Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3212 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב שאין טעם להשוות תפוחים לגמבות. לא נהגתי ב-3008 ואני לא מכיר את צריכת הדלק שלו מקרוב. צריך לקחת בחשבון הבדלים במשקל הרכב, בגרר האוירודינמי (מרכב שונה וגבוה ב- 3008 ), בצימוד עם תיבת תמסורת כזו או אחרת ובוודאי יש עוד פרמטרים משמעותיים. עובדתית, משפחתיות עם מנוע טורבו-דיזל מודרני עדיין משיגות צריכת דלק טובה בעשרות אחוזים מגירסאות הבנזין.

חזיר דיזל

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני חושב שאין טעם להשוות תפוחים לגמבות. לא נהגתי ב-3008 ואני לא מכיר את צריכת הדלק שלו מקרוב. צריך לקחת בחשבון הבדלים במשקל הרכב, בגרר האוירודינמי (מרכב שונה וגבוה ב- 3008 ), בצימוד עם תיבת תמסורת כזו או אחרת ובוודאי יש עוד פרמטרים משמעותיים. עובדתית, משפחתיות עם מנוע טורבו-דיזל מודרני עדיין משיגות צריכת דלק טובה בעשרות אחוזים מגירסאות הבנזין.

ואיך קבעת את העובדה הזו?

דווקא יצא לי לראות מבחני רכב לאחרונה (אירופאים) בהם השוו רכבים זהים עם מנוע דיזל מול בנזין והמסקנה שלהם הייתה זהה לשלי, צריכת הדלק הייתה כמעט וזהה לשני הרכבים עם הפרשים קטנים מאוד ולא משמעותיים.

 

בכל מקרה, המגמה של זניחת הדיזל קיימת באירופה וצוברת תאוצה ולא סתם.

גם כאן חושבים כך (ציטוט מתוך מגזין רכב וואלה):

לפחות בכל הקשור לשימוש במכוניות פרטיות, ימיו של מנוע הדיזל ספורים. לא מדובר כאן בפרק זמן של שבועות, אלא בשנים בודדות. אבל אם מישהו חיפש ראיה מוצקה לגסיסתו של הסולר, די לו לעיין בכותרות מדורי העסקים באנגליה ולקרוא על תכנית הגריטה הלאומית למכוניות מונעות דיזל, אליה מצטרפות כמעט כל יום שעובר עוד ועוד יצרניות גדולות. מי שכמובן גרמה לנזק החמור ביותר היא פולקסווגן שהשתמשה בתוכנה המרמה את מבדקי זיהום האוויר וקראה לעשרות מילוני לקוחות להגיע עם הרכב למוסך לעדכוני תוכנה - מהלך שהגיע מאוחר מדי והציע פחות עוד יותר. כדי לנסות לתקן את הנזק התדמיתי, הפעילה לאחר מכן תכנית הבראה במסגרתה הציעה לרכוש את המכוניות בחזרה תמורת הוזלה משמעותית בקניית רכב חדש. התכנית מיועדת לנהגים שברשותם מכוניות דיזל משנת 2010 ומעלה, בין אם במותג סיאט, אודי סקודה או בחטיבת הפרטיות של פולקסווגן - בחלק מהמקרים ניתן לקבל החזר של עד 8,000 לירות שטרלינג. בפולקסווגן מנסים במקביל לאחות את הסדקים שנפערו באמון הציבור ולהוכיח שהם גם חושבים על הסביבה בשל הזיהום שנובע מפליטת הנוקס המסוכנת. אלא שמאחורי האג'נדה האקולוגית, מזדקרת אסטרטגיה כלכלית שנועדה להגדיל את רווחי המותגים בשל הירידה החדה במכירותיהן של מכוניות דיזל בשנה האחרונה. לא פלא, שכולם מצטרפים לפולקסווגן בימים האחרונים ומנסים להיפטר מדגמי הסולר באריזה של חבילה משתלמת - תן את הרכב המטנף שיש לך בבית וקבל החזר כספי ברכישת מכונית בנזין או היברידית חדשה. פולקסווגן, טויוטה, מרצדס, ב.מ.וו, אופל, יונדאי, פורד - אלו רק חלק מהיצרנים שהכריזו בימים האחרונים על תכנית גריטה למנועי דיזל.

