר שייתבע לפיצויים (אולי לאחר מכתב התרעה).

פורסם

בגדול, כולם רוצים שתהיה להם חניה.

בבתים ישנים היו מקרים שלא לכל הדיירים יש חניה, ואחרי התמ"א הוסיפו להם חניה.

 

המקרה הזה הוא מקרה בעייתי שכן שכנים שיש להם חניה "על האדמה" לא משלמים עליה אגורה אחזקה - כי אין על מה, ושכנים שיש להם מכפיל צריכים לשלם מכיסם את התחזוקה שלו - לפעמים על לא עוול בכפם.

אם זה היה מקרה קלאסי של דייר שיש לו חניה אחת ורוצה להכפיל אותה - אז מיילא, שישלם מכיסו על המכפיל... אבל כאן מדובר על מקרה קצת יותר מסובך.

 

השאלה הנשאלת היא - האם מכפיל חניה שמותקן על שטח מעבר ציבורי, והוא לכאורה משמש את הכלל, צריך להיות מתוחזק ע"י כולם או רק ע"י בעליו (?)

 

כאנקדוטה בעניין: האם דירות גן משלמות על תחזוקת מעליות בבניין משותף ? התשובה היא כן.

 

יש סיכוי שלמרות שהקבלן החליט בתקנון שתחזוקת המתקנים היא על חשבון בעליהם בטאבו, או שיעשו הצבעה נוספת וישנו את התקנון - או שתהיה התערבות של בית משפט (בהתאם למה שהוא יקבע: האם המכפילים הם מתקן שהבניין צריך לתחזק או לא).

להערכתי הבלתי מקצועית בעליל, יש סיכוי שבאופן נקודתי המכפיל שנמצא בשטח מעבר ציבורי יצטרך להיות מתוחזק על חשבון הכלל כי חלק מהפעולה המכאנית שלו היא להיכנס למצב "מעבר" עבור יתר הדיירים.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

השאלה היא למה מראש הציבו מכפילים במעבר ציבורי?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כאנקדוטה בעניין: האם דירות גן משלמות על תחזוקת מעליות בבניין משותף ? התשובה היא כן.

 

לא נכון, לפחות לא בכל המקרים. בבניין שבו אני גר הדיירים בדירות הגן משלמים שליש לועד מכיוון שהם לא משלמים עבור תחזוקת המתקנים המשותפים לשאר הבניין (מעליות, לובי, חדר מדרגות וכו').

"ai motoare capul doare"

פורסם
לא נכון, לפחות לא בכל המקרים. בבניין שבו אני גר הדיירים בדירות הגן משלמים שליש לועד מכיוון שהם לא משלמים עבור תחזוקת המתקנים המשותפים לשאר הבניין (מעליות, לובי, חדר מדרגות וכו').

 

תסלח לי, זה מעוות לחלוטין.

 

האם דיירים שגרים בדירת גן לא משתמשים בשום מתקן בבניין ? ממש לא נכון. מעלית או חדר מדרגות זה רק חלק מהעניין.

יש ביטוחים, גינון, ניקיון וכד'.

 

האם דייר שגר בדירת גן, ומחנה את רכבו בחניון -1 או -2, לא משתמש במעלית ? הוא עולה ברגל ?

ואיפה ניקיון חדר האשפה, הלובי וכד' ?

גם אני לא משתמש בלובי, אני מגיע לחניון התת קרקעי ועולה ישר לדירה, אולי גם אני לא אשלם על חלקי בלובי ? אני לא משתמש בו הרי...

 

בגלל שמדובר בישראלים - שידועים כאלופי הקטנוניות, בתי המשפט חוגגים על זה (וגם עורכי הדין מרוויחים).

בחברה מתוקנת אנשים היו יודעים מראש שכאשר הם באים ל*בניין משותף* הוצאות התחזוקה של כל המתקנים מתחלקות שווה בשווה. זה שאתה גר בדירת גן לא אומר שאתה לא חלק מהבניין, אתה משתמש בלובי ובכל המתקנים כמו יתר הדיירים, מי יותר מי פחות.

בסופו של יום, אם לוקחים בחשבון מספר דו ספרתי של אנשים, ואת כל הוצאות הבניין, רואים שבסופו של דבר ההשפעה החודשית לכל דייר היא לא יותר מ 20-40 שח, אבל שוב אני חוזר לעניין הקטנוניות - על 20-40 שח בחודש אנשים ישרפו את כל הקשרים הטובים שלהם עם השכנים, ומי שיודע מה זה לגור בבניין משותף יודע טוב מאוד ששכנים טובים זה נכס וזה כלשעצמו שווה הרבה יותר מ 20-40 שח לחודש.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איציק, לא לכל בניין יש חניון תת קרקעי,

ולחלק מדירות הגן ישנה כניסה נפרדת משאר הבניין.

