Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

farkash7

עוד חבר פורום שרכש טרנטה, והפעם פג'ו 205...

Recommended Posts

תתחדש. זה אחלה שילוב בין תחביב ותחבורה פרקטית. אייקון או לא, אם בשבילך הוא נחשב למשהו, אתה לא צריך לספק תירוצים לאף אחד.


.Volvo 740. It's hip to be square

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני מבין אם נופלת הזדמנות על איזה איקון GTI אז סבבה גם אם לא צריך רכב, אבל סתם כזה בלי שום תואר והדר, למה?!

 

תגובה תמוהה עד מאוד. בטח ובטח בפורום של חובבי רכב.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני מבין אם נופלת הזדמנות על איזה איקון GTI אז סבבה גם אם לא צריך רכב, אבל סתם כזה בלי שום תואר והדר, למה?!

אני דווקא מבין מאוד לליבו של פותח השרשור.

לפני בערך שלוש שנים חיפשתי פיאט קופה מקורית, כבר נפגשתי עם מוכר מבוגר ונחמד של אחת כזו, לא הגענו להסכמה על המחיר והוא ירד מעניין המכירה.

מרוב אכזבה וממש כפיצוי קניתי אונו 70sl מקסימה ודומה מאוד ל205 האמורה - יד ראשונה מפנסיונר, 70k, שלמה לגמרי.

אחרי שנה הקופה חזרה למכירה וקניתי אותה.

רווח נקי עבורי.

מת על שתיהן.

 

מקווה שגם לפותה״ש יהיה מזל שכזה וגם אצלו תנחת GTI בקרוב.


166, קאפה, GTV, קופה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב א ביישור הקו הסתיים.

אני אתן כאן פירוט הוצאות מלא, ורשמים.

 

עלות הרכב - 3500 שקלים+העברת בעלות על סך 215 שקלים.

הרכב הגיע עם המון קבלות על טיפולים מהעבר, בשנים האחרונות טופל במוסך מורשה פיאט ברעננה. נכנס פעם בשנה למוסך, וניתן לראות בקבלות את הגידול האיטי בק"מ. מצורפת תמונה להמחשה:

 

28vexsg.jpg

 

תמונה של כל הקבלות, יש הרבה:

 

ayxbax.jpg

 

השלב הראשון של יישור הקו כלל טיפול במערכת הקירור והמנוע ועל הדרך סידור של דברים קטנים ששמתי לב אליהם במהלך החודשיים האחרונים.

ראשית אציין שהוצאות שלי הן לא ממש דוגמה טובה. יש לי תמיכה שאין לאנשים רגילים, לכן אציין בכל פעם את משך הזמן של הטיפול ומכאן נוכל לגזור כמה זה היה עולה במוסך.

 

שלב 1.1, החלפת שמן, פילטר שמן+פילטר אוויר, פלאגים, אטם מכסה שסתומים.

הצלחתי לתפוס את אסף ואלי מהכנופיה והם עזרו לי בטיפול הנ"ל. אני רוצה להודות להם שוב. הוכיחו את עצמם וגם את כוח האלתור שלהם.

עלות חלפים:

אטם מכסה שסתומים - 39 שקלים.

שמן מנוע וולוליין - 100 שקלים.

פקק קרטר שמן - 12 שקלים.

שייבה לפקק שמן - 2.5 שקלים.

עד כאן מחירים ללא מע"מ.

מסנן אוויר - 45 שקלים.

מסנן שמן 44 שקלים.

פלגים 124 שקלים.

 

סה"כ: 394 שקלים כולל מע"מ.

זמן עבודה - שעה.

 

שלב 1.2, טיימינג. כאן אציין שעשיתי טעות ולא רכשתי מותחן חדש אלה רק רצועה ומשאבת מים. למזלי ברכב הזה הטיימינג מאוד נגיש ולכן זה נעשה בשלב מאוחר יותר. אציין גם שהטיפול נעשה אצל חבר שהוא מכונאי. הוא עשה טעות קטנה. ברכב שלי המותחן של הטיימינג מגיע ללא קפיץ ויש למתוח אותו ידנית. הוא מתח את הרצועה קצת יותר מדי. לא נגרם נזק כלשהו רק רעשי שריקה. זה סודר בהמשך.

עלות חלקים:

רצועת תזמון - 80 שקלים.

