Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם פיאט טיפו כל כך כושלת?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3671 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ודרך אגב, מה לגבי המידע שלך על ה DSG ?

אין לי שום מידע מסודר לגבי הDSG. היכן טענתי אחרת?

 

הקו שלי נרשם כאן:

כשאתה כותב כדי לשרת רוכשים ולא רק מספר על חוויה אישית מהזווית של מה שמעניין אותך, איזכור סאגת DSG הוא חשוב.

 

אילו הייתי צריך להמליץ למישהו על רכב בעל DSG7, אישית לא הייתי מתעלם מסימן השאלה סביב הגיר הזה. אתה אולי כן. הציפיה שלי ממי שממליץ שישים על השולחן תמרור אזהרה ואם צריך שיסתייג במידה ומדובר במידע שלא ניתן לביסוס.

 

אתרי הרכב המובילים שאליהם התייחסת נתנו במה לסאגת ה DSG, אם לא במבחנים אז בהשתלשלות הארכת האחריות סביב העולם. בנוסף, הם עושים מבחנים ארוכי טווח. אחרים עושים סקרים כאלו או אחרים על עניין תחזוקה. אישית אני לא מאמין גדול בסקרים. רק שהנקודה כאילו שיש דברים שהם טאבו שאסור לדבר עליו והם עילה למחיקה לא מעידים בעיני על התמודדות מכבדת לקליינטורה שלך. צנזורה זו לא דרך שגם פותרת את הבעיה.

 

הונסט ג'ון זו אכן דוגמא פינתית, כמו נטקאר שבו נמצא הונסט רוני (כך לפחות הרבה יגידו לך). בכל אופן באתר הפניתי הזה הונסט ג'ון מראה איך אפשר להתייחס לבעית ה DSG אפילו במובלט, (בנוסף, לכל רכב נבחן יש פירוט הריקולים). ובסיומו של דבר למרות תמרור האזהרה הוא מכתיר אותה כמוצלחת ומצטיינת ביותר. בעיני זו דוגמא ליכולת לאזן בין מידע שלילי לחיובי ועדיין להיות פייר.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

  • תגובות 156
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לי אישית לא ברור למה הרכב כבר חצי שנה בארץ, ועדיין לא רואים אותו בכבישים.

 

כי הוא לא חצי שנה בארץ...הרכב הושק לפני פחות מחודשיים וחצי ומסירות ראשונות בסוף מרץ.

mx-5, audi a4, alfa 159.

פורסם
ואם זה נכון מאיזו סיבה ?

הוא שונא את פיאט ?

או שאולי הוא מצפה לפיאט של פעם, שידעה להיות עממית ומהנה גם יחד ?

 

ואולי, בהתייחס לטיפו המקורית, הוא ציפה ליותר?

לא, אני לא חושב שהוא אנטי פיאט, הוא פשוט בבירור בעד תוצרת קונצרן VAG. אתם מוזמנים לגיחה לאתר שלו, ברפרוף קל על המבחנים האחרונים המופיעים, בלי שום בחירה. מכוניות קונצרן VAG בולטות באופן מובהק בכמות המבחנים ובכמות הנצחונות וזה בלי קשר לקטגוריה הנבחנת.

פורסם

האמת, ברוב הקטגוריות בהן נמצאות המכוניות של VAG הן תמיד בפסגה, בלי קשר למגזין הבוחן אותן.

וזה לא רק בארץ, אגב.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
כרגע אין לי זמן, אז קח בנתיים:

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/volkswagen/golf-vii-2013/

ראה מה רשום באיקס האדום.

בנוסף, לך ל good&bad.

 

גם באוטואקספרס על הגולף יש התייחסות.

 

הטענה כאן הייתה שבאף מבחן דרכים אין התייחסות לאמינות - אתה מראה דוגמאות לאתרים בהם בנוסף למבחני דרכים, יש סקירה מקיפה על כל דגם וזה לא אותו הדבר. ב-AutoExpress ה-Good & Bads מבוסס על סקר שביעות רצון. הקיצר, השוואת "תפוחים לתפוחים" זה לא.