http://cars.walla.co.il/item/3093754

פורסם
נסעת פעם אחרי רכב דיזל בן יותר מ5 שנים?
כן, שלי בן 7 ואני מכיר דיזליות בנות 16 שלא מעשנות. נו בחייאת גם יש לך רכבי בנזין שמעשנים.
פורסם

מצ"ב קישור לכתבה מאנגליה המשווה בין דיזל לבנזין, כולל תקנות מס, זיהום אוויר, כדאיות אחזקה ומיסי צפיפות בערים הגדולות.

מכל הנאמר בכתבה דיי ברור שהכיוון הוא לעבר מנועי הבנזין על פני הדיזל.

פורסם (נערך)

הכל תלוי רכב.

בסופו של יום המחיר לק"מ בשקלול כל ההוצאות הוא הקובע. בארץ עדיין דיזל זול מבנזין ברוב התחנות. אז בהינתן שתי מכוניות זהות במחיר ושונות במנוע הייתי בוחר דיזל.

לרגולטור פה לא ממש אכפת מזיהום אויר.

לגבי צריכה ממוצעת : יש דוגמאות לכאן ולכאן: למשל wharcar מצא

As an example, the Fiat 500 diesel does nearly 14mpg more than its 1.2 petrol sister,

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
ואיך קבעת את העובדה הזו?

דווקא יצא לי לראות מבחני רכב לאחרונה (אירופאים) בהם השוו רכבים זהים עם מנוע דיזל מול בנזין והמסקנה שלהם הייתה זהה לשלי, צריכת הדלק הייתה כמעט וזהה לשני הרכבים עם הפרשים קטנים מאוד ולא משמעותיים.

 

בכל מקרה, המגמה של זניחת הדיזל קיימת באירופה וצוברת תאוצה ולא סתם.

גם כאן חושבים כך (ציטוט מתוך מגזין רכב וואלה):

 

http://cars.walla.co.il/item/3093754

לא ראיתי דבר כזה.

כל רכב שאני מכיר עם דיזל ובנזין תמיד הדיזל חסכוני יותר ב20 אחוז לפחות.

פורסם
כן, שלי בן 7 ואני מכיר דיזליות בנות 16 שלא מעשנות. נו בחייאת גם יש לך רכבי בנזין שמעשנים.

זה אומר שהרכב שלך היה אמור לעמוד ביורו-4 במקרה הטוב.

וזה אומר שהוא אחושקשוקה מזהם, גם אם אתה לא רואה עשן שחור מאחור.

פליטת הנוקסים שלו גבוהה מאוד וזה מה שמסריח.

שלא תהיה לך אשליה שהרכב שלך מזהם פחות מרכב בנזין מאותו השנתון...

פורסם
לא ראיתי דבר כזה.

כל רכב שאני מכיר עם דיזל ובנזין תמיד הדיזל חסכוני יותר ב20 אחוז לפחות.

Our unique Which? tests show that, on average, diesel cars are more efficient by about 8mpg (based on tests of 249 cars that all meet the latest emission limits: Euro 6)

 

Read more: http://www.which.co.uk/reviews/new-and-used-cars/article/petrol-vs-diesel-cars-in-2017-which-is-better - Which?

זה אומר בממוצע 3.3 ק"מ לליטר יותר.

זה הבדל אך לא כל כך משמעותי כפי שהיה פעם בתקופה שסקסו דיזל עשתה בלי בעיה 1:20-24 בזמן שסקסו בנזין עשתה ביום טוב 1:15 באותם התנאים.

פורסם
גם באירופה יש מגמה לעבור לבנזין.

 

רכבי הבנזין היום יעילים כמעט כמו הדיזלים (צריכת הדלק במרצדס B180 שנסעתי איתה בשבועיים האחרונים הייתה זהה לצריכת דלק של רכב דיזל) וליצרנים קל הרבה יותר לעמוד אתם בתקינה החדשה והמחמירה.

