Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3325 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חוקר בעיית הנעה שיש לי בדיזלית שלי, השלב הראשון הוא להבין האם נרות החימום עושים את עבודתם.

 

התנגדות נומינאלית של כל נר חימום היא 0.3-0.4 אוהם. כלומר כל נר אמור לצרוך סדר גודל של 40A תחת מתח של 12V. וכל המערכת אמורה לצרוך 160A.

מנגד, הפיוז שאחראי על המערכת הוא 40A בלבד (הערך נכון לפי הספרות).

במדידה עם וולטמטר במצב DC, בזמן פתיחת סוויץ הנרות מקבלים כ8V בלבד (גם כן גבוה בשביל הפיוז המותקן).

האם למעשה מגיע לנרות אות PWM?

כיצד העוצמה מנוהלת?

האם מווסתים דווקא את הזרם לערך נמוך כלשהו?

 

הנרות אגב חדשים לגמרי,

דגם DG-101 של דנסו.

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)

באופן כללי...המספרים הם לשם המחשה בלבד.

 

במידה ומדובר על נרות בעלי סליל בודד או כפול ההתנגדות שאתה מודד כאשר הנר קר היא לשם בדיקה בלבד או צריכת הזרם הרגעית מכיוון שהתנגדות של הסליל עשוייה להיות פי-10-15 מהערך הנומינלי כאשר הסליל מתחמם לכן צריכת הזרם קטנה גם פי 10-15.

 

אכן פיק הזרם עשוי להגיע ל-50 אמפר ויותר למשך זמן מאוד קצר של מאית השניה אבל לאחר מכן הזרם יורד בצורה משמעותית עד לכדי כמעט 8 אמפר לקראת סיום פאזת החימום של נר בודד.

 

בהחלט יישנם רכבים בעלי נרות חימום קירמיים אשר מקבלים אות PWM ממחשב ניהול המנוע.

 

אם אצלך ברכב המתח שמקבל הנר עובר דרך ממסר אז ב-96 אחוז אצלך האות אינו PWM.

 

* בדרך מתח העבודה הנומינלי של סלילי חימום נעה בין 8-5 וולט ולא 12 וולט.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

לא מכיר את המערכת ברכבך אבל בשנתון של הרכב שלך עדיין לא היו נפוצים עפרונות קירמיים או הפעלה על-ידי PWM לכן אני מניח שאצלך קיים ממסר אשר מקבל פיקוד לסליל ההפעלה ממחשב ניהול המנוע.

בדרך כלל מדובר על ממסר חיצוני הבנוי לזרם של 50-70 אמפר ובתוכו קיים גם נגד במקביל לסליל ולא דיודה.

 

היכן מדדת את המתח שמקבל העיפרון ? על העיפרון עצמו או ממש על הממסר ?

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...