 

ואולי, בהתייחס לטיפו המקורית, הוא ציפה מה? הטיפו המקורית הייתה בדיוק מה שהטיפו הזאת - מרווחת, בעלת ביצועים סבירים מינוס, בעלת התנהגות סבירה (הפלטפורמה בהחלט הייתה טובה, אך לא היה מדי שאר רוח בגרסאות הבסיס). הטיפו הזאת די נאמנה למקור. אין לי מושג מה הוא ציפה, אלא אם בוחנים את דבריו - ולפי דבריו הטיפו היא ממשיכת דרכן של כל מה שמשוקץ בפיאט, לעומת הראפיד, שהיא מינימום סופרב מוקטנת. אני מבין את רצון הותיקים להגן על הכותב שהם גדלו עליו, אבל סורי - לפחות מהכתבה הזאת זה לא נראה כך.

 

איך אתה יכול להשוות את הטיפו המקורית שהייתה חדשנית בכל הקשור לתכנון מכונית מודרנית בזמנו עם הטיפו הזאת שאינה אלא מכונית סטאנדרטית למדינות מתפתחות?

ד"א אותה טיפו מקורית הוכתרה למכונית השנה ע"י אהרונוביץ' בזמנו והייתה מהמשפחתיות המומלצות במגזין "אוטו" של אז, בימים שהוא היה העורך (יש לי גליונות ישנים מאז). כמו שנאמר כאן, על אהרונוביץ' אפשר להגיד הרבה דברים, אבל הוא נאמן לאמת שלו (כל כך נאמן שהוא מתכסח עם כל העולם ואשתו).

 

יש כאן קהילה של אוהבי קונצרן פיאט (על שלל יצרניו) אשר לא שונה בהרבה מחבורה של אוהדי קבוצת כדורגל - אסור להגיד דבר שמצטייר כשלילי על הקבוצה שלהם ושלא יבלבלו אותם עם עובדות. ד"א אני מוקיר ומחבב את כל המזוהים עם המועדון הזה שיצא לי להכיר - אנשים מצויינים אחד אחד, אך שמישהו מדבר סרה באלפא/בראבו/500/וכד' שלהם, הוא צריך להימלט על נפשו - עכשיו אני הולך להתחבא בממ"ד, יאללה ביי :wave:

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

יש לי את אותם הגליונות, רק לפני חודשיים בערך הפסקתי את המנוי ומשך שנים טרחתי לאסוף גליונות ישנים. אני משווה כי פרט לאלמנט החדשנות (שאכן לא קיים בטיפו הנוכחית והיא מאד רחוקה ממנו) העיקרון דומה. זאת בדיוק אותה טמפרה - משפחתית מרווחת עם תחת ענק, ביצועים פושרים, התנהגות סבירה ותמחור אטרקטיבי. יש לי גם מספיק ניסיון נהיגה על טמפרה וטיפו בכדי להעיד - אמנם הן רחוקות מהביקורת שהוטחה בהן, אבל גם נטולות בשורה דינאמית כלשהי.

 

לגבי אהדה וכו' - אף אחד כאן לא טען שהטיפו בהכרח הייתה צריכה לנצח את המבחן. יתרונות הראפיד ידועים (מנוע ודלת חמישית) והם מהותיים. עם זאת, לטעון לעדיפות תא הנוסעים בראפיד מול הטיפו יכול לעבוד אצל מי שלא ישב בהן מעולם, כי מי שכן ראה בטיפו תא נוסעים סביר ואף איכותי, ובראפיד את הדבר הכי קרוב לדאצ'יה שואג הצליחו להוציא.

 

כשיש יתרונות אמיתיים, אין בעיה להדגיש אותם. לא צריך להנפיץ. גם לא כתרים של אחרון אבירי האמת וכו' - כסאח לא תמיד שווה אמינות.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

מהצצה קלה בתמונות להלן, לא נראה לי שיש ספק למי הנדסת אנוש טובה יותר.

 

tiprad167.jpg

tiprad168.jpg

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדעתי מתמונות בלבד אי אפשר להסיק שום דבר על הנדסת אנוש. צריך לשבת ברכב, לכוון את הכיסא והמראות ופשוט להתחיל לתפעל אותו. ישבתי בראפיד, הנדסת אנוש טובה וצפויה כמו בכל רכבי vag.

 

Sent from my ALE-L02 using Tapatalk

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ישבתי בטיפו והרגשתי את אותו הדבר. מכיר 3/4 מהמתגים מהג'ולייטה, גם המתגים בהגה מוכרים משלל דגמי פיאט וגם היוקונקט מאד קל ללימוד ושימוש. התמונות באמת לא אינדיקציה לכלום והטיפו רחוקה מלהיות דוגמא להנדסת אנוש קלוקלת, ההיפך הוא הנכון.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

לטעמי, לדעתי ולשיטתי, כאשר בוחנים רכב, מתייחסים למכונית הנבחנת.