 

Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

|fiat punto 16v Speedgear 2006|

פורסם (נערך)

איציק - אתה גם מפשט את הדברים וגם מעריך ממש לא נכון את הסכומים.

 

ראשית "התקנון המצוי" קובע תשלום לקופת הבית המשותף פרופורציוננית לחלקו של הדייר ברכוש המשותף, אשר פרוטפורציוני לשטח רצפת הדירה.

עם זאת - מקובל מאד לקבוע סכום שווה לכל הדיירים.

 

שנית - סכום של 20-40 ש"ח לחודש מתאים לבניין בין 2-3 קומות, שבו הרכוש המשותף הוא חדר המדרגות, מערכת החשמל שלו ואולי איזו גינה קטנה בחזית. בבניינים יותר גדולים מדובר במערכות הרבה יותר מורכבות כמו מעליות, מערכות מים, חימום מרכזי, חניה, מערכות אבטחה, כיבוי אש ועוד ועוד. וזה בלי צ'ופרים (בעיני ממש לא) כמו חדר כושר או בריכה. בבניינים אלה העלויות מגיעות למאות ואף אלפי שקלים בחודש לדייר. ועל זה להוסיף תיקונים גדולים שיש בהם צורך לעתים מזומנות, וועד חכם חוסך לקראתם כדי שלא בכל סתימת ביוב יהיה צורך לערוך מגבית בין הדיירים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
איציק, לא לכל בניין יש חניון תת קרקעי,

ולחלק מדירות הגן ישנה כניסה נפרדת משאר הבניין.

 

Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

 

99% מהבניינים המודרניים שנבנו בשנים האחרונות הם עם חניון תת קרקעי - אבל לא זה העניין.

לדירת גן יש כניסה נפרדת - אבל זו לא הכניסה היחידה. יש לדירת גן כניסה רגילה מחדר המדרגות, וברוב המקרים אורחים וילדים שמגיעים הביתה נכנסים מהכניסה הרגילה לדירה.

שוב, כל הנושא הזה הוא קטנוניות ותו לא.

לאיזה רזולוציות אנחנו יורדים ?!?! מסתכלים לאנשים מאיזה כניסה לבית הם נכנסים רק בשביל להתחמק מתשלום משותף של תחזוקת הבניין ? זה הרי גועל נפש ממדרגה ראשונה !

אתה לא יכול לומר למישהו שאתה לא משלם וועד כי יש לך כניסה נוספת לדירה, הרי זו בסה"כ ה BACK DOOR של הבית ולא משהו שפוטר אותך מתשלומי אחזקה משותפים של הבניין !

מה השלב הבא ? נספור לאנשים את כמות שקיות הזבל שהם זורקים ? נספור כמה חברים\אורחים הגיעו אליך לדירה במהלך החודש והאם הם הדליקו אור בחדר המדרגות ?! זה הזוי בכלל לחשוב על זה.

 

ואני שוב מזכיר לכולם - מדובר בבניין משותף (!) בתקווה שאנשים מבינים את משמעות המילה "משותף".

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
שנית - סכום של 20-40 ש"ח לחודש מתאים לבניין בין 2-3 קומות.

 

לא הבנת אותי נכון.

אני לא מדבר על תשלום חודשי של 20-40 שח, אני מדבר על ההפרש.

 

אם היום הם משלמים, סתם לדוגמא, 400 שח לחודש (כולם משלמים, סכום קבוע שמתחזק את כל המערכות המשותפות של הבניין) - אז מכאן תיקח בחשבון סטיה של עד 40 שח למעלה או למטה, זה מה שבסופו של יום ירוויח\יפסיד כל דייר אם הם יתחילו להתחשבן עם הדירת גן או בעל מכפיל חניה.

 

למיטב זכרוני עלות אחזקה של מכפיל חניה כפול היא בערך 50 שח לחודש. גם אם יש 6 כאלה (300 שח בחודש) וזה מתחלק על 30 דיירים, המשמעות היא 10 שקלים לכל דייר, בחודש. זה ההפרש בסך הכל.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic


×
×
  • תוכן חדש...