משאבת מים - 145 שקלים.

רצועות אביזרים - 65 שקלים (שתי רצועות).

סה"כ: 290 שקלים, על הדרך הסתכלנו על הרכב (יש לחבר ליפט) ובדקנו אותו לקראת הטסט. הפתעה טובה הכל תקין. הוספתי לחבר 200 שקלים על העניין.

סה"כ 500 שקלים. מבחינת זמן עבודה נגיד שעתיים, למרות שלדעתי מוסך שיודע מה הוא עושה ועובד טוב יעשה זאת באזור השעה.

 

שלב 1.3, החלפת תושבת מנוע עליונה, החלפת חוטי הצטה, החלפת צינור רדיאטור עליון+תחתון, החלפת נוזל קירור (ברכב היו מים רגילים, מוזר כי בפירוט הטיפולים מופיע נוזל קירור פראפלו של פיאט).

עלות חלקים:

תושבת מנוע - 65.

נוזל רדיאטור וולאו - 50 שקלים לאחד (נרכשו שניים אחד הספיק).

צינור מים תחתון - 70.

צינור מים עליון - 35.

בנדים - 5.

סה"כ 225 שקלים.

הפעם עשיתי את העבודה לבד עם חבר על בוקיםת וג'ק עגלה שרכשתי. הכל התחיל טוב, החלפנו את חוטי ההצטה, לאחר מכן את תושבת המנועת את צינור הרדיאטור העליון ואז צינור הרדיאטור התחתון הכניע אותנו.

הוא היה מחובר לבלוק המנוע עם באנד מוזר שלא הצלחנו לפרק. למזלי יש לי תמיכה, אבא של חברה שלי הוא בעל מוסך והוא עזר לנו בפירוק. בגלל זה רשמתי בהתחלה שיש לי תמיכה שאין לאחרים, ומכאן גם למדתי לקח. אם אתם הולכים לכיוון הזה של לבצע טיפולים לבד קחו בחשבון שיהיו מקרים שתתקעו, ואז תצטרכו עזרה. פה האמת שמה שתקע אותנו הוא חוסר בכלים נכונים ונסיון. פלאייר פטנט היה פותח את משחרר את הבאנד ואז היינו צריכים להפשיל את הצינור.

 

זמן העבודה במקרה הזה הוא שעה פחות או יותר גם לאדם לא מנוסה (בתנאי שהוא יודע לשחרר באנדים סוררים).

 

שלב 1.4 - החלפת מותחן טיימינג, ותיקון המתיחה של הרצועה. תודה למוסך יעדים של אבינועם בקיבוץ מגל.

שוב נעזרתי באבא של חברה שלי. הבעיה הייתה שאין לי את הנסיון בלדעת כמה למתוח את הרצועה, וחבר שלי היה עסוק מאוד. צפיתי בעובד במוסך מותח את הרצועה, יש פה פשוט עניין של נסיון. יש מכשיר יעודי של פג'ו שאפשר למתוח בעזרתו, אבל מחיפושים שלי באינטרנט בפורומים בחו"ל אף אחד לא התייחס למכשיר הזה ברצינות. תמיד דובר על כך שהמוסכניקים יודעים כמה למתוח לפי הרגש, ואני יכול להגיד שהם אכן עושים עבודה טובה.

לא יודע איך לתמחר את העניין הזה, מדובר פה יותר בפועל יוצא של לימוד. אם הייתי עושה את הטיימינג במוסך אז אני מאמין שבאותם שעתיים שהקצתי קודם לנושא היו מבצעים גם את זה.

עלות המותחן - 100 שקלים.

 

היו עוד דברים קטנים שקניתי והחלפתי לבד. ניפל מגבים לצינור של המגב האחורי, האטם של משאבת המגב הקדמי, מגבים, נוזל מגבים, עלות זניחה כ100 שקלים לכל הדברים. הייתה גם הפתעה בדמות ווסת אלטרנטור שעשה בלאגן, עלות החלפה 200 שקלים אצל חשמלאי רכב.

 

סיכום.

את זמן העבודה אני מעריך ב-4 שעות מוסך, זאת מצפיה וביצוע של חלק מהעבודות. יש מוסכים שאולי היו גובים יותר, ובחלט יכול להיות שמוסכים מסויימים היו גובים על פחות.