אין שום סיכוי ש-B180 בנזין תצרוך כמו הדיזלית המקבילה. אלא אם כן אתה משווה מול רכב דיזל גדול וכבד הרבה יותר, ואז ההשוואה לא רלוונטית.

פורסם
זה אומר בממוצע 3.3 ק"מ לליטר יותר.

זה הבדל אך לא כל כך משמעותי כפי שהיה פעם בתקופה שסקסו דיזל עשתה בלי בעיה 1:20-24 בזמן שסקסו בנזין עשתה ביום טוב 1:15 באותם התנאים.

הכל טוב ויפה שאתה טוען שסקסו עושה 1 ל20 או 24.. לעומת 1 ל15, אבל בין הטענית שלך למציאות יש הבדל.
פורסם
אין שום סיכוי ש-B180 בנזין תצרוך כמו הדיזלית המקבילה. אלא אם כן אתה משווה מול רכב דיזל גדול וכבד הרבה יותר, ואז ההשוואה לא רלוונטית.

עשתה לי 15-16 ק"מ לליטר בתנאים אשר רשמתי (רכב עמוס ונסיעה רגילה ולא חסכונית במיוחד).

כמה לדעתך הייתה עושה B דיזל?

מניסיון שלי עם השכרת רכבים באירופה (יוצא לי דיי הרבה עקב העבודה) בדיזלים ידניים בדר"כ יוצא לי צריכה של 1:15 גם כן (קיה סיד סטיישן, אאודי A3 ופורד Smax לדוגמה), וזאת על אף שהן מקטגוריות אחרות לגמרי ובמשקל שונה..

אני אישית אף פעם לא השגתי צריכת דלק של 1:20 בטורבו דיזל מודרני.

 

שוב, אני לא נוהג חסכוני במיוחד אך גם לא בזבזני במיוחד, סתם נהג רגיל..

פורסם
הכל טוב ויפה שאתה טוען שסקסו עושה 1 ל20 או 24.. לעומת 1 ל15, אבל בין הטענית שלך למציאות יש הבדל.

לא הבנתי מה אתה טוען.

יש לך ניסיון אחר אז שתף אותנו, זה הניסיון שלי יש.

פורסם

בשביל לקבל צריכת דלק טובה צריך 2 פרמטרים: מהירות גבוה, סל"ד נמוך (קבוע לאורך זמן).

לכן הנסיעות בבינעירוניות הן יותר חסכוניות לעומת בעיר.

המנועים המודרנים צורכים 1/17 משולב, שמחוץ לעיר אפשר להגיע ל-1/20.

נסיעה מאזור נתניה למצפה רמון, הלוך וחזור ברנו פלואנס, הגעתי לצריכת דלק 1/21 ברנו פלואנס דיזל במהירות 100-120 קמ"ש לאורך כל הדרך.

 

בנסיעה עם יונדאי גטס מנתניה לב"ש אני השגתי 1/15. לפי כמות הקילומטרים, אפשר להרגיש את החסכון בכיס.

מי שלא נוסע הרבה, החיסכון הוא לא גדול.

פורסם
עשתה לי 15-16 ק"מ לליטר בתנאים אשר רשמתי (רכב עמוס ונסיעה רגילה ולא חסכונית במיוחד).

כמה לדעתך הייתה עושה B דיזל?

מניסיון שלי עם השכרת רכבים באירופה (יוצא לי דיי הרבה עקב העבודה) בדיזלים ידניים בדר"כ יוצא לי צריכה של 1:15 גם כן (קיה סיד סטיישן, אאודי A3 ופורד Smax לדוגמה), וזאת על אף שהן מקטגוריות אחרות לגמרי ובמשקל שונה..

אני אישית אף פעם לא השגתי צריכת דלק של 1:20 בטורבו דיזל מודרני.

 

שוב, אני לא נוהג חסכוני במיוחד אך גם לא בזבזני במיוחד, סתם נהג רגיל..

אני עם רכב כבד ומנוע דיזל לא קטן (2000) משיג משולבת של 1 ל16 עם מזגן ו1 ל20 רגוע

×
×
  • תוכן חדש...