Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3583 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

אני מחפש מידע בנושא הזה אך הכל מפוזר באינטרנט. אשמח לקבל תשובות חד משמעיות של איך זה עובד.

אני נהג חדש וצעיר, ובימים הקרובים הולך לרכוש את הרכב הראשון שלי, יד שניה.

כרגע לרכב יש ביטוח של הבעלים הנוכחי כמובן.

 

אני צריך שיהיה לפחות ביטוח חובה על שמי מרגע העברת הבעלות על הרכב בדואר? או שיש תקופה מסוימת שאפשרי לנהוג ברכב מבלי להסדיר את עניין הביטוח? האם אפשרי לעשות העברת בעלות בכלל אם אין לי ביטוח על הרכב?

 

איך בכלל ביטוח עובד? אני אתקשר מחר בבוקר למספר חברות ביטוח ואסגור עם ההצעה הכי נכונה בשבילי - ומה אז? אני משלם בטלפון? איך אני מקבל את טפסי הביטוח? האם טופס שנשלח במייל יספיק לשוטר / בעת תאונה חס וחלילה?

 

בכל מקרה, כמו שאתם רואים אני טיפה מבולבל.. אשמח אם מישהו יוכל לעשות סדר בנושא הזה.

איך אמורה להראות כל הסצנה של רכישת רכב מיד שתיים מנקודת המבט של הביטוחים.

 

המשך יום נפלא לכולם.

פורסם (נערך)

משלם בטלפון. תעשה ביטוח מראש או מיד אחרי העברת בעלות . שלא תסתבך בתאונה פשוטה לכאורה. ביטוח חובה זה המינימום הנדרש בחוק אבל לא תנאי להעברת בעלות. היתר לשיקולך. הדבר היחיד שעובר אליך מהמוכר הקודם זה אגרת הרישוי.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
משלם בטלפון. תעשה ביטוח מראש או מיד אחרי העברת בעלות . שלא תסתבך בתאונה פשוטה לכאורה. ביטוח חובה זה המינימום הנדרש בחוק אבל לא תנאי להעברת בעלות. היתר לשיקולך. הדבר היחיד שעובר אליך מהמוכר הקודם זה אגרת הרישוי.

 

אוקי, תודה על התשובה.

בעת סגירת הביטוח הם צריכים את הפרטים המדוייקים של הרכב לא?

אם אשלם מראש ובסוף לא ארכוש את הרכב, זה לא סיפור לבטל הכל?

פורסם

לדעתי עדיף לבקש מהמוכר אחרי העברת הבעלות בדואר לנהוג עד אליך הביתה,לשים את האוטו בחנייה ,תעלה הביתה ותרים טלפונים בשקט לא בלחץ זמן ,לא לנסוע עד שאתה סוגר את העניין, זה ישתלם לך ,כמו שקודמי אמר ,ביטוח חובה הכי חשוב אבל אם כבר אתה עושה ביטוח חובה אז לעשות אצל אותו מבטח גם מקיף או צד ג'.

הכי חשוב לא לעשות את זה בדואר בלחץ זמן ,תעשה את זה בשקט ,אתה מקבל גם עותק במייל להדפסה ותוכל לנסוע בשקט.

פורסם

לא סיפור לבטל. יחזירו לך את החלק היחסי שהפעלת את הביטוח. מחירי ביטוח החובה דיי דומים בכל החברות . לביטוח אתה צריך מספר רישוי ודגם

פורסם

בשביל לבטח רכב, הוא לא חייב להיות רשום על שמך.

 

אחרי שסגרת את כל פרטי העסקה עם המוכר, תחתום איתו על הסכם מכירה ותקבע מועד העברת בעלות ליום אחרי לדוגמא או לאותו יום אחרי צהריים.

 

צלם את רישיון הרכב כדי שיהיו לך את כל הפרטים.

 

אחרי זה תעשה ביטוח בטלפון. בשביל זה תתבקש לשלוח במייל או בפקס צילום רישיון הרכב אל הסוכן. לכן תדאג שיהיה לך צילום טוב וברור.

 

חובה וצד ג' זה המינימום. משלם בכרטיס אשראי בעיסקה טלפונית. ברגע ששילמת יש לך ביטוח, את התעודה עצמה סוכן ביטוח ישלח לך הביתה.

 

אחרי זה הולך עם המוכר לדואר ומעביר בעלות, אתה מבוטח.

 

 

פורסם

ב- car.mof.gov.il אתה יכול להשוות מחירי ביטוח חובה. ב- wobi.co.il אתה יכול לקבל מושג על מחירי הביטוחים של כמה חברות. הרבה חברות ביטוח חסרות שם. לא חייבים לעשות את הביטוחים באותה חברה. אם תכתוב בגוגל: מדד שירות ביטוח - אמור להיות קישור לאתר משרד האוצר עם דירוג חברות הביטוח.

פורסם

אני לא מסכים עם חלק מהתשובות כאן.

אם אתה רוצה לפעול כשורה ולא להסתכן סתם - כאשר תמצא רכב שמוצא חן בעיניך, תקבע עם המוכר פגישה להעביר בעלות לעוד יום או יומיים. את הזמן הזה תנצל לעשות סקר בין סוכני וחברות ביטוח (חלק מחברות הביטוח עובדות רק מול סוכנים וחלק גם ישירות מול המבוטח הפוטנציאלי) ולהכין את הכסף (מזומן או צ'ק בנקאי).