נסכם את העלויות:

4 שעות עבודה כ-1000 שקלים.

עלות חלקים כ-1300 שקלים.

העלויות שלי הן פחותות (בגזרת העבודה), אבל זו התמונה פחות או יותר לאדם הממוצע.

עד עכשיו מדובר בהשקעה של 6000 שקלים כולל עלות הרכב.

 

תוכניות להמשך:

קלאצ' - אפשר לסחוב אותו עוד, אבל אני מתכנן להחליף אותו, לפי כל הסימנים מדובר בקלאצ' המקורי והוא כבר מרגיש בסוף חייו.

התקנת מערכת שיושבת לי בחדר ופירוק כל ההתקנות המקומיות מהרכב. גם מתוכנן לחודש הקרוב ומקווה שיצא לפועל. פה בוודאות אתן למתקין לבצע את ההתקנה, בעבר התקנתי בעצמי את אותה מערכת בסקסו שהייתה לי והבנתי שמבחינת זמן זה פשוט לא שווה את ההתעסקות שלי והזמן שלי.

צמיגים - הצמיגים ברכב משנת 2011, עוד לא מתפרקים אבל בהחלט ישנים. בטסט לא קיבלו שום הערה, אבל אני אחליף אותם בכל זאת.

 

לקח: אין תחליף לנסיון של בעל מקצוע.

 

עד לפעם הבאה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בשנה הראשונה התחזוקה עולה הכי הרבה. לאחר מכן זה יורד בצורה דרסטית ואתה מוצא את עצמך משתעמם ומשוטט בפורומים ובאיביי כדי למצוא כל מיני תוספות שכדאי לקנות לרכב.

מעבר לזה, כל רכב חדיש יותר שהיית רוכש בסכום של כל מה ששילמת עכשיו ואפילו קצת יותר (נגיד 6-10K ש"ח), היה דורש הוצאה התחלתית כמו זו שתיארת כאן ליישור קו.


.Volvo 740. It's hip to be square

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואוו מרשים! חתיכת טיפול, באמת כיף שאתה ככה יכול לטפל בעצמך לבד ברכב!

 

תוכל לפרט קצת על החלקים שקנית? פלאגים? חוטי הצתה?

מה הייתה הבעייה עם האלטרנטור שדרש להחליף את הווסת?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול להגיד עדיין שאני מטפל ברכב לבד.

גם בטיפול היחיד שעשיתי לבד עם חבר שלשנינו אין אף רקע טכני הסתבכנו.

 

מה שאני יכול להגיד הוא שאני לא מוכשר או מיוחד והדברים המעטים שעשיתי לבד עד עכשיו כל אחד יכול לעשות ברכב הזה.

ברכבים אחרים לא יודע, אולי יותר מסובך, אולי יותר מפחיד.

 

החלקים שקניתי הן מחנויות חלקים סטנדרטיות באזור. השתדלתי לקנות חלקים איכותיים עד כמה שניתן, של חברות אירופאיות (גטס למשל בטיימינג), מסנן שמן ניתן להשיג מקורי. בתושבת מנוע לא הקפדתי על כך, קניתי תושבת תאילנדית אבל היא עושה אחלה עבודה. התושבת הקודמת התפרקה לשניים כששלפנו אותה והרכב רעד במקום כמו משוגע איתה, בחדשה זה ממש מרגיש כמו רכב חדש לפחות בינתיים.

חוטי הצתה ששאלת עליהם לא משהו מיוחד, לדעתי סיני, פלאגים קניתי קצת יקר של דנסו, לא יודע כמה זה משנה.

 

לגבי האלטרנטור הייתה בעיית טעינה, לעיתים לא הייתה טעינה והנורה של המצבר דלקה. מאז ההחלפה לא קרה.

 

שכחתי לציין שכשפרקנו את הטיימינג ראינו שמצב הרצועה מצויין וכך גם משאבת המים אבל כבר קניתי את החלקים...

לא מצאתי תעוד לכך בטיפולים לצערי, כסף שיכולתי לחסוך אולי, אבל אני הרבה יותר רגוע.

אז אם מישהו רוכש 205 כדאי לבחון את מצב הרצועה לפני ההחלפה, היא גם יחסית נגישה.