 

בטח שאפשר לאזכר רקורד היסטורי לא מוצלח, גם בתחום האמינות, התדמית, אפשר אפילו לעקוץ - אבל שום דבר מאלו לא יחרוץ מכונית לשבט או לחסד.

 

השאלה היא מה משרת האזכור בכתבה.

פרפרזה משעשעת? הדגשה של ניגוד?

כי לכתוב שפעם היו בעיות בתיבת ה-DSG , היו ואינן, בלי לדעת אם הן עברו מהעולם זה לא רציני. לכתוב שהתיבה הזו היא המתנה השניה בחשיבותה לאנושות אחרי האש ושהיא חפה מבעיות זה עוד פחות רציני.

 

אני מצפה להתייחסות למכונית הנבחנת as-is לא להתנבאויות ולא להיקשים על סמך שמועות.

בדיוק כמו שלא אסכים לשפוט או לדרג מכונית על סמך זה שהיא ״לא מחזיקה שוק״ כי אני בוחן מכונית כמוצר שכרגע מולי. אני לא אשרבב בדיחת דאצ׳יה מהאייטיז לדאסטר, ולא אבדוק חלודה במסגרת החלונות ובמרזבים של הג׳ולייטה.

 

אני כן אזכיר דברים שהם מדידים ואמפיריים, קרי - המעבר של psa מתיבת ה-al4 לתיבות של אייסין. או השיפור העקבי בתפעול של ה-i Drive.

 

 

בנוגע לשתי המכוניות הנ״ל, לא קראתי את המבחן ולא אתייחס אליו. אבל מהיכרות טובה עם שתי המכוניות - סקודה ראפיד היא העדיפה בסך כל מכלוליה, ועדיין פיאט טיפו היא לדעתי המכונית העדיפה מהשתיים ללקוח המשפחתי נטול היומרות, המתנייד, המתפעל מכשיר שנקרא מכונית.

שתיהן כלי תחבורה בסיסיים שלא באים לענות על איזו תשוקת נהיגה כמוסה, ראפיד עושה את זה ביעילות, טיפו בסגנון.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

אולי יעניין את הקורא שאם הוא קונה רכב עם DSG, הוא מצמצם משמעותית את קהל היעד של הרכב שלו בשוק יד2. אני די בטוח שמי שמעוניין ברכב יד2 אמין, לא יתקרב לרכב עם DSG, שמועות או לא שמועות.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בלי להתעסק בניחושי אמינות, לדוגמא מבחינת עלויות החלפת קלאצ'ים במוסך מורשה עולה באזור ה3K לפי מה שנכתב כאן.

כל כמה ק"מ נדרש להחליף? כמה עולה טיפול תקופתי בצ'מפיון? כמה עולה טיפול תקופתי בפיאט? מה עם תקופת אחריות?

אלה דברים מדידים שבהחלט מעניינים את מי שהולך לרכוש את אחד הרכבים האלה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

^ צודק בהחלט.

 

גם לטיפו לא.

 

הוא ייקנה טויוטה קורולה או יונדאי אקסנט.

 

למה? אם יש מנוע אוטמוספרי פשוט ותיבה פלנטרית יפנית, יש מתכון לאמינות טובה. נסעתי 3 שנים על גרנדה רובוטית ולמעט מנגנון אחד של חלון חשמל שקרס, כל הבעיות אמינות ברכב היו קשורות לתיבה הרובוטית ותכנון דפוק שלה, כך שכל מיני רכיבים פשוטים של שקל וחצי שהיו הולכים מבלאי טבעי היו משביתים את התיבה או מחרפנים לה את הצורה. טיפו סטיישן כשתגיע יכולה להיות להיט לטעמי גם בשוק יד2, אם כמובן תשמור על רמת מחיר דומה לסדאן.

פורסם

לקרוא לאהרונוביץ פאנבוי או להגיד שהוא מוטה למותג כזה אן אחר זו פשוט בדיחה. אחד מאחרוני העיתונאי רכב פה בעלי יושרה, אם לא האחרון. אין מצב שמישהו מהמשמיצים באמת מכיר את ההיסטוריה שלו.


×
×
  • תוכן חדש...