Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3212 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איפה סולר ז'ול בשקל?

באמת שואל

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

הוא כנראה דיבר באופן כללי וסתם זרק מספר

כרגע תדלקתי ב5.39 לעומת בנזין 5.86

אז אולי לא שקל, אבל עשרות אגורות תמיד, מה גם שממנוע דיזל למשל אצלי ברכב, אני מוציא צריכה של 1 ל15-16 לעומת המנוע הבנזין, בן דודו, באותו רכב, שעושה 1 ל6-7. (2700 בנזין או 2000 דיזל)

נכון, יש מסנן חלקיקים, ונכון יש מזרקים שזה ברדק.. אבל היי! המנוע חזק יותר, מסיים הרצה רק ב200 אלף קילומטר, ומאריך שנים, אם זה לא היה ככה רכבים מסחריים, מוניות, וכל רכב שצריך להיות שעות על הכביש לא היה דיזל.

הדיזלית שלי לא מרעישה יתר על המידה, אם אני עוצר למישהו שירד או יעלה באצמע הלילה, אני תמיד מרגיש כמו נהג מונית.

אמא שלי עדיין לא מבינה למה סביב לרכב יש ריח לא נעים בהנעות קרות, לכו תסבירו לה.

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
איפה סולר ז'ול בשקל?

 

בתחנה שאני מתדלק ליד צומת סגולה (חושב שקוראים לה חן), בנזין עולה 6 ומשהו, וסולר בערך 5.60 - סדר גודל של 60-80 אג' לליטר הפרש בדר"כ.

פורסם
המשפט הזה לא מובן לי. אז מה אם דיזל מלכלך ומסריח. אתה שופך אותו באוטו? בנזין נעים יותר? לטעמי בנזין הרבה יותר מסריח מדיזל.

נסעת פעם אחרי רכב דיזל בן יותר מ5 שנים?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
נסעת פעם אחרי רכב דיזל בן יותר מ5 שנים?
זה ממש לא מחייב ולא ממש קשור לדגמים של היום. אל תשווה בין הדיזלים הישנים של פעם לבין אלו של היום. חוץ מזה שזה קשור גם לקילומטרז ולטיפול ברכב.

 

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

פורסם
נסעת פעם אחרי רכב דיזל בן יותר מ5 שנים?
לפני 5 שנים כבר היה לכולם DPF, רכב עם DPF לא מוציא שום עשן.

 

רכב שיש לו נטרול עם אוריאה בכלל מאוד נקיר גם לפי הנוסחה הישראלית, ברלינגו עם נטרול אורירה נמצאת בקבוצת זיהום 4 שזה יותר טוב מכמה מכוניות מיני עם מנוע 1.2 בנזין.

 

 

פורסם

מה עם שלל המסחריות דיזל שכן מעשנות כמו קטר ישן? יפה שכחדשות הן מזהמות פחות, אבל מברלינגו קטנות ועד לדוקאטו\ספרינטרים, יש המון כאלו שכנראה לא מתחזקים כראוי אחרי מספר שנים על הכביש וים קילומטראז'. איך הן עוברות טסט?

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

תפריד בין שני דברים שונים.

 

כל ענף ההובלה, ההסעות, המסחריות וכו' נוסע על דיזל כי זה יותר משתלם כלכלית, זה לא שאלה בכלל.

 

 

אבל אם נניח בנזין היה עולה 10 אגורות לליטר והיו משאיות עם מנוע בנזין בנפח 15 ליטר וצריכת דלק 1 ל 1, גם חלקן היו מתוחזקות גרוע ומזהמות פי 100.

 

 

בכל מקרה, היום יצרנים עושים שמיניות באוויר כדי לעמוד בתקני היורו שהופכים להיות מחמירים משנה לשנה, משאיות או מסחרית חדשה יורו 6 דיזל מזהמת מעט מאוד יחסית לעבר.

 

 

פורסם

טסט הן עוברות בתשלום.

 

גם החדשות לא חפות מפשע, בתמורה לכ2000 שח ניתן לבטל את הזרקת האוריאה, ראיתי לא מעטים שכבר ביצעו זאת.