 

לגבי ההוצאות עד עכשיו אני לא מופתע מכלום פרט לווסת, הכל היה צפוי פחות או יותר. מקווה שכך ימשך. כל רכב אחר זול שהייתי קונה היה מצריך הליך דומה, פה אני מקווה שהבסיס באמת טוב ובטווח הארוך באמת ההוצאות (שהן פחות מירידת ערך של רכב ממוצע) יתמתנו למינימום.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה.

תושבות רק מקוריות, ובכלל חלקי גומי כמו משולשים. תושבות תאילנדיות יחזיקו לך חודשים ספורים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצדק כנראה איתך. לא אהבתי את הקניה הזו.

פשוט התושבת נבדקה במהלך טיפול הטיימינג אצל חבר שלי יחד עם כל התושבות וכל הרכב. מצבה היה כשל מוחלט, היא התחלקה כבר לשתי חתיכות והרכב רעד בהסטריה.

 

בחנות החלפים שבדקתי (שתי חנויות) היה רק תחליפי כזה או מקורי ב250 שקל, מחיר מופקע לחלוטין.

 

באם ארגיש שינוי בתפקוד שלה אדאג לעשות בדיקה בעוד חנויות או להזמין מחול תחליפי איכותי של חברה אירופאית/מקורי.

 

העדפתי לשלם עכשיו 60 שקלים (מחיר של תחליפי איכותי מחול בערך) ולהיות עם תושבת שמורכבת מחתיכה אחת גם אם היא תאילנדית.

 

דרך אגב אני לא יודע איך נראית תושבת מנוע בכל רכב. פה תאור של בורג עטוף בגומי די הולם אותה. צריך להיות מטומטם אמיתי כדי לייצר משהו כזה בצורה דפוקה.

אני נותן קרדיט לעמי המזרח, יותר קרדיט ממה שאני נותן לנו האמת.

התרשמתי מאוד מבנגקוק, ולא מזמן גם ביקרתי בהונג קונג ושם בכלל אין מה לדבר. נקווה שהתושבת תחזיק קצת יותר.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר איך התושבת אצלך נראית, היא לא מטומטמת, היא התפרקה כי עברו כבר 20 שנה.

250 שקל לתושבת מקורית זה מחיר מעולה!

תריץ חיפוש בפורום על תושבות תאילנדיות, אני לטובתך תאמין לי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי שצריך להיות ממש מטומטם כדי שתושבת חדשה תילך אחרי כמה חודשים.

למקורית אין לי אף טענה.

 

בכל מקרה קיבלתי את הדברים שלך כבר בתגובתי הקודמת. תקוות גדולות אין לי מהתילנדית, ואני כבר מוכן לזה שהיא תזדקק החלפה, ההחלפה שלה גם פשוטה מאוד אז זה לא מדאיג אותי.

 

לגבי המחיר של תושבת מקורית אולי לא זכרתי נכון בכמה הציעו לי ו250 זה מאירופה, בכל מקרה לי זה היה נשמע מוגזם. במיוחד כשאני יודע ממה החלק המדובר בנוי.

אולי אני טועה.

תחליפי של SAIC עולה 80 שקלים מאירופה. אעשה חיפוש קטן עליה ועל המקורית בשביל PLAN B.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שעשית עסקה מצויינת וקנית מכונית נהדרת. תהנה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר פזו כאלו בשרות הוד מלכותה שעברו את ה-500,000 ק"מ בלי להניד עףעף.

אכן רכב אלמותי.

לא זוכר שום דגם של פזו שהתקרב לאמינות של הרכב הזה בעשרים שנים האחרונות....(וחבל)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תחליפי של SAIC עולה 80 שקלים מאירופה. אעשה חיפוש קטן עליה ועל המקורית בשביל PLAN B.

 

נכתב בדם חביבי, בדוק שרשורים של אושריקו בעניין תושבות תחליפיות

 

אין ולא יהיה על תושבות מקוריות. חבל על הכסף, בסוף תגיע לשם בכל מקרה.


היום: סנדרו 2016, 301 2013

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בטופ גיר פעם אמרו שפג׳ו ייצרו מפלצות אמינות ואז מכוניות או מכונות נהיגה ואז זבל.

 

אני חושב שה205 הייתה חוליה באבולוציה של מפלצות האמינות לרכבי הנהיגה.


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...