Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7779 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כבר ב"מוטו" לפני כ 15 שנה פורסם "סוד" ידוע זה ,זו הייתה תקופה שמנועים של R750

נגמרו מסיבה שהתבררה מאוחר יותר כשאיפת חלקיקים מציפויי לא מוצלח של פנים מערכת הפליטה.

אחת ההשערות שהועלו היו "הרצה" לא נכונה של המנוע ושם כבר תוארה בדיוק אותה שיטה שהחוכמולוג

הזה העלה לאתר ,ידעו את זה כבר אז רוכבי ומכונאי אופנועים פה בארץ

.I'm a blocked user

פורסם
עוד לינק ששווה לקרוא (ליישם? זה כבר תלוי בכם)

 

http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

 

או! וכאן כבר מעניין אותי לדעת מה דעתך לגבי הנושא של BREAK IN..

אני חשבתי על זה כאשר קניתי את האופנוע ואפילו ככה החלטתי לעשות אבל ברגע האמת השתפנתי.. מה.. אופנוע חדש.. אני יעשה משהו מנוגד להוראות היצרן? כמובן שפה ושם יצא לי להוסיף קצת סל"ד מעבר כי קשה להיות של 6,000 סל"ד בכביש מהיר..

-דוד

פורסם

הסיבה העיקרית, שלדעתו, היא הגורם לשינוי בצורת ההרצה, פעם והיום, היא שהעיבוד מדויק יותר, וה"שריטות" האלכסוניות לאחר ההונינג הן עדינות יותר ונגמרות מהר יותר, ולכן חשוב לבצע את ההתאמה במהירות.

 

עכשיו, כשאנחנו משפצים מנוע, אנחנו שולחים את הצילינדר לחריטה, לא למפעל המקורי, אלא למפעל שמשפץ מנועים כבר 40 שנה. המפעל המשפץ הנ"ל שינה את רמת דיוק החריטה וההונינג שלו לאורך השנים?

ואם לא (ואני מרשה לעצמי להניח שלא) האם שיטת ההרצה הזו עדיין מומלצת?

 

אגב, הוראות ההרצה בספרי היינס מאוד מזכירות את צורת ההרצה הזו (מספר אינטרוולים של האצה והאטה בפעם הראשונה שהמנוע מונע, עם מנוחות קצרות בין האינטרוולים) , כך שלא מדובר במשהו באמת מהפכני.

 

האם יתכן שהוראות ההרצה של היצרן הן שונות, כי היצרן עצמו עושה תהליך דומה למנועים שלו, ולנו הוא מוסר את המנועים כבר לאחר תהליך ה20 מייל שהבחור מדבר עליו?

 

באופן אישי, לאחר כל שיפוץ מנוע שאני ביצעתי, פעלתי על פי ההוראות של היינס.

פורסם
הסיבה העיקרית, שלדעתו, היא הגורם לשינוי בצורת ההרצה, פעם והיום, היא שהעיבוד מדויק יותר, וה"שריטות" האלכסוניות לאחר ההונינג הן עדינות יותר ונגמרות מהר יותר, ולכן חשוב לבצע את ההתאמה במהירות.

 

עכשיו, כשאנחנו משפצים מנוע, אנחנו שולחים את הצילינדר לחריטה, לא למפעל המקורי, אלא למפעל שמשפץ מנועים כבר 40 שנה. המפעל המשפץ הנ"ל שינה את רמת דיוק החריטה וההונינג שלו לאורך השנים?

ואם לא (ואני מרשה לעצמי להניח שלא) האם שיטת ההרצה הזו עדיין מומלצת?

 

אגב, הוראות ההרצה בספרי היינס מאוד מזכירות את צורת ההרצה הזו (מספר אינטרוולים שהאצה והאטה בפעם הראשונה שהמנוע מונע, עם מנוחות קצרות בין האינטרוולים) , כך שלא מדובר במשהו באמת מהפכני.

 

האם יתכן שהוראות ההרצה של היצרן הן שונות, כי היצרן עצמו עושה תהליך דומה למנועים שלו, ולנו הוא מוסר את המנועים כבר לאחר תהליך ה20 מייל שהבחור מדבר עליו?

 

באופן אישי, לאחר כל שיפוץ מנוע שאני ביצעתי, פעלתי על פי ההוראות של היינס.

 

לגבי הוראות היצרן- מדיונים ארוכיייםםם מאוד שהיו בפורמים בחו"ל שבהם השתתפתי הטענה המרכזית שהיצרן לא רוצה שתפתח מנוע בצורה חזקה זה יותר בגלל בטיחות- מנוע אם יש לו סיכוי לפגמים בייצור זה בדרך כלל מתגלה במאות ק"מ הראשונים, עם היית ב6,000 סל"ד וקרה משהו אז יש לך סיכוי טוב לצאת מזה בלי פגע אבל עם היית ב,11,000 סל"ד אז זה כבר יכול להיות רציני ולכן היצרן לא רוצה לקחת אחריות או סיכון. הבנתי שזו הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי הרצה בעידן המודרני. ואגב, היצרן לא יעשה פתיחת מנוע בשבילך.. למה שתקבל מנוע שכבר יש עליו כמה מאות ק"מ?

פורסם

לא מדובר על מאות ק"מ, בכל וואריאציה. הבחור מדבר על 20 מייל, ובהיינס מדברים על מספר מדוד של אינטרוולים, שזה כמובן מעט מאוד ק"מ, אז אני לא בטוח שהתהליך הזה, גם אם קצר יותר, לא מבוצע כבר במפעל, על ידי רוכבי/נהגי המבחן. את הרכב אתה לא מקבל עם 0 ק"מ בכל מקרה.

פורסם
הרבה הרבה (הרבה!) כלי רכב כיום, בעיקר כבדים, מנועם יורד מפס הייצור היישר למתקן הרצה. הלקוח מקבל מנוע שטוף ואחרי הרצה.
זה נכון לכל הפחיות עד כמה שידוע לי.

 

לגבי אופן ההרצה - לא צריך לקרוע את המנוע אבל חשוב להימנע מגז קבוע לאורך זמן.

 

צריך לפתוח ולסגור מצערת לסירוגין. אפשר ורצוי להנות מתאוצות במסגרת ההוראות המגבילות של היצרן בנוגע למדרגות סל"ד ולהשתמש הרבה בבלימת מנוע - מצערת סגורה.

פורסם
זה נכון לכל הפחיות עד כמה שידוע לי.

 

לגבי אופן ההרצה - לא צריך לקרוע את המנוע אבל חשוב להימנע מגז קבוע לאורך זמן.

 

צריך לפתוח ולסגור מצערת לסירוגין. אפשר ורצוי להנות מתאוצות במסגרת ההוראות המגבילות של היצרן בנוגע למדרגות סל"ד ולהשתמש הרבה בבלימת מנוע - מצערת סגורה.

:puppydoge

זכרונות אומללים מתקופת הרצת הדרוזי חולפים אל נגד עיני.

בג??ל?ב??ה כבר ביקרת?

www.gleba.co.il

פורסם

גם אני חושב שכבר ברכבים חדשים המנוע כבר עובר הרצה

קיבלתי מהעבודה רכב חדש (LT46?)ובחברה אמרו לי שלא צריך לעשות הרצה אבל עדיף שב1000 הקילומטרים הראשונים לא לאמץ את הרכב ולא לגרור

הרבה הרבה (הרבה!) כלי רכב כיום, בעיקר כבדים, מנועם יורד מפס הייצור היישר למתקן הרצה. הלקוח מקבל מנוע שטוף ואחרי הרצה.
פורסם

חוץ מהמנוע עצמו שאכן עובר הרצה במפעל יש עוד מכלולים, והם גם צריכים לעבור הרצה ולכן בכל מקרה צריך לעשות הרצה לכלי רכב חדש.

 

 

ובקשר לחברה מ- MotoMan, לפי רפרוף מהיר הם בעצם כותבים רק על המנוע (שכבר עבר הרצה ע"י היצרן).

Finger's gonna kill me.

פורסם
חוץ מהמנוע עצמו שאכן עובר הרצה במפעל יש עוד מכלולים, והם גם צריכים לעבור הרצה ולכן בכל מקרה צריך לעשות הרצה לכלי רכב חדש.

 

 

ובקשר לחברה מ- MotoMan, לפי רפרוף מהיר הם בעצם כותבים רק על המנוע (שכבר עבר הרצה ע"י היצרן).

שלילי



פורסם

שלילי



 

 

שחכתי לציין שהתייחסתי למכונית, ולא לדו"ג.

ברוב נושאי הדו"ג אני ירוק בשלבי למידה :razz:

Finger's gonna kill me.

פורסם

שני גורמים שצורמים מאד במעמר הזה, אם כי איני שולל דרך זו על הסף:

  • ההסבר המצוץ מהאצבע על מהות האטימה / ניגוב הרינגים.
    טענה: "לחץ הרינג כנגד הצילינדר הוא 5 עד 10 ליברות .... כיצד יכול לחץ זה לאטום מול כוחות עצומים של הפיצוץ בחלל הצילינדר ... הוא לא הוא רק מנגב שמן".
    לחץ הרינג על דופן הצילינדר הוא אולי נמוך ביותר, אך לחץ אינו עומד באותו מישור של לחץ הפיצוץ, לכן השני אינו פועל על הראשון. בנוסף ההסבר כיצד הלחץ הנגרם מהפיצוץ מסיעה לאטימה קלוש, ומעורר גיחוך.
  • היכן הנתונים, קומפרסיה, הספק, מומנט? הריי זה הוא תחום מדיד,זה לא מקרמה.

I refuse to tiptoe through life, Only to arrive safely at death.

מה פספסתי הפעם :conf:

×
×
  • תוכן חדש...