לפני שאתה עושה העברת בעלות - תפנה לסוכן/ חברת ביטוח שבחרת ותעשה ביטוח (אפשר טלפונית).

 

עם כל הכבוד, ההצעות להשתמש בביטוח של המוכר כמה ימים וכו' - הן הצעות אחיתופל.

לפי החוק, ברגע שמבוצעת העברת בעלות - הביטוח הישן פג תוקף. מיידית. זה מגובה בפסיקה של בג"צ.

כלומר, אם תתבסס על הביטוח של המוכר, ותהיה מעורב בתאונה - לא יהיה לך כיסוי ביטוחי.

לכן -> תעשה ביטוח קצת לפני שאתה מבצע העברת בעלות.

פורסם
לדעתי עדיף לבקש מהמוכר אחרי העברת הבעלות בדואר לנהוג עד אליך הביתה,לשים את האוטו בחנייה ,תעלה הביתה ותרים טלפונים בשקט לא בלחץ זמן ,לא לנסוע עד שאתה סוגר את העניין, זה ישתלם לך ,כמו שקודמי אמר ,ביטוח חובה הכי חשוב אבל אם כבר אתה עושה ביטוח חובה אז לעשות אצל אותו מבטח גם מקיף או צד ג'.

הכי חשוב לא לעשות את זה בדואר בלחץ זמן ,תעשה את זה בשקט ,אתה מקבל גם עותק במייל להדפסה ותוכל לנסוע בשקט.

תיקון קטן - שינהג לפני העברת הבעלות. אם ינהג אחרי העברת הבעלות ויקרה משהו חברת הביטוח עלולה להתנער בטענה של חוסר זיקה ביטוחית.

להגיע לדואר אחרי שהרכב חונה במקום בטוח ליד ביתך, ורצוי לאחר שהביטוח הופעל על שמך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אוקי חברים, תודה רבה לכולם. נדבר עם המוכר מחר ונבחר את אופן הפעולה הכי נוח לשתינו.

 

כנראה שניפגש מחר אחרי הצהריים, אני אנצל את מחר עד הפגישה לנסות לבדוק ולסגור ביטוח - אם אני אראה שזה מתעכב אני אבקש ממנו להקפיץ את הרכב אלי ונדאג לביטוח אחר כך בשקט כמו שהציע רוני.

פורסם
תיקון קטן - שינהג לפני העברת הבעלות.

 

למייטב ידיעתי העברת בעלות לא מבטלת ביטוח.

 

כמו שאפשר לבטח רכב של מישהו שאתה רוצה לקנות לפני העברת בעלות ואחרי העברת בעלות ביטוח שלך ישאר בתוקף, כך גם ביטוח של בעל הרכב המקורי ישאר בתוקף אחרי העברת בעלות, כל עוד הוא לא ביטל אותו יזום.

 

 

פורסם

עם כל הכבוד, ההצעות להשתמש בביטוח של המוכר כמה ימים וכו' - הן הצעות אחיתופל.

לפי החוק, ברגע שמבוצעת העברת בעלות - הביטוח הישן פג תוקף. מיידית. זה מגובה בפסיקה של בג"צ.

כלומר, אם תתבסס על הביטוח של המוכר, ותהיה מעורב בתאונה - לא יהיה לך כיסוי ביטוחי.

.

אתה טועה

 

המכירה לא מבטלת את הביטוח הישן, אם חברת הביטוח לא מודעת למכירה.

 

אבל אני מסכים איתך שעדיף שתעשה ביטוח חובה אחרי שסגרתם שאתה רוכש את הרכב, ולפני העברת הבעלות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

מעבר לכך - אני, כמוכר, מבטל את הביטוח ברגע שביצעתי העברת בעלות. לא רוצה שמישהו יעשה תאונה וזה יזקף לחובת הרקורד הביטוחי שלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
למייטב ידיעתי העברת בעלות לא מבטלת ביטוח.

 

כמו שאפשר לבטח רכב של מישהו שאתה רוצה לקנות לפני העברת בעלות ואחרי העברת בעלות ביטוח שלך ישאר בתוקף, כך גם ביטוח של בעל הרכב המקורי ישאר בתוקף אחרי העברת בעלות, כל עוד הוא לא ביטל אותו יזום.

יש פסיקה של בג"צ בנושא. העברת בעלות מבטלת ביטוח.

חברת הביטוח כמובן שלא תרוץ לספר לך, כי ככה אפשר ל"סחוט" מהמבוטח תשלום עבור עוד כמה ימי ביטוח.

אם לדייק - החוק מאפשר להשתמש בביטוח של המוכר, רק אם יש אישור מראש של חברת הביטוח.

 

למי שמעוניין - אני מצרף קישור בו מדובר על הנושא + יש הפנייה לפסקי דין רלוונטיים לנושא. מוזמנים לחפש אותם ולעיין.

http://bit.ly/2c1eKMT

 

אתה טועה

 

המכירה לא מבטלת את הביטוח הישן, אם חברת הביטוח לא מודעת למכירה.

 

אבל אני מסכים איתך שעדיף שתעשה ביטוח חובה אחרי שסגרתם שאתה רוכש את הרכב, ולפני העברת הבעלות.

חברת הביטוח מודעת למכירה. יש לה גישה ישירה למאגר המידע של משרד הרישוי.

ברגע שאתה מבצע העברת בעלות - יש לה גישה למידע זה.

אם אתה קונה/ מוכר רכב ללא העברת בעלות - זה כבר סיפור אחר.

עריכה אחרונה על ידי guya72
×
×
  • תוכן חדש...