פורסם

כמה הערות:

מלכלך: בולשיט. ראיתם את המכוניות הפרטיות של אנשים אחרים שהם מאוד מלוכלכים. זה לא גורם לאי רכישה של דיזל.

מחיר: הדלק הוא קצת יותר זול, והניצול שלו גבוה יותר מבנזין.

נקי לסביבה: מאז שנכנס מסנן DPF הרכבים הם יותר ירוקים.

תחזוקה: לכל רכב יש מחלות. נכון שהמחלות של הדיזל קצת יותר יקרות (אינג'קטורים, אלנרנטור), אבל המחלות האלו מתגלות אחרי תקופה מאוד ארוכה. אולי מצבר שעולה עוד כמה מאות שקלים.

 

אז למה אין? כי אין הצע רחב של מכוניות כאלה. אם אני רוצה רכב קטן ודיזל, כמעט ואין לי אפשרות, לעומת בחירה ברכב בנזין. כנ"ל לגבי רכבים גדולים, אך שם יתכן שאמצא משהו שיתאים לי.

פורסם

גם באירופה יש מגמה לעבור לבנזין.

 

רכבי הבנזין היום יעילים כמעט כמו הדיזלים (צריכת הדלק במרצדס B180 שנסעתי איתה בשבועיים האחרונים הייתה זהה לצריכת דלק של רכב דיזל) וליצרנים קל הרבה יותר לעמוד אתם בתקינה החדשה והמחמירה.

בפועל, שלושת הרכבים האחרונים ששכרתי בשנה האחרונה באירופה (מרצדס C, מרצדס B, פורד Bmax) כולם היו בנזין.

 

יכול להיות שתם עידן הדיזל?..

פורסם

הויכוח הוא לא מקצועי אלא כלכלי.

 

מהרבה סיבות באירופה יש דגש על מדידת co2 כמדד של זיהום. קשה למצוא מומחים שיטענו שמדובר במדד נכון מבחינה סביבתית. יש היום כמעט קונצנזוס שזה מדד בעייתי שבעיקר עוזר לגורמי תעשייה (רכב ובכלל) באירופה.

באירופה יש למפעלים מכסות co2. בצרפת כמעט כל החשמל מיוצר מגרעין ולכן לא גורר ייצור co2 מה שהופך את המפעלים הצרפתיים שצורכים חשמל לנקיים לחלוטין במדד ה co2 אף שברור שגם לחשמל גרעיני יש מחיר סביבתי כלשהו.

 

התהליך באירופה הוא תהליך בו סוף סוף שיקולים מקצועיים קצת נוגסים בעוצמת הלובי התעשייתי

פורסם
גם באירופה יש מגמה לעבור לבנזין.

 

רכבי הבנזין היום יעילים כמעט כמו הדיזלים (צריכת הדלק במרצדס B180 שנסעתי איתה בשבועיים האחרונים הייתה זהה לצריכת דלק של רכב דיזל) וליצרנים קל הרבה יותר לעמוד אתם בתקינה החדשה והמחמירה.

בפועל, שלושת הרכבים האחרונים ששכרתי בשנה האחרונה באירופה (מרצדס C, מרצדס B, פורד Bmax) כולם היו בנזין.

 

יכול להיות שתם עידן הדיזל?..

 

תם עידן הדיזל ללא מערכת SCR. היצרנים אינם פילנטרופים ואינם מתנדבים מרצונם החופשי לעמוד בתקני הזיהום - הרגולציה מאלצת אותם. VW ויצרנים נוספים, ככל הנראה, עשו שמיניות באויר כדי להמנע מהכנסת מערכות SCR כסטנדרט, עד התפוצצות פרשת הדיזלגייט. אני מניח שבעתיד הקרוב השוק יתייצב בנקודת איזון חדשה - להערכתי הדיזל אכן יירד בהדרגה בפלח השוק של כלי רכב קטנים (סופרמיני ומטה). בכלי רכב גדולים יותר אני לא חושב שהמצב יישתנה מהותית בפרק הזמן הקרוב.

 

אי אפשר לרבע את המעגל, לא יעזור לא אטקינסון, לא סקיי אקטיב, ולא שום דבר. דיזל אפריורי יותר יעיל מבנזין בגלל יחס הדחיסה הגבוה. גם מנועי הדיזל מתקדמים ומשתפרים כמו הבנזין. אגב, אם מדברים על מנועי בנזין מודרניים שפועלים בחלק מהמעטפת בפעולה "כמו דיזלית" ביחס דלק-אוויר נמוך, הרי שהדבר בהגדרה גורם פליטת תחמוצות חנקן מוגברת. אני תוהה כיצד היצרנים והרגולטורים מתייחסים לכך, ואם צפוי לנו "פטרול-גייט" בעוד כמה שנים.

חזיר דיזל

פורסם

 

אי אפשר לרבע את המעגל, לא יעזור לא אטקינסון, לא סקיי אקטיב, ולא שום דבר. דיזל אפריורי יותר יעיל מבנזין בגלל יחס הדחיסה הגבוה. גם מנועי הדיזל מתקדמים ומשתפרים כמו הבנזין. אגב, אם מדברים על מנועי בנזין מודרניים שפועלים בחלק מהמעטפת בפעולה "כמו דיזלית" ביחס דלק-אוויר נמוך, הרי שהדבר בהגדרה גורם פליטת תחמוצות חנקן מוגברת. אני תוהה כיצד היצרנים והרגולטורים מתייחסים לכך, ואם צפוי לנו "פטרול-גייט" בעוד כמה שנים.

הטורבו דיזל של היום כבר ממש לא חסכוניים כמו שהיו הדיזלים הבסיסיים בעבר.

יכול להיות שזה בגלל שמנסים למשוך מהם הספקים גבוהים יותר, או בגלל מסנני החלקיקים, אין לי ממש מושג למה, אך בפועל חסכוניים במיוחד הם כבר לא.

אם ניקח את ה-3008 דיזל החדש, שעושה בממוצע כ-1:15 בנהיגה רגילה (לא חסכונית אך גם לא ספורטיבית) הצריכה שלו לא שונה מזו שקיבלתי במרצדס B180 בעלת מנוע טורבו בנזין קטן יחסית (עם רכב עמוס הכולל 2 מבוגרים + שלושה ילדים + 85 ק"ג מטען).

פורסם
גם באירופה יש מגמה לעבור לבנזין.

 

רכבי הבנזין היום יעילים כמעט כמו הדיזלים (צריכת הדלק במרצדס B180 שנסעתי איתה בשבועיים האחרונים הייתה זהה לצריכת דלק של רכב דיזל) וליצרנים קל הרבה יותר לעמוד אתם בתקינה החדשה והמחמירה.

בפועל, שלושת הרכבים האחרונים ששכרתי בשנה האחרונה באירופה (מרצדס C, מרצדס B, פורד Bmax) כולם היו בנזין.

 

יכול להיות שתם עידן הדיזל?..

 

במסגרת חילופי סטודנטים שעשיתי לפני כמה שנים הכרתי בחור גרמני שעבד בתור סטודנט במחלקת הפיתוח של חברת בוש בתחום של הזרקת דלק למנועי דיזל.

 

לאחרונה הוא סיים את לימודיו ומתחיל לעבוד בתחום אחר לגמרי מזה שבו התמחה. מדוע? לדבריו בוש סגרו את מחלקת הפיתוח שקשורה לדיזלים, פיטרו חצי מהעובדים והפכו את המחלקה למחלקת תמיכה במוצרים קיימים.

 

תסיק מזה מה שתסיק על עתיד הדיזל באירופה...

יום אחד גם לי תהיה אוסטין אלגרו 1.3 שנת 78,

עם תא נוסעים אפוף עשן ומאורר שחותך אצבעות... :roflmao:

ורדה הוריאנט *כבר לא* מחכה לחלקים מברזיל... (הגיעו בשלום)


×
×
  • תוכן